Oud 01-11-2005, 19:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Twee arrestaties in trein bij A'dam

AMSTERDAM De politie heeft twee mannen gearresteerd in de internationale trein die bij Amsterdam CS stilstaat. De trein werd vanmiddag stilgezet nadat er alarm was geslagen over twee personen die een verdacht pakje bij zich zouden hebben.

De twee arrestanten waren gekleed in zogeheten tsjamirs, islamitische gewaden die van de schouder tot aan de voeten reiken. De mannen hadden zich verschanst op het toilet. Ze spraken Nederlands. De arrestatie gebeurde rond 17.30 uur.

De ICE-trein was onderweg van Frankfurt naar Amsterdam. Na het alarm werd hij stilgezet bij Amsterdam CS. Onduidelijk is of er ook een pakketje is gevonden.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...050060865.html

En er is weer een frisse terreurdreiging gesignaleerd lijkt het.

Is er een aanslag voorkomen of is het loos alarm? Op tv zag het er in ieder geval ernstig genoeg uit, een zinnige reden om met z'n tweeën gezellig samen in het toilet te gaan zitten kan ik ook niet echt bedenken, maar we zullen zien wat eruit komt.

Mocht er nog meer in het nieuws komen dan kijk ik of ik dat ook kan posten.
en nee, geen tiswah, noem het vast vooruit lopen op de gebeurtenissen. Verder is het nog maar de vraag of dit soort dingen zo uitgebreid in het nieuws moeten komen als nog niet eens duidelijk is of het een echte aanslag zou zijn geweest
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 19:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nothing to see here.

Ik kwam langs Duivendrecht en Bijlmer. Ik vroeg me al af waarom het station zo ongewoon afgeladen was.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
18:45 uur Amsterdam<->Amersfoort/Lelystad/Utrecht Op last van de politie rijden er tussen Amsterdam en Amsterdam Muiderpoort geen treinen. Er rijden minder treinen tussen: * Amsterdam Mp en Amersfoort/Lelystad * Amsterdam en Haarlem/Alkmaar * Amsterdam Mp en Utrecht Reisadvies: * Reizigers in Amsterdam, Bijlmer en openbaar vervoer van het GVB. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: onbekend hoe lang dit duurt.

Aldus de NS.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:19
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik dacht al, waarom is het zo fucking druk. Ik kon me in de trein en metro amper omdraaien zonder 10 passagiers mee te nemen.

en naast dat ik mij afvraag wat die 2 jongens samen op de wc deden ( als het geen moslims waren geweest had ik het wel geweten), vraag ik mij ook af hoe de politie erachter is gekomen. Hangen er camera's in de wc's ofzo..?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op het journaal werd verteld dat andere passagiers alarm sloegen nadat ze zih 'verdacht gedroegen' en vervolgens zich in het toilet opsloten.

Tja, op zich is de ICE als hogesnelheidslijn natuurlijk een prestigeobject, een goed doel voor een aanslag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Treinverkeer Amsterdam stilgelegd

Bij de Oosterdokssluizen ten oosten van Amsterdam CS staat sinds 15:45 uur een internationale ICE trein uit Frankfurt stil waarin een verdacht pakketje is aangetroffen. Alle passagiers moeten het voertuig verlaten. Wie het verdachte pakketje heeft ontdekt, is niet bekend.

Het treinverkeer tussen Amsterdam CS en Amsterdam Muiderpoort is stilgelegd. Dat veroorzaakt lange vertragingen voor reizigers die in de richting Utrecht en Amersfoort willen.

Update 16:56 uur
In de internationale trein zijn twee mannen gezien die het verdachte pakketje bij zich hadden. Het tweetal sloot zich op in een toilet. Of de twee zijn aangehouden is niet bekend. De politie probeert nu contact met ze te krijgen. De meeste passagiers van de trein, die stilstaat ter hoogte van wetenschapscentrum Nemo, hebben het voertuig inmiddels verlaten. Alleen achterin de trein zitten nog enkele mensen.

Update 17:34
Er zijn zojuist twee mannen met een Arabisch uiterlijk gearresteerd door de politie. De twee werden gemaskerd en afgevoerd in auto's van het arrestatieteam. De reizigers die zich nog in de trein bevonden, konden het voertuig daarna ook verlaten.

Al eerder vandaag deden geruchten de ronde dat er een aanslag gepleegd zou worden. Op internet circuleerde een email waarin een meisje schreef over een aanslag op het centrum van Utrecht op 1 november. Elsevier haalt daarbij een topic op het FOK!forum aan: 1 november, aanslag Utrecht? De Utrechtse politie heeft de afgelopen dagen honderden telefoontjes gekregen van verontruste burgers.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Vandaar weer die tering vertraging.
Om die reden mogen ze die mensen afmaken
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:38
Verwijderd
Ik zat toevallig in een intercity over Utrecht naar Amsterdam, omdat ik met een vriendin had afgesproken. Ik strandde dus op Utrecht Centraal en werd daar ongeveer half onder de voet gelopen door een ware mensenmassa die niet wist wat er aan de hand was. Na een uurtje ben ik maar onverrichterzake teruggekeerd omdat ik niet verder kwam, terwijl natuurlijk ook al het treinverkeer in omgekeerde richting verneukt was.

Ik ben dus niet tevreden tot ze die geitenneukende, djellaba-dragende varkens morgen publiekelijk op de Dam voeren aan de duiven.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:46
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik heb er gewoon drie uur over gedaan om thuis te komen
maar er was wel gratis koffie op centraal
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:47
Verwijderd
Dat heb je na vier koppen ook wel weer gezien, hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:48
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 19:47 :
Dat heb je na vier koppen ook wel weer gezien, hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
'Geen verdacht pakketje in stilgelegde trein'
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:51
Verwijderd
Blijft natuurlijk de vraag wat beide heren zo knus op het toilet deden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 01-11-2005 @ 19:46 :
ik heb er gewoon drie uur over gedaan om thuis te komen
maar er was wel gratis koffie op centraal

Wij mochten van de conducteur bij de 1e klasse-mensen zitten. (dat zat ook al helemaal vol, maar het gebaar was mooi)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 19:51 :
Blijft natuurlijk de vraag wat beide heren zo knus op het toilet deden.
En de tweede vraag: willen we dat eigenlijk wel in details weten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:53
Verwijderd
Ik vind het sowieso ronduit asociaal om in dit klimaat in een djellaba in een internationale trein te gaan zitten. Moet je eens op het vliegveld proberen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:54
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 19:52 :
En de tweede vraag: willen we dat eigenlijk wel in details weten?

Ik ben nog nooit in een trein-wc geweest, maar als daar water in te vinden is zouden ze in eerste instantie daarmee hun vasten hebben willen openen, om er vervolgens niet meer uit te kunnen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:55
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 19:53 :
Ik vind het sowieso ronduit asociaal om in dit klimaat in een djellaba in een internationale trein te gaan zitten. Moet je eens op het vliegveld proberen.
tjonge jonge zeg, overdrijven is ook een kunst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2005, 19:57
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 19:51 :
Blijft natuurlijk de vraag wat beide heren zo knus op het toilet deden.
Waarom springen de woorden fellatio en sodomiet in mijn hoofd?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:57
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 19:11 :
[B]Twee arrestaties in trein bij A'dam


De twee arrestanten waren gekleed in zogeheten tsjamirs, islamitische gewaden die van de schouder tot aan de voeten reiken. De mannen hadden zich verschanst op het toilet. Ze spraken Nederlands. De arrestatie gebeurde rond 17.30 uur.
Discriminatie, discriminatie. Ze waren gewoon even hun jurken goed aan het doen op de wc

En waarom ze samen waren? Wat denk je, de Ramadam is toch over, dus xxx is weer toegestaan,

hehe
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Lol. Vals alarm. In de rugzakken zaten CD's en andere persoonlijke bezittingen

Hate to say I told you so.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-11-2005 @ 20:01 :
Lol. Vals alarm. In de rugzakken zaten CD's en andere persoonlijke bezittingen

Hate to say I told you so.
Arrestaties in trein loos alarm

AMSTERDAM De twee mannen die vanmiddag in een trein bij Amsterdam gearresteerd waren, hadden geen kwaad in de zin. Ze worden vanavond vrijgelaten. De mannen hadden in hun rugzakken alleen cd's en koranteksten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...050060787.html

Koranteksten... uhm..

extremisten!1


Ik vond het wel lang duren voordat dit eruit is gekomen zeg, zodra ze dat pakket hebben gevonden kan je toch een nieuwsbericht uitgeven dat er geen explosieven zijn gevonden? Dat helpt om de zaak te ontzenuwen, want het journaal van zes uur had het echt als hun spreekwoordelijke voorpagina.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oeh, wat zal dit weer heerlijk de boel op scherp zetten en polariseren <3
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-11-2005 @ 19:57 :
Waarom springen de woorden fellatio en sodomiet in mijn hoofd?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Moesten ze nu per se geen bom vinden? Nu is de thread gedegradeerd tot een tiswah-thread.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 20:22
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
wtf zat er dan in dat pakketje?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 01-11-2005 @ 20:22 :
wtf zat er dan in dat pakketje?
Cd's die ze met een door Samir A uitgevonden mengsel van chemicaliën in een massavernietingswapen gingen veranderen, en koranteksten, dat onomstotelijk aantoont dat het gevaarlijke fundamentalisten waren.

Duidelijk toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:24
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 20:23 :
Cd's die ze met een door Samir A uitgevonden mengsel van chemicaliën in een massavernietingswapen gingen veranderen, en koranteksten, dat onomstotelijk aantoont dat het gevaarlijke fundamentalisten waren.

Duidelijk toch?
hmmm dat staat niet in het nos bericht

De mannen hadden in hun rugzakken alleen cd's en koranteksten

er staat niets over het pakketje
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:54
Verwijderd
Sarcasme lul.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:55
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mentu schreef op 01-11-2005 @ 20:54 :
Sarcasme lul.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2005 @ 19:55 :
tjonge jonge zeg, overdrijven is ook een kunst.
En ik ben er een meester in

Ik ben weer gekalmeerd trouwens. Ik heb net shoarma gegeten, dus onder het mom van liefde gaat door de maag ben ik weer at peace met mannen met baarden
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 01-11-2005 @ 20:55 :
*13
Ghey hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Twee Arabieren met een Islamitisch gewaad en een koffertje en heel Amsterdam is in rep en roer...

Het bleek dus loos alarm te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
De mannen hadden argwaan gewekt omdat ze los van elkaar verschillende keren naar het toilet gingen en er uitzagen als fundamentalisten.
Zie T_ID's link naar nos.

Citaat:
Hij noemde de twee „dom” omdat, mochten zij iets van plan zijn geweest, ze heel herkenbaar waren als vermeende terroristen.
Van de telegraaf site, zie link Love&Peace.


Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is.........allochtoon.
Een extremist!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 22:36 :
Twee Arabieren met een Islamitisch gewaad en een koffertje en heel Amsterdam is in rep en roer...

Het bleek dus loos alarm te zijn.
Beter loos alarm dan dat die trein de lucht in was gegaan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:02
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-11-2005 @ 19:52 :

Wij mochten van de conducteur bij de 1e klasse-mensen zitten. (dat zat ook al helemaal vol, maar het gebaar was mooi)
(dat had ik mezelf al gegund ) want de conducteur ging toch niet rustig kaartjes controleren in zo'n 'chaos'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2005, 23:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 22:36 :
Twee Arabieren met een Islamitisch gewaad en een koffertje en heel Amsterdam is in rep en roer...

Het bleek dus loos alarm te zijn.
Het hoeft maar een keer echt voorkomen te worden en alle keren dat het loos alarm was zijn de moeite waard.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bootz schreef op 01-11-2005 @ 22:57 :
Beter loos alarm dan dat die trein de lucht in was gegaan
Hebben we dat kut-argument weer...

Beter mensen die niet bellen voor iedere allochtoon met een rugzak, dan dat heel het treinverkeer plat wordt gelegd.

Jezus fucking Gristus, als ik die klotetrein instap met een rugzak met een bom erin, blaas ik zonder tegenwerking die trein aan gruzelementen, maar als een allochtoon in een jurk met hetzelfde rugzakje, maar dán gevuld met cd's, de trein instapt, wordt alles lamgelegd.

Echt..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, het is nu eenmaal zo dat islamitische terroristen over het algemeen niet in een spijkerbroek op klompen rondlopen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:26
Verwijderd
Over het algemeen zijn die Moslim extremisten Islamitisch en er zijn maar weinig autochtonen die bomaanslagen in hun eigen land zullen plegen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-11-2005 @ 23:25 :
Tja, het is nu eenmaal zo dat islamitische terroristen over het algemeen niet in een spijkerbroek op klompen rondlopen.
Dus als een terrorist in een spijkerbroek de trein in zou lopen met een bom zou niemand 'm aangeven? Zou-ie ongestoord z'n werk kunnen doen! Dát bedoel ik nou net, alleen jullie hebben de boodschap niet begrepen. Zo ver zijn 'we' al gekomen in dit land: dat je niet eens met een gewaad de trein in kunt zonder dat mensen paniek zaaien.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:35
Verwijderd
Laat ze dan een regel maken dat ze die gewaden verbieden. Een verbod op de burka lijkt me ook wel wat.

Maar goed. Een moslim extremist in een spijkerbroek zie je minder dan een moslim extremist in een gewaad. Vanuit hun geloof dragen ze die gewaden, ze zien dat dus als een verplichting.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 23:31 :
Dus als een terrorist in een spijkerbroek de trein in zou lopen met een bom zou niemand 'm aangeven? Zou-ie ongestoord z'n werk kunnen doen! Dát bedoel ik nou net, alleen jullie hebben de boodschap niet begrepen. Zo ver zijn 'we' al gekomen in dit land: dat je niet eens met een gewaad de trein in kunt zonder dat mensen paniek zaaien.
Nou ja, als hij gaat zitten en daarna draadjes op zijn rugzak gaat zitten aansluiten of zijn schoenen probeert aan te steken wel, maar anders, idd niet.

Aan de ene kant zit je ermee dat het toch oneerlijk is dat mensen alleen alert zijn op mensen van een Islamitische achtergrond, aan de andere kant kun je het de mensen ook niet kwalijk nemen, want het is namelijk de enige clue die ze uberhaupt hebben over waar een dreiging vandaan zou kunnen komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:22
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 23:31 :
Dus als een terrorist in een spijkerbroek de trein in zou lopen met een bom zou niemand 'm aangeven? Zou-ie ongestoord z'n werk kunnen doen! Dát bedoel ik nou net, alleen jullie hebben de boodschap niet begrepen. Zo ver zijn 'we' al gekomen in dit land: dat je niet eens met een gewaad de trein in kunt zonder dat mensen paniek zaaien.
Je bent veel te snel met je conclusies, lees het nieuws wat beter. Deze mannen werden niet gearresteerd alleen maar omdat ze een gewaad aan hadden, ze gedroegen zich gewoon de hele tijd verdacht. Dat ze uiteindelijk onschuldig bleken te zijn doet daar niets aan af. Het blijft gewoon moeilijk om te bepalen wat nu wel en niet een serieuse dreiging is en dat jij het een 'kut-argument' durft te noemen als besloten wordt voor de zekerheid in te grijpen haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan.

Bovendien, zoals bootz ook al aangaf, maak je de fout om er vanuit te gaan dat terroristen op dezelfde nuchtere Hollandse wijze denken als jij. Als terroristen een zelfmoord willen begaan, doen ze dat gewoon liever in religieuze kledij, ook al valt dat meer op. Mohammed B droeg ook een islamitisch gewaad precies een jaar geleden.

Dit gezegd hebbende vind ik wel dat het allemaal iets subtieler had gekund. Hoe lang duurt het om te bepalen of ze echt gevaarlijk waren of niet? Kan me niet voorstellen dat het hele treinverkeer zolang plat hiervoor moest gaan.

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 00:29.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bootz schreef op 01-11-2005 @ 23:35 :
Laat ze dan een regel maken dat ze die gewaden verbieden. Een verbod op de burka lijkt me ook wel wat.
Dus omdat sommige leeghoofdige nitwits meteen de politie bellen als ze iemand in een gewaad zien, moet je gewaden verbieden? Net alsof die moslims er iets aan kunnen doen dat sommige Nederlanders zo idioot doen als ze een gewaad zien. Jouw voorstel is echt de wereld op z'n kop.

Citaat:
T_ID schreef op 02-11-2005 @ 00:04 :
aan de andere kant kun je het de mensen ook niet kwalijk nemen, want het is namelijk de enige clue die ze uberhaupt hebben over waar een dreiging vandaan zou kunnen komen.
Ik neem het die mensen dus wél kwalijk, omdat zij er mede de reden voor zijn dat we in Nederland ten onrechte zo'n gespannen klimaat hebben, dat mensen bij een gewaad meteen aan terrorisme denken etc. Maar dat is ook aan de huidige regering te wijten.

Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 02-11-2005 @ 00:22 :
en dat jij het een 'kut-argument' durft te noemen als besloten wordt voor de zekerheid in te grijpen haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan.
Wat mij het bloed echt, echt, ECHT onder de nagel vandaan haalt, zijn reacties zoals die van jou, van bootz, mensen die de politie bellen als ze iemand zien met een gewaad en een rugzak, de huidige regering die angst zaait. Dat kan mij nou echt boos maken. Dat gekakel van rechts over terrorisme.

En jijz egt het net ook weer: 'Ze gedroegen zich verdacht'. dat hoor ik zó vaak, maar niemand legt ooit uit WAT verdacht gedragen is. Volgens mij vinden xenofoben álles wat iemand met een gewaad doet al verdacht.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-11-2005 @ 00:42 :
Ik neem het die mensen dus wél kwalijk, omdat zij er mede de reden voor zijn dat we in Nederland ten onrechte zo'n gespannen klimaat hebben, dat mensen bij een gewaad meteen aan terrorisme denken etc. Maar dat is ook aan de huidige regering te wijten.
Hallo, menselijk instinct? Het gedrag dat mensen vertonen is logisch, zo ook hier. Bewust of onbewust vertoon jij zelf vast wel ergens ook hetzelfde. Of wacht, ik heb al een voorbeeld, bij alles dat over 'regering' gaat.

Het is me trouwens nog niet opgevallen dat er in Nederland opeens een 'gespannen klimaat' is, is er echt reden om nu op onze beurt gillend rond te gaan rennen omdat er angstzaaierij plaats vind?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 01:40
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-11-2005 @ 00:42 :
En jijz egt het net ook weer: 'Ze gedroegen zich verdacht'. dat hoor ik zó vaak, maar niemand legt ooit uit WAT verdacht gedragen is. Volgens mij vinden xenofoben álles wat iemand met een gewaad doet al verdacht.
Waarom denk je dat ik zeg dat je beter het nieuws moet lezen? Omdat je daar de antwoorden kan vinden. Als ik tegenover 2 mensen in de trein zit die beide een islamitisch gewaad dragen en twee rugzakken dragen hoor je mij niet moord en brand schreeuwen. Maar als deze heren vervolgens steeds bagage aan elkaar doorgeven, door de trein heen en weer blijven lopen en constant danwel alleen danwel tegelijkertijd naar het toilet gaan, dan gaat er wel een wenkbrouw fronsen omdat dit gewoon verdacht gedrag is, daar kun je niet omheen.

En dat 'gekakel van rechts' over terrorisme blijft niets vergeleken met de ontkenning door links daarvan. Ik accepteer dat we in een tijd leven waar dit soort dingen kunnen gebeuren en waar we maatregelen tegen moeten nemen. Dit betekent echter niet dat ik in een staat van angst leef en constant om me heen kijk. Ik ben het wel met je eens dat er veel mensen zijn die dit ten onrechte wel hebben en een onnodig gespannen klimaat hierdoor creëren.

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 01:44.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mannen in trein voerden reinigingsritueel uit

Uitgegeven: 2 november 2005 21:06
Laatst gewijzigd: 2 november 2005 21:18
AMSTERDAM - De twee mannen die dinsdag wegens vermeend verdacht gedrag uit een trein in Amsterdam werden gehaald, voerden op het toilet een islamitisch reinigingsritueel uit. Ze werden aangehouden nadat de politie was gebeld door reizigers die vonden dat de twee zich verdacht gedroegen. "We zijn behandeld als terroristen", zei een van de aangehouden mannen woensdag tegen het ANP. Zijn broer, die niet in de trein zat, had eerder al NU.nl benaderd om het relaas van de twee mannen te doen.


"Ik wil niet zeggen dat ik er helemaal geen begrip voor heb. Maar ze hadden ook de trein in kunnen komen om ons te ondervragen. Er waren tal van andere manieren om het te doen. Toch hebben ze gekozen voor de grootschalige aanpak", stelde de aangehouden 18-jarige man uit Amsterdam, die anoniem wil blijven. "Er zijn veel mensen bang gemaakt, ik ook. En dat was niet nodig geweest."
klik maar, het is sterker
===

omfg
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:54
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
omfg jezelf reinigen in een treintoilet

ZO HEEFT ALLAH HET NIET GEWILD!!!!!

het moet niet veel gekker worden.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-11-2005 @ 00:55 :
Hallo, menselijk instinct? Het gedrag dat mensen vertonen is logisch, zo ook hier. Bewust of onbewust vertoon jij zelf vast wel ergens ook hetzelfde. Of wacht, ik heb al een voorbeeld, bij alles dat over 'regering' gaat.
Je zal mij er nooit op betrappen dat ik mensen in de gaten ga houden, ook niet als het Arabieren in een jurk zijn met een rugzakje om. Ik lees rustig m'n krantje. Als ik ergens in de trein een achtergelaten koffer of rugzak zie, ga ik even kijken of er een naam in staat en een adres. Daarna breng ik de tas naar gevonden voorwerpen. Zoals iedere nuchtere Hollander zou moeten doen.

Citaat:
Het is me trouwens nog niet opgevallen dat er in Nederland opeens een 'gespannen klimaat' is, is er echt reden om nu op onze beurt gillend rond te gaan rennen omdat er angstzaaierij plaats vind?
Kerel, waar heb jij het afgelopen jaar gezeten?

Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 02-11-2005 @ 01:40 :
Als ik tegenover 2 mensen in de trein zit die beide een islamitisch gewaad dragen en twee rugzakken dragen hoor je mij niet moord en brand schreeuwen. Maar als deze heren vervolgens steeds bagage aan elkaar doorgeven, door de trein heen en weer blijven lopen
Misschien zochten ze wel alleen een zitplaats? Ik zie zo vaak mensen door de trein lopen, vooral in de spits. Wat ben je voor mislukte detective als je die in de gaten gaat houden...

Citaat:
en constant danwel alleen danwel tegelijkertijd naar het toilet gaan, dan gaat er wel een wenkbrouw fronsen omdat dit gewoon verdacht gedrag is, daar kun je niet omheen.
En zoals je in het bericht van LN kunt lezen, gaat het slechts om een reiniging. Sowieso, als er nou twee autochtonen samen naar het toilet waren gegaan, had niemand hen in de gaten gehouden.

Citaat:
En dat 'gekakel van rechts' over terrorisme blijft niets vergeleken met de ontkenning door links daarvan. Ik accepteer dat we in een tijd leven waar dit soort dingen kunnen gebeuren en waar we maatregelen tegen moeten nemen. Dit betekent echter niet dat ik in een staat van angst leef en constant om me heen kijk. Ik ben het wel met je eens dat er veel mensen zijn die dit ten onrechte wel hebben en een onnodig gespannen klimaat hierdoor creëren.
Er kan mij niet genoeg tegengeluid van links komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.