Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2008, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Connexxion is een Nederlands vervoerbedrijf dat voornamelijk actief is als stads- en streekvervoerder. Het bedrijf is volledig eigendom van de Nederlandse staat, vertegenwoordigd door het Ministerie van Financiën, maar wordt gekocht door het Franse Transdev.
Het privatiseringsproces is nog in wording.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2008, 15:15
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Nee hoor. Fietsen is goed voor je. Je komt veel wakkerder aan op je examen. Daarnaast hebben de chauffeurs meer toekomst dan de huidige jeugd. Die is toch niet meer te redden. Met of zonder examen. En let's face it, alle kinderen die van echt ver moeten, die komen met taxibusjes die hier niet door getroffen worden. En het is toch écht de verantwoordelijkheid van de werkgevers.

Ik snap niet waarom er gejuicht wordt door duisentforumers als het gaat over de politie en risicowedstrijden, maar nu is alles opeens anders? Yeah right :')

Luie honden zijn scholieren. Ik vind dat ze sowieso verplicht naar school moeten fietsen. Het Spartaanse mag wel een beetje terugkomen. Lekkere achterbankgeneratie van me!
Eensch

@ RDA: wat doe je nou moeilijk? Mijn moeder was ziek en kwam thuis uit het ziekenhuis --> dus bleef ik thuis om haar te verzorgen. Beetje jammer was dat ik tentamens had en de uni 120 km verderop is daarnaast wonen mijn ouders in een boerengat waardoor ik eerst moet wachten op de bus en vervolgens 3 kwartier met de bus moet om de dichtsbijzijnde intercity te pakken. En de NS lag plat door slecht weer (sneeuw etc.) Dus wat deed ik? Ik vertrek 8 uren voor ik moest beginnen zodat ik zeker wist dat ik op tijd was waarmee ik wil zeggen dat de wereld niet vergaat als de bussen staken, oftewel: dat jij niet direct zakt voor je examens. En zeker voor dat kippeneindje van Rotterdam naar Tilburg

Citaat:
Een staking het enige pressiemiddel? Hoe kom je daar nu weer bij? Er zijn tientallen manier van actievoeren, sommige zelfs zeer hard, waarvoor de mensen niet benadeeld hoeven worden.
wie niet horen wil moet voelen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wie niet horen wil moet voelen
Dus als iemand anders mij slaat, mag ik jou een mep verkopen 'omdat wie niet wil horen moet voelen'?

Dat is wat de vakbonden doen door bewust de reizigers te benadelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Dus als iemand anders mij slaat, mag ik jou een mep verkopen 'omdat wie niet wil horen moet voelen'?

Dat is wat de vakbonden doen door bewust de reizigers te benadelen.
Die vergelijking gaat zo hopeloos mank dat hij hilarisch is...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 18:02
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Het privatiseringsproces is nog in wording.
TransDev is gewoon een Frans staatsbedrijf, dus CXX is gewoon aan de Fransen verkocht. Net zoals de SVD destijds naar de HTM ging.

Wat betreft de stelling: ik ben het niet mee eens dat staken verboden moet worden voor mensen in de zorg, OV et cetera. Het is een laatste pressiemiddel, het wordt tegenwoordig wel te vaak gebruikt. Kan mij goed voorstellen dat mensen in Brabant het nu wel gehad hebben (behalve Midden en West-Brabant zijn er ook nog Oost en de Meijerij en de lijnconcessies Utrecht - Breda/Oosterhout) met het staken, dit is al de zoveelste keer.

Overigens blijft er een minimaal aanbod van het OV, in de piekuren wordt namelijk wel gereden. Net zoals er, wanneer bijvoorbeeld de Brandweer staakt, een minimale bezetting op de kazerne aanwezig is.

Oplossing voor de langere termijn is misschien, zoals GGD heeft geopperd, om de chauffeurs bij een stichting onder te brengen die door de OV-autoriteit wordt beheerd en waar de vervoerbedrijven dan uren kunnen inkopen.

Voor de scholieren: het is ruim van te voren aangekondigd, bereid je er dan ook op voor.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 18:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

Voor de scholieren: het is ruim van te voren aangekondigd, bereid je er dan ook op voor.

dat bedoel ik
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:27
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
TransDev is gewoon een Frans staatsbedrijf, dus CXX is gewoon aan de Fransen verkocht. Net zoals de SVD destijds naar de HTM ging.

Wat betreft de stelling: ik ben het niet mee eens dat staken verboden moet worden voor mensen in de zorg, OV et cetera. Het is een laatste pressiemiddel, het wordt tegenwoordig wel te vaak gebruikt. Kan mij goed voorstellen dat mensen in Brabant het nu wel gehad hebben (behalve Midden en West-Brabant zijn er ook nog Oost en de Meijerij en de lijnconcessies Utrecht - Breda/Oosterhout) met het staken, dit is al de zoveelste keer.

Overigens blijft er een minimaal aanbod van het OV, in de piekuren wordt namelijk wel gereden. Net zoals er, wanneer bijvoorbeeld de Brandweer staakt, een minimale bezetting op de kazerne aanwezig is.

Oplossing voor de langere termijn is misschien, zoals GGD heeft geopperd, om de chauffeurs bij een stichting onder te brengen die door de OV-autoriteit wordt beheerd en waar de vervoerbedrijven dan uren kunnen inkopen.

Voor de scholieren: het is ruim van te voren aangekondigd, bereid je er dan ook op voor.
Ze gebruiken het middel staking meer omdat het meer nodig is.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die vergelijking gaat zo hopeloos mank dat hij hilarisch is...
Want? De vakbonden hebben een probleem met de werkgevers, en trappen vervolgens andere mensen aan die er niets mee te maken hebben.

Het is een perfecte vergelijking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Want? De vakbonden hebben een probleem met de werkgevers, en trappen vervolgens andere mensen aan die er niets mee te maken hebben.

Het is een perfecte vergelijking.
Nee, het is een slechte vergelijking, te meer omdat je nog niet eens gepoogd hebt een alternatief te bieden voor het huidige stakingsrecht.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, het is een slechte vergelijking, te meer omdat je nog niet eens gepoogd hebt een alternatief te bieden voor het huidige stakingsrecht.
Zie uitleg publieksvriendelijke acties. Paar posts terug. Genoeg actiemiddelen om een bedrijf volledig bankroet te krijgen zonder dat de klant er last van heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Zie uitleg publieksvriendelijke acties. Paar posts terug. Genoeg actiemiddelen om een bedrijf volledig bankroet te krijgen zonder dat de klant er last van heeft.
Publieksvriendelijke acties zijn al ondernomen en hebben klaarblijkelijk geen effect gehad. Ook is al uitgelegd dat een bedrijf minder last heeft van de publieksvriendelijke acties.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Publieksvriendelijke acties zijn al ondernomen en hebben klaarblijkelijk geen effect gehad.
Nou, wow, wel.. wat is het ondertussen? Vijf dagen?

En na een dag werden er al stakingen tijdens de examens aangekondigd. De vakbondsbonzen zijn gewoon lui, en hun leden asociaal. Anders hadden andere middelen serieus ingezet voordat ze weer eens gingen staken.

Het begint in het OV onderhand Franse proporties aan te nemen..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 21:22
Verwijderd
Goddomme. 5 dagen inkomstenderving door niet-abonnementshouders op feestdagen als deze is érg veel geld hoor. En nu gaan ze gewoon de vaste klanten boos maken waardoor de werkgevers meer actie moeten ondernemen.

Voor een rechts liberaal snap je zó ongelofelijk weinig van de markt soms.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Voor een rechts liberaal snap je zó ongelofelijk weinig van de markt soms.
Hoe is dat verwonderlijk? Iemand die basale kennis heeft van hoe de markt en de economie werkt is meestal niet rechts.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Hoe is dat verwonderlijk? Iemand die basale kennis heeft van hoe de markt en de economie werkt is meestal niet rechts.
En waarschijnlijk staat 'ie zelf met zijn grote muil vooraan als er in zijn beroepsgroep gestaakt moet gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 06:56
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het begint in het OV onderhand Franse proporties aan te nemen..
En DAT is dus het probleem. Dat was NOOIT nodig vroeger. Juist omdat tegenwoordig de vervoersbedrijven zo'n ontzettend domme, starre houding hebben naar hun werkgevers toe is er steeds minder ruimte voor de chauffeurs om in te bewegen.

Ik heb al een aantal keer eerder gezegd dat als het aan de busbedrijven ligt, een buschauffeur 10 uur per dag onregelmatig werkt zonder maar iets aan toeslag (onregelmatigheidstoeslag, bijvoorbeeld) of secundaire arbeidsvoorwaarden (een pauze van 15 minuten na 4 uur continu sturen). Veel busbedrijven proberen op slinkse wijze die regels te omzeilen en daarmee hun werknemers te benadelen. En als buschauffeurs dat soort werk niet meer aan zouden kunnen vinden ze dat alleen maar fijn: dan kunnen ze jongere werknemers inhuren in plaats van de 50+ers die nu het belangrijkste onderdeel van hun werknemers vormen. Want door die domme Nederlandse wet die die 'luie' werknemers beschermd kun je ze niet zomaar ontslaan.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 11:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Goddomme. 5 dagen inkomstenderving door niet-abonnementshouders op feestdagen als deze is érg veel geld hoor.
Uhm, nee. Da's een grijpstuiver vergeleken bij wat zo'n bedrijf op maandbasis omzet.

Vind je het gek dat werkgevers dan geen duimbreed toegeven? Het is de zoveelste keer dat er actie gevoerd wordt, bevestigd wederom het beeld dat de vakbonden maar wat aankloten, en ze hebben nog nauwelijks druk gezet.

Dan kan je schelden op mij wat je wil uit frustratie over mijn gelijk, maar dan lukraak gaan staken om zoveel mogelijk mensen te benadelen, is gewoon asociaal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 11:41
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Uhm, nee. Da's een grijpstuiver vergeleken bij wat zo'n bedrijf op maandbasis omzet.

Vind je het gek dat werkgevers dan geen duimbreed toegeven? Het is de zoveelste keer dat er actie gevoerd wordt, bevestigd wederom het beeld dat de vakbonden maar wat aankloten, en ze hebben nog nauwelijks druk gezet.

Dan kan je schelden op mij wat je wil uit frustratie over mijn gelijk, maar dan lukraak gaan staken om zoveel mogelijk mensen te benadelen, is gewoon asociaal.
Ik heb je nog geen gelijk zien hebben. Je hebt een heleboel aggressieve anti-vakbond redenatie gegeven die volledig op jouw vreemde mening is gebaseerd dat blijkbaar buschauffeurs geen reden zouden hebben om te staken. Terwijl ik je in de 5 discussies die je hier tot nu toe over hebt gevoerd (als je ze discussies wil noemen) nog nooit enig inzicht in de daadwerkelijk dagelijkse werksituatie van buschauffeurs heb horen geven. Ik heb niet het idee dat je enig idee hebt wat voor achtergrond hier speelt in deze situatie en waarom de bonden kiezen om te staken.

Als we jouw mening vormen is staken iets dat je nooit mag doen, omdat het stom is. Tenzij je natuurlijk in een bedrijfstak werkt waar niemand van afhankelijk is. Als we jouw mening volgen dan kan je nog beter ontslag nemen dan staken, zodat de persoon na jou wel kan worden uitgeknepen door je voormalig werkgever.

En nog belangrijker, je bent nog steeds niet ingegaan op de redenatie dat het bezetten van het hoofdkantoor zou werken. Waarom zouden de buschauffeurs de huidige eisen van hun werkgever moeten slikken, terwijl er dan een slaaf-achtige werksfeer ontstaat (die al door incompetent management verkloot is)?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 11:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb je nog geen gelijk zien hebben. Je hebt een heleboel aggressieve anti-vakbond redenatie gegeven die volledig op jouw vreemde mening is gebaseerd dat blijkbaar buschauffeurs geen reden zouden hebben om te staken. Terwijl ik je in de 5 discussies die je hier tot nu toe over hebt gevoerd (als je ze discussies wil noemen) nog nooit enig inzicht in de daadwerkelijk dagelijkse werksituatie van buschauffeurs heb horen geven.
Dat lijkt me logisch, dat is namelijk volstrekt irrelevant voor de vraag of de huidige stakingen asociaal zijn. Dat is puur doordat de vakbondsbonzen direct na een dagje geen kaartjes knippen al met hun mercedessen wegscheurden uit de onderhandelingen om de zoveelste staking over de rug van de reiziger aan te kondigen.

Het interesseerd ze dus duidelijk geen fuck hoeveel mensen ze duperen. Dat is asociaal.


Knip een maand of twee geen kaartjes, neem een fatsoenlijke opstelling in de onderhandelingen, daarna zien we eventueel verder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 12:11
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
@ RDA: wat doe je nou moeilijk? Mijn moeder was ziek en kwam thuis uit het ziekenhuis --> dus bleef ik thuis om haar te verzorgen. Beetje jammer was dat ik tentamens had en de uni 120 km verderop is daarnaast wonen mijn ouders in een boerengat waardoor ik eerst moet wachten op de bus en vervolgens 3 kwartier met de bus moet om de dichtsbijzijnde intercity te pakken. En de NS lag plat door slecht weer (sneeuw etc.) Dus wat deed ik? Ik vertrek 8 uren voor ik moest beginnen zodat ik zeker wist dat ik op tijd was waarmee ik wil zeggen dat de wereld niet vergaat als de bussen staken, oftewel: dat jij niet direct zakt voor je examens. En zeker voor dat kippeneindje van Rotterdam naar Tilburg



wie niet horen wil moet voelen
Nogmaals: Dat jij zo van de pot gesleurd bent wil niet zeggen dat ik ook ENORME lange afstanden ga fietsen en/of uren eerder vertrekken omdat ene gare buschauffeur zijn loon te laag vindt. En het is maar wat je een kippeneindje noemt. Mijn examens zijn heel belangrijk voor me, maar ook weer niet HEUL belangrijk dat ik er uren voor op de fiets ga zitten. Get my point?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 12:25
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Knip een maand of twee geen kaartjes, neem een fatsoenlijke opstelling in de onderhandelingen, daarna zien we eventueel verder.
Tegen die tijd hebben de busbedrijven besloten dat ze geen geduld meer hebben, en hebben de veranderingen doorgevoerd. Dit hebben ze al eens eerder gedaan (daarom wordt er in Brabant zoveel gestaakt) en dat doen ze zo weer.

En een 'fatsoenlijke opstelling' in de onderhandelingen is best moeilijk als er dingen worden geeist waarop het enige menselijke antwoord 'nee' is, en niet een of andere 'maar we kunnen er over praten'. Misschien zouden je dat aan de busbedrijven moeten vertellen. Ze hebben te laag ingeschreven op de consessies, zien dat ze geen winst kunnen behalen, dus stappen ze naar de buschauffeurs om het te verhalen. De buschauffeurs weigeren slachtoffer te worden van asociaal en slecht management en zo loopt wederom een onderhandeling vast. Sinds de privatisering in het busvervoer is begonnen zijn de buschauffeurs altijd het kind van de rekening.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 12:26
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Nogmaals: Dat jij zo van de pot gesleurd bent wil niet zeggen dat ik ook ENORME lange afstanden ga fietsen en/of uren eerder vertrekken omdat ene gare buschauffeur zijn loon te laag vindt. En het is maar wat je een kippeneindje noemt. Mijn examens zijn heel belangrijk voor me, maar ook weer niet HEUL belangrijk dat ik er uren voor op de fiets ga zitten. Get my point?
Wil je liever dat die buschauffeur ziek thuis zit en het busbedrijf incalculeerd dat juist jouw ritje binnen de toegestaande 5% uitval valt?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Uhm, nee. Da's een grijpstuiver vergeleken bij wat zo'n bedrijf op maandbasis omzet.
HA HA HA HA

Abonnementshouders uitgezonderd zijn Koninginnedag en 5 mei de drukste dagen van het jaar, naast een aantal lokale evenementen. Dan heb je het niet over grijpstuivers, dan heb je het over buschauffeurs met normaal honderden extra verkochte kaartjes *per buslijn*. Hoeveel jongeren denk jij dat er door hun ouders gebracht worden naar de bevrijdingsfestivals? Ik denk bár weinig. De streekbussen naar en van de Veluwe, Salland, Flevoland en Drenthe zaten *propvol*. En het ging voornamelijk om scholieren én studenten die hadden moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 13:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wil je liever dat die buschauffeur ziek thuis zit en het busbedrijf incalculeerd dat juist jouw ritje binnen de toegestaande 5% uitval valt?
Het is te verkiezen boven een OV dat maandelijks plat ligt en tig keer duurder is dan nu. Nu krijg je tenminste gehoor als er iets is. Een buschauffeur, zo'n stereotype oude knar waar jij het over had, scheldt passagiers uit, rijdt bijna over een fietser heen..

Dien een klacht in bij Connexxion, en je krijgt binnen een week antwoord dat hij een douw krijgt daarvoor. Daar kunnen de ambtenaren in het OV en minder goed opererende bedrijven nog een puntje aan zuigen.


Nee, geef mij dan maar een zogenaamd asociaal bedrijf dat de zaken gewoon goed voor elkaar heeft. Er zijn al teveel OV organisaties waar de reiziger een untermensch is die vooral zo dicht mogelijk op elkaar moet staan en vooral moet betalen en zijn bek houden.

Die mentaliteit aanmoedigen door de vakbonden ieders belangen te laten gijzelen is het stomste dat we met z'n allen kunnen laten gebeuren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 13:49
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het is te verkiezen boven een OV dat maandelijks plat ligt en tig keer duurder is dan nu. Nu krijg je tenminste gehoor als er iets is. Een buschauffeur, zo'n stereotype oude knar waar jij het over had, scheldt passagiers uit, rijdt bijna over een fietser heen..

Dien een klacht in bij Connexxion, en je krijgt binnen een week antwoord dat hij een douw krijgt daarvoor. Daar kunnen de ambtenaren in het OV en minder goed opererende bedrijven nog een puntje aan zuigen.


Nee, geef mij dan maar een zogenaamd asociaal bedrijf dat de zaken gewoon goed voor elkaar heeft. Er zijn al teveel OV organisaties waar de reiziger een untermensch is die vooral zo dicht mogelijk op elkaar moet staan en vooral moet betalen en zijn bek houden.

Die mentaliteit aanmoedigen door de vakbonden ieders belangen te laten gijzelen is het stomste dat we met z'n allen kunnen laten gebeuren.
Nou weet ik niet wanneer jij met de bus gaat... lijkt me dat dat nogal zeldzaam is.

Uitschelden van passagiers kan ook niet, maar dat een klacht daadwerkelijk tot problemen voor een chauffeur lijdt vraag is me ten zeerste af. Ik heb het iig nog nooit gehoord, noch denk ik dat de administratie daar goed genoeg voor is. Daarnaast zou je je af kunnen vragen waarom een buschauffeur kwaad wordt? Misschien omdat hij door iedereen als oud vuil wordt behandeld? Want voor communicatie problemen heb je 2 mensen nodig en ik ken genoeg aso's die het leven van een (vriendelijke, behulpzame) buschauffeur heel zuur kunnen maken. En ik ken genoeg voorbeelden waarbij Connexxion en Veolia chauffeurs met hartkloppingen op de rem staan omdat fietsers plotseling oversteken.

De voornaamste veranderingen voor het busvervoer na de privatisering zijn geweest:
- Onhaalbare aansluitingen. Waar vroeger ('heel inefficient') je op een station als Ede-Wageningen wel 4-5 minuten had om naar een bus te lopen, moet je er nu ongeveer zijn of een kwartier wachten. Ik weet dat toen ik vroeger met de bus ging, ik de buschauffeur kon vragen een andere bus te laten wachten als er veel mensen moesten overstappen. Nu is die bus al weg als de ander aankomt en KAN de chauffeur de ander vaak niet eens berijken omdat de communicatie is wegbezuinigd.

- Het verslechteren van het onderhoud aan de bussen en het verminderen van het aantal beschikbare reserve bussen. Het verlagen van het aantal uren waarop de CVL (Centrale Verkeersleiding) en gewoon management aanwezig is. Dit leidt er toe dat 's avonds en in het weekend, een buschauffeur er grotendeels alleen voor staat. Waar vroeger een reparatiedienst beschikbaar was om een gestrande chauffeur met zijn reizigers weer op weg te helpen, moet de buschauffeur nu zelf maar kijken hoe hij van Arnhem naar Ede komt om zijn/haar bus te wisselen.

- Zware verslechtering van de mogelijkheden om te pauzeren. Over het algemeen moet een buschauffeur kiezen tussen zijn passagiers vertraging geven of zelf een middag pauze houden. Als je maar een beetje drukte hebt, zit je zo aan 8 uur CONTINU sturen. Ik weet niet of jij het leuk vind om 8 uur lang alleen maar (zonder pauze) te werken?

Dit zijn veranderingen die niet alleen de buschauffeurs treffen (ziekteverzuim loopt op naar 20% door klachten die te maken hebben met de werkdruk en de verziekte sfeer), maar vooral de reiziger. Het zal mij niets verbazen als ik met de bus ga en toevallig een 5%-bus tref, of bijvoorbeeld op 5 mei niet met de bus kan omdat Hermes (dit was een paar jaar terug) alleen maar een zondagsdienst had ingezet.

Daarnaast wordt de motivatie van de buschauffeur ondermijnd waarbij zijn/haar mogelijkheden om goede service te verlenen wordt verminderd. Bovendien hebben buschauffeurs een beroep waarbij ze verantwoorrdelijk zijn voor de veiligheid van anderen. Dit wordt ook bemoeilijkt door de slechte werkomstandigheden.

Dit is een risico dat de busbedrijven nemen om maar winst te halen. Ze schrijven hun tekort aan geld toe aan de privatisering, terwijl ze zelf te laag inschrijven.

En trouwens, een stereotype ervaren chauffeur is een vriendelijke dienstverlener die goed in het verkeer mee kan gaan. Wat jij schets is (gelukkig) toch echt een uitzondering die ik maar 1 keer ben tegen gekomen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 13:56
Verwijderd
Om daar even een paar positieve aanbestedingspunten tegenover te zetten;

Citaat:

GELDERMALSEN/BEESD - De Merwede-Lingelijn heeft in 2007 meteen al veel baat gehad bij de komst van Arriva als nieuwe vervoerder.
Het spoor- en busbedrijf boekte 15,2 procent meer reizigers ten opzichte van concurrent NS die in 2006 nog de spoorverbinding tussen Geldermalsen en Dordrecht beheerde.

Exacte cijfers over het aantal passagiers – ook uitgerekend per station – verwacht Arriva over een maand te kunnen geven.

Met al die extra service wil Arriva tussen 2007 en 2017 een reizigersgroeicijfer van maar liefst 100 procent zien te bereiken: een verdubbeling van het aantal Lingelijnreizigers.

Dat deze cijfers haalbaar zijn bewijst Arriva in Noord-Nederland: op diverse regionale spoorlijnen – zoals Groningen-Leeuwarden, Groningen-Delfzijl en Leeuwarden-Harlingen – is in drie jaar tijd bijna 50 procent aan reizigersgroei 'gescoord'.

Maar ook concurrent Syntus heeft in 2005 en 2006 op de oude Betuwelijn – het spoor tussen Tiel en Elst/Arnhem – een groei van 27 procent weten te realiseren. Terwijl de Betuwelijn beduidend 'lastiger' is en minder reizigerspotentie heeft dan de Merwede-Lingelijn en de Friese en Groningse spoorlijnen.
En hoeveel buslijnen zijn hierbij geslachtofferd, zodat reizigers de trein in zijn gejaagd?

Citaat:
Reiziger Ddrs schreef:
Er zijn slechts twee buslijnen ingekort, maar in totaal is het aantal parallelle verbindingen juist toegenomen!
  • lijn 157 (nu 91) rijdt vanaf Rotterdam nog maar tot Sliedrecht i.p.v. Gorinchem. Sliedrecht - Gorinchem is overgenomen door lijn 77 die tussen Sliedrecht en Hardinxveld elk halfuur rijdt (was elk uur 157) en in Sliedrecht ook bij 't station komt. De ritten tot Hardinxveld rijden daar als lijn 76 verder via de dorpjes ten noorden van het spoor naar Gorinchem die eerst geen bus hadden[/*]
  • lijn 112 (nu 73) van Gorinchem naar Leerdam was een spitslijn in één richting, maar rijdt nu dagelijks een uurdienst in beide richtingen[/*]
  • Lijn 388 rijdt vanaf Utrecht na Dordrecht Ziekenhuis niet meer naar station Dordrecht, maar naar Sterrenburg. Eigenlijk is dit de enige echt geslachtofferde lijn, ondanks dat het aantal reizigers vanaf Dordrecht CS altijd al erg klein was.[/*]

Verder nog wat aanpassingen die ongetwijfeld reizigers naar de trein zullen trekken, maar op zich geen verslechtering zijn:
  • lijn 387 sluit nu de hele dag perfect aan op de trein in Gorinchem i.p.v. net niet. Vanuit Sliedrecht en Arkel is trein+Qliner daardoor zelfs iets sneller als de rechtstreekse bus, op Hardinxveld-Giessendam - Utrecht scheelt het maarliefst een half uur![/*]
  • Sliedrecht had altijd de twijfelachtige eer een station buiten het dorp zonder buslijnen te hebben, maar daar is nu een goede aansluiting op lijn 13 die het hele dorp door rijdt[/*]
  • alle nieuwe buslijnen naar de kleine dorpjes/gehuchtjes in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden sluiten goed aan op de treinen[/*]
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:04
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Misschien moet ik het dan wat duidelijker verwoorden: De HUIDIGE manier van aanbesteden is niet goed.

Aanbestedingen die je daar ziet gaat over lijnen waar wel geld voor beschikbaar was en waar het bus- en trein-vervoer samen is geregeld. Deze combinatie heeft geleid tot een aantal mogelijkheden waarbij ook de werknemers van die bedrijven beter af zijn. Maar op deze consessies was er weinig tot geen concurrentie en kon er realistisch worden ingeschreven door de bedrijven. Ze hoeven dus geen kosten te verhalen op hun chauffeurs omdat ze eigenlijk niet die prijs kunnen betalen.

Hetzelfde is bijvoorbeeld het geval met de Vallij-lijn, een buslijn die van Wageningen Busstation naar Ede-Wageningen gaat. Deze lijn voldoet aan een behoefte omdat Wageningen geen eigen station heeft. De vraag is alleen of deze investering zich terugbetaald, want ze beginnen in het holst van de nacht al 4 keer per uur te rijden.

Het gaat dan ook niet om de lijnen en bedrijven die de dingen wel goed regelen, door in te spelen op de behoefte zonder de reiziger in de kou te laten staan. Het gaat om die initiatieven waarbij busbedrijven niet aan een behoefte kunnen/willen voldoen, wel moeten rijden, maar niet met voldoende budget zich hebben ingeschreven. Die bedrijven komen er achter dat ze het niet kunnen betalen en niet hun winst kunnen verbeteren door meer reizigers te krijgen. Daardoor krijg problemen.

Ik hoop alleen wel dat de bedrijven die daar nu de zaken goed regelen, bij de volgende consessierondes deze consessies onderhands voor reele budgetten kunnen krijgen. Zodat de voortgang die ze nu maken niet ten onder hoeft te gaan aan onrealistische concurrentie.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 16:45
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Misschien moet ik het dan wat duidelijker verwoorden: De HUIDIGE manier van aanbesteden is niet goed.

Aanbestedingen die je daar ziet gaat over lijnen waar wel geld voor beschikbaar was en waar het bus- en trein-vervoer samen is geregeld. Deze combinatie heeft geleid tot een aantal mogelijkheden waarbij ook de werknemers van die bedrijven beter af zijn. Maar op deze consessies was er weinig tot geen concurrentie en kon er realistisch worden ingeschreven door de bedrijven. Ze hoeven dus geen kosten te verhalen op hun chauffeurs omdat ze eigenlijk niet die prijs kunnen betalen.

Hetzelfde is bijvoorbeeld het geval met de Vallij-lijn, een buslijn die van Wageningen Busstation naar Ede-Wageningen gaat. Deze lijn voldoet aan een behoefte omdat Wageningen geen eigen station heeft. De vraag is alleen of deze investering zich terugbetaald, want ze beginnen in het holst van de nacht al 4 keer per uur te rijden.

Het gaat dan ook niet om de lijnen en bedrijven die de dingen wel goed regelen, door in te spelen op de behoefte zonder de reiziger in de kou te laten staan. Het gaat om die initiatieven waarbij busbedrijven niet aan een behoefte kunnen/willen voldoen, wel moeten rijden, maar niet met voldoende budget zich hebben ingeschreven. Die bedrijven komen er achter dat ze het niet kunnen betalen en niet hun winst kunnen verbeteren door meer reizigers te krijgen. Daardoor krijg problemen.

Ik hoop alleen wel dat de bedrijven die daar nu de zaken goed regelen, bij de volgende consessierondes deze consessies onderhands voor reele budgetten kunnen krijgen. Zodat de voortgang die ze nu maken niet ten onder hoeft te gaan aan onrealistische concurrentie.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat het aanbesteden niet goed gaat, er zijn zovele manieren van aanbesteden. Als je de provincie Noord-Brabant vergelijkt met de provincie Zuid-Holland of Haaglanden (streek) met Limburg.

Voor de concessie DAV is echt wel concurentie geweest, er hebben zich meer partijen ingeschreven dan menig OV-autoriteit zich wenst. In dit geval doordat de OVA een zak met geld beschikbaar stelt aan de vervoerder en die mag daar dan iets leuks voor verzinnen. In Noord-Brabant maakt de provincie een dienstregeling en zijn de boekjes bij wijze van spreken al gedrukt en dan wordt er nog een vervoerder bij gehaald die alles voor een zo laag mogelijke prijs mag gaan uitvoeren. Dan heb je dus geen voordelen aan marketing en dergelijke en dat interesseert de vervoerder ook geen bal, die moet gewoon een dienstregeling rijden. Terwijl wanneer de vervoerder opbrengstverantwoordelijk is, zoals eerder genoemd, dan zoekt de vervoerder ook naar voordelenbuiten het personeel om. Bijvoorbeeld een efficientere dienstregeling, beter lijnennet...

Soms wil een vervoerder wel initiatief nemen, maar dan kan dat gewoon niet door het bestek wat door de OVA wordt geschreven.

Overigens zie je vooral dat concessies het moeilijk hebben waarbij vervoerders geen enkele vrijheid hebben en concessies die een groot gebied omvatten waarbij heel snel geimpleteerd moet worden. Zie de ellende die Brabant heet of de concessie Limburg, waar Veolia een verlies van meer dan €10 miljoen heeft geleden.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:26
Verwijderd
TID, ik geloof niet dat je mijn vraag fatsoenlijk beantwoord heb:

Wat is belangrijker: de aandeelhouders tevreden houden, ten koste van alles, of tevreden buschauffeurs, die een redelijk salaris krijgen, en derhalve niet hoeven te staken.

Ik kies voor dat laatste. Als je per se in de aandelen wil, dan zit daar een bepaald risico aan vast.

Ik vind de eisen van de chauffeurs niet onredelijk. Liever die mensen wat meer geld, dan de raad van bestuur weer een dikke bonus, en tevreden aandeelhouders.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is belangrijker: de aandeelhouders tevreden houden, ten koste van alles, of tevreden buschauffeurs, die een redelijk salaris krijgen, en derhalve niet hoeven te staken.
Je schrijft het alsof die twee dingen wederzijds uitsluitend zijn, waarom? Bovendien gaat het niemand hier om aandeelhouders. Ik heb TransDev zich bijvoorbeeld nog niet in de onderhandelingen zien mengen.

Dit gaat gewoon puur over de verhoudingen tussen de busbedrijven, en de vakbonden die naast hun schoenen zijn gaan lopen, en denken dat ze alles en iedereen kunnen dicteren wat te doen, van aanbestedingen frustreren (wat de rechter dus verbood) tot het gijzelen van de reiziger.


De vraag die we onszelf hier moeten stellen is of de vakbonden überhaupt nog een doel, of persoon, dienen. Alle onderhandelingen waar ze aan begonnen werden vrij snel door de vakbonden afgebroken, waarna ze het publiek dupeerden en weigerden daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen. Dat alles wat zij doen mislukt en eindigt in het benadelen van onschuldige mensen zegt veel. Kunnen de vakbondsbonzen behalve het scheuren in mercedessen en het roken van sigaren eigenlijk nog wel iets vandaag de dag? Of zijn ze gewoon achterhaald door de tijd?

Zoals ik al stelde zijn het nu juist de vakbonden die de arbeider lijken te benadelen, minima voorop, het absolute tegenovergestelde van wat een vakbond ooit was. Vakbonden geven tegenwoordig stemadviezen aan hun leden. De volgende stap is dat a la Amerika vakbondsbonzen in ruil voor geld die adviezen laten beïnvloeden door lobbyisten en politici. Hoe weten we dat dit nog niet het geval is?

Drijven de vakbonden dit conflict niet gewoon moedwillig op de spits? Moet er niet (juridisch) paal en perk gesteld worden aan hun destructieve invloed op andermans belangen?


Als wij allemaal niet accepteren dat de FNV ons vanaf 1 juni voor de zoveelste keer verbied om op ons werk, onze school of universiteit te komen, dan zal het snel afgelopen zijn met dergelijke praktijken.
Of staan we er als willoze schapen bij te kijken, en vervalt Nederland, net als Frankrijk, in een vakbondsstaat, waar je niets gedaan krijgt, en waar je je wel vijf keer bedenkt voordat je iemand een baan geeft?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:09
Verwijderd
Je hebt in mij zeker een bondgenoot als het gaat om het hervormen van het poldermodel en de rol van de vakbonden, maar je hebt nog steeds niet gezegd wat je dan precies wil veranderen aan het stakingsrecht, zodanig dat de werknemer geen willoze slaaf wordt van de werkgevers.

Als je het aan mij vraagt ligt de oplossing in verdere centralisatie van de vakbonden, zodat CAO's afgesloten worden over veel grotere takken van arbeid. Daardoor zullen er minder belangenconflicten zijn en worden prisoner's dilemma's vermeden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Je schrijft het alsof die twee dingen wederzijds uitsluitend zijn, waarom? Bovendien gaat het niemand hier om aandeelhouders. Ik heb TransDev zich bijvoorbeeld nog niet in de onderhandelingen zien mengen.
Omdat ze godverdomme nog geen eigenaar zijn. Wanneer leer je nou eens lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 23:33
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Drijven de vakbonden dit conflict niet gewoon moedwillig op de spits?
NEE
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 04:28
Verwijderd
Ja maar, een van de redenen dat de chauffeurs geen ( wat mij betreft terechte ) loonsverhoging krijgen, is dat de busbedrijven de aandeelhouders eerder tevreden willen stellen, en hun eigen raad van commissarissen dikke bonussen willlen toestoppen.

Ten minste, dat heb ik begrepen.

En laten we even in alle redelijkheid stellen: bij een busbedrijf lijkt het mij dat de chauffeurs toch van groter belang zijn dan de aandeelhouders en de raad van comissarissen etc.

Eerlijk gezegd: wat jij hier loopt te verkondigen over de vakbonden vind ik nogal raar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:20
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Eventjes tussendoor: Tilburg is morgen en overmorgen dus vrij van Veolia-bussen, maar weet iemand toevallig of de Belgische bussen (van 'De Lijn') wél gewoon rijden?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:27
PV
PV is offline
Citaat:
Eventjes tussendoor: Tilburg is morgen en overmorgen dus vrij van Veolia-bussen, maar weet iemand toevallig of de Belgische bussen (van 'De Lijn') wél gewoon rijden?
ik vermoed van wel, die hebben toch niks te maken met cao's in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eerlijk gezegd: wat jij hier loopt te verkondigen over de vakbonden vind ik nogal raar.
Dat lijkt me sterk. De kans dat jij het duperen van willekeurige onschuldige mensen zonder goede reden een jofel concept vind is nihil.

Het lijkt erop dat ik donderdag of iemands auto moet lenen (benzinekosten zullen vast niet door de asociale FNV of de chauffeurs betaald worden), of in de hitte moet gaan fietsen, waardoor ik zonder twijfel de eerste paar colleges mis, tenzij ik om zes uur 's nachts vertrek.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk. De kans dat jij het duperen van willekeurige onschuldige mensen zonder goede reden een jofel concept vind is nihil.

Het lijkt erop dat ik donderdag of iemands auto moet lenen (benzinekosten zullen vast niet door de asociale FNV of de chauffeurs betaald worden), of in de hitte moet gaan fietsen, waardoor ik zonder twijfel de eerste paar colleges mis, tenzij ik om zes uur 's nachts vertrek.
Ga je nog een keer in op de kritiek van mij en anderen op blijf je gewoon inhoudsloos je gal spuwen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Eventjes tussendoor: Tilburg is morgen en overmorgen dus vrij van Veolia-bussen, maar weet iemand toevallig of de Belgische bussen (van 'De Lijn') wél gewoon rijden?
Nee, want Tilburg valt onder de concessie Midden-Brabant waar geen acties zijn, aangezien de chauffeurs rijdend voor de concessie Midden-Brabant al een contract hebben met de werkgever, in dit geval Veolia.

Overigens vallen Belgische en Duitse diensten in Nederland onder de daar geldende regelementen en nemen die inderdaad geen deel aan de acties.

Citaat:
FNV schreef:
De uitzonderingen zijn dus:
- west- en middenbrabant
- waar Synthus rijdt in de achterhoek,
- sommige chauffeurs in Limburg en het gebied Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden inclusief de MerwedeLingeLijn, die de cao MultiModaal hebben (let op: andere chauffeurs daar weer wel, want die hebben de cao ov)
- het westen van Friesland waar Connexxion de cao MultiModaal toepast (de rest van Friesland is daar Arriva-ov-gebied).
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 19:32
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Nee, want Tilburg valt onder de concessie Midden-Brabant waar geen acties zijn, aangezien de chauffeurs rijdend voor de concessie Midden-Brabant al een contract hebben met de werkgever, in dit geval Veolia.
Volgens mij gaan ze hier ook gewoon staken hoor, of weet je heel zeker van niet?



Citaat:
Stakingsacties Brabant

13-5-2008

Op woensdag 14 en donderdag 15 mei vinden er in hele land stakingsacties in het openbaar vervoer plaats.

In tegenstelling tot andere berichtgeving vinden de acties ook plaats in het stads- en streekvervoer van West- en Midden-Brabant. Reizigers moeten er rekening mee houden dat er op die 14 en 15 mei geen of een zeer beperkt aantal bussen zullen rijden.
De Buurtbussen en Schoolliners rijden wel.

Onze excuses voor de overlast.

Bron: http://www.bba.nl
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk. De kans dat jij het duperen van willekeurige onschuldige mensen zonder goede reden een jofel concept vind is nihil.

Het lijkt erop dat ik donderdag of iemands auto moet lenen (benzinekosten zullen vast niet door de asociale FNV of de chauffeurs betaald worden), of in de hitte moet gaan fietsen, waardoor ik zonder twijfel de eerste paar colleges mis, tenzij ik om zes uur 's nachts vertrek.
Ik wist het al ruim van tevoren, dus ik heb gezorgd dat ik ander vervoer heb, en dat ik weet wat ik wel kan.

Als jij om 6 uur in de ochtend ( kerel overdrijf niet zo, ik sta regelmatig op die tijd op, is niks schadelijks aan ), op moet staan, weet je ook eens wat dat is.

Ik vind die staking dus niet zo erg. En de meeste mensen zullen er echt niet van wakker liggen. Ik ben namelijk niet zo asociaal om mensen die het verdienen, een loonsverhoging te misgunnen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 09:09
Verwijderd
Als ik op de fiets naar het station ga kan ik zelfs 10 minuten later weg dan wannneer ik met de bus ga
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 09:58
Verwijderd
Drukkere spits door busstaking

De ochtendspits was beduidend drukker dan normaal als gevolg van de staking in het streekvervoer. Rond half negen meldde de ANWB zo'n 285 kilometer aan files, dat is ongeveer tweemaal zo veel als normaal.

De staking treft de vervoerders Arriva, Velia en Connexxion. Alleen in een deel van Friesland en de Achterhoek rijden streekbussen. In de vier grote steden en Dordrecht rijden alleen stadsbussen.

De vakbonden staken om hun looneis van 3,5 procent kracht bij te zetten. Als de werkgevers niet toegeven, willen de bonden een staking voor onbepaalde tijd afkondigen.

---

Goh T_ID, hoe zit dat nu met mensen die volgens jou de auto niet thuis laten staan om met het OV te gaan?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Goh T_ID, hoe zit dat nu met mensen die volgens jou de auto niet thuis laten staan om met het OV te gaan?
Nu moeten ze wel. Overigens is het verzwegen argument hierachter een drogreden. Dat mensen met hun rug tegen de muur tweede auto's/boodschappenauto's etc gebruiken om hun werk nog te kunnen bereiken, doet niets af van het feit dat wie normaal met de auto gaat niet makkelijk is te overreden om zijn reistijd te verlengen en zijn comfort te verlagen door met het OV te gaan.

Überhaupt is deze zoveelste staking weer een klap in het gezicht van de betrouwbaarheid van het openbaar vervoer. Hoe wil men überhaupt mensen het OV in krijgen als het om de haverklap gegijzeld wordt door volgevreten vakbondsbonzen?

Godzijdank ben ik binnenkort niet meer van die aso's afhankelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:12
Verwijderd
Draai het maar lekker om :')
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:
überhaupt mensen het OV in krijgen als het om de haverklap gegijzeld wordt door volgevreten vakbondsbonzen?

Godzijdank ben ik binnenkort niet meer van die aso's afhankelijk.
Doe niet zo verschrikkelijk zielig.

De enigen die zijn volgevreten zijn de mensen van het bestuur van de vervoerders en de aandeelhouders. De chauffeurs niet hoor.

Wanneer ga je eens INLEVEN in anderen?

Doe trouwens ook maar niet, ga maar met je chaggerijnige hoofd in de file staan. Dan ben je ook niemand tot last.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Überhaupt is deze zoveelste staking weer een klap in het gezicht van de betrouwbaarheid van het openbaar vervoer. Hoe wil men überhaupt mensen het OV in krijgen als het om de haverklap gegijzeld wordt door volgevreten vakbondsbonzen?

Godzijdank ben ik binnenkort niet meer van die aso's afhankelijk.
Wanneer is er trouwens voor het laatst breed gestaakt in het OV? Ik kan me herinneren dat er drie jaar geleden eens een dag geen Connexxion bussen reden en een keer twee dagen geen treinen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 19:39
iksnapjenieteh
iksnapjenieteh is offline
Buschauffeurs hebben t wel zwaar denk ik, maar staken tijdens examens vind ik echt not done
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 21:43
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Buschauffeurs hebben t wel zwaar denk ik, maar staken tijdens examens vind ik echt not done
Ze kunnen niet staken na de examens. Dan heeft de werkgever al besloten gewoon te doen wat ze zelf wil. Daarnaast vind ik het een raar concept dat je een school kiest die buiten fietsafstand (20+km) ligt... Je gaat toch niet 6 jaar naar school met de bus?!
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 22:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze kunnen niet staken na de examens. Dan heeft de werkgever al besloten gewoon te doen wat ze zelf wil. Daarnaast vind ik het een raar concept dat je een school kiest die buiten fietsafstand (20+km) ligt... Je gaat toch niet 6 jaar naar school met de bus?!
Niet iedereen heeft (goede) middelbare scholen in zijn achtertuin. Daarom zijn de stakingen van de chauffeurs ook zo asociaal. Ze raken mensen die geen andere opties hebben het meest.

En ze kunnen wel degelijk later of helemaal niet staken en hun zin krijgen. Maar dat fatsoen hebben ze niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.