Oud 17-09-2007, 17:09
Calimero69
Calimero69 is offline
hoi,

Ik heb het verlangen om een keer mijn arm/pols te breken en in het gips te krijgen om te weten hoe het is. Ik vindt het ook altijd cool om iemand in het gips te zien.
Zijn er meer mensen die dit hebben en tips kunnen geven, mag ook per mail of privé bericht.

groetjes

Ps het is bij mij vooral om het gevoel van gips te doen, niet om ziektes te verzinnen of aandacht.
Oud 17-09-2007, 17:21
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Volgens mij is dit eerder psygologie Je wilt echt niet voor de lol wat breken, als je zo nodig gips wil ga je maar naar de hobbywinkel en neem er wat verband bij en ga knutselen ofzo!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 17-09-2007, 17:34
Verwijderd
Ik had dat ook toen ik op de middelbare school een keertje iemand met krukken zag lopen; ik vroeg me af hoe 't zou zijn om met krukken te lopen, ik had het nog nooit eerder gedaan, en 't leuk me wel leuk voor even. Zelfde had ik met gips; mijn nichtje had haar pols gebroken, en ik vroeg me af hoe gips zou voelen (zonder zelf iets te breken, want ik had geen zin in pijn). Tjaa, je kan er niet echt iets aan doen, denk ik, 't ebt vanzelf wel weg Het is niet raar er nieuwsgierig naar te zijn, zelfs niet als je nieuwsgierig bent naar bv. 't breken van je pols op zich; het is heel normaal. Zolang je het maar niet gaat verlangen of echt zelf iets wil ondernemen het te laten gebeuren.
(Ik brak in de tweede klas m'n been en kreeg zowel gips als krukken; op zich vind ik de krukken nog wel leuk, maar niet leuk genoeg om een been voor te moeten breken.. en 6 maanden met krukken móeten lopen is ook niet erg gezellig. Sowieso zit gips enorm in de weg, ik kon m'n been niet meer buigen, douchen ging erg lastig, naar de wc gaan was ook irritant ('t gips zat tot aan de bovenkant van m'n bovenbeen, dus zitten was al irritant). )
Oud 17-09-2007, 17:38
Verwijderd
Je kunt best doen wat Marrel zei, gewoon wat gips kopen en een rolletje verband, van internet een ingips-cursus vissen en dan netjes je enkel ingipsen en daar een dagje mee lopen.

Ik heb geen verlangen naar rondlopen met gips maar ik ben er wel wat benieuwd naar. Maar ik heb over een paar weken gipspracticum dus dat komt dan vanzelf goed

En verder denk ik ook dat dit eerder op het psychologie-forumgedeelte thuishoort.

Laatst gewijzigd op 17-09-2007 om 17:44.
Oud 17-09-2007, 17:40
Calimero69
Calimero69 is offline
Citaat:
Volgens mij is dit eerder psygologie Je wilt echt niet voor de lol wat breken, als je zo nodig gips wil ga je maar naar de hobbywinkel en neem er wat verband bij en ga knutselen ofzo!
Echt een reactie van iemand die het niet snapt; het is niet zo simpel als je denkt
Oud 17-09-2007, 17:44
Calimero69
Calimero69 is offline
Citaat:
Je kunt best doen wat Marrel zei, gewoon wat gips kopen en een rolletje verband, van internet een ingips-cursus vissen en dan netjes je enkel ingipsen en daar een dagje mee lopen.

Ik heb geen verlangen naar rondlopen met gips maar ik ben er wel wat benieuwd naar. Maar ik heb over een paar weken gipspracticum dus dat komt dan vanzelf goed
Al geprobeerd maar het echte medische kunsstof gips kan je nergens kopen, ik wil mijn onderarm in het gips voelen, mss omdat ik er vroeger ingezeten heb en het op een kromme manier fijn vond voelen ?
Oud 17-09-2007, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Echt een reactie van iemand die het niet snapt; het is niet zo simpel als je denkt
Als je wil weten hoe gips voelt, is het wel zo simpel. Anders moet je 't gewoon uit je hoofd zetten, niet simpel, wel verstandig.
Oud 17-09-2007, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Al geprobeerd maar het echte medische kunsstof gips kan je nergens kopen, ik wil mijn onderarm in het gips voelen, mss omdat ik er vroeger ingezeten heb en het op een kromme manier fijn vond voelen ?
Ze gipsen niet alleen met dat kunststofspul, maar ook gewoon met normaal gips hoor.
Oud 17-09-2007, 17:51
Verwijderd
Ik zou eerst bedenken hoe je het er ook weer af kunt halen voordat je het er om heen doet.
Oud 17-09-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ik zou eerst bedenken hoe je het er ook weer af kunt halen voordat je het er om heen doet.
Ook wel slim ja
(En natuurlijk niet direct op je huid gipsen enzo )
Oud 17-09-2007, 17:57
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
misschien is dat ook een ervaring die de TS weleens mee zou willen maken

klik
__________________
Sushii is better than chocolate
Oud 17-09-2007, 18:01
Calimero69
Calimero69 is offline
Citaat:
Ik zou eerst bedenken hoe je het er ook weer af kunt halen voordat je het er om heen doet.
No problem en idd niet op de huid maar zo'n steun sok met watten erom heen en dan pas gips. Ik heb vroeger 6 maanden met mijn rug in het "ouderwetse" gips gezeten, mss dat ik daarom zeer benieuwd ben naar dat kunsstof gips
Oud 17-09-2007, 18:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zo'n polsbeschermer voor skaten voelt wel aardig als gips voor de pols (Als het niet te erg is en er dus tot onder de elleboog gegipst wordt.
Ik heb zelf afgelopen vrijdag mijn beide polsen in het gips gehad 'voor de lol' vanwege een practicum. Ik studeer geneeskunde en een aantal mensen die het de dag ervoor hadden hebben het een nachtje laten zitten. Denk als het alleen gaat om het gevoel, niet om de aandacht niet zo raar is en zo lang je niet expres wat probeert te breken het ook niet zo erg is.
Bedenk wel dat zo'n circulair gips van dat plastic spul er met een gipszaag af moet als het langer dan 5 minuten zit. Dus je kan het sowieso niet zo snel 'zelf' proberen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-09-2007, 18:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
No problem en idd niet op de huid maar zo'n steun sok met watten erom heen en dan pas gips. Ik heb vroeger 6 maanden met mijn rug in het "ouderwetse" gips gezeten, mss dat ik daarom zeer benieuwd ben naar dat kunsstof gips
Het grootste verschil is dat het wat lichter is en je het snel moet aanleggen. En de kleurtjes natuurlijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-09-2007, 19:16
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Echt een reactie van iemand die het niet snapt; het is niet zo simpel als je denkt
Ik heb een vrij goed inlevingsvermogen en ben ook erg nieuwsgierig, dat je dus benieuwd bent hoe het voelt kan ik me enigzinds voorstellen. Maar om er iets voor te gaan breken vind ik gewoon absurd klinken. Dat doe je niet voor de lol.

Maar al sik hoor dat iedereen bij geneeskunde (/verpleegkunde?) moet leren gipsen, misschien kun je wel regelen dat je proefpersoon mag zijn ofzo. Mensen met kapperopleiding mogen ook iemand mee nemen om knippen op te oefenen, misschien krijg je dit ook wel voor elkaar
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 18-09-2007, 16:55
cook
cook is offline
Je kunt ook jezelf snijden...
dan krijg je ook wel aandacht..
Oud 18-09-2007, 17:27
Verwijderd
www.castfetish.com ?

Dit onderwerp is al eerder in deze vorm besproken hier op het forum. Misschien heb je er wat aan om dat topic op te zoeken in de geschiedenis.
Oud 18-09-2007, 17:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben er ook wel een poosje nieuwsgierig naar geweest hoe het zou voelen om gips te hebben. Ik heb ooit mijn pols zwaargekneusd, maar bleef ondanks de mitella toch te veel doen, waardoor het niet over ging. De huisarts heeft me toen gezegd dat als ik geen rust nam, hij me in het gips liet zetten. Toen was de interesse naar gips snel over bij mij, omdat ik toen inzag dat dat nog een grotere belemmering zou vormen.
Oud 18-09-2007, 19:47
Calimero69
Calimero69 is offline
Citaat:

Dit onderwerp is al eerder in deze vorm besproken hier op het forum. Misschien heb je er wat aan om dat topic op te zoeken in de geschiedenis.
Blijkbaar willen mensen er toch openlijk over praten zonder dat er een slot op gegooid wordt.
Oud 18-09-2007, 19:49
Calimero69
Calimero69 is offline
Citaat:
Je kunt ook jezelf snijden...
dan krijg je ook wel aandacht..
Nee, dank je en ik wil het voor mezelf, niet voor aandacht

Laatst gewijzigd op 18-09-2007 om 21:10.
Oud 18-09-2007, 21:16
Calimero69
Calimero69 is offline

Bedankt voor de tip
Oud 18-09-2007, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar willen mensen er toch openlijk over praten zonder dat er een slot op gegooid wordt.
Ik heb ook helemaal geen problemen met dit topic. Ik zei alleen dat het onderwerp al eerder aan bod was gekomen en dat je het misschien nuttig zou vinden om het nog eens na te zoeken.
Oud 20-09-2007, 17:38
Calimero69
Calimero69 is offline
Ja snap ik, ik bedoelde alleen dat daar een slot op zit en dat niet snap en waardeer je doorverwijzing, dus niet persoonlijk bedoeld
Oud 20-09-2007, 21:50
Aurelius
Avatar van Aurelius
Aurelius is offline
Hmm, raar topic.
Maar het is in ieder geval geen aanrader.

Tip: val vooral niet van een fiets af op een grindpad.
__________________
It is not that I am stupid, but I dont know stuff :D
Oud 21-09-2007, 21:47
Calimero69
Calimero69 is offline
weet iemand hoe je jezelf kan verdoven Ik ga mn pols breken zeer binnenkort en mss 2 vingers, kan niet langer wachten
Oud 21-09-2007, 21:53
Osmoian
Osmoian is offline
rofl, koop een paar flessen wodka zou ik zeggen.
Oud 21-09-2007, 22:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Het klinkt even heel stom, maar doe je wel voorzichtig met jezelf? Ik houd je niet tegen, maar zorg wel dat je geen rare dingen raakt ofzow waar je later spijt van kan krijgen...
Oud 21-09-2007, 22:07
Calimero69
Calimero69 is offline
Ombuigen tot ik knak hoor/voel, weet ook niet anders...

Laatst gewijzigd op 21-09-2007 om 22:53.
Oud 22-09-2007, 12:29
Verwijderd
Ik zou er toch mee uitkijken als ik jou was. Ik begrijp dat sommige mensen het fijn vinden om iets te breken of iets bij een ander te breken, maar sommige fantasiën blijven mooi zolang ze niet uitgevoerd worden. Het kan ontzettend gevaarlijk zijn en blijvende schade veroorzaken. Ooit zwakt de drang naar breken en gips waarschijnlijk af en dan zou nog wel eens spijt kunnen krijgen van wat je eerder gedaan hebt.

Fantasiën hoeven niet altijd uitgevoerd te worden. Kijken naar plaatjes kan de fantasie al behoorlijk voeden. Doe alsjeblieft niets wat je lichaam werkelijk schaadt.
Oud 24-09-2007, 20:36
Calimero69
Calimero69 is offline
thnx, ik ga het eens proberen minder mee bezig te zijn...
Oud 24-09-2007, 20:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Pff, iets breken is echt naar. Sinds ik een flinke breuk heb gehad in mei zou ik er niet aan kunnen denken dat iemand iets wil breken (daarvoor ook niet, maar dat is nu wel een stuk sterker). Begrijp je 'nieuwsgierigheid' wel, dat had ik volgens mij vroeger met een beugel.

Als je 't echt wilt weten zou ik toch voor een manier gaan die hierboven wordt genoemd: gewoon via geneeskunde ofzo. Je kunt inderdaad jezelf onherstelbaar beschadigen en daar ga je denk ik later spijt van krijgen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 25-09-2007, 22:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je echt heel serieus overweegt om je eigen arm te breken zou ik even een bezoekje aan de huisarts brengen en dat vertellen, nieuwsgierigheid naar gips kan ik me best voorstellen; jezelf echt iets aandoen is niet gezond.
Oud 25-09-2007, 22:14
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Als het ziekenhuis opendagen heeft, moet je er eens een kijkje nemen. Er is meestal wel iemand die een snelle gips zet om je pols. Het ziekenhuis in Heerenveen heeft dit tenminste wel elk jaar.

ps arm breken is niet zo leuk, heb mijn arm op 2 plekken kapot gehad toen ik iets jonger was. Ik kon mijn jas niet zelf aan doen ik kon niet zelf de broek los doen. Ik mocht niet zwemmen of met die arm onder de douche. Als je jeuk hebt wat je zeker zult krijgen dan ga je door een "hel" Je kunt niet fietsen, auto rijden etc etc.

En als je een beetje creatief bent maak je van papier maché een eigen gips arm.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Oud 26-09-2007, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Als het ziekenhuis opendagen heeft, moet je er eens een kijkje nemen. Er is meestal wel iemand die een snelle gips zet om je pols.
Hierdoor heb ik dus een keer rondgelopen met gips om mijn pols, en na 1 dag was het leuke er ook wel weer van af. Ik zou eerder (of eerst, wat jij wil) zoiets doen dan meteen iets proberen te breken...

En als je echt zo graag iets wil breken.. een fiets ism tramrails doet wonderen
Oud 26-09-2007, 19:12
Calimero69
Calimero69 is offline
Ik ben nu bij de braces beland..... en iemand vertelde me dat als je een duim breekt je wel gips krijgt maar bij de andere vingers niet ? Weet iemand dit met zekerheid ? Enne,Maria; ik blijf met mijn fiets uit de buurt van tramrails,iets pijnlijks meegemaakt ?
Oud 26-09-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu bij de braces beland..... en iemand vertelde me dat als je een duim breekt je wel gips krijgt maar bij de andere vingers niet ? Weet iemand dit met zekerheid ? Enne,Maria; ik blijf met mijn fiets uit de buurt van tramrails,iets pijnlijks meegemaakt ?
Bij de duim is het volgens mij van belang dat je duimgewricht dan niet kan buigen, en die buig je nogal makkelijk, zoiets valt met een spalkje niet tegen te gaan, dus misschien dat ze het daarom gipsen. Andere vingers kan je wel spalken, geloof ik.
Oud 26-09-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Enne,Maria; ik blijf met mijn fiets uit de buurt van tramrails,iets pijnlijks meegemaakt ?
Ik gleed uit, maar ik val altijd (ja, het gebeurt vaker) zijwaarts met mijn fiets tussen mijn benen.. Dat is extra pijnlijk ... het resultaat (niks bloederigs ofzo hoor, alleen een beetje blauw)
Oud 01-10-2007, 16:07
Calimero69
Calimero69 is offline
als ik nou ergens medisch gips kon kopen (fiber) dan maakte ik er zelf een...
Oud 03-10-2007, 22:59
Calimero69
Calimero69 is offline
wie kan er proffesioneel een ondergipsarm aanleggen, ik heb binnenkort gips
Oud 11-10-2007, 11:41
Verwijderd
Hoi Calimero,

Gips voelt echt waanzinnig lekker.
In het voorjaar beide polsen licht gekneusd gehad (maar alles overdreven bj de huisarts). De huisarts zei dat ik de polsen maar een dag of tien in verband moest dragen. Heb ik niet gedaan, in de hoop dat het gips zou worden. Na tien dagen terug naar de huisarts met de mededeling dat het verband niets geholpen had.
Omdat rust de enige remedie was, heeft hij me doorgestuurd naar de gipskamer.
Drie weken beide onderarmen in het gips gehad (en de eerste week ook allebei in een mitella).
Echt een fantastische belevenis.
Oud 11-10-2007, 20:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Waarom als ik vragen mag? Wat is er zo fantastisch aan? *kan zich dat niet voorstellen*
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 12-04-2013, 14:09
Gipsboy
Gipsboy is offline
Hallo,
Ik kan dit goed begrijpen.
Ik zit ook graag in het gips, lekker gevoel.
Als hobby leg ik gipsverbanden aan bij mensen die eens in eht gips willen zonder iets te breken.
Het gaat er niet om iets te breken, het gaat om het gevoel om een gips te dragen.
Ik heb al vele gipsen gelegd rond benen, armen. zelfs 1x beide benen helemaal.

groetjes
Oud 12-04-2013, 15:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een up van een topic waar sinds 2007 niet meer in is gereageerd is natuurlijk niet meer zo nuttig. Als je hier graag over wil praten mag je een nieuw topic openen
__________________
you're not my demographic
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Onderwerk Mini gip
jongenjongen17+
6 14-03-2013 18:48
Lichaam & Gezondheid Gips
pckopat
4 05-03-2010 00:23
Studeren GIP
Cindy.Truyen
6 11-05-2009 22:41
Psychologie iets willen breken/gips willen
roderoos
61 25-07-2007 12:19
Lichaam & Gezondheid Gebroken pols zonder gips
Bubbeldoosje
27 08-01-2006 12:38
Lichaam & Gezondheid Hrwhaaaaah... IK HAAT GIPS!
Bubbeldoosje
24 03-01-2006 23:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.