Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 08:39
ricardoalonso
ricardoalonso is offline
Beste forumgebruikers,

Een paar weken geleden ben ik ontmaagd, mijn vriendin had het ook nog nooit gedaan. We hadden het die nacht zonder condoom gedaan. Maar zij slikt normaal gezien de pil (om andere redenen) en ik ben niet in haar klaargekomen. Er is ook (100% zeker) geen enkele mogelijkheid dat er zaad in haar is gekomen. Voorvocht echter misschien wel.

Een weekje of twee later hebben we het opnieuw gedaan, en omdat ik dacht dat ze netjes de pil slikte heb ik haar gelijk zonder condoom geneukt.

Gister heeft ze me verteld dat ze al 2 dagen te laat was met ongesteld worden. Ik vroeg of ze dat wel vaker had, en ze zei dat ze dat nog nooit had gehad.

Kan deze verstoring ook komen door het feit dat ze ontmaagd is en dat het daar allemaal een beetje is ontregelt? Er kwam namelijk ook bloed bij de eerste keer.

Hier nog eventjes wat data bij elkaar:
- 16 Juli, ontmaagd
- 24 Juli, weer gedaan
- 26 Juli, ze hoort ongesteld te zijn

Is er kans dat ze zwanger is? Zo ja, hoe groot is die kans?
Ik ben echt radeloos, mocht ze wel zwanger zijn zou er zooow een groot probleem komen met o.a. mijn ouders, haar ouders, op school, vrienden... Zoals al gezegd zijn we allebei zestien jaar en dit zou dus echt niet cool zijn.

Wat moet ik doenn!?

Dank bij voorbaat!

Groet,
Ricardo
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 08:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Seks -> L&G

Als ze de pil gewoon netjes gebruikt heb je niks om je zorgen om te maken. Zelfs met de pil varieert de menstruatie nog wel eens. Als ze volgende week ook niet ongesteld wordt is er natuurlijk niks op tegen om even een zwangerschapstestje te doen.
Seks kan je cyclus niet ontregelen, maar stress bijvoorbeeld wel.
Geen paniek en even rustig afwachten dus.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 09:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat Pluis zegt! Maak je niet druk!

Verder is coïtus interruptus ('voor het zingen de kerk uit gaan') niet echt een betrouwbare anticonceptiemethode (ook in voorvocht kunnen zaadcellen zitten). Maar je vriendin gebruikt de pil, en als ze die gebruikt zoals het hoort is die bijna 100% betrouwbaar. Als je echt zekerheid wil, kun je eventueel nog een condoom gebruiken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 10:50
ricardoalonso
ricardoalonso is offline
Ik heb haar weer gesproken en nu snap ik waardoor zij ook heel erg ongerust is. Ze slikt welliswaar de pil, maar dat doet ze op onregelmatige tijden en ze vergeet de pil vaak te slikken... Ook is ze er nu achter gekomen dat ze nu niet 3, maar 5 dagen te laat is... Is nu een test al noodzakelijk?

Nu ben ik al helemaal radeloos,, deamnn ik zit ook al midden in de proefwerkweekk.... dat gaat nu waarschijnlijk ook helemaal foutt...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 11:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als eerste: paniek is niet nodig en lost niks op. Kalmeer dus.

En ja: het is wel riskant. Testen is in dit geval geen overbodige luxe.
Eén keer de pil niet slikken maakt niet zo heel veel uit, maar als je regelmatig de pil niet slikt is de pil gewoon niet meer betrouwbaar. Maar, geen reden tot paniek. Het komt vaak genoeg voor dat vrouwen over tijd zijn (zeker als er stress in het spel is zoals nu), en de kans dat er zaadcellen in haar terecht zijn gekomen is klein (maar zeker niet afwezig).
Doe een test, en doe rustig aan tot je meer weet.

Het is niet slim van je vriendin is om dit nu pas te zeggen, want als ze het had gezegd op de dag dat jullie seks hadden had je een condoom kunnen gebruiken. Als ze het zich pas later had gerealiseerd had ze zelfs nog een MAP kunnen halen (maar daar is het nu te laat voor).
Nu komt even een streng toontje, maar jullie moeten allebei goed beseffen dat als je jezelf oud genoeg vindt om seks te hebben, je ook goed moet nadenken over anticonceptie, SOA en de mogelijke risico's! Jullie moeten hier duidelijk eens met elkaar over praten!

Zorg er vanaf nu in ieder geval voor dat je ALTIJD condooms in huis hebt (ook al gebruik je ze normaal niet). Gebruik condooms totdat je vriendin netjes de pil gebruikt. Coïtus interruptus is GEEN goed voorbehoedsmiddel.
Gebruik een morning after pil (MAP) in noodgevallen (als je toch geen condoom hebt gebruikt of die kapot is gegaan en je vriendin de pil niet heeft geslikt). Die kun je bij iedere apotheek halen (ook de dienstapotheek 's nachts en in het weekend) en moet je zo snel mogelijk (maar in ieder geval binnen 72 uur) gebruiken.

En alsjeblieft: ben open naar elkaar wat betreft anticonceptie. Praat er over en maak afspraken. Dat bespaart je dit soort paniekgevallen in de toekomst.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 29-06-2012 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 12:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als ze 5 dagen te laat is dan kan ze inderdaad een zwangerschapstest doen.
En zaak voor jou om het vanaf nu altijd met condoom te doen met je vriendinnetje, net zolang tot je zeker weet dat ze de pil niet meer vergeet, want in het doosje helpen die dingen niet

Maar verder nog steeds geen reden tot paniek, zelfs al is ze zwanger dan hebben jullie nog een hele tijd (lees: de hele zomervakantie) om samen na te denken over wat het plan wordt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 12:31
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Je zegt dat ze t vaker vergeet, maar er zit wel een verschil tussen wanneer je hem vergeet. Als je m in de eerste week vergeet en dan seks hebt gehad, staat er bij mij in de bijsluiter bij dat je naar de dokter moet bellen. Als je hem in de tweede of derde week vergeet, is er al minder aan de hand. Maar dan moet het natuurlijk niet te vaak gebeuren! Een pil per strip is namelijk niet heel erg, zover ik kan begrijpen.
Maar wat heb je er op tegen om een zwangerschapstest te halen? Je weet dan tenminste waar je aan toe bent, zonder dat je nu de hele tijd in paniek zit en je toets week niet goed gaat voor misschien wel niks. Ook al is het belangrijker om te weten of ze echt zwanger is dan die toets week
En natuurlijk volgende keer een condoom, als ze t niet regelmatig genoeg slikt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 13:41
Verwijderd
sws volgende keer met condoom, en laat zij ervoor zorgen dat ze de pil netjes en op tijd slikt. Anders heeft ze er natuurlijk niks aan. Ik raad je aan om vooral rustig te blijven en als ze over een week nog niet zwanger is, dan een test te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
nu een test en als ie negatief is, over een week nog één. En ik zou flink kwaad zijn om dat domme gedrag
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
en niet alleen om jullie zorgen snel weg te nemen. Mocht ze zwanger zijn, kan ze dat beter zo snel mogelijk weten ivm overtijdbehandeling.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:54
meisjeantwerpen
Avatar van meisjeantwerpen
meisjeantwerpen is offline
Nooit geleerd om veilig te vrijen ?
Ik vind dat absurt en eigenlijk vragen om zwanger te worden ^^ Als je de pil bent vergeten gebruik dan condoom en anders in geval van twijfel neem de aftermorningpil
Hoeveel jaar geleden even denken 100 jaar geleden was het normaal ongewenst zwanger geraken,
Als je nu ongewenst zwanger geraakt is dat eigen schuld en dan moet je voor de gevolgen in staan
Eerst leren rijden voor je met de wagen buiten rijd
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 21:09
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ongelukjes gebeuren nou eenmaal vaker, dat is menselijk.

Koop een test, dan ben je gelijk van de onzekerheid af. En ja, het is eng maar zeker noodzakelijk. Pas daarna hoef je je wel of niet zorgen te maken. En hopelijk leren jullie ervan
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 23:33
ricardoalonso
ricardoalonso is offline
Ze is niet zwangeerrr!!!!!!!

Woow ik ben zooo opgelucht heeaa! Ze is net weer eindelijk na bijna zes dagen te laat ongesteld geworden. Pffff, ik heb me nooit zo veel zorgen gemaakt om iets....
In iedergeval heel erg bedankt voor alle snelle antwoorden en jullie begrip!!

En jaah het was ook heel dom ja.. ik heb mezelf ook nooit zo erg gehaat geloof ik.. Maarjah nu zijn alle zorgen gelukkig voorbij

En ik dacht eerst dat ze de pil elke dag slikte en nooit vergat dusjah daarom heb ik maar zonder condoom gedaan.

Njaa nogmaals bedankt allemaall!!, deze kan gesloten worden

Greetzz,,
Jordi
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 05:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Volgens mij is het geen echte menstruatie die je krijgt als je de pil slikt en kun je zo'n bloeding ook krijgen als je wel zwanger bent.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 10:05
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
idd! toch even een test doen, voor over 5 maanden blijkt dat ze toch zwanger is en jullie geen keus hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:00
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Ik vind het nog steeds vreemd waarom ze 6 dagen te laat zwanger was geworden, maar dat komt miss omdat ik het erg regelmatig gewend ben. Maar ik zou toch even een test doen, dan weet je het helemaal zeker!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 18:44
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Ik vind het nog steeds vreemd waarom ze 6 dagen te laat zwanger was geworden, maar dat komt miss omdat ik het erg regelmatig gewend ben. Maar ik zou toch even een test doen, dan weet je het helemaal zeker!
lol, 6 dagen te laat zwanger? En jij bent dat gewend? haha.

Doe inderdaad gewoon even een test voor de zekerheid.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 19:37
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Citaat:
lol, 6 dagen te laat zwanger? En jij bent dat gewend? haha.

Doe inderdaad gewoon even een test voor de zekerheid.
Hmm, dat klopt idd niet helemaal Ik bedoel natuurlijk ongesteld zijn. Anders zou mijn lichaam niet helemaal kloppen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 12:35
justin63
justin63 is offline
He Jordi

Help ????????
Wees ene vent als je neukt en ze zwanger wordt draag dan ook de concequenties van je een minuut daad en zeyur dan niet over help .

Jeetje weet je nu nog niet dat je ook van de eerste keer zwanger kunt worden?
Dat voorvocht ook sperma kan bevatten en je niet perse klaar hoeft te komen

dat als je klaar komt er miljoenen zaadcellen vrij komen
en er een al voldoende is voor zwangerschap

Maar ja ze kan gewoon 2 dagen een week twee weken te laat zijn zonder zwanger te zijn, misschien van de spanning van de eerste keer, misschien van de schrik dat het zonder gedaan is.
Maar de 2e keer je bent een rund, waarom zonder, een pil heeft tijd nodig om in het lichaam te gaan werken en dan nog een pil is gene garantie voor geen zwangerschap 1 op de ... wordt zwanger ondanks pil, Gebruik gewoon een condoompje.

Maar wist niet dat er nog domboos waren die meteen zonder doen en hopen dat iemand niet zwanger wordt.


en: Ik ben echt radeloos, mocht ze wel zwanger zijn zou er zooow een groot probleem komen met o.a. mijn ouders, haar ouders, op school, vrienden... Zoals al gezegd zijn we allebei zestien jaar en dit zou dus echt niet cool zijn.

haha moet je maar niet neuken zonder condoom
ik zou zeggen als ze zwanger is wees een vent steun haar en vertel het je ouders
en vertel je vrienden hoe ze het kunnen voorkomen

Laatst gewijzigd op 09-07-2012 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 09:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind het nog steeds vreemd waarom ze 6 dagen te laat zwanger was geworden, maar dat komt miss omdat ik het erg regelmatig gewend ben. Maar ik zou toch even een test doen, dan weet je het helemaal zeker!
Ik zou ook een test doen, maar 6 dagen te laat ongesteld () worden kan heel goed met stress te maken hebben. Dat is een beetje jammer.. als je dan al bang bent dan je zwanger ben, dan raak je door de stress ook nog eens overtijd.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 12:36
Lichaam & Gezondheid op je 15de een kind
anoniempieee
171 10-06-2004 14:13
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Verhalen & Gedichten geen titel yet.
skatergirl15
6 23-12-2002 14:09
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.