Oud 08-06-2003, 03:13
Valentijn
Valentijn is offline
Piraten op brommers,
Belapte ogen,
Scannen de straat,
Waar is het gevaar?

Zijn dat nu de mannen?
In colbert gehuld,
Op zoek naar Biggie
en eeuwig geluk...

Turend door spiegels,
Een blik bij de buren,
Aldaar in jouw huis,
Starend en glurend...

Enorme piraten,
Oranje de kleur,
Vervuld van angst,
Doch met liefde gekleurd...

Zie de antenne,
Voelspriet der natuur,
Vertrouw jij je naaste?
Vertrouw jij je buur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2003, 17:44
S. Swaenenburgh
Avatar van S. Swaenenburgh
S. Swaenenburgh is offline
Ik vind Biggie subliem gevonden.. Als je erover nadenkt: geen enkele andere naam zou hier beter op zijn plaats zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 23:03
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
mjah maar wat is biggie?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 09:33
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Ik heb het idee dat Valentijn zelf bij dit gedicht een heel duidelijk futuristisch beeld in ogen had.. Wat ik niet heb als ik het lees.. Hij heeft het mij dus niet over kunnen dragen. Dat is wel jammer.. voor de rest wel een goed moraal!
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 09:34
Valentijn
Valentijn is offline
Biggie is de vermeende rapper waar menig neger over spreekt. Echter weet ik uit zeer betrouwbare bron, Chuck D., dat Biggie eigenlijk een varken is en al jaren door het leven gaat als de flamboyante actrice Miss Biggie ( Artiestennaam Miss Piggie ), de bekendste rol die Biggie speelt is die van varkentje in The Muppets Show...

Het is daarom een metafoor voor de waarheid. Iedereen is op zoek naar de waarheid en eeuwig geluk. De waarheid van Biggie staat dus ook op de tocht. Vandaar dat het een metafoor is voor de eveneens op de tocht staande waarheid van het leven op deze verdomd gave planeet, alwaar het bier rijkelijk vloeien mag en de drugs en andere versnaperingen niet aan te slepen zijn.

Genoeg info?

Gr. Vaal!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 09:37
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 10-06-2003 @ 09:34:
Biggie is de vermeende rapper waar menig neger over spreekt. Echter weet ik uit zeer betrouwbare bron, Chuck D., dat Biggie eigenlijk een varken is en al jaren door het leven gaat als de flamboyante actrice Miss Biggie ( Artiestennaam Miss Piggie ), de bekendste rol die Biggie speelt is die van varkentje in The Muppets Show...

Het is daarom een metafoor voor de waarheid. Iedereen is op zoek naar de waarheid en eeuwig geluk. De waarheid van Biggie staat dus ook op de tocht. Vandaar dat het een metafoor is voor de eveneens op de tocht staande waarheid van het leven op deze verdomd gave planeet, alwaar het bier rijkelijk vloeien mag en de drugs en andere versnaperingen niet aan te slepen zijn.

Genoeg info?

Gr. Vaal!
Hey,

altijd jammer als je gedichten uit moet leggen, daardoor verliest het een beetje van zijn kracht.. Maar goed.. maak ook nie zo uit! Ik hou het daarom ook bij mijn vorige commentaar!
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:18
Valentijn
Valentijn is offline
Mwaa ik vind dat je bij gedichten juist zo moet schrijven dat mensen gaan nadenken...Hou zelf niet zo van dat simpele...

Maar goed ieder z'n ding he. Toch altijd leuk als mensen erover gaan denken...

Gr. vaal
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:23
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Zeker wel.. nadenken is wel goed!! maar het moet zonder uitleg nog wel te begrijpen zijn! Je moet er wel met je hersenpan bijkomen!
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 11:00
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Ja het is een goed dicht, maar wat Wilco984 zegt; Jammer dat je het uit hebt moeten leggen. En dat betekent dus dat je je gedichten toch niet duidelijk genoeg maakt voor de mensen die het lezen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:40
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Ik ben het wel met valentijn eens, dat je idd mensen met je gedciht aanzet tot nadenken, dat is toch de kracht van een gedicht? Dat vind ik dan eigenlijk. Het is knapper om een gedicht te schrijven zoals valentijn, dan een hele begrijpelijke.

Voor zo'n gedicht als valentijn moet je meer talent hebben, dan iemand die en rechtstreeks gedicht maakt. Die vind ik ook mooi hoor, zo schrijf ik zelf ook, maar ja, ieder zijn ding!

Verder heel mooi hoor!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:07
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Twijg schreef op 10-06-2003 @ 12:40:
Ik ben het wel met valentijn eens, dat je idd mensen met je gedciht aanzet tot nadenken, dat is toch de kracht van een gedicht? Dat vind ik dan eigenlijk. Het is knapper om een gedicht te schrijven zoals valentijn, dan een hele begrijpelijke.

Voor zo'n gedicht als valentijn moet je meer talent hebben, dan iemand die en rechtstreeks gedicht maakt. Die vind ik ook mooi hoor, zo schrijf ik zelf ook, maar ja, ieder zijn ding!

Verder heel mooi hoor!!!!
Najah knapper, ik zou het misschien ook wel kunnen maar ik hou er persoonlijk niet zo van.. Maar ik vind gedichten waar je bij na moet denken erg mooi.. Maar bij deze kwam ik zelf nooit op de bedoeling uit en was uitleg echt nodig om hem te snappen.. Dat is dan wel weer jammer! je moet er door veel nadenken ook zelf acjter kunnen komen!
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:47
Valentijn
Valentijn is offline
Denk niet dat het knapper is om gedichten te schrijven waarbij je moet nadenken. Hele duidelijke is even lastig denk ik...

Ik vind het gewoon leuk om metaforen te gebruiken...

gr. V.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:52
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 10-06-2003 @ 14:47:
Denk niet dat het knapper is om gedichten te schrijven waarbij je moet nadenken. Hele duidelijke is even lastig denk ik...

Ik vind het gewoon leuk om metaforen te gebruiken...

gr. V.
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:36
Valentijn
Valentijn is offline
Ik zal nog eens een deel uit mijn paddo trip beschrijven zeg...haha koekkoek!

Ciao
__________________
"In het holst van de nacht gebeuren de vreemdste dingen in het leven van een gepassioneerde volkszanger" (1845:William Sheffield, filosoof)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:02
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Chippy! Spunky!
Máár.... je kunt nog beter, Vaal.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:48
Valentijn
Valentijn is offline
Dank je....

Tot een keer op stratumseind dan maar??

Eindhoven de gekste toch?
__________________
"In het holst van de nacht gebeuren de vreemdste dingen in het leven van een gepassioneerde volkszanger" (1845:William Sheffield, filosoof)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:38
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 25-06-2003 @ 17:48:
Dank je....

Tot een keer op stratumseind dan maar??

Eindhoven de gekste toch?
joh, Eintovuh de gekstuh!
hoewel Utrecht me sinds 7 maanden ook uitstekend bevalt
Stratumseind, ja, maar alleen Altstadt en Bakkerij! K?
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:19
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Geweldig gedicht Alhoewel ik deze metafoor wat vergezocht vind, en voor het overgrote deel dan ook onbegrijpelijk, vind ik het wel vaak een groot pluspunt als je moet nadenken bij een gedicht. Het is inderdaad wel jammer dat deze metafoor zo ver gezocht is, dat niemand hem begrijpt, en dat je hem dus uit moet leggen.. Schrijf een gedicht die je op het eerste moment denkt te begrijpen, maar waar bij nader inzien verschillende dingen in verstopt zitten. Als je DAT kan, dan ben jij de dichter die zn eigen doel voorbijgestreefd is..

Genesis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 23:00
Valentijn
Valentijn is offline
Had niet echt een doel....Maar ik schreef hem zodat jullie dachten dat het ergens over ging terwijl het eigenlijk totaal nergens over gaat...

Tis een soort abstract schilderij eigenlijk...Sommige mensen zien daar heel wat anders in dan anderen...

En ja...ik schreef hem ook niet toen ik op deze aarde rondliep

Maar goed...Ik vond hem wel grappig en jullie gelukkig ook

Dank je wel...
__________________
"In het holst van de nacht gebeuren de vreemdste dingen in het leven van een gepassioneerde volkszanger" (1845:William Sheffield, filosoof)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.