Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2007, 14:19
CoolJessy
CoolJessy is offline
Bij deze, alles over University College, topic nummer 4.

- University College Utrecht
- Roosevelt Academy, Middelburg
- University College Maastricht
- En misschien de nieuwe UC's die binnenkort worden opgestart?


Mini-samenvatting University College:
- Kies zelf je vakken & Major:
--> Science, Arts & Humanities of Social Science
- Engelstalig & Internationaal georienteerd
- Kleinschalig, kleine klassen & veel interactie (discussies, presentaties)
- Aanmeldings procedure (schriftelijk, motivatie brief, interview)
- 2 semesters van 15 weken per jaar, beide met een week vakantie in het midden op UCU en RA (UCM werkt iets anders).
- 4 vakken per semester (UCU & RA)
- Een studielast van 56 uur per week (zeggen ze)


Zie ook:
University College # 3
University College #2
University College (#1)
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 14:38.
Advertentie
Oud 15-01-2007, 16:13
Laura89
Laura89 is offline
Om even door te gaan op een vraag uit het vorige topic:

Citaat:
Voor welke eventuele major hebben jullie eigenlijk opgegeven? Zou dat een selectiecriterium zijn voor de volgorde van uitnodigen?
Ik heb Science ingevuld, dus als Janneke Humanities heeft gedaan, is het waarschijnlijk geen selectiecritirium
Oud 15-01-2007, 17:20
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik hoop dat ik dus snel weer een mailtje krijg

Ben er toch best wel mee bezig, heb ook gewoon zin om op kamers te gaan en alles <3. Hebben jullie eigenlijk een tweede keus als jullie niet worden aangenomen, ik echt (nog) niet...

Trouwens mijn e-mailadres is jannekus@hotmail.com dusss als iemand wil babbelen
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 15-01-2007, 19:37
Laura89
Laura89 is offline
Ik wil ook een mailtje, maar ik zie wel een beetje op tegen het gesprek. Als ik een goede dag heb wat Engels betreft dan moet 't wel lukken, maar dan moet ik die goede dag dan net wel hebben
Maar aan de andere kant denk ik dat 't wel goed komt, ik kan best Engels en als ik me na vijf minuten ofzo bij dat gesprek op m'n gemak voel, dan komt het gewoon goed

Maar ik heb ook geen tweede keus. Ik zou me nog kunnen aanmelden in Middelburg, op zich is 't daar ook wel leuk, maar ik zou dan echt het studentenleven in 'de grote stad' missen. Ik wil gewoon heel graag UCU, omdat ik weet dat 't bij me past.
En het is ook fijn dat die campus er is, lekker op kamers en dus vrijheid maar ook nog een beetje beschermd enzo En ik wil gewoon heel graag van de middelbare school af; ben 't (een beetje?) zat.

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 19:40.
Oud 16-01-2007, 08:50
MissFoxy
MissFoxy is offline
Ik had mezelf voorgenomen om het even van me af te zetten omdat het (theoretisch) nog wel een maand kan duren, maar steeds als ik nieuwe emails heb, ga je toch stiekem hopen dat het van UCU is.

en als ik niet aangenomen wordt zou ik m'n hele studie in
canada willen doen. Ook op een liberal arts & science opleiding.
Alleen het vervelende is dat ik me daar ook voor 1 maart moet aanmelden.
Dus ik hoop dat ze me op het gesprek een beetje zekerheid kunnen geven.

Hoe zit het trouwens met jullie engels.. hadden jullie een 8 gem. of moeten jullie nog een extra toets doen?
Ik had geen 8 gemiddeld dus ik ga denk ik de IELTS maar doen.
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 16-01-2007, 10:03
Laura89
Laura89 is offline
Ik doe tweetalig vwo, dus ik hoop een IB diploma te halen (een internationaal diploma dat bewijst dat je Engels kan). Dit betekent helaas niet dat ik heel goed Engels kan. Ik sta wel (net) een 8 gemiddeld, maar dat zegt denk ik ook niet zo heel veel. Schrijven, lezen en verstaan kan ik wel, maar spreken vind ik moeilijk.
Oud 16-01-2007, 11:52
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik had zelf gemiddeld nét een 7.5, afgerond een 8. Ik heb geen toets gedaan maar of dat nou was omdat ze ook vonden dat ik afgerond een 8 had of omdat op dat moment toch iedereen nog werd aangenomen voor RA (ja als er nog weinig animo is, heb je weinig te kiezen).

Op zich hoef je je echt niet heel erg zorgen te maken over dat Engels. Zelf dacht ik toen ook van "zou ik die crash course Engels in de zomer gaan doen, gaat dat Engels wel lukken?" maar na twee weken hier te zijn is het echt een eitje... De eerste twee weken ben je kapot als je thuis komt na school, maar dat veranderd heel snel.

@ missfoxy, zou je je niet alvast inschrijven voor die school in Canada? Het zou een super mogelijkheid zijn als je werd aangenomen, en als je hier word aangenomen kan je alsnog zeggen dat je je bedacht hebt...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 16-01-2007, 14:42
MissFoxy
MissFoxy is offline
tja, ik heb al wel meer mensen gehoord die geen 8 gem stonden
maar ook geen test hoefden te doen, dus wieweet.

En cooljessy, weet jij of er ook zo'n crashcourse in Utrecht is... of weet misschien een UCU-er dat?

en over mijn canada-avontuur:
ik ben inderdaad druk bezig om me inderdaad toch maar in te schrijven,
maar het is een enorm werk om alles uit te zoeken.

Het lastigste is nog dat ik afhankelijk ben van een beurs,
omdat ik anders de kosten nooit kan dekken.

Ik heb al een aardig rijtje universiteiten afgewerkt
en er blijven er drie over: Charleton, University of Toronto en York.
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 16-01-2007, 16:57
Verwijderd
Meh, ik heb nog steeds niks gehoord van RA terwijl ik 15 december al een mailtje kreeg dat ik een uitnodiging had voor een gesprek.
Zou het nodig zijn om te bellen?
Oud 17-01-2007, 16:31
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik zou even een mailtje sturen als ik jou was, voor de zekerheid.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 17-01-2007, 19:39
anne-ik
anne-ik is offline
Hoi, weten jullie wanneer in de zomer je meestal wordt ingedeeld op je kamer? Als ik het goed heb begrepen is er 1 dag waarop iedereen in zijn/haar kamer mag. Is dit tijdens de UIT? Of nog eerder? Ik ga namenlijk in augustus op vakantie maar ik wil dat natuurlijk neit missen

Op voorwaarde dat ik wordt aangenomen allemaal natuurlijk.. heb nog geen brief gehad. Is dat raar?
Oud 17-01-2007, 22:50
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 15-01-2007 @ 20:37 :
Maar ik heb ook geen tweede keus. Ik zou me nog kunnen aanmelden in Middelburg, op zich is 't daar ook wel leuk, maar ik zou dan echt het studentenleven in 'de grote stad' missen. Ik wil gewoon heel graag UCU, omdat ik weet dat 't bij me past.
En het is ook fijn dat die campus er is, lekker op kamers en dus vrijheid maar ook nog een beetje beschermd enzo En ik wil gewoon heel graag van de middelbare school af; ben 't (een beetje?) zat.
Je spreekt jezelf dus nu wel behoorlijk tegen natuurlijk. Enerzijds wil je "het studentenleven in de stad", maar tegelijkertijd wil je beschermd op een "half-open" campus zitten.

Ik vraag me ook een beetje af hoe dat te combineren valt. Mijn vraag aan de huidige UCU'ers is dan ook of er veel UCU studenten bijvoorbeeld bij "gewone" studenten of sportverenigingen (die ook veel sociale aspecten hebben, zoals Orca en Triton bijvoorbeeld) zitten.

Citaat:
Martha my dear schreef op 16-01-2007 @ 17:57 :
Meh, ik heb nog steeds niks gehoord van RA terwijl ik 15 december al een mailtje kreeg dat ik een uitnodiging had voor een gesprek.
Zou het nodig zijn om te bellen?
Kan geen kwaad natuurlijk, maar RA en UC hebben nog vakantie, en hoewel de staff al wel weer bezig is, kan ik me voorstellen dat ze nog niet op volle kracht draaien ofzo.
Oud 17-01-2007, 23:34
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 17-01-2007 @ 23:50 :
Je spreekt jezelf dus nu wel behoorlijk tegen natuurlijk. Enerzijds wil je "het studentenleven in de stad", maar tegelijkertijd wil je beschermd op een "half-open" campus zitten.

Ik vraag me ook een beetje af hoe dat te combineren valt. Mijn vraag aan de huidige UCU'ers is dan ook of er veel UCU studenten bijvoorbeeld bij "gewone" studenten of sportverenigingen (die ook veel sociale aspecten hebben, zoals Orca en Triton bijvoorbeeld) zitten.


Kan geen kwaad natuurlijk, maar RA en UC hebben nog vakantie, en hoewel de staff al wel weer bezig is, kan ik me voorstellen dat ze nog niet op volle kracht draaien ofzo.
Ik vind het niet echt een tegenstelling om eerlijk te zijn.
Overigens vind ik wel dat er teveel type studenten op zitten die dat 'beschermde' van UC wel aantrekkelijk vinden, ik bedoel, je gaat studeren je zou er op uit moeten trekken en het beschermde niet echt nodig moeten hebben.. Maar ja, feit blijft dat zo'n setting mensen trekt die dat beschermde wel prettig vinden. Voor mij persoonlijk was een campus iets dat er bijna voor zorgde dat ik niet naar UC wilde.
Maar zoals ik al zei, het is geen tegenspraak.. eerder een soort van best of both worlds als je zowel een veilige/beschermde plek zoekt maar daarnaast wel de voordelen van een grote stad (alle faciliteiten, uitgaan, Utrecht zelf) wilt hebben.

De meeste UC'ers hebben in mijn ogen te weinig een sociaal leven buiten de campus. Gelukkig wordt het meer en meer naarmate de jaren vorderen (in de zin van 1e jaars minder, 2e jaars meer). Niet geheel onbegrijpelijk, je ontmoet leuke mensen on campus die eenzelfde soort leven leiden als jij, er zijn committees op campus waar je bij kan en een druk sociaal leven.
Ze zijn er echter wel hoor! Zowel de gezelligheidsverenigingen als sport/muziek/andere vereningen zijn vertegenwoordigd. Aan de ene kant zou ik ook vooral aanraden om dat te gaan doen! Aan de andere kant heeft het zeker voordelen om daarmee te wachten tot je tweede semester of tweede jaar. Je hebt namelijk ook een laven op campus waar je aan moet werken, vrienden die je beter moet leren kennen en er komt in het algemeen heel erg veel op je af in een korte tijd.

Ik denk dat UC en RA staff op dit moment vooral bezig is met de aanvragen enzo omdat velen wat minder lopende dingen hebben. Docenten hoeven op dit moment geen les te geven of tutor te zijn, dus hebben ze meer tijd over voor de aanmeldingen enzo.

Wat betreft een english crashcourse: naar mijn weten heeft UCU die niet.

Verhuizen naar UC: voor de terugkerende studenten is er een week de gelegenheid om in te huizen. 1 dag in die week mag het niet: die is gereserveerd voor nieuwe studenten. Helaas is deze vaak pas na de UIT-weken en heb je dus nog geen kamer in Utrecht tijdens de UIT.
De UIT-weken staan ook helemaal los van UC netzoals van andere studies, het is georganiseerd door de UU/HU en nieuwe studenten doen eraan mee. Daarnaast heeft ook UC haar eigen introductieweek vanaf het moment dat de nieuwe eerstejaars gekomen zijn. Wanneer dit precies is kan je denk ik het beste in de jaarplanning op de site opzoeken.



(En ja, dit was een lichte vorm van studieontwijkend gedrag.. Ik heb mn volgende vak pas over 1.5 uur om 5 pm tot 6.30pm. Mn rooster hier is 1 groot gatenkaas van lectures/discussion classes en daarna een aantal uur niets doen! argh. irritant)
Oud 18-01-2007, 10:11
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 18-01-2007 @ 00:34 :
<knip>
(En ja, dit was een lichte vorm van studieontwijkend gedrag.. Ik heb mn volgende vak pas over 1.5 uur om 5 pm tot 6.30pm. Mn rooster hier is 1 groot gatenkaas van lectures/discussion classes en daarna een aantal uur niets doen! argh. irritant)
Goed verhaal . Maar over die gatenkaas; bij UCU zal je dat toch ook hebben gehad bij je roosters? Ik heb een keer een potentieel rooster gehad waarbij ik op drie dagen het eerste blok (8.45-10.45) en het laatste blok (16.00-18.00) class had .
Oud 19-01-2007, 11:13
CoolJessy
CoolJessy is offline
Pff... ik ben anders ook niet blij met mijn rooster dit keer...
Wat kan er nou mogelijk erger zijn dan maandag tot 16 moeten wachten voor je les hebt zoals vorig semester? Nou, ongeveer datzelfde (tot 13:45 dan) op vrijdag, en dan les hebben tot 18.

En weer les op woensdag. Nieuwe mensen... Ga er niet vanuit dat je op woensdag vrij bent zoals ze zeggen, ze plannen steeds meer courses op woensdag, coursen die ik toevallig wel moet (of heel graag wil) nemen...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 19-01-2007, 13:33
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Zijn op RA de timeslots hetzelfde als op UCU?

Op UCU zijn de timeslots als volgt:

T1 Monday 8:45-10:45 and Thursday 13:45-15:45

T2 Monday 11:00-13:00 and Thursday 16:00-18:00

T3 Monday 13:45 –15:45 and Thursday 11:00-13:00

T4 Monday 16:00-18:00 and Thursday 8:45-10:45

T5 Tuesday 8:45-10:45 and Friday 13:45-15:45

T6 Tuesday 11:00-13:00 and Friday 16:00-18:00

T7 Tuesday 13:45-15:45 and Friday 11:00-13:00

T8 Tuesday 16:00-18:00 and Friday 8:45-10:45

En ik zie 1 vak staan dat buiten deze timeslots valt. Ik heb in ieder geval nog steeds vrij op woensdag, jeej!

Natuurlijk zijn niet alle timeslot-combinaties even handig, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een heel goed systeem.
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 19-01-2007, 15:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Die timeslots zijn wel ongeveer hetzelfde, alleen zijn er bij ons soms ook vakken op woensdag. Maar dat zijn er niet zo heel veel.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 19-01-2007, 16:08
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 17-01-2007 @ 23:50 :
Je spreekt jezelf dus nu wel behoorlijk tegen natuurlijk. Enerzijds wil je "het studentenleven in de stad", maar tegelijkertijd wil je beschermd op een "half-open" campus zitten.

Ik vraag me ook een beetje af hoe dat te combineren valt. Mijn vraag aan de huidige UCU'ers is dan ook of er veel UCU studenten bijvoorbeeld bij "gewone" studenten of sportverenigingen (die ook veel sociale aspecten hebben, zoals Orca en Triton bijvoorbeeld) zitten.
Ik vind niet dat ik mezelf tegenspreek. In Middelburg is gewoon geen studentenleven (hoeveel mensen om me heen beweren dat dat er wel is en misschien is 't ook wel zo, maar toch niet zo als in Utrecht). Ik heb het gevoel (ik zeg niet dat het per se waar is en baseer het ook alleen op m'n gevoel) dat er buiten de mensen van RA, weinig andere studenten zijn, want die gaan allemaal op kamers omdat ze in een andere stad studeren.
Daarom wil ik juist naar UCU, omdat je daar ook nog andere mensen ziet, als je dat wilt. En met dat beschermde bedoel ik eigenlijk alleen maar dat je gewoon bij de mensen woont die ook op UCU zitten en dat je eten krijgt.
Dus waarom zou het studentenleven en nog een beetje '''bescherming''' niet te combineren zijn? Volgens mij is dat in Utrecht makkelijker dan in Middelburg
Ads door Google
Oud 23-01-2007, 11:06
CoolJessy
CoolJessy is offline
Middelburg is ook zo'n gevaarlijke stad

Maar met dat studentenleven valt het echt wel mee hoor, kijk het ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt maar als ik het zou willen zou ik iedere avond buiten de deur kunnen zijn (sport, uitgaan, filmpje, etc.) en meer dan 7 avonden in de week heb je toch niet
Er lopen hier ook genoeg studenten van de HZ (hogeschool Zeeland) rond, al gaan de meesten daarvan denk ik uit in Vlissingen.

Nee het is niet zoals in Utrecht dat je iedere straathoek dat je omloopt weer 10 studenten tegenkomt maar als jij al die studenten die hier zijn zou moeten leren kennen is 3 jaar niet genoeg...

Maargoed, als ik nu even ophoud met Middelburg verdedigen en kijk naar wat ik echt aan activiteiten doe buiten school & studenten om, dat is waarschijnlijk meer dan binnen RA. (Ik doe vrijwilligerswerk met kinderen, dans ongeveer elke zaterdag in Vlissingen en ga misschien weer op Donderdag in Souburg dansen, ga nog wel eens met vrienden van voor RA rondhangen, tot 1 januari had ik een bijbaante, ben nu opzoek naar iets anders, enz...
binnen RA ga ik af en toe op dinsdag uit met een aantal mensen, vorig semester heb ik met een groepje studenten paard gereden en het eerste jaar schreef ik voor de Tabula RASA, af en toe eet ik samen met een aantal mede studenten en ik studeer er natuurlijk)


Ik heb ook nog best wel wat vrienden/bekenden buiten RA hier in de buurt, bij mij ligt dat misschien gedeeltelijk aan dat ik al in de buurt woonde voor ik naar RA ging, maar als ik die vrienden kan "houden" kan iemand anders ze natuurlijk ook maken.

Zelf dacht ik eerst ook "Ik MOET naar Utrecht! " Middelburg was de 2e keus omdat ik University College opzich wel een goed plan vond. Nu ik hier toch ben (afgewezen op UCU) heb ik het toch super naar mijn zin en zou ik niet meer willen ruilen.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 23-01-2007, 13:33
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 19-01-2007 @ 17:08 :
Ik vind niet dat ik mezelf tegenspreek. In Middelburg is gewoon geen studentenleven (hoeveel mensen om me heen beweren dat dat er wel is en misschien is 't ook wel zo, maar toch niet zo als in Utrecht). Ik heb het gevoel (ik zeg niet dat het per se waar is en baseer het ook alleen op m'n gevoel) dat er buiten de mensen van RA, weinig andere studenten zijn, want die gaan allemaal op kamers omdat ze in een andere stad studeren.
Daarom wil ik juist naar UCU, omdat je daar ook nog andere mensen ziet, als je dat wilt. En met dat beschermde bedoel ik eigenlijk alleen maar dat je gewoon bij de mensen woont die ook op UCU zitten en dat je eten krijgt.
Dus waarom zou het studentenleven en nog een beetje '''bescherming''' niet te combineren zijn? Volgens mij is dat in Utrecht makkelijker dan in Middelburg
Studentenleven is voor mij niet alleen het ontmoeten van studenten buiten je eigen instelling. Het klopt inderdaad dat je in Middelburg slechts weinig studenten van andere instellingen zult vinden. Maar ik denk dat het feit dat je elke dag drie maaltijden krijgt waar je zelf niets aan hoeft te doen wel behoorlijk afbreuk doet aan je ervaring als student.

Maar goed, ik vind het prima dat er verschillen zijn natuurlijk en ik wil ook niet per se beweren dat het een absoluut beter is dan het ander .

En over diversiteit; UvA en VU gaan samen aan een UC werken.

En ook wel aardig om te lezen:
Citaat:
Bok stelt dan ook: “The peak of educational achievement is never specified”. Het heeft zodoende ook weinig zin om op romantische wijze naar het verleden terug te verlangen. Hans Adriaansens, Dean van de Roosevelt Academy en voorheen van het University College Utrecht, vertelde me laatst dat hij de application letters van zijn studenten regelmatig vergelijkt met hetgeen hij zelf op z’n 17de schreef en dan steeds moet concluderen dat hijzelf toen dat niveau van zijn studenten nu zeker niet haalde. Ook ik schreef heel slecht op die leeftijd. Ik dacht altijd dat het lag aan het feit dat ik HAVO had gedaan en van na de Mammoetwet ben. Maar Hans deed gymnasium, is van voor de Mammoetwet en behoorde bovendien tot de beste van de klas.
(ScienceGuide.nl)
Oud 24-01-2007, 13:42
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 23-01-2007 @ 14:33 :
Maar ik denk dat het feit dat je elke dag drie maaltijden krijgt waar je zelf niets aan hoeft te doen wel behoorlijk afbreuk doet aan je ervaring als student.
Ja, dat is wel waar en dat vind ik aan de ene kant jammer maar ook wel een beetje handig.

Even een andere vraag: je krijgt als je op UCU/RA zit toch gewoon studiefinanciering? (ik hoorde vandaag van een meisje bij mij op school die ook naar UCU wil dat de IBgroep had gezegd dat ze geen stufi aan kon vragen voor UCU, maar ovlgens mij is dat echt niet waar).

En hebben al wat meer mensen gehoord of ze op gesprek mogen komen (en wanneer)?
Oud 24-01-2007, 13:45
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Je krijgt wel studiefinanciering, maar omdat UCU nog niet officieel erkend is moet je je inschrijven bij de opleiding Liberal Arts & Sciences. Ik weet niet hoe het bij de RA zit.
Oud 24-01-2007, 13:52
le roi
le roi is offline
hey mensen van ucu of RA,

ik zit in de laatste klas van het gymnasium en denk over ucu na.
Het lijkt me echt een superopleiding.
ik twijfel alleen nog en dat komt doordat ik bang ben dat de werkdruk te groot is. Ik heb namelijk geen zin om constant onder hoge druk te staan in de zin dat er echt veel stress is.
Ik ben bereid hard te werken hoor, maar er zijn grenzen.

En hoe zit het met het feit dat je niet kunt 'blijven zitten'?
Verhoogt dat de druk niet?
Oud 24-01-2007, 16:37
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
le roi schreef op 24-01-2007 @ 14:52 :
hey mensen van ucu of RA,

ik zit in de laatste klas van het gymnasium en denk over ucu na.
Het lijkt me echt een superopleiding.
ik twijfel alleen nog en dat komt doordat ik bang ben dat de werkdruk te groot is. Ik heb namelijk geen zin om constant onder hoge druk te staan in de zin dat er echt veel stress is.
Ik ben bereid hard te werken hoor, maar er zijn grenzen.

En hoe zit het met het feit dat je niet kunt 'blijven zitten'?
Verhoogt dat de druk niet?
Nou ja, als je gewoon hard werkt en vooral de last goed verspreid, zal de stress wel meevallen. Misschien is de stress dan wel minder dan bij reguliere opleidingen, omdat bij daar de punten voor 1 vak 100% bepaald wordt door 1 tentamen (waar dan wel een her voor is). Bij UCU en RA kan je niet herkansen en als je daardoor een vak niet haalt, dan krijg je daar geen studiepunten voor en dat moet je dus goed maken door later een vak extra te doen (kan niet het vak zijn wat je niet gehaald hebt, daar kan je geen studiepunten meer voor krijgen). En het semester nadat je een F gehaald hebt, kan je geen extra vak doen omdat je dan op "academic probation" bent.

Je moet dus niet te veel vakken niet halen, want dan ben je de pineut (Voor 2 vakken een F halen lijkt me het maximale).

Maar goed, ik heb gelukkig nog geen ervaring met F's, dus misschien heb ik het mis hoor .
Oud 24-01-2007, 17:15
mpudi
Avatar van mpudi
mpudi is offline
ik lees net dat ik ben uitgenodigd voor een interview op ucu komende woensdagmiddag (31-01) en ik vroeg mij af of er iemand is die dan toevallig een leuke les heeft (liefst iets met biologie) die ik zou mogen bijwonen om een beetje kennis te maken met de gang van zaken...
(of zijn er op woensdag helemaal geen lessen? in dat geval dezelfde vraag voor een willekeurige andere dag)

judith
Advertentie
Oud 24-01-2007, 18:38
le roi
le roi is offline
maak je trouwens minder kans op een gesprek als je pas heel laat je aanmelding verstuurt of maakt dat geen biet uit?
Oud 24-01-2007, 20:12
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
le roi schreef op 24-01-2007 @ 19:38 :
maak je trouwens minder kans op een gesprek als je pas heel laat je aanmelding verstuurt of maakt dat geen biet uit?
Nee want ik was zelfs drie dagen over de eerste deadline heen en ik mag ook op gesprek komen . Maar ik zou je wel aanraden om gewoon op tijd alles klaar te hebben (dat had ik wel) en het naar het goede adres te sturen (zoals ik niet deed), dat voorkomt stress bij jezelf.
Oud 25-01-2007, 13:20
CoolJessy
CoolJessy is offline
Je hebt wel deadlines, en die zijn er niet voor niets. Nou is de aanloop bij RA niet zo groot, waardoor er een 3e deadline is tegen de zomervakantie, maar bij UCU denk ik dat de 2e deadline echt de laatste wel is want daar zouden ze al gevuld kunnen zijn na de 1e deadline... Op RA is de 2e deadline op 1 maart, UCU zal ook in die buurt liggen, kun je wel ergens op die site vinden. Ik zou trouwens iedereen aanraden om het zo vroeg mogelijk te doen, het liefst voor de 1e deadline, simpelweg omdat er dan nog meer plaatsen te vergeven zijn.

Wat stress betreft, dat ligt vooral aan jezelf. Ben jij iemand die veel eisen aan zijn/haar eigen werk stelt en geen genoegen neemt met minder dan een (noem een cijfer)... maar is dat cijfer iets waar jijzelf wel veel moeite voor moet doen, en kan je slecht tegen stress, dan zou ik zeggen dat je aan de ene kant een geschikte kandidaat bent, maar anderzijds is de stress wel zeker iets om over na te denken. Ik behoor zelf tot deze groep en mijn ervaring is dat het haalbaar is, en ach, ik zit nu op de helft, ieder semester denk ik tegen het eind "ik wil dit niet meer" maar ja, ik ben nu al zover, dan stop je niet meer... Opzich sprijd ik zelf zoveel mogelijk werk uit over het hele semester, maar zelfs dan blijven die laatste weken het drukst en voor mij erg stressen.

Maarja, behoor je tot de andere groep, die zegt "een 6/C is voldoende" en hoef je een boek nog maar open te doen en dan heb je die 6 al binnen, dan zou ik me niet veel zorgen maken over stress.

Overigens, op de middelbare school nam ik ook genoegen met een 6, maar de sfeer hier heeft dat heel snel doen veranderen: op de middelbare school ben je met een 6 á 7 een gemiddelde student, de gemiddelde student hier zit tussen de 7 en 9 ongeveer... Dit zijn geen feiten, dit is zoals ik het persoonlijk ervaar
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 25-01-2007, 14:10
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Laura, heb jij al een datum gehoord voor je gesprek? Ik namelijk nog niet en ik wacht er toch al een tijdje op...
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 25-01-2007, 14:45
le roi
le roi is offline
ben ik niet wat laat als ik nu nog alles wil regelen?
Ik bedoel ik moet de brief nog deels schrijven, een aanbevelingsbrief regelen etc.
Oud 25-01-2007, 15:58
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 25-01-2007 @ 15:10 :
Laura, heb jij al een datum gehoord voor je gesprek? Ik namelijk nog niet en ik wacht er toch al een tijdje op...
Nee, ik heb ook geen datum nog. Maar dat we het allebei niet hebben terwijl we ook tegelijkertijd de bevestiging kregen dat we in ieder geval op gesprek mogen komen, stelt me wel een beetje gerust. We weten dat we op gesprek mogen komen

Misschien sturen ze andere mensen in één keer hun datum ofzo, ik weet niet waarom
Oud 26-01-2007, 11:26
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
le roi schreef op 25-01-2007 @ 15:45 :
ben ik niet wat laat als ik nu nog alles wil regelen?
Ik bedoel ik moet de brief nog deels schrijven, een aanbevelingsbrief regelen etc.
Als je het voor de 2e deadline doet (RA op 1 maart, UCU ? Ook in die buurt) dan ben je nog op tijd voor de 2e ronde. Er zijn dan minder plaatsen over dan die 200 per jaar, maar je maakt heus nog wel kans.

Die brieven en formulieren zou je in een week nog kunnen regelen, als je decaan meewerkt. Ik zou er zoiezo nu vast achteraan gaan en niet nog 3 weken twijfelen wat je gaat doen. Als jij later besluit om niet naar UC te gaan omdat je de druk toch te hoog lijkt dan doe je het toch niet. Het interview is net een sollicitatiegesprek, de kans voor beide partijen om elkaar beter te leren kennen. Als een van de partijen het dan achteraf niet ziet zitten, dan niet, toch?
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!

Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 11:28.
Oud 26-01-2007, 15:06
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Gefeliciteerd Laura met je 18e

Verder heb ik net een e-mailtje gehad met een datum voor een gesprek:

donderdag 8 februari om 16:00

Komt bij wel goed uit want heb het deze twee weken superdruk met allerlei dingen voor school (examen/werkstukken/galacommissie blabla) en net deze donderdag had ik niks staan.

Ben benieuwd of jij ook iets gehoord hebt, Laura. Denk het wel.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 26-01-2007, 17:29
Laura89
Laura89 is offline
Ja, dankjewel (voor felicitatie).

Ik heb inderdaad ook mailtje gehad Ik ben woensdag 7 feb. om 16:00.
Oud 27-01-2007, 17:32
MissFoxy
MissFoxy is offline
Joehoe, ik mag ook op gesprek komen,

wel al snel, woensdag de 31ste om 13:00

Gefeliciteerd allemaal en succes op de gesprekken,

We hebben al ongeveer 700 kandidaten achter ons gelaten!

nog maar 100 te gaan !!

(zo lagen de verhoudingen toch ongeveer?? )
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 27-01-2007, 19:34
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik hoorde toevallig deze week van mijn lerares dat de aanmeldingen voor dit schooljaar ongeveer 650 waren, dus dat valt nog mee
Ads door Google
Oud 28-01-2007, 11:47
le roi
le roi is offline
is dat inclusief de buitenlandse aanmeldingen?
Oud 29-01-2007, 18:39
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
650 vind ik al best veel ( ) want ik neem aan dat er nog veel mensen zullen inschrijven voor de tweede deadline of heb ik het mis.

Verder, nog tips om je zo goed mogelijk voor te bereiden? Wat ik tot nu toe weet van het interview is dat het vele kanten kan opgaan en dat ze bij iedereen zeer uiteenlopende vragen stellen. Ik weet ook dat je gewoon je motivatiebrief goed moet kennen en goed moet kunnen beargumenteren want dat nemen ze toch wel als rode draad.

Verder las ik in de vorige topics dat iedereen er vrij relaxed heen ging maar ik ben stiekem toch best zenuwachtig haha.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 29-01-2007, 20:02
le roi
le roi is offline
Ik heb besloten: ik ga me aanmelden.
Nog maar 200 aanbevelingsbrieven schrijven en een briljante motivatiebrief
niet geschoten is immers altijd mis
Oud 30-01-2007, 16:09
Verwijderd
YES! Heb ook bericht gekregen van UCU

Ben nu op allebei uitgenodigd voor een interview; RA volgende week maandag en UCU over twee weken

*stuiter*
Oud 30-01-2007, 19:38
le roi
le roi is offline
hopelijk komt het goed met mijn 8.8 voor engels mondeling
Oud 30-01-2007, 20:28
lysias
lysias is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 30-01-2007 @ 17:09 :
YES! Heb ook bericht gekregen van UCU

Ben nu op allebei uitgenodigd voor een interview; RA volgende week maandag en UCU over twee weken

*stuiter*
*kreun*

Ik geloof dat iedereen waarvan ik nu ook maar in de verte heb gehoord dat ze zich voor UCU hebben aangemeld ook zijn uitgenodigd voor een interview.

En ik heb nog steeds niets gehoord. (Wel gefeliciteerd overigens)
Oud 31-01-2007, 17:40
CoolJessy
CoolJessy is offline
Gefeliciteerd allemaal!

Succes op het gesprek, ik wou dat ik kon helpen, maar er valt inderdaad weinig voor te bereiden. Eventueel kan je je engels de dagen van te voren wat oefenen ofzo en zorgen dat je inderdaad je motivatie (ook over je internationale orientatie en alles) goed weet. Bij mij werden er dingen gevraagt als wat ik op de romereis in de 4e klas zo leuk vond En ik had een vrouw die lerares anthropologie was, terwijl ik had opgeschreven dat ik dat wou studeren, terwijl psychologie me veel meer trok, (dat stond er ook bij) gaat ze me helemaal testen over mijn kennis over wat het vak inhoudt...
(Dit alles was op UCU, opzich ging het Engels redelijk en was het wel een relaxed/enthousiast/gezellig gesprekje, twee mensen tegen mij, dat wel...)

Op Ra vroegen ze veel simpelere dingen vond ik, en ik had alleen een gesprek met de Dean waarvan 3/4 in het nederlands, dat was wel fijn. Alleen heel eventjes Engels zodat ie kon testen of ik het kon.

Nou ik hoop dat het iets helpt, maar ik vrees dat je weinig kunt voorbereiden...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 01-02-2007, 10:17
MissFoxy
MissFoxy is offline
Hallo allemaal,

gister was voor mij de dag van de waarheid.

ik moest om 1 uur opkomen en werd geinterviewd door twee tutoren, een nederlandse man en één amerikaanse vrouw. Het interview vond plaats in een hele kale ruimte waar drie fauteuils stonden om een rond tafeltje.
Het ging echt supersnel voorbij, dit jaar hebben ze besloten om het interview niet langer te laten duren dan een half uur, om half twee moesten ze ook allebei alweer naar de volgende dus het kon ook echt niet langer.

Maar over de verloop van het interview: ik vond het best pittig. Ze stelden kritische vragen en vroegen ook steeds om voorbeelden en om inhoudelijke kwesties.
Ik vond het wel leuk om met ze te praten en was ook niet echt zenuwachtig maar ik weet niet zeker of ik goed overkwam.
Het is natuurlijk ook heel moeilijk om in te schatten hoe anderen het doen, ze vertelden dat ik een van de eersten was die op interview kwam en dat ze de komende vier weken nog interviews hebben, dus eerder hoef ik zeker geen brief te verwachten.

Nu is het afwachten, ben wel blij dat ik er vanaf ben, nu kan ik er toch niets meer aan doen en kan ik me weer op andere dingen focussen, het blijft toch door je hoofd spoken, tenminste bij mij wel.

Iedereen succes die nog moet ( of nog moet worden uitgenodigt)
zorg vooral dat je dingen weet over de vakgebieden die je wilt gaan kiezen, lees misschien de course-beschrijvingen nog eens door.

x
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 01-02-2007, 15:08
lysias
lysias is offline
Ik had zelf naar UCU gemaild, omdat ik me afvroeg of ik niet, net zoals met de bevestiging van mijn application, was vergeten. Gezien het feit dat jullie (en een meisje van mijn school) al in december iets hoorden. Er werd teruggemaild dat het allemaal aan het einde van volgende week afgehandeld moest zijn en dat als ik dan nog niets had ontvangen weer contact moest opnemen.

Dus gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten. Succes met de interviews
Oud 02-02-2007, 12:33
Laura89
Laura89 is offline
@MissFoxy:
Wat voor kritische vragen en voorbeelden stelden ze dan bijvoorbeeld?
Oud 05-02-2007, 16:43
Verwijderd
Zo, net terug van mijn interview bij RA en het ging echt supergoed! Hij zei dat ik wat hem betreft aangenomen ben, maar omdat hij eerst een proposal moest sturen ("I'm going to send a proposal... a VERY positive proposal..(...)" ) maar die andere mensen zouden hem niet tegenspreken

Ik kreeg echt een GROOT compliment voor mijn Engels; hij dacht namelijk dat ik lang in het buitenland had gewoond! En dat is dus niet het geval

Nou ja, ik vond het wel een leuk gesprek eerlijk gezegd en ben benieuwd naar Utrecht volgende week.

Voor de rest; iedereen veel succes!!!
Oud 05-02-2007, 17:42
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
hee, gefeliciteerd!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 05-02-2007, 19:45
CoolJessy
CoolJessy is offline
Wow... I love RA
Week 1, les 1:
Law 100. Lees voor aankomende donderdag 80 blz en voor de maandag erna nog 30 en daarover heb je dan een toets.
Die was dus vandaag, opzich was het niet heel moeilijk maar het zal geen A+ zijn....

Week 1, Les 4:
Psychologie 300.
Course manual online: 22:30 de vorige avond, lees voor de eerste les hoofdstuk 1,2 en 3. Ja amehoela, midden in de nacht zeker?!
Lees voor volgende woensdag (overmorgen) ook hoofdstuk 4,6 en 8. Dus: in 1 week 200 pagina's. (En een 5 pagina lange paper schrijven).

Rest van het semester tot de break: Gemiddeld .5 hoofdstukken per keer, voor beide vakken.

Echt planning ofzo

Maarja...verder alles goed.

Martha gefeliciteerd, als ze dat zeggen kan je er wel van uitgaan dat je aangenomen bent.
Over Utrecht valt moeilijk wat te zeggen. Mij stelde ze ook moeilijke vragen maar ik had wel een positief gevoel achteraf. 5 weken later zou ik iets horen maar nee, een week later had ik al bericht dat ik niet werd aangenomen. Blijkbaar hoefden ze er niet eens over te denken ofzo...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 05-02-2007, 22:02
Laura89
Laura89 is offline
Een vriendin van mij had vandaag ook gesprek op RA en is ook al zeker dat ze is aangenomen! Was het in Utrecht ook maar zo.

Anyway, ik heb nog één vraagje: waar moet je precies zijn voor je interview? Staat er ergens een bordje ofzo en is het in dat gebouw waar ook de Dining Hall is?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Science major aan de Roosevelt Academy of UCU?
Eigennaam
10 23-02-2012 19:54
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.