Oud 23-02-2008, 19:10
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
We gaan even voor bejaarden spelen tijdens het flitsende bingo. Dan komt er vaak genoeg de zinnen 'Vroeger...' en 'In mijn tijd..' voor. Om in het sfeertje te komen:
Maar goed, zijn er speciale herinneringen die je aan iets herinneren? Stoute kinderstreken? Zijn dat fijne herinneringen? Vertel ons je schattige/stoute/leuke herinneringen van vroeger!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2008, 19:15
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Om zelf maar van wal te steken.

Als klein meisje ging ik met mijn zusjes altijd geheim agent spelen. We maakten dan een missie. Het hoofddoel was om snoepjes te pikken of een ijsje uit de vrieskist te pakken. Een van ons ging dan altijd op de uitkijk staan. De ander deed alsof ze huilde, alsof ze iets wou vertellen. Iets om mijn moeder af te leiden. De ander schoof dan een stoel en nog een klein krukje diegene ze richting in. Dan moest ik er altijd bovenop klimmen, omdat ik de grootste was en dan pakte we snoepjes. Daarna gingen we heel braaf naar buiten, de snoepjes opeten.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Laatst gewijzigd op 23-02-2008 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 19:20
Verwijderd
Ik doe mijn best om me iets leuks van vroeger te herinneren, maar als ik er zo op terug kijk heb ik nou niet echt een leuke jeugd gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 22:54
Verwijderd
m'n zusje en ik klierden veel.
Ik heb haar jarenlang wijsgemaakt dat er onder mijn kamer een trap zat naar een geheime kelder, waar alle beroemde sterren zaten. Als ze dan bij me op de deur klopte zei ik hardop ' Snel, spice girls, snel weer de kelder in.' Dan werd ze helemaal woest dat ze er niet bij mocht.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 00:16
Verwijderd
Waar haalt die Missy toch al die leuke forums vandaan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 04:27
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Mijn broer heeft me wijsgemaakt dat er een geheime club bestond voor kinderen. Niet alle kinderen mochten er bij en volwassenen mochten er zeker niet bij. Als je er niet bij hoorde had je er nooit van gehoord. Als je er van had gehoord, MOEST je er bij! Toen hij het mij vertelde, had ik dus ook geen keuze.
Ik moest er bij en ik moest klusjes doen.
Elke maandag van 4 tot 5 moest ik bij het raam staan (of het liefste in de tuin achter de struik) met een goed uitzicht op het bruggetje, want er zou een man langslopen met een groene muts.

Maandag na maandag heb ik op de uitkijk gestaan, maar die man was er nooit.

Ook moest ik contributie betalen ( 2 gulden ofzo, DAT IS VEEL!)
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 10:12
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb mijn broertje jarenlang wijsgemaakt dat mijn knuffels konden praten. Hij zegt nu dat hij dat nooit geloofd heeft, hahaha!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 12:28
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ging altijd met mijn buurmeisje en buurjongen op pad om avonturen te beleven. En dan gingen we naar het speeltuintje dat afgesloten was, bij het kinderdagverblijf, eventjes verderop. En dan klommen we daar over het hek en dan gingen we daar in de zandbak spelen. En toen werd eens het luchtalarm getest, dit was in de tijd dat dat niet standaard elke eerste maandag van de maand gebeurde, en toen raakten we helemaal in paniek, en toen zeiden we "Misschien is er wel ergens ingebroken ofzo! "

Oh, en ik moest vroeger ook veel overblijven! En dat vond ik vreselijk want die kinderen waren niet erg aardig, en de leraressen waren helemaal een ramp. En toen ging ik eens in de bosjes, omdat ik wist dat in het hek daarachter een gat zat, en als ik dan door dat gat zou kruipen dan kwam ik op een grasveldje waarvan ik de weg naar huis weer zou kunnen vinden. Alleen toen ik in de bosjes zat, ging een jongen me verklikken en toen haalden ze me er weer uit.
Na een tijdje mocht ik toen van mijn ouders tussen de middag bij een vriendin blijven, dat was veel leuker. En met haar maakte ik dan kleertjes voor barbiepoppen waar we verder nooit mee speelden. Alleen we waren niet zo goed in het maken van kleertjes, dus die barbies waren helemaal vastgenaaid en als we ze wat anders aan wilden doen moesten we het weer kapotknippen.
Samen met mijn 2 beste vriendinnen hadden we een club. LYK, als afkorting van onze namen. En we hadden een logo, een wachtwoord, en een clubcode, en we hadden allemaal clubpasjes, die waren dan GEPLASTIFICEERD OMG! Het was allemaal volkomen nutteloos.
En in groep 8 gingen we in de pauze altijd naar de 'plaat', zo'n groot stuk asfalt waar mensen dan op gingen voetballen, en dan gingen ik en 2 vriendinnen weer in de bosjes om heksje te spelen. Of verstoppertje, en dan zat iedereen altijd op dezelfde plekken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 13:36
Verwijderd
Als ik alleen was speelde ik altijd met de spoken, mijn onzichtbare vriendjes . Dan maakte ik spokensoep voor ze (koud water met de goedkoopste kruiden die mijn moeder had). Mijn broer werd daar heel jaloers van en hij verzon op een gegeven moment dat hij elke maandagavond naar een heks ging die hem allemaal toverkunstjes leerde. Als ik iets kwijt was kon hij het meestal weer tevoorschijn toveren (waarschijnijk had hij het gewoon gejat zodat ie zijn toverkunstje weer kon laten zien en ik hem weer de held vond).

Ooh en wat ook wel grappig was, wij hadden op zolder een bed dat je in de muur kon schuiven. Achter die muur was nog een hele kleine ruimte, maar daar kon je dus alleen komen door dat gat waar dat bed in zat. Met verstoppertje was het de ideale plek en ook als vriendinnetjes werden opgehaald terwijl we nog verder wilden spelen, verstopte we ons daar. Altijd lachen. We verstopten daar ook heel veel snoep en maakten er geheimtalen. En oja, we deden daar ook eeuwig veel vingerhaken . Gewoon een bolletje wol helemaal vingerhaken zodat het gewoon weer een bolletje wol was maar dan met zo'n werkje erin (niks geen kleedjes of wat dan ook want dat was te moeilijk. Zeer nutteloos dus).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 13:45
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Mijn buurmeisjes slaapkamer zat naast mijn broers slaapkamer, dus wilden we met zijn 3'en een gat in de muur maken. Zij van de ene kant, wij van de andere kant. Het gat zat precies midden in de muur (als je er met een langs de hele muur ging, het dan dubbel vouwde en keek waar het eindigde had je het midden (best slim). Dus zouden we op een gegeven moment met elkaar kunnen praten.

Helaas waren mijn ouders niet blij met het gat in de muur, dus moesten we stoppen!
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 13:47
Verwijderd
Mijn broertje en ik gingen altijd boomhutten en ondergrondse hutten bouwen those were the days. Verder hou ik niet zo van herinneringen ophalen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 14:37
Verwijderd
Ik moet altijd aan boterhammen met bruine suiker denken, die ik bij m'n opa at, als ik Bona boter zie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 17:44
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik deed altijd aan hutten bouwen met vrienden. In de natuur. Hoe meer afgelegen "natuurgebied" hoe beter. Of thuis met lakens en stoelen. En dan gingen we binnen altijd een zak chips leegeten ofzo.

Verder werd bij ons in de buurt vaak in bomen geklomen. Daar deed ik zelf ook vaak aan mee. En belletjetrek bij de mensen die er totaal niet tegen kunnen natuurlijk. Of politie/boefje spelen. Of een watergevecht middenin de zomer. Ik hield wel van avontuur. Ook werd er vaak gevoetbald bij ons voor op het veldje. Onze buren waren er echter nooit zo blij mee. Het vervelende is dat die contacten hadden binnen de gemeente. Zo zijn de speelplekken langzaam maar zeker allemaal veranderd in plantages. We zijn verhuisd, maar ik heb gezien dat ook het voetbalveldje deels is veranderd in een plantage. Ik vond het zelf altijd vreemd dat we een voetbalveldje niet mochten gebruiken om op te voetballen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 11:01
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oh ik had ook een vriendin en die woonde vlak bij een soort kinderboerderijtje, eigenlijk weet ik niet waarom we daar niet vaker gespeeld hebben, want geitjes voeren was de bom. Ik ging dan wel met haar in bomen klimmen, alleen zij kwam veel hoger dan ik want zij was vreselijk dun en woog maar 30 kilo ofzo toen ze twaalf was, en ik niet, dus ik kon niet op alle takken staan!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 10:50
Verwijderd
Ik had met mijn misantropische vriendinnetje een dam van takken gebouwd in de plaatselijke sloot, zodat iedereen zou verzuipen.

Hardcore gothics op ons negende, yeah.

Met datzelfde meisje deden we ook alsof het plaatselijke stukje met bomen behekst was en er was een 'Poel des Doods' waar zombies in leefden en alleen wij konden daar overheen lopen, want wij hadden ubermagicskills. Althans, dat geloofden we zelf niet, maar dat maakten we wijs aan alle buurtkinderen zodat ze niet in 'ons bos' zouden spelen. En als ze dan alsnog langskwamen begonnen we heel hard te praten over dode mensen en rotte hersenen en hoe we soep gingen maken van kakkerlakken-levers.

Ik praatte ook iedereen allemaal complottheorieën aan en dan deden we dingen als bureaustoelen uit de sloot vissen omdat ik dan dacht dat het een ruimteschip was. (Er stak een stuk poot met een wieltje uit het water. Iedereen weet dat er wieltjes zitten aan UFO's.) Overigens wisselt het 'iedereen' in dit geval heel erg, want m'n misantropische vriendinnetje was de enige met wie ik echt goed kon opschieten in die tijd.

Oh, ik had ook een VRIENDJE en toen maakte ik het na drie maanden uit omdat de lift in de flat kapot was en hij de hele tijd bij die lift rondhing in plaats van met mij een goede plaats zoeken voor een boomhut. Maar toen ging 'ie achter me aan en hadden we het volgende gesprek:
> "Neeee, het is niet uit."
< "Jawel, het is uit."
> "Nee joh, het is aan."
< "Uit. "
> "Aan. "
< "Oke, aan."
> "Oke, nou goed, ik ga naar de lift kijken."

En toen klom ik boos in een boom en ging ik met andere kinderen expres een ZANDHUT bouwen op het bouwterrein waar we niet mochten spelen. Achteraf is het een wonder dat die hut nooit is ingestort want dat was meer een soort groot diep hol in een zandberg. Met een deur ervoor.

Oh, met m'n misantropische vriendinnetje speelden we ook heel vaak dat we in een gevangenis zaten en dan moesten we ontsnappen, want iedereen was heel gemeen en we moesten de wc-vloeren schoonmaken met tandenborstels enzo. Meestal deden we dan alsof we wieltjes onder het bed plaatsten zodat we het bed uit het raam konden duwen, waarna we (grotendeels via de elektriciteitskabels) heel snel weg konden rijden. En meestal gingen we dan naar Afrika waar we een piano bouwden van riet en iedereen leefde nog lang en gelukkig. We hadden ook een enorme encyclopedie bij de hand, waar we dingen in opzochten over de reis. Zoals hoe haaien eruitzien en waar ze leven, zodat we die konden ontwijken.

Toen ik nog in Rusland woonde, speelde ik ooit met een dode kat die de buurman had doodgeschoten omdat hij lawaai maakte. Of nouja, eerst speelde ik natuurlijk met de levende kat, maar toen ging hij dood, wat ik verder geen probleem vond want ik had bij Casper het vriendelijke spookje gezien dat Casper vriendjes was met een dode vos. Die eerst bang voor 'm was, maar daarna niet meer, want toen was het dus ook een spook.
Ik verzon ook altijd alle spelletjes voor de flatkinderen en toen had ik een keer iets heel gaafs. We hadden toen heel veel glas uit een afvalbak gejat en het spel hield in dat je overal op de speelplaats (die dus geen tegels maar gewoon overal zand had) glas moest begraven.
Dan maakte je dus een gat in de grond waar je bloemen en besjes en blaadjes neerlegde, dan het glas er bovenop en vervolgens moest je het gat weer dichtgooien. (En het was dus heel mooi, want als je daarna het zand aan de randen van het glas liet zitten maar het in 't midden wegveegde dan kreeg je echt een soort vitrine.) De bedoeling was dus dat iedereen afgezien van willekeurige andere dingen één vast bloem/besje/voorwerp/iets had. Dat ding moest dan altijd in de vitrine, want het was het eigendomsbewijs. En je moest dus ook zoeken naar de vitrines/schatten van andere mensen, want als je er één vond dan kon je dat eigendomsbewijs weghalen en vervangen voor je eigen. En uiteindelijk moest iedereen alle vitrines weer opgraven en degene die uiteindelijk de meeste had, had gewonnen. Maar daar zijn we nooit aan toegekomen want na een maand ofzo waren we het zat.

Ik vraag me nog weleens af of er nog vitrines zijn daar, want sommige waren echt ubergoed verstopt, in de bosjes enzo. En ik vraag me ook af of er nog kinderen zijn verongelukt, want na afloop lag de hele speelplaats vol met glas natuurlijk.

We hadden ook het koeienspel, daarbij had je één herder en die moest allemaal gras plukken voor de koeien die dat gras dan opaten. De catch was dat niemand de herder wilde zijn en iedereen de opperkoe (die het meeste gras mocht), aangezien het ging om één bepaald soort gras dat heel lekker was.

De laatste: een keer had ik m'n (felroze) hoepel begraven in de (ondiepe) zandbak en toen kon ik hem niet meer terugvinden. Wtf.

/sog
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 12:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had trouwens ook met 2 andere vriendinnen een heksenclubje. In de pauze gingen we dan in de bosjes, en dan gingen we allemaal besjes en bloemetjes, blaadjes en dat soort dingen verzamelen en terwijl de een dan ging sprokkelen, ging de ander die zooi vermalen met een kiezelsteen, en de derde ging dan op de uitkijk staan. En ik had dan een soort edelsteen ofzo, die was troebel en een beetje viezig groen, en dat was dan onze heilige steen want het troebele vertegenwoordigde dan de duisternis van onze ziel. Ik ben nog nooit zo gothic geweest als toen ik twaalf was, geloof ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 23:17
Verwijderd
ik heb een zusje van nog geen anderhalf jaar jonger dan ik, dus wij speelden heel vaak samen. binnen met de barbies waar we soapachtige verhaallijnen voor hadden uitgedacht, met geheime namen, een koninklijke familie, seks, schandalen, intriges en zelfs een heuse sexchange (sanne aka susannah had een vriendje nodig, dus mijn favoriete skipper werd gekortwiekt en ging voortaan door het leven als michiel) en buiten maakten we ons eigen parfum, door rozenblaadjes te plukken in het park en deze met wat water in jampotten te stoppen. helaas rook dit inderdaad heel lekker, alleen op een gegeven moment ging het schimmelen en stinken en werd het een hele gore zooi. ik ben nog teleurgesteld. de geur van rozen is voor mij ook altijd een hele sterke herinneringentrigger. nu nog.

ook verzamelde ik lieveheersbeestjes. die stopte ik in van die ronde doorzichtig plastic bakjes waar de geraspte kaas vroeger in zat. dan stopte ik er takjes en blaadjes bij en voerde ik ze bladluizen. mijn gemene overbuurjongen maakte ze al-tijd ALTIJD dood als hij zag dat ik er weer eens eentje had gevangen. dan pakte hij het doosje af en schudde er heel hard mee. soms sloeg ik hem dan in elkaar of deed een poging daartoe in ieder geval. vaker ging ik huilen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 09:08
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ving ook lieveheersbeestjes, en dan stopte ik ze in een klein houten wijnkistje, en toen deed ik daar huishoudfolie overheen, en prikte ik daar gaatjes in, en daar stopte ik dan takjes en blaadjes enzo bij. Alleen ik wist niet dat die beesten bladluizen aten dus na een tijdje bewogen ze niet meer, en ik was heel gemeen en duwde ze met een takje want ik wou dat ze wat zouden doen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2008, 09:54
Verwijderd
Tof topic

ot: Mijn vader had vroeger altijd op vrijdagmiddag vrij. Vrijdag was hier markt in dorp, dus tussen de middag aten we altijd broodjes en dan gingen we nog voor twee luie uurtjes naar shcool. Als we dan thuiskwamen zat mijn vader altijd met zijn pantoffels en oude kleren aan in de keuken, voeten op de tafel. Hij rook altijd naar versgemaaid gras, want dat deed hij altijd. Dan las hij de krant met een kop oploskoffie. Ik was dan helemaal trots als ik hem daarna mocht helpen met het maaien van het gras (als hij er nog niet helemaal klaar mee was, wat meestal zo was, aangezien we veel gras hebben).
En hij maakte ook altid muziek op vrijdagavond met een vriend van hem. Dan keken we eerst met mijn moeder Kopspijkers en daarna gingen we dan nog weltrusten zeggen bi mijn vader. De keukentafel lag dan helemaal volgegooid met allemaal papieren van nummers die ze speelden, en ze dronken bier

Ik ging altijd bij mijn beste vriendinnetje spelen en dan speelden we altijd indiaantje. Altijd. Ze hadden en tuin die uit meerdere delen bestond, gescheiden door onzichtbare trapjes en veel struiken. Dus dat ging heel goed daar. Haar broertje deed ook altijd mee. En ik ben daar een keer blijven logeren en toen vroeg haar moeder me of ik in plaats van één, twee nachtjes wilde blijven slapen. Wij waren helemaal gelukkig maarm ijn moeder geloofde dat niet, zij dacht dat wij er om gevraagd hadden. Wat dus niet zo was.
Een ander vriendinnetje en ik keken altijd disneyfilms. En we moesten ALTIJD Sneeuwwitje kijken. Sindsdien ben ik daar echt bang voor. Voor Sneeuwwitje dan.

En de buren hebben een hoveniersbedrijf, en een straat verderop hebben ze heel hele plaats vol met allemaal stapels stenen, zand, grind, noemmaarop. Daar gingen we altijd spelen. 'De grote zwarte zandberg' noemden we dat hier. Dan kwamen we helemaal zwart thuis en moesten we in de garage alles al uit doen, anders zou alles vies worden. Maar we hadden wel plezier!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 09:49
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
We hadden vroeger hele stomme buren, dus die gingen we pesten.

We hebben alle soorten onkruid uit onze tuinen (die van mij en mijn buurmeisje) gehaald en in de tuin van de andere buren gepland, want het waren tuiniermensen en die haten onkruid. Dus zouden ze verhuizen??

Ook hebben we kastanjes onder hun voordeurmat (onder de tegels daaronder) begraven zodat er een grote kastanjeboom zou groeien voor hun deur en ze nooit meer naar buiten konden!
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
. Als ze dan bij me op de deur klopte zei ik hardop ' Snel, spice girls, snel weer de kelder in.' Dan werd ze helemaal woest dat ze er niet bij mocht.


M'n broertje en ik hadden een keer een schorpioen (dit was in Italië) gevangen en in een mooi bakje gedaan want we wilden hem in ieder geval tot de volgende dag houden. We hadden geen idee wat ie zou eten, dus lieten we er via een stokje wat mieren bij. De volgende ochtend was de schorpioen dood en werd hij zojuist weggesleept door een enorme hoeveelheid mieren .

En al het buitenspelen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 20:58
Verwijderd
ik heb in mijn tuin over snoepjes begraven, omdat ik hoopte dat er dan een snoepboom uitgroeide. toen we een paar jaar geleden de tuin aan het verbouwen waren, zagen we opeens allemaal napoleon resten Enzo liggen
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 21:31
Verwijderd
Ik ging toen ik klein was weleens samen met mijn zusje in bad, en dan hadden we allerlei badspelletjes. Zo moesten we een plastic voorwerpje zoeken onder water (wat gepaard ging met een hoop gespetter) en gingen we met een spons en zeep heel het bad "schoonmaken", terwijl we zongen: "Schrobben, en boenen, schrobben en boenen."

Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 10:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wat een leuk topic!

Ik speelde in groep 3 ofzo, altijd powerrangers op school met mijn klasgenoten. Er waren dan drie teams, de jongens en de meisjes. En ik. Want ik vond de meisjes maar saai, (op 1 na) en de jongens waren veel leuker. Dus deed ik tegenover de jongens alsof ik daarbij hoorde en spioneerde bij de meisjes. En andersom. Later hoorde dat ene meisje wat wel tof was ook bij mij. Alleen toen kregen ze ons door en dat was wel stom. Gelukkig waren ze het de volgende dag weer vergeten en gingen we vrolijk verder

Oh, en ooit had ik echt heel erg ruzie met zo'n irritant jochie op school. En toen wou hij weglopen en dat vond ik toch niet kunnen want ik was nog helemaal niet uitgepraat, dus sloeg ik mijn tas tegen z'n schouder. Vond hij toch niet zo grappig. De rest van de jongens die erbij stonden natuurlijk wel, dus toen vonden ze me allemaal heel tof. Ofzo.

En in groep 2 ofzo, gingen we knutselen en moesten we daarna opruimen. En dat vond nooit iemand leuk behalve ik en zo'n ander lief meisje en toen gingen we NoeNoe na doen van de Teletubbies. (Oh god wat was ik erg) En dat vond iedereen zo grappig dat iedereen dat ging doen en toen was ineens alles opgeruimd en dat was helemaal niet leuk want toen konden we niet meer NoeNoe nadoen!

En ik heb een keer voor 'n weddenschap een (bijna) naaktfoto van Jenifer Lopez op de jas van zo'n klasgenoot geplakt. Was heel grappig. Wij lagen helemaal in 'n deuk, want hij had het zelf niet door. Volgende dag kwam hij heel verdrietig op school en hoorden we hem zeggen tegen een vriend van hem: "ja, en m'n moeder was heel boos omdat er een of andere stikker op m'n jas geplakt was die ik nog nooit eerder gezien had en nu heb ik huisarrest."

Eehhmm. Oja, toen ik nog in Hengelo woonde speelde ik ook altijd in zo'n bos met mijn broertje. En toen had het een keer heeeel hard geregent en bleef mijn laars zo vast zitten in de modder. Dat had ik niet door en toen liep ik door en toen was mijn hele sok nat en vies. Maar die laars zat nog in de modder. Dus toen ging ik natuurlijk terug die modder in om die laars te pakken. Helaas was het echt al helemaal vastgeslipt enz. Dus toen kon ik hem er niet uit trekken. Zegt m'n broertje; "wacht maar, ik help wel trekken" Pakt ie m'n hand vast en gaatie helpen trekken. Nja, al met al eindigde het dat we met z'n tweeën midden in de modder lagen en dat de laars alsnog vast zat.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 00:36
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Vroeger hing Hades hier rond, ik zou wel wat herinneringen over hem willen horen/lezen/zien.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2008, 00:37
Verwijderd
sommige mensen hebben ook nog een echt leven waar ze herinneringen aan hebben, laten we het ook bij dat soort verhalen houden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 00:39
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Missy, ik vind wat jij speelde vroeger echt ontzettend grappig xD Leuk bedacht ook echt

Wat ik vroeger deed was over de kop proberen te slaan met een skelter, of mijn broertje in een poppenbuggy zetten en daarmee ontzettend hard richting de bosjes rennen

Was ook leuk alleen kwam er altijd gejank van op een of andere manier ghehe
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 01:49
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
sommige mensen hebben ook nog een echt leven waar ze herinneringen aan hebben, laten we het ook bij dat soort verhalen houden.
Ja, maar nee.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:14
Verwijderd
Ik was geheim agent dubbel nul zeven junior junior. Ik had een pankpas van mijn ouders gepakt, met dat pasje kon ik deuren open kraken. Dan moest ik die zeg maar heel erg hard door een kier in de deur trekken. En ik had echt massa's bierdopjes geel gemaakt, met verf, en dat was mijn geld. Dat hield ik in een knapzak bij elkaar, en daarmee kon ik chinezen en ander volk omkopen. Zo kon ik de diamant dan weer terugkrijgen (een stuk pyriet) En ik had echt een megatof plastic geweer, daar schoot ik altijd denkbeeldig mee om een hoekje, naar denkbeeldige vijanden.

Ik was vroeger ook bevriend met een ruige tweeling, en we speelde altijd oorlogje. Dan ging je hysterisch rondrennen en kruipen en sluipen met elk je favoriete geweer, en als je 'geraakt' werd, moest je tot tien tellen, dan had de ander snel de kans om zich te verstoppen om je nog een keer in een hinderlaag te laten lopen. Ik snap achteraf niet hoe ons eigenlijk duidelijk werd wie er in de strijd dood ging en wie niet, maar we kregen er echt nooit ruzie over.

De tienduizend keer dat ik bij hen logeerde, werden we zo vroeg mogelijk wakker om op de pc carmageddon te spelen. En in de middag gingen we takkenvreter zoeken, dat was een jongen bij hun in de wijk, waarvan men zei dat hij takken at. En dan riepen we 'takkenvreter, takkenvreter!' en dan gingen we weer naar huis.

Ik dronk heel erg veel Spoetniks, die kon je maken door 7-up, koffiemelk, en suiker bij elkaar te gooien. Daar werd je echt teringhyper van. Ik maakte ook graag smurfensnot, dan moest je met een mes stoepkrijt fijn slijpen, in een kom water gooien, en dan helemaal drassig maken met wc papier. Het was de kunst om deze zo blauw mogelijk te maken.

In de kleuterklas hadden we een excursie naar autotron. Toen kreeg ik de nacht ervoor koorts, en mocht ik niet mee. Toen ik een paar dagen later weer in de klas kreeg, kreeg ik van de lerares een zak vol dinosaurussen, als troost. Toen was ik zo blij, dat ik moest huilen. Ik had sowieso een gigantische verzameling dino's, maar die van mijn neef waren altijd mooier want die had de officiele jurassic park dino's. Mijn dino's hadden allemaal engelse namen zoals John, Mike, D.J. En mijn favoriet had als naam 'Jack Babybek'
Ik had een keer een tekening gemaakt van een dinosaurus, met allemaal blikken voer er omheen. En ik geloofde dat iedere keer als ik uit school kwam hij er weer een paar had opgegeten.

Voor moederdag maakte ik altijd een mama stad. Dat bouwde ik in mijn kamer een gigantische stad, gemaakt met lego en knex. Dan zei ik weken van te voren dat mama mijn kamer niet mocht binnen komen, en ik heb me nooit afgevraagd wie dan al die tijd mijn bed heeft opgedekt.

Ik ging altijd voetballen met de jongens, maar ik was niet zo goed. Ik had wel echt een dodelijke rotschop, die echt berucht was. Dat was gewoon omdat ik zo onhandig was, als ik de bal probeerde af te pakken raakte ik altijd schenen. En tijdens het voetballen riep ik ook echt alleen maar 'Oh sorry, oh sorry hoor, sorry!'. En ik ging de keeper van de vijand afleiden door even gezellig met hem een praatje te maken.

Er kwam bij ons een jongen in de klas die veel ouder was, maar was blijven zitten of terug gezet ofzo. Hij zei dat hij had gehoord dat ik heel hard kon schopen, ik gaf hem echt een rotschop tegen zijn schenen, en sindsdien mocht hij me heel erg.

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:25
Verwijderd
Mijn zusje en ik deden vroeger op vakantie altijd dat wij allebei ook nog een tweelingzusje hadden. En dan als wein het speeltuintje gingen spelen ging een van ons naar boven en snel een ander t-shirt aantrekken en dan was ie weer de andere zus. Heel slecht.
Dat is eigenlijk het enige leuke wat ik met mijnn zusje heb gedaan .
Met de buurtkinderen gingen we wel altijd vanalles doen, motorcrossen enzo, en onze buurjongen had een racefiets, daar gingi k dan ook altijd op en dan over een soort zelfgemaakt parcours crossen .
*denkt*
Oja en met mijn vriendinnetje op de basisschool had ik een popgroep gemaakt, in groep zeven ofzo. En toen gingen we allemaal liedjes schrijven over unicef en mensenleed en blabla. Zij was helemaal fan van De Kast dus daar hadden we ook nummers over geschreven meen ik. *denkt*
Dat was nog eens leuk, ik kan me ons uniceflied trouwens nog wel vaaglijk herinneren.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik liep vroeger graag in de zandbak met een schep te zwaaien, en een keer sloeg ik daardoor een klasgenootje keihard tegen zijn hoofd. Zijn vriendjes waren toen boos op mij en riepen steeds: "Waarom heb jij David met een schep geslaan?!", en dan zei ik: "Het is 'geslagen'." en dan werden ze nog bozer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 20:56
Verwijderd
Op mijn basisschool was er een enorme rivaliteit tussen de twee kleuterklassen, die vaak uitliepen op knokpartijen, waarbij het gebruik van schepjes en zeefjes als wapens niet geschuwd werd. Meestal ging het dan ook om onzinnige dingen, zoals de grootste autoband of de 'beste' fiets.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Op mijn basisschool was er een enorme rivaliteit tussen de twee kleuterklassen, die vaak uitliepen op knokpartijen, waarbij het gebruik van schepjes en zeefjes als wapens niet geschuwd werd. Meestal ging het dan ook om onzinnige dingen, zoals de grootste autoband of de 'beste' fiets.
Om daar een film over te maken! <3
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 21:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ben ik enige die de titel dubbelzinnig vind klinken?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 21:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ben ik enige die de titel dubbelzinnig vind klinken?
Ja, want de rest van ons heeft groep 8 al lang achter ons gelaten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 21:35
Verwijderd
Vroeger gingen we in de meivakantie altijd naar België, naar een toffe camping. Daar had je een enorme hindernisbaan/klimtoestel met touwbruggen en glijbanen en een grote, blauwe, gymzaal-achtige mat van zo'n 60 cm dikte waar je dan van 4 of 5 m hoogte op kon springen. Onze buurjongens (en hun ouders) gingen dan ook altijd mee, en één van onze buurjongens was zo'n 5 jaar ouder. Hij vond Tour of Duty en Predator heel tof (en wij ook, al keek ik Tour of Duty toen niet echt), dus gingen we dat naspelen. Ik was dan Goldman (uit ToD) of Poncho (uit Predator) en dan gingen we als team gedrilld worden door de oudere buurjongen. Moesten we zo snel mogelijk over bruggen en andere dingen rennen en klimmen. Oh, en dan gingen we natuurlijk ook 'de vijand' besluipen die zich verschansten in de bosrijke zandheuvels om ons heen.

In België hadden we ook altijd de grootste lol met de plaatselijke bevolking, want die waren in onze ogen heel erg dom en raar. Die lachten we ook uit, achter hun rug om. Het waren wel mensen die ook echt raar waren, dus als ik die nu nog zou tegenkomen, zou ik ze nog steeds uitlachen. Zo was er in een eetcafeetje een ober zoals die ene uit Jiskefet, maar dan met een héle strakke spijkerbroek en een oorringetje. Zelfs toen (eind jaren '80) was het al té fout.
Ook was er een (Nederlands) jongetje met een lelijke pukkelkop op die camping die heel onaardig tegen ons deed (waarom weet ik niet, ws. gefrustreerd door zijn lelijkheid, ofzo). Die noemden we dan Waterhoofd. Dat was wel lachen, want een keer waren we onze tanden aan het poetsen bij de wc's, en toen kwamen we hem tegen, en toen begon ie ons uit te schelden. Toen later onze oudere buurjongen binnen kwam lopen, trok ie helemaal wit weg, want die was minstens 2 koppen groter dan Waterhoofd. En toen zeiden we: "haha, nu durft Waterhoofd niks meer te zeggen." Toen liep ie bang weg. Jaja.

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 21:45.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2008, 22:55
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Ja, want de rest van ons hebben groep 8 al lang achter ons gelaten.
Heeft
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 23:11
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Pwnd.

In mijn buurt gingen we ook eens met alle kinderen heksensoep maken, in een rood klein emmertje met slootwater, en dan gingen we er allemaal onkruid in gooien. En dan werden te taken verdeeld en dan gingen wat kinderen heksenkruiden verzamelen, je weet wel, paardebloemen enzo, en dan gingen andere mensen in die emmer zitten roeren. De hele buurt was in rep en roer toen het opeens begon te borrelen. Eigenlijk kwam er toen maar 1 luchtbel vrij ofzo, maar dat was dan heel spannend.
En we hadden een bosjesclub. Ik woon bij een sloot waar het onkruid destijds manshoog groeide in de lente, en daar gingen we dan in op ontdekkingstocht, en bij een man in de buurt gingen we eens vragen naar die knobbelzwanen die in de sloot zwommen. En we gingen iemand aanvallen door stokjes op te zoeken en die tegen brandnetels aan te wrijven en dan die stokjes te gebruiken om die persoon mee te prikken. En toen we eens een briefje vonden waar iets heel verdachts opstond, begonnen we een heel onderzoek en moest iedereen die tekst opschrijven en kijken wiens handschrift overeenkwam met het briefje.
Als mijn vriendinnen langskwamen gingen we ook altijd dansjes verzinnen en die zouden we dan opvoeren op de playbackshow in groep 8, of op een podiummiddag, of met carnaval, want dan had je een playback-wedstrijd. Onze klas won altijd die wedstrijd.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:02
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ik liep vroeger graag in de zandbak met een schep te zwaaien, en een keer sloeg ik daardoor een klasgenootje keihard tegen zijn hoofd. Zijn vriendjes waren toen boos op mij en riepen steeds: "Waarom heb jij David met een schep geslaan?!", en dan zei ik: "Het is 'geslagen'." en dan werden ze nog bozer.
Dat klinkt zo Uicerig
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 13:14
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Het buitenspelen 's avonds met de hele buurt, dat was leuk.

Overigens vind ik 'uit de oude doos' op de een of andere manier zeer onappetijtelijk klinken.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Om daar een film over te maken! <3
Dat zou nog best gaaf kunnen worden.

In mijn herinnering was het ook zo dat we allemaal in een soort slagorde gingen staan, en dat we op elkaar afrenden en begonnen te meppen. Maar of dat ook echt zo was? Geen idee.

Het is een paar keer wel goed uit de hand gelopen. Een van de kleuters stak een potlood bijna in het oog van iemand. Het slachtoffer had toen een enorme scheur in z'n gezicht, vanaf z'n oogkas tot voorbij z'n neus.

Als ik er zo aan terugdenk, was het maar een rare tijd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Als ik er zo aan terugdenk, was het maar een rare tijd.
Zacht uitgedrukt.

Mijn broer heeft me ooit wijsgemaakt dat je vliegtuigen zelf kon bouwen. Ik heb een paar weken als vijfjarig meisje keihard uit school aan een vliegtuig gewerkt. Uiteindelijk gingen we vliegen, toen vertelde hij maar dat je er niet mee kon vliegen. Mijn droom viel in deugen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:39
Verwijderd
Ik had sowieso een nogal 'alternatieve' basisschool. We moesten ongeveer alles zelf uitzoeken. In groep 7 was ik klaar met alle rekenboeken, en werd ik, samen met wat anderen, op de gang geparkeerd om daar de helft van de dag Triviant te spelen.

Dankzij een enorme fraudezaak hadden we op een gegeven moment geen boeken meer, maar losse blaadjes die willekeurig tussen de kaft gepropt waren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Was het niet een soort vrije school? Zoals je dat nu ziet; dat kinderen zelf mogen bepalen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:42
Verwijderd
Ik denk dat het een vrije school werd omdat de docenten geen idee hadden wat ze aan het doen waren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:44
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
En ouders van kinderen hebben nooit ingegrepen?

Vroeger heb ik wel is geprobeerd een vlot te bouwen. Na een week zwoegen was ik klaar, komt mijn broer de jerrycans eronder zetten. Doet ie er zo spijkers in. Was mijn vlot gezonken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:52
Verwijderd
Citaat:
En ouders van kinderen hebben nooit ingegrepen?
Ik geloof niet dat de ouders heel goed begrepen wat er eigenlijk gebeurde. Ik vond het allemaal wel prima. Wij hadden een weektaak, met alles dat je in die week af moest hebben, en die had ik meestal op maandag of dinsdag wel klaar, dus de rest van de week hoefde ik geen flikker uit te voeren. Ik zag geen reden om te klagen bij m'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:54
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
Ik liep vroeger graag in de zandbak met een schep te zwaaien, en een keer sloeg ik daardoor een klasgenootje keihard tegen zijn hoofd. Zijn vriendjes waren toen boos op mij en riepen steeds: "Waarom heb jij David met een schep geslaan?!", en dan zei ik: "Het is 'geslagen'." en dan werden ze nog bozer.
Bij mij liep het iets anders. Mark sloeg mij met een emmertje in de zandbak, ik sloeg terug met een kapot schepje. Toen had'ie een gat in z'n hoofd.

(iedereen was wel gelijk boos op mij )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Bij mij liep het iets anders. Mark sloeg mij met een emmertje in de zandbak, ik sloeg terug met een kapot schepje. Toen had'ie een gat in z'n hoofd.

(iedereen was wel gelijk boos op mij )

Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 20:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, wat ik ook nog weet: Elise, die kleine slet, toen we een jaar of zeven waren sprak ze tot ons jongens: "Ik ga in de bosjes staan met mijn broek naar beneden en dan mogen jullie takjes en blaadjes in mijn plassertje doen." Ik zei nog letterlijk: "Ach joh, hou je broek toch aan.", maar het mocht niet baten. Er stond al snel een rij jongens in de bosjes, en ik heb het wel gezien, maar er niets ingestopt.

Zo ging dat toen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Uit den Oude Doos] Uitkateren
Tranzzam
6 10-04-2005 23:15
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 17:17
Films, TV & Radio TV programma's uit de oude doos
Fleur
60 31-08-2003 18:47
Verhalen & Gedichten _-=* moest dit posten *=-_
Verwijderd
5 01-05-2002 23:02
Verhalen & Gedichten *-* uit de oude doos *-*
Secreet
6 02-02-2002 11:01
Verhalen & Gedichten ergens in de verte
ratsja
5 16-11-2001 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.