Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 17:57
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik heb een enorme angst voor mijn gevoelens, mijn gevoelens stop ik namelijk of weg of ze gaan met me op de loop.

- Boosheid? durf ik nooit te tonen, dat is iets waar ik verschrikkelijk bang voor ben. Ik vermijd alle ruzie en ik word nooit boos op iemand. Ik ben bang om mensen te kwetsen of om zelf gekwetst te worden. Als ik me gekwets voel is dat 1 van de heftigste gevoelens die ik kan hebben omdat dat me doet denken aan de jaren waarin ik gepest ben.

- Depressieve gevoelens: uit ik op een totaal op een verkeerde manier. Mijn gevoelens gaan dan zo met me op de loop dat ik niet meer weet wat ik doe. Ik ga het uiten in automutilatie,drank gebruik en het slikken van te veel medicijnen. (soms nog meer van dat soort dingen) Op zo'n moment zie ik totaal niet waar ik mee bezig ben, dat besef komt altijd pas achteraf.

Het grootste deel van mijn gevoelens mag ik niet voelen omdat ik er of wel bang voor ben of omdat ik bang ben om iemand er pijn mee te doen.

Na de laatste depressie waarin ik best wel rare dingen heb gedaan ben ik al mijn zelfvertrouwen verloren. Ik ben bang dat ik niet de controle over mezelf heb. Ik wil het uitmaken met mijn vriend omdat ik bang ben dat hij nog vaker met mijn moeilijke gdrag te maken zal krijgen. Ik wil niet dat mijn ouders mijn opleiding betalen want ik ben bang dat ik halverwege misschien wel weer een inzakking zal krijgen en een zelfmoordpoging doe ofzo. Ik wil zelfs eigenlijk het contact met mensen verbreken omdat ik zo bang ben dat ik alleen maar dingen kapot kan maken. Ik heb echt zo erg het vertrouwen in mezelf verloren.

Ik hoop dat iemand dit leest en mij kan adviseren of tips kan geven of iets dergelijks. Kan ik mijn zelfvertrouwen nog terug krijgen?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 18:52
phink
Avatar van phink
phink is offline
Ik heb het gevoel dat jij nog -onbewust?- veel bezig bent met het feit dat je gepest bent. Dat heeft jouw zelfvertrouwen behoorlijk geschaad. Ik denk dat jij tijdens het gepest je ware zelf niet meer hebt durven laten zien, en dat je daarom je gevoelens niet kan uiten. Maar aangezien ieder mens dit moet doen, doe jij het op een andere manier.

Probeer te praten, met iemand die je vertrouwt, ouders, familie?Anders zou ik naar een psycholoog gaan...

Heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:32
moon
Avatar van moon
moon is offline
Is er verder niemand die de angst voor gevoelens herkent? Ik heb er zoveel last van dat ik mezelf niet kan vertrouwen omdat mijn gevoel de overhand heeft. Ik kan me best voorstellen dat hier meer mensen last van hebben en ik zou graag van hen willen horen wat zij doen enz. Ik zou heel graag reacties willen omdat ik zo met die angst worstel de afgelopen tijd.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:42
Verwijderd
Ik misschien wel, maar heb nou weinig tijd om uit te leggen, want ik moet zo gaan Ik denk dat ik morgen wel ff iets kan sturen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:56
fractuur
fractuur is offline
Mwah, het is wel een uitgebreis probleem, maar ik wil alleen even reageren op het niet uiten van je gevoelens. Als je bijv. kwaad bent, krop je je gevoelens dan op, of wat doe je ermee als je ze niet uit richting anderen?
Misschien is het een idee om op te schrijven waarom je deprissief bent, of hard muziek te draaien. Voor boosheid kan je je ook wel afreageren op iets als een boksbal oid, want je gevoelens mag je nooit opkroppen. Misschien komt daar je deuk in je zelfvertrouwen niet vandaan, maar het afreageren lucht op, en dan sta je al heel anders in de wereld. Succes meid!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:06
Verwijderd
Hmmm, ik ben heel vaak verdrietig. Soms denk ik wel eens dat ik gewoon aan de drank bijv. moet om het te vergeten......
Ik doe dit niet in het echt, maar die gedachtes maken me bang. Ik weet niet echt of dit is wat jij bedoelt. Ik uit het dan niet zo, maar denk er aan. Ik ben dus bang dat ik het op een dag wel zo ga uiten en dat ik dan helemaal gek word ofzo.....
maar nu gaat het wel weer wat beter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 00:26
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
Misschien kan je proberen om in de eerste plaats je gevoelens min of meer te analyseren. Heb je heftige gevoelens, stel je dan de vraag welke het zijn, wat de oorzaken en de gevolgen van die gevoelens zijn. Er zijn mensen die je daarbij kunnen helpen...
Als je daar uit bent kan je er wat aan doen, belangrijk is om niets op te kroppen. Als je boosheid voelt, weet dan dat je boos bent en ook al komt het dan overdreven over, wees dan ook boos. Loop dan eens een hele dag te mokken of te huilen, alles is beter dan dingen opkroppen. Dan komt het eigenlijk is schuifjes terecht die je wil toeduwen maar nu en dan willen die overvolle schuifjes weer over en ga je bv gaan automutileren of van die dingen.
Wees ook niet bang om je te laten helpen, veel succes
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:28
fluffywuffy
fluffywuffy is offline
ik heb ook geautomutileerd, redelijk heftig en veel te lang, ik heb het mijn ouders moeten vertellen toen ze het zagen het moment was even echt klote, maar daarna kon ik heel snel stoppen, dus zoek hulp bij iemand, maakt niet uit wie, een vriend(in), ouders, familie, of op school een vertrouwns persoon. Vroeger ben ik ook gepest, en als je dat niet goed verwerkt hebt (zoals ik had) dan krijg je problemen, praat over je pestprobleem van vroeger, en zoek mensen met wie je afleiding hebt en zelfs vrienden kan maken,

je zelfvertrouwen komt terug, als je het terug wil en ervoor hulp wil zoeken dan kun je het. (dit klinkt mss stom maar toen ik AM = automutileerde wou ik niet stoppen tot mijn ouders het zagen toen wou ik het ecvht en lukte het redelijk makkelijk...kom op he je kan het stop as soon as possible ook met die andere dingen als drinken enzo...sterkte

knuffel fluffy
__________________
I'm fluffy wuffy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten mijn verhaal.
ExpoRules
11 06-05-2011 18:02
Liefde & Relatie bang voor buurjongen
veronique92
30 22-05-2010 15:31
Psychologie Ik kan mijn 'problemen' niet loslaten.
Quiana
19 28-07-2004 17:28
Verhalen & Gedichten Ik ben iets engs waar ieder mens bang voor is
brokendream
22 03-06-2004 12:41
Psychologie bang voor terugval
wont cry
3 27-10-2003 23:44
Liefde & Relatie Bang voor afhankelijkheid/angst.
Phileine
22 14-01-2003 12:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.