Oud 05-01-2004, 20:02
fractuur
fractuur is offline
Het was de laatste repetitieweek weer raak: Latijn was zo slecht gemaakt dat iedereen een punt erbij kreeg. Het hoogste cijfer was namelijk (niet opgehoogd) een 5.8. Het gemiddelde werd niet bekend gemaakt, maar reken maar dat dat rond de vier lag. En natuurlijk krijgen de leerlingen de schuld. Met de Wiskunde repetitie was het gemiddelde een 4.8. Mijn leraar (tevens mijn mentor) vertelde dat hij het cijfer wilde ophogen,maar de andere wiskundedocent niet.
Gebeurt dit vaak bij jullie? Wat wordt er gedaan aan slechte repetities, en wie krijgen de schuld? Wat doen de docenten eraan?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 20:11
Verwijderd
Bij ons doen ze eigenlijk niet aan collectieve cijferverhoging. Tenminste: mijn klas merkt er weinig van. Ik zit namelijk relatief gezien in een 'stutenklas'
Vorig jaar is het wel eens voorgekomen dat iedereen er bij Duits een punt bij kreeg omdat het zo slecht gemaakt was in de andere twee klassen. Dan hadden wij nog hogere cijfers en zij net voldoende
Maar over het algemeen doen ze er niet aan, zelfs niet toen bij de vorige vertaling Grieks het gemiddelde een 3,8 was

Het ligt er denk ik aan dat wij een 100% herkansinsregeling hebben
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:15
Tjkmjt
Tjkmjt is offline
Bij het vak wiskunde kan iedere leerling tijdens de eerste les van de week bij de docent komen. Heb je de 'weekplanning' af, dan krijg je een 'driehoekje' in de agenda van de docent. Als je bij een bepaald hoofdstuk alle driehoekjes hebt gehaald, dan mag je het proefwerk over dat hoofdstuk evt. herkansen tot maximaal een 6. Hier wordt door velen veelvuldig gebruik van gemaakt.

Sommige leraren hanteren het systeem dat als iemand een slecht cijfer heeft, hij 3 tussenuren zelfstandig aan het betreffende vak moet werken en deze uren moet laten aftekenen. Als je dat gedaan hebt, mag je herkansen; bij sommige leraren tot een 6, bij andere docenten tot een 10.

Weer anderen laten de 1 of 2 oefeningen die gemiddeld het slechtst gemaakt zijn opnieuw maken om het cijfer wat op te krikken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij hebben verschillende soorten docenten:
- Geschiedenis: die neemt de gemiddelde score van de klas en dat is een 6. Op die manier is het altijd eerlijk, maar dit leidt wel vaak tot hoge cijfers
- Wiskunde: bij wiskunde b was het gemiddelde een 3,2 en zijn mochten het persé niet gratis herkansen, ook al lag het dus duidelijk aan de toets. Hier werd niks opgehoogd.
- ANW: Doordat de cijfers van de werkstukken zó tegenvielen kreeg iedereen er een gratis punt bij.
- Engels: Als de cijfers heel erg tegenvalt, dan krijgen we een extra opdracht waarmee je nog een punt kan scoren, zodat een 4,6 bijvoorbeeld nog een 5,6 kan worden. Je krijgt alleen niet standaard de volle punt. Soms krijg je er 5 tienden bij, bijvoorbeeld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:17
Verwijderd
Dit is standaardprocedure met wiskunde bij ons op school. Vorig jaar is er geloof ik van de 9 toetsen eentje niet opgehoogd. Dit gebeurt meestal onder de noemer "te weinig tijd". Eigenlijk wordt nooit toegegeven dat het te moeilijk was. Meestal krijgen de leerlingen ook wel de schuld van zoiets. En als het slecht is gemaakt dan wordt er wel vaak opgehoogd (maar niet altijd). Bij latijn houden ze er bij ons een andere procedure op na, zodra je een cijfer hebt dat lager is dan de 5 worden je fouten minder zwaar geteld, om het cijfer niet te laag te laten worden. Er zijn ook wel docenten die stug vasthouden aan de norm (Grieks bijvoorbeeld, grootste gedeelte was onvoldoende, maar van ophoging was geen sprake). En in uitzonderlijke gevallen kan er wel eens een extra herkansing worden toegekend (vorig jaar een keer met wiskunde en duits)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:47
sas
Avatar van sas
sas is offline
wat een stelletje slappe scholen.
Bij ons wat dat bijna nooit gedaan, misschien 1 keer per jaar.
Als het slecht is gemaakt heb je gewoon pech. Je hebt dan natuurlijk voor tentamens nog wel de kans om de 1 keer te herkansen, maar voor de rest is het gewoon goed leren.

Nu snap ik ook waarom ons slagingspercentage wat lager is. Niet omdat wij slecht zijn, maar gewoon omdat de andere scholen een leerlingen zo verwennen dat het vanzelf het cijfer hoger wordt, dus ook de slagingskans.
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gebeurt wel eens. Laatst op een tentamen op de uni is het zelfs nog gebeurt. Eerst hadden 20 van de 128 het gehaald, na de ophoging 45 van de 128.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
bij ons gebeurt het ook wel eens, maar wel na overleg wanneer eruit blijkt dat een bepaalde vraag bijvoorbeeld toch te veel gevraagd was. het wordt nooit zomaar gedaan.
of als een andere leraar gaat klagen dat die ene leraar die vraag niet had mogen stellen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:30
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Ik heb niet zo heel veel meegemaakt dat er cijfers collectief werden opgehoogd... Laatste keer met geschiednis kregen we er wel 0,2 punt bij omdat we te weinig tijd hadden gehad.. En het is misschien een of twee keer gebeurt dat de cijfers bij wiskunde wel erg laag waren, en toen hadden de leraren een leuk formuletje (tsja, wiskunde he ) bedacht om de cijfers te verhogen, maar als je een hoogcijfer had kwam er ook meer bij. Daar had ik wel profijt van, want ik ben best wel goed in wiskunde
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
vroeger hadden we dit:

bij natuurkunde ene nakijkcorrectie van 0,5 punt. Zo kon je in ieder geval niet benadeeld worden door subjectiviteit van de leraar.

andere vakken werden met een ophogingscijfer (als het slecht gemaakt was) opgehoogd. Meestal met een formule en niet 'een punt erbij'.

Nu op de universiteit gebeurt dat nooit. Jammer
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:37
Verwijderd
Ik heb in de bovenbouw één keer meegemaakt dat we een extra herkansing voor wiskunde kregen, omdat het gemiddelde van een bepaald proefwerk een 4,6 was, in een andere klas was dat een 6,8.
Na de herkansing had m'n klas gemiddeld een 5,1.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:53
the tourist
the tourist is offline
Dit gebeurt eigenlijk nooit bij mij op school. Als iedereen een laag cijfer heeft, dan heb je gewoon pech.

Laatst kreeg mijn hele wiskundeklas wel een gratis herkansing. Het gemiddelde van die toets was ongeveer een 3,5/4. Eerst kreeg iedereen er een punt bij, maar toen was het gemiddelde nog steeds niet echt hoog. Omdat de vraagstellingen vaak heel vaag waren en omdat je soms een hele vraag niet kon maken als je a niet begreep (bij onderverdelingen in sommen, van a tm e bv), kregen we een nieuwe toets. Die was overigens niet echt veel beter gemaakt.

Het komt wel eens voor dat een vraag uit een toets is gehaald omdat die te moeilijk oid was. Dan krijgt iedereen gewoon het maximale punten die met die vraag te halen zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:24
Verwijderd
Is vrij normaal vind ik. Op de middelbare school bij mij vond het weleens plaats en nu op de uni hebben we dit ook pas onlangs meegemaakt. Maar aan wie het nou ligt? Leraren of studenten? Ik weet het nog steeds niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:00
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Bij ons weet ik het niet omdat ik nog in de onderbouw zit. Wij hadden wel de eerste rapportperiode van dit jaar dat ons rapportcijfer voor scheikunde niet het cijfer was dat je eigenlijk hoorde te hebben,dat kwam door onduidelijkheid over hoe de verslagen telden,toen heeft onze docent (ook onze mentor) de cijfers 'overruled' en stond iedereen dus voldoende.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wij krijgen vaak gewoon een andere normering (bijvoorbeeld 8 fout/punt bij schrijfvaardigheid duits 1 (had ik nog een 4))
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:06
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
sas schreef op 05-01-2004 @ 20:47:
wat een stelletje slappe scholen.
Bij ons wat dat bijna nooit gedaan, misschien 1 keer per jaar.
Als het slecht is gemaakt heb je gewoon pech. Je hebt dan natuurlijk voor tentamens nog wel de kans om de 1 keer te herkansen, maar voor de rest is het gewoon goed leren.

Nu snap ik ook waarom ons slagingspercentage wat lager is. Niet omdat wij slecht zijn, maar gewoon omdat de andere scholen een leerlingen zo verwennen dat het vanzelf het cijfer hoger wordt, dus ook de slagingskans.
Ja, ik val hier ook bijna van mijn stoel. Punten erbij, extra herkansingen en afgezwakte normen... Daar zijn ze bij ons echt ontzettend streng in. Latijn was nu een uitzondering. Normaal worden latijn en wiskunde (het vak engels heeft er ook een handje van) heel erg slecht gemaakt, maar geen docent die ons tegemoet komt. Vaak alleen als er een fout in de vertaling stond, waar wij niets aan konder doen, dan krijgt iedereen er 0,2 punt bij ofzo. En dat is dan zo eens in de twee jaar.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:12
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Het is eigenlijk niet bij ons gebeurd, misschien een andere puntentelling zodat sommigen er max. 0,5 punt erop vooruit gingen. Maar dat kwam echt niet vaak voor. Herkansingen kreeg je er ook absoluut niet bij.

Alleen CE wiskunde B1 is nogal opgehoogd twee jaar terug Ik had nog geen kwart van de punten (mits ik alles wat ik had ingevuld, goed was) en een 5,9.

En over die slagingspercentages; 97% op de HAVO (was er één gezakt op 0,1 punt), 100% op het VWO.
Dus strenge regels wil niet zeggen dat het slagingspercentage zakt als een joker.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 06-01-2004 @ 18:12:
En over die slagingspercentages; 97% op de HAVO (was er één gezakt op 0,1 punt), 100% op het VWO.
Dus strenge regels wil niet zeggen dat het slagingspercentage zakt als een joker.
Waarschijnlijk blijven er op jouw school wél wat meer mensen zitten in de lagere klassen, dat is dan weer de keerzijde van de medaille. Of dat positief is of niet, daar kun je lang over discussieren.

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2004, 19:19
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-01-2004 @ 19:05:
Waarschijnlijk blijven er op jouw school wél wat meer mensen zitten in de lagere klassen, dat is dan weer de keerzijde van de medaille. Of dat positief is of niet, daar kun je lang over discussieren.
Viel best mee eigenlijk.

Wel veel afvallers naar de mavo, dus dat zal het wel zijn ja. Hoewel dat ook niet zo drastisch was.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 19:38
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Bij ons worden de cijfers nooit opgehoogd of herkansbaar gesteld. Er is wel een vaste regel dat je na de laatste toetsweek, 5 toetsen mag herkansen. Dit moet alleen dan wel in 2/3 dagen dus dat is dan weer minder.

Ook worden er over het algemeen niet zulke hele lage klassengemiddeldes gehaald, waardoor de docenten dus misschien ook wel niet over herkansingen nadenken...

Maar wat wij dan wel weer hebben...voor bijna elk vak kan je voor de toetsweek aan een half punt bonus krijgen, dit krijg je dan door je huiswerk te laten afvinken en/of als je een handelingsdeel inlevert. Dit is nog wel een handig systeem...
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:23
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
haha, wat een onzin, punt er bij op je toets als je een opdracht later in levert.

Bij ons komt er nooit zo maar een punt bij ofzo. Wiskundeleraar van vorig jaar had wel twee keer ofzo dat hij een formule had die de allerlaagste een beetje extra boost kreeg. Stel je had een 2, dan werd het een 2,7, maar als je een negen had, werd het een 9,3.
Soms zeggen ze dat ze het ruimer hebben na gekeken, dus niet exact zoals de examennorm het stelt.

en wat sas bedoelt heeft te maken met de gemiddeldes van de school examens. Als je daar lekker gematst word de lat op je examens een stuk lager.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sas schreef op 05-01-2004 @ 20:47:
wat een stelletje slappe scholen.
Bij ons wat dat bijna nooit gedaan, misschien 1 keer per jaar.
Als het slecht is gemaakt heb je gewoon pech. Je hebt dan natuurlijk voor tentamens nog wel de kans om de 1 keer te herkansen, maar voor de rest is het gewoon goed leren.

Nu snap ik ook waarom ons slagingspercentage wat lager is. Niet omdat wij slecht zijn, maar gewoon omdat de andere scholen een leerlingen zo verwennen dat het vanzelf het cijfer hoger wordt, dus ook de slagingskans.
jeetje, je kan het ook overdrijven zeg.
weet jij op welke manier jouw docent een richtlijn voor cijfers maakt? misschien kijkt hij wel naar het gemiddelde en neemt hij dat aan als een voldoende. Dat is ook een vorm van ophogen, maar dan is het misschien niet duidelijk naar de leerlingen toe.
Ook zijn jullie toetsen misschien beter op het niveau. Als iedereen (zelfs de grootste stuud) een onvoldoende haalt, dan is er toch echt iets mis met een toets, is het niet? Docenten maken ook wel eens een fout met een toets maken.
Bovendien gebeuren de dingen die heir worden beschreven echt neit bij alle toetsen. Bijna iedereen noemt 'er is wel eens een keer'. één keer dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 06-01-2004 @ 20:23:
en wat sas bedoelt heeft te maken met de gemiddeldes van de school examens. Als je daar lekker gematst word de lat op je examens een stuk lager.
school examens zijn sowieso al niet eerlijk.
De één mag elk schoolexamen herkansen, de ander geen één.
Ook de moeilijkheidsgraad van de examens lopen zeer uiteen. De ene school wil de leerlingen voorbereiden en ze laten wennen aan hele moeilijke opgaves (dus hele moeilijke toetsen --> lage cijfers) en de andere school wil de leerlingen de gelegenheid geven om met een goed cijfer het examen te starten (makkelijke toetsen --> goede cijfers).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 06-01-2004 @ 20:27:
school examens zijn sowieso al niet eerlijk.
De één mag elk schoolexamen herkansen, de ander geen één.
Ook de moeilijkheidsgraad van de examens lopen zeer uiteen. De ene school wil de leerlingen voorbereiden en ze laten wennen aan hele moeilijke opgaves (dus hele moeilijke toetsen --> lage cijfers) en de andere school wil de leerlingen de gelegenheid geven om met een goed cijfer het examen te starten (makkelijke toetsen --> goede cijfers).
Inderdaad ja. Bovendien is het ook nog eens zo dat er op bijna alle scholen sprake is van periodisering, waardoor het zo kan zijn dat je in het ene blok je 3 slechtste vakken hebt en in het volgende blok maar 1 slecht vak hebt. Bij mij op school is het dus zo dat je in ieder blok één herkansing krijgt, dat is dus helemaal geen goed systeem, gezien de vakken waarvan je een pw krijgt per blok wisselt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:18
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Wat ze bij ons vaak doen als de cijfers tegenvallen is de moeilijkere vragen tot 'bonussen' bombarderen.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 16:27
frizzle
Avatar van frizzle
frizzle is offline
Bij ons op school is het vrij simpel, ik zit op havo dus ik ga daar even vanuit, in havo4 hebben we 5 toetsweken en dus ook 5 herkansingen een enkele keer komen er wat tiende puntjes bij, bij een toets door onduidelijke vraagstelling ofzo. In havo5 (daar zit ik nu) hebben we 4 toetsweken (ivm examens) en 4 herkansingen. Dit jaar heb ik al 1,8 punt verhoging gekregen voor informatica ivm veel te moeilijke vragen en punten niet hoger als 4,5 (zelfs computernerds). Voor wiskunde is een aparte regeling: als ik het hele jaar wiskunde niet herkans wordt aan het einde van het jaar mijn laagste punt weggestreept en het gemiddelde als punt hiervoor in de plaats gezet. Dit is zodat de docenten minder werk hebben met maken en nakijken van de herkansingen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:30
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
bij mij in de klas gebeurt dat soms. Toen we bijvoorbeeld een dossiertoets Duits hadden en het hoogste cijfer was volgens mij een 6, en het gemiddelde lag onder de 5, toen heeft iedereen er 0.5-1.0 punt bijgekregen. En bij de eerste wiskunde repetitie van het jaar kreeg ook iedereen er 1-1.5 punt bij.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:55
Verwijderd
een enkele keer. 't laatst bij Nederlands. De toets was in (iig) onze klas prima gemaakt, maar in een andere klas zeer slecht. En toen kreeg iedereen er 'n half punt bij wat maakte dat onze klas helemaal goede cijfers had Ik kan me ook herrinneren dat voor bijna alle toetsen Frans in de onderbouw de normering nog niet vast lag, die werd gewoon aangepast naar hoe goed 't gemaakt was. (wat niet wilde zeggen dat iedereen goede cijfers had btw)

Maar bij m'n broertje, 3vwo, zelfde school, was de 1e bio-toets door ik meen heel 3vwo slecht gemaakt en had bijna iedereen een onvoldoende op z'n rapport. Dat werd niet aangepast, maar wel overgeklaagd natuurlijk zodat de biologieafdeling ging vergaderen over hoe 't beter kon e.d.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
wij hadden een gemiddelde van 5havo van een 4,4 voor ak.
ik lag met mijn 4,5 dus boven het gemiddelde. Nou, daar moet je trots op zijn.
en NEE dit cijfer wordt niet opgehoogd.
het schijnt onze eigen schuld te zijn.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:01
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-01-2004 @ 14:03:

het schijnt onze eigen schuld te zijn.
Dat is het op een of andere manier altijd. Heel irritant. Nu moet ik bekennen dat onze klas niet overal even goed zn best voor doet, maar al-les is gewoon onze fout.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:25
boer
Avatar van boer
boer is offline
wij mogen met de hele klas ons natuurkunde schoolexamen herkansen omdat een ouder had geklaagt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:35
oOAnGeLOo
Avatar van oOAnGeLOo
oOAnGeLOo is offline
bij ons krijgen we nooit 'gratis' punten erbij.. hooguit een bonusvraag, maar die moet je dan wel eerst nog zelf verdienen..
__________________
Just me, myself and I
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Bij de becijfering wordt al gekeken naar het gemiddeld aantal fouten van alle klassen en de "eigen" klas, dat men maakt bij het proefwerk. Kortom, wordt het proefwerk slecht gemaakt, dan hanteren ze een soepelere normering.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:51
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Bij ons doen ze dat echt nooit, de nomering staat vast of soms wordt die vastgelegd nadat de toetsen zijn gemaakt, maar als we eenmaal een cijfer hebben wordt die niet meer hoger. Dat je dan gewoon je eigen schuld als je een onvoldoende hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 11:43
Verwijderd
Hebben we wel eens gehad, met tienden of zo.

De enige keer dat het echt serieus was, betrof het een fout van de school. Ze hadden de Franse luistertoets namelijk een week te vroeg (!) gegeven.. omdat het slecht was gemaakt en omdat de school fout zat hebben ze het toen heel erg opgehoogd. Ik had toen een 5.5, maar eigenlijk had ik een vette 3 moet hebben. Neuh, had er geen problemen mee, die sukkels zaten fout.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:54
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Bij ons wordt dat ook wel gedaan, maar niet als het hoogste cijfer een 5,8 is! Dat is namelijk NIET slecht. (in mijn ogen dan en in die van de leraren.) HEt is een voldoende!!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2004, 14:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
alpha schreef op 13-01-2004 @ 13:54:
Bij ons wordt dat ook wel gedaan, maar niet als het hoogste cijfer een 5,8 is! Dat is namelijk NIET slecht. (in mijn ogen dan en in die van de leraren.) HEt is een voldoende!!
Ja maar je zegt zelf dat dat dan het hoogste cijfer is. Dus dat betekent dat de rest beneden de 5,8 zit. Dat is wél slecht want dan lijkt mij dat het gemiddelde een onvoldoende is. Of iedereen moet toevallig tussen de 5,5 en 5,8 halen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 15:42
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
bij ons als ze zien dat we een proefwerk heel slecht hebben gemaakt, rekenen ze gewoon heel soepel. Eigenlijk mogen we nooit wat herkansen, alleen dit jaar ons PTA gym, want toen hadden van de 70 leerlingen er 5 een voldoende . meestal rekenen de leraren dus heel soepel. Wat ook regelmatig gebeurt is dat we er een punt gratis bij krijgen, of de leraar zegt 1 punt voor je naam!! al van tevoren
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dat zouden ze bij ons bij nederlands moeten doen! Elke repetitie ligt rond de 4 en er zijn dan meestal maar een paar met een 6.
Het gemiddelde van nederlands bij ons in de klas is dan ook een vette onvoldoende. (gelukkig sta ik een 6, ik haal altijd 6'en voor nederlands )
Maar de schuld ligt waarschijnlijk bij de leraar zelf, want vorig jaar haalde onze klas gemiddeld een 7
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:18
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Nee, bij ons doen ze dat bijna nooit . Zelfs toen bij grieks het gemiddelde op een 4,5 lag ofzo. Bij Frans is onze norm zelfs naar beneden gehaald we hadden onze rep al teruggekregen en zij was heel chagerijnig en wij bestwel druk: "jullie gedragen je nooit in mijn klas, zijn brutaal, halen lage cijfers, dit kan zo niet langer. ik ga nu de norm van de repititie omlaag halen, misschien leren julie daar wat van." echt belachelijk, maarja. En iedereen had al superslechte cijfers, en toen werd het nog lager.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 23:35
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
deden ze in de 1e en 2e wel vaker 3e soms 4e nooit omdat het tentamens waren natuurlijk

nu heb ik geen toetsen meer
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 09:02
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
De luistertoets frans (die meetelde voor het examen!) werd opgehoogd omdat zo veel mensen onvoldoende hadden (ik niet, ik had al een voldoende en toen werd het nog hoger )
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:25
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
bij ons wordt eigenlijk nooit wat opgehoogd. de stelling onder de leraren is zo: "jullie behoren op dat niveau te zitten, en dan kunnen wij de cijfers wel kunstmatig ophouden, maar dan vallen jullie bij het examen door de mand."

Wij mogen trouwens na elke toetsweek 1 van de toetsen die je dan hebt herkansen, ook al is dat een voldoende.
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:09
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Bij ons wordt de normering soms wel aangepast...vaak bij geschiedenis en wiskunde...

laatst ook bij economie, er was 1 vraag waar iedereen B had ingevuld...terwijl het D moest zijn...later snapte die leraar waarom iedereen B had ingevuld...en zag ie zelf in dat antwoord B ook beter was...dus toen kregen we ook ophoging

Ook heb ik weleens 0,3 ophoging gehad bij aardrijkskunde omdat we te weinig tijd hadden..


Verder denk ik dat het vaak wel aan de leraar ligt..wij hadden bijvoorbeeld een leraar aardrijkskunde..en in onze klas waren er 15 (!!) onvoldoendes....terwijl er in de andere klassen steeds maar 1 of 2 onvoldoendes waren....

en dan blijft meneer nog volhouden dat het wel aan ons zou liggen....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:18
Verwijderd
ehm, zoiets ja.

ckv 2...gemiddelde cijfer lag tussen de 2 en de 3.

niemand boven de 5,4.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:56
NN
NN is offline
Ik heb wel eens een soort gelijk geval meegemaakt. Toen ik ben ik naar de voorzitter van de Leerlingenraad, waar ik deel van uitmaakte gegaan, de vestigingsdirecteur. Hij heeft toen met het hoofd van de vaksectie ophoging geregeld.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.