Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2010, 13:19
Sinnerklaas
Sinnerklaas is offline
Op Zondag 6 Juni heb ik me knie vedraaid tijdens voetbal. Ik draaide naar links, maar dat lukte niet en zakte door mijn knie. Ik voelde mijn linker knieschijf naar links verschuiven, ik voelde niet echt een knak en hoorde ook niets. Na het opstaan kon ik niet meer zo goed lopen, ik hinkte naar huis. Thuis aangekomen bleef de pijn erger worden (geen verdikking) en kon nauwelijks slapen. Ik besloot wat pijnstillers te slikken en wat te smeren.
De volgende dag voelde ik me wat beter. Ik kon nog altijd niet goed op mijn linker been lopen, als ik moest lopen, liep ik met een gebogen knie, ik kan niet met een gestrekte knie lopen (knie is NIET op slot.)
Als ik met een gestrekt been probeer te lopen valt hij weer terug of is het instabiel.
Ik kan tot op de dag van vandaag niet goed lopen. Ben vrijdag naar de Eerste Hulp gegaan, volgens hun heb ik geen enkel letsel overgehouden. Toch denk ik dat ik iets heb, ik kan mijn been wel strekken (met wat moeite) en buigen lukt wel(doet een beetje pijn als ik hem ver buig,) maar alleen niet zo ver naar achteren als me rechter been.
Ik was zaterdag voor het eerst in een week even buiten gaan lopen, alles ging met moeite.
De volgende dag deed alles weer pijn, alsof het opnieuw begon.
Nu is het Maandag en het is nog steeds niet over. Mijn knie is niet echt opgezwollen (was het ook nooit,) en ik heb nauwelijks pijn. Als ik rondom mijn knieschijf druk voel ik wel wat, maar pijn doet het niet.
Kan het gewoon zijn dat ik mijn knieschijf vedraaid is?
Wat kan ik nu doen? Ik ben al naar de dokter geweest, ik weet niet wat ik verder moet doen. Afwachten?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 13:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat je het hebt laten checken is goed, het is heel geruststellend dat er niet echt iets kapot is in de categorie breuken, kruisbanden en andere banden.
Dat betekent natuurlijk niet dat je niet iets gekneusd kan hebben, en kneuzingen kunnen best nog een paar weken klachten geven. zo lang het langzaam beter wordt lijkt me er niet zo veel aan de hand, maar als je weer meer last krijgt, moet je er wel opnieuw naar laten kijken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Klinkt een beetje alsof je knieschijf uit de kom schoot maar meteen weer terug schoot.
Of dat je knieschijf nét niet uit de kom schoot, maar wel dusdanig ver rekte dat je er veel pijn aan over hebt gehouden.
Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar je beschrijving klopt wel aardig bij mijn eigen ervaringen.
Ik had zelf ook dat srekken veel meer pijn deed dan buigen. De oplossing daarvoor was bij mij enigszins ontlasten (met 1 kruk lopen) en verder vooral luisteren naar wat je lichaam aangeeft. Rustig aan doen dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:59
Sinnerklaas
Sinnerklaas is offline
Citaat:
Klinkt een beetje alsof je knieschijf uit de kom schoot maar meteen weer terug schoot.
Of dat je knieschijf nét niet uit de kom schoot, maar wel dusdanig ver rekte dat je er veel pijn aan over hebt gehouden.
Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar je beschrijving klopt wel aardig bij mijn eigen ervaringen.
Ik had zelf ook dat srekken veel meer pijn deed dan buigen. De oplossing daarvoor was bij mij enigszins ontlasten (met 1 kruk lopen) en verder vooral luisteren naar wat je lichaam aangeeft. Rustig aan doen dus.
Ik denk ook dat mijn knieschijf uit de kom was en ineens terug schoot. Alleen deed de hele gebeurtenis niet echt pijn.. Ik weet het ook niet precies meer, alleen weet ik dat mijn knieschijf naar links verschoof en ik in zakte.
Het is al een week en ik kan nog steeds niet gestrekt lopen zonder door mijn knie te vallen. Maar ja, als die dokter zegt dat er niets is, dan zal het ook niets zijn denk ik. Want hij deed verschillende tests, waaronder kruisbanden en meniscus tests. Dus ja... Ik denk trouwens dat knieblessures heel hinderlijk zijn en dat het lang duurt om te herstellen van zulke blessures.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blessures
Mereljeanne!
23 17-01-2016 09:17
Lichaam & Gezondheid Knie verdraaid bij voetbal
patricia15
42 03-01-2012 14:16
Vrije tijd Wat is het ergste wat je tijdens sporten is overkomen?
Onze Zoon
57 28-02-2003 16:13
Lichaam & Gezondheid Knie Verdraaien...voor de zoveelste x
Ulygan
17 30-12-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.