Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2008, 11:21
Verwijderd
hontertfeivtig
Advertentie
Oud 31-05-2008, 14:05
Verwijderd
uit een vacature:

Kennis van Microsoft Office (Word, Excel) is een pre.
Oud 31-05-2008, 14:07
Verwijderd
Citaat:
uit een vacature:

Kennis van Microsoft Office (Word, Excel) is een pre.
Ik zie 't niet?
Oud 31-05-2008, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ik zie 't niet?
Pré is het toch?
Oud 31-05-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Pré is het toch?
Volgens mij niet.
Van Dale en Groene Boekje zijn het met me eens:

pre (het, dem; pre’s)
1 punt in het voordeel van iets of iem.
Oud 31-05-2008, 14:27
Verwijderd
hmz
Oud 31-05-2008, 14:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Volgens mij verkeert Sechen in de veronderstelling dat "pre" uberhaupt geen woord is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-05-2008, 17:43
Verwijderd
Misschien bedoelen ze 'pretje' en zijn de laatste drie letters weggevallen!@!@!2

!!!!@!!1one
Oud 31-05-2008, 17:47
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
ik ken wat mensen en die zeggen 'de' kruidvat, als ze de winkel bedoelen. Dus ik zei er wat van zeggen ze dat het niet waar is. hier komt hun redenatie:
Met kruidvat bedoelen we een winkel. het is de winkel, dus is het ook de kruidvat.
idiots!
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
ik ken wat mensen en die zeggen 'de' kruidvat, als ze de winkel bedoelen. Dus ik zei er wat van zeggen ze dat het niet waar is. hier komt hun redenatie:
Met kruidvat bedoelen we een winkel. het is de winkel, dus is het ook de kruidvat.
idiots!
En volgens jou moet het 'het' Kruidvat zijn? Want?
Oud 31-05-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
ik ken wat mensen en die zeggen 'de' kruidvat, als ze de winkel bedoelen. Dus ik zei er wat van zeggen ze dat het niet waar is. hier komt hun redenatie:
Met kruidvat bedoelen we een winkel. het is de winkel, dus is het ook de kruidvat.
idiots!
Oh dat is in verschillende dialecten heel normaal, het wordt soms zelfs voor voornamen nog gezegd, een extra lidwoord.
Oud 31-05-2008, 17:53
Verwijderd
Der Gunther
Oud 31-05-2008, 17:54
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
omdat kruitvat onzijdig is:
kruit·vat (het)

alleen er wordt een woordspeling gemaakt met kruiden. Vooralsnog is het dan het, want het vat.

BTW: hier in ermelo spreken ze ABN, geen dialect
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
omdat kruitvat onzijdig is:
kruit·vat (het)

alleen er wordt een woordspeling gemaakt met kruiden. Vooralsnog is het dan het, want het vat.
Maar het gaat hier niet over een kruitvat, maar over een naam. Jouw redenering klopt ook niet.
Oud 31-05-2008, 17:58
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik heb het gevraagd aan een docent Nederlands, en hij zei dat het "het kruidvat" moet zijn, maar idd omdat het een naam is zet je er geen lidwoord voor. Zoals: ik werk bij de Albert-Heijn. Dat is ook fout
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 17:59
Verwijderd
Citaat:
hij zij
I see.
Oud 31-05-2008, 17:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zeg jij 'ik ga even naar het Kruidvat' als je de winkel bedoelt? Want dat suggereert dat je naar een vat vol kruiden gaat.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb het gevraagd aan een docent Nederlands, en hij zij dat het "het kruidvat" moet zijn, maar idd omdat het een naam is zet je er geen lidwoord voor. Zoals: ik werk bij de Albert-Heijn. Dat is ook fout
Lijkt me onwaarschijnlijk. Als het om een specifieke Albert Heijn gaat, moet je dat duidelijk kunnen maken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:01
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
I see.
foutje.

@Uice: aha, dan had mijn leraar het verkeerd...
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 18:01
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Lijkt me onwaarschijnlijk. Als het om een specifieke Albert Heijn gaat, moet je dat duidelijk kunnen maken.
het ging om Albert-Heijn in het algemeen
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 18:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
het ging om Albert-Heijn in het algemeen
Ja, maar niemand werkt bij Albert Heijn in het algemeen, behalve mensen die iets te maken hebben met het bedrijf zelf, en die zullen niet snel zeggen bij 'een Albert Heijn' te werken. Die werken gewoon bij het bedrijf Albert Heijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:04
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
dat bedoelde ik ook
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 18:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, dan klopt het. Maar 'ik ga naar de Albert Heijn' is prima Nederlands, net als 'ik ga naar de Kruidvat'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
foutje.

@Uice: aha, dan had mijn leraar het verkeerd...
Ach wat schattig, iemand die denkt dat simpele leraren op de middelbare school er nooit naast zitten.
Oud 31-05-2008, 18:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, als mijn leven iets anders was gelopen had ik over een paar jaar Nederlands kunnen geven, en ik schreef laatst nog 'ik wordt'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ach wat schattig, iemand die denkt dat simpele leraren op de middelbare school er nooit naast zitten.
Daar was ik ook al achter, ik heb een keer een aantekening met een dt fout erin gehad van mijn juf Nederlands
Oud 31-05-2008, 18:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik erger me er nogal aan dat in mijn mobieltje een 'foto album' zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:11
Verwijderd
Citaat:
OMG ik heb die kloten opdracht nog steeds niet af en dat ligt niet eens aan de moeilijkheidsgraad, maar meer aan een combinatie van mijn slechte concentratie en mijn alles-zo-goed-mogelijk-zo-niet-beter-willen-doen eigenschap. Bah
opdracht over kloten?
Oud 31-05-2008, 18:12
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
offtopic: ow.. op mijn mobiel staat slechts Album, maar het besturingssysteem is dan ook engels...
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 18:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Photo album had in het Engels ook gemogen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 18:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
tja.. engels hè... waar alles mag
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan klopt het. Maar 'ik ga naar de Albert Heijn' is prima Nederlands, net als 'ik ga naar de Kruidvat'.
Ja, dat lijkt me ook. Ik vind heel onnatuurlijk om 'ik ga naar het Kruidvat' te zeggen, want ik bedoel niet een of ander kruidvat, ik bedoel de winkel Kruidvat. Net zoals de Hema, de V&D, de C1000 en de Albert Heijn. Voor zulke namen zet je geen 'het'.
Oud 31-05-2008, 18:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
omdat kruitvat onzijdig is:
kruit·vat (het)
Kruidvat =/= Kruitvat.
__________________
you're not my demographic
Oud 31-05-2008, 18:33
Verwijderd
martino
Oud 31-05-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Bij de derde keer durfte ik niet meer naar de concierge.
Oud 31-05-2008, 18:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat lijkt me ook. Ik vind heel onnatuurlijk om 'ik ga naar het Kruidvat' te zeggen, want ik bedoel niet een of ander kruidvat, ik bedoel de winkel Kruidvat. Net zoals de Hema, de V&D, de C1000 en de Albert Heijn. Voor zulke namen zet je geen 'het'.
Raar woord trouwens. 'Het Kruidenvat' zou logischer zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 19:06
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
rolt niet zo lekker van de tong, denk ik
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Kruidvat =/= Kruitvat.
Oud 31-05-2008, 19:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Raar woord trouwens. 'Het Kruidenvat' zou logischer zijn.
Zeepbakje.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-05-2008, 19:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, maar je hebt het ook niet snel over twee zepen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Raar woord trouwens. 'Het Kruidenvat' zou logischer zijn.
Ja, eigenlijk wel.
Oud 31-05-2008, 19:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Waarom niet? Bij ons in de douche, bijvoorbeeld, liggen toch echt twee zepen/zeepjes.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat "kruid" verwijst naar het plantenpoeder in het algemeen, net zoals zeep kan verwijzen naar de substantie zeep in het algemeen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-05-2008, 19:39
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
is het niet gewoon een woordspeling zoals ik eerder al suggesteerde?
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-05-2008, 19:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom niet? Bij ons in de douche, bijvoorbeeld, liggen toch echt twee zepen/zeepjes.
Ik kan me niet herinneren dat gehoord te hebben. Zeepjes wel, maar bij een groter formaat zeg je 'een stuk zeep', voor zover ik weet.

Citaat:
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat "kruid" verwijst naar het plantenpoeder in het algemeen, net zoals zeep kan verwijzen naar de substantie zeep in het algemeen.
Ja, je hebt gelijk. Papierla en broodzak schrijf je natuurlijk ook zo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 19:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
is het niet gewoon een woordspeling zoals ik eerder al suggesteerde?
Misschien, maar deze quote ik ook even omdat ie nog een keer vermeld moet worden in het topic.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 19:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, eigenlijk wel.
Als je naar andere met kruid samengestelde woorden kijkt is het ook meestal kruiden-... (kruidenrek, kruidenkast, kruidenaftreksel, kruidenthee, etc.)
Citaat:
is het niet gewoon een woordspeling zoals ik eerder al suggesteerde?
Suggereerde.
__________________
you're not my demographic
Oud 31-05-2008, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, je hebt gelijk. Papierla en broodzak schrijf je natuurlijk ook zo.
Maar het is wel kruidenaftreksel, kruidenboek, kruidenier, kruidenrekje, kruidenthee, etc... ik ken geen enkele samenstelling met alleen 'kruid'...

Citaat:
is het niet gewoon een woordspeling zoals ik eerder al suggesteerde?
Waarschijnlijk wel, maar dan snap ik hem niet. Wat heeft Kruidvat met kruitvaten te maken?
Oud 31-05-2008, 19:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar het is wel kruidenaftreksel, kruidenboek, kruidenier, kruidenrekje, kruidenthee, etc... ik ken geen enkele samenstelling met alleen 'kruid'...
Ja, dat dan weer wel. Hm.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2008, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Als je naar andere met kruid samengestelde woorden kijkt is het ook meestal kruiden-... (kruidenrek, kruidenkast, kruidenaftreksel, kruidenthee, etc.)
Haha, ja, ik was net te laat inderdaad
Oud 31-05-2008, 19:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wel, maar dan snap ik hem niet. Wat heeft Kruidvat met kruitvaten te maken?
Ik denk dat ze 'Kruitvat' wel een pakkende naam vonden, en toen dachten 'maar we zijn een kruidenier, dus hee, woordgrapje'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De mooiste spel- en grammaticafouten #5
Verwijderd
2 05-04-2008 16:35
De Kantine Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag
PixelDansje
500 04-04-2008 23:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.