Oud 25-11-2003, 20:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Komt dit anderen bekend voor?


Ik doe een soort van 'zelfstudie' geneeskunde terwijl ik m'n vwo nog niet eens heb. *zucht*
Probleem is: nu wil ik niet meer terug naar dat saaie vwo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 20:15
Verwijderd
Vind je VWO nu opeens saai?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 25-11-2003 @ 20:15:
Vind je VWO nu opeens saai?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:42
Hagel
Hagel is offline
of dan je kan of niet FA
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:48
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik vind het hartstikke goed dat je geneeskunde wilt gaan studeren. Zeker om het op deze manier te doen (via MBO enz.). Máár je wilt véél te veel te gelijk. Je werkt teveel al naar je einddoel. Dat is natuurlijk een heel erg goed streven, maar je moet wel realistisch blijven!
Als je nu eens ietsjes minder zou gaan forummen, en eerst eens meer tijd in je VWO gaat stoppen (want zonder dat diploma kom je nergens!). En als je dat eenmaal gehaald hebt, dan kun je je droom gaan waar maken en medicijnen gaan studeren!
Ik weet dat het heel erg moeilijk is, maar je moét je VWO-diploma hebben voor die studie. Dus gewoon nog een (aantal) ja(a)r(en) hard studeren!
Zet 'm op!

*dat waren mij wijze woorden voor vandaag... *
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:25
Verwijderd
Als je meer wilt leren dan je moet leren dan kan dat toch?
Eerst doe je alles wat je moet doen voor je VWO en daarnaast wat je echt interesseert... En aan je profiel zie ik dat je dat al doet, dus nog even doorbijten
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik wil heel wat.

Maar er speelt iets mee: ik zoek altijd uitdagingen.

Ben me net gewoon kapot geschrokken van de gedachte dat geneeskunde wel eens niet zo'n uitdaging zou kunnen zijn.

Het is eng, voelen dat er geen uitdaging is...
Ik kan me gewoon geen enkele studie bedenken die echt een uitdaging zou zijn (behalve de technische studies, maar die zou ik toch niet halen ).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
denk je dat wij allemaal voor onze lol naar school gaan?
dat wij elke dag denken 'jeej, 7.00 uur, tijd om op te staan, want ik mag straks weer aan de leerstof. Goh wat interessant toch allemaal'.
Ik mag hopen van niet, want dan heb je pas echt waanideeën.

Iedereen leert geregeld tegen zijn zin in, maar dat moet wel als je verder wil komen in het leven. Daaruit blijkt dat je een doorzetter bent en dat heb je nodig op vervolgstudies.
Dus als jij je nu al niet door saaie stof heen kan slaan, dan ben je al helemaal niet geschikt voor verdere opleidingen.

En ga eerst eens voor jezelf achterhalen wat je wil voor je weer aan een studie begint die je niet afmaakt.
(nou ineens is geneeskunde niet genoeg uitdaging meer )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 21:37:
Ik wil heel wat.

Maar er speelt iets mee: ik zoek altijd uitdagingen.

Ben me net gewoon kapot geschrokken van de gedachte dat geneeskunde wel eens niet zo'n uitdaging zou kunnen zijn.

Het is eng, voelen dat er geen uitdaging is...
Ik kan me gewoon geen enkele studie bedenken die echt een uitdaging zou zijn (behalve de technische studies, maar die zou ik toch niet halen ).
Jaja, je bent wel intelligent en stoer. Man, doe toch eens normaal. Een beetje wauwelen dat een studie geneeskunde geen uitdaging is. Misschien moet je eerst maar eens het eerste jaar MBO afmaken voordat je begint te praten over het niveau van de WO geneeskunde?

De gemiddelde studieduur bij geneeskunde is acht jaar ofzo. Mensen die cum laude hun gymnasium hebben gemaakt, zitten daar jaren aan te blokken. En jij doet het wel eventjes in een handomdraai, het stelt helemaal niets voor? Man, je hebt niet eens VWO!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
linda85 schreef op 25-11-2003 @ 21:48:
denk je dat wij allemaal voor onze lol naar school gaan?
dat wij elke dag denken 'jeej, 7.00 uur, tijd om op te staan, want ik mag straks weer aan de leerstof. Goh wat interessant toch allemaal'.
Ik mag hopen van niet, want dan heb je pas echt waanideeën.

Iedereen leert geregeld tegen zijn zin in, maar dat moet wel als je verder wil komen in het leven. Daaruit blijkt dat je een doorzetter bent en dat heb je nodig op vervolgstudies.
Dus als jij je nu al niet door saaie stof heen kan slaan, dan ben je al helemaal niet geschikt voor verdere opleidingen.

En ga eerst eens voor jezelf achterhalen wat je wil voor je weer aan een studie begint die je niet afmaakt.
(nou ineens is geneeskunde niet genoeg uitdaging meer )
Maar niets is een uitdaging.

Op welke manier zijn de natuurkundige onderwerpen mechanica en warmteleer relevant voor een studie geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2003 @ 22:04:
Jaja, je bent wel intelligent en stoer. Man, doe toch eens normaal. Een beetje wauwelen dat een studie geneeskunde geen uitdaging is. Misschien moet je eerst maar eens het eerste jaar MBO afmaken voordat je begint te praten over het niveau van de WO geneeskunde?

De gemiddelde studieduur bij geneeskunde is acht jaar ofzo. Mensen die cum laude hun gymnasium hebben gemaakt, zitten daar jaren aan te blokken. En jij doet het wel eventjes in een handomdraai, het stelt helemaal niets voor? Man, je hebt niet eens VWO!
Ik heb een deel van m'n vwo, en met dank aan ons geliefde ministerie van onderwijs kan ik de rest niet halen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:18
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
En hoe kom je aan het geld dan? Ik dacht dat je ouders niet meer wilden betalen ofzo...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 22:15:
Maar niets is een uitdaging.

Op welke manier zijn de natuurkundige onderwerpen mechanica en warmteleer relevant voor een studie geneeskunde?
DUS?? Verandert dat iets aan mijn zinnen?

Ik zei dat iedereen wel dingen moet leren die niet interessant zijn. Daarmee toon je doorzettingsvermogen die je voor een studie geneeskunde dus wél nodig hebt. Als je dat al niet eens hebt, dan kun je dus nú je droom al uit je hoofd zetten.

En zo kan ik ook nog wel een heel rijtje opnoemen:
waarvoor leer ik frans? Heb ik straks niet nodig.
waarvoor leer ik duits? heb ik straks niet nodig.
Alles wat ik bij anw leer: heb ik straks niet nodig.
waarvoor leer ik wiskunde: heb ik bij m'n vervolgstudie niet nodig.
enz enz enz.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:54
Verwijderd
Dit topic en die andere van je zijn eigenlijk hetzelfde.. maar goed, ik reageer hier dan maar gewoon:

Ik ben nu eerstejaars HBO, iets wat ik eigenlijk nooit van plan was. Tot nu toe vind ik het ook echt veel te makkelijk, 't is niet de bedoeling dat ik me iets afvraag, 't is de bedoeling dat ik dingen gewoon leer... Ik heb echt het gevoel dat ik me geen dingen af mag vragen, dat voelt heel beperkend. Maar het is, buiten die beperking om, wel heel leuk om te doen.
Momenteel denk ik dat ik, wanneer dit jaar zo blijft, door wil stromen naar het WO... Maar goed, dat is iets voor wanneer ik mijn propedeuse heb, tot die tijd doe ik dit en lees ik daarnaast wel veel boeken of leer ik de stof nog iets beter. Ik ga me niet verdiepen in een mogelijk toekomstige studie (ja, wel een beetje natuurlijk) wanneer ik er nog niet ben.

Ik denk dat jij je dat nu ook moet realiseren: om geneeskunde te kunnen doen, moet je eerst een VWO diploma halen (en een met goede cijfers), richt je daar eerst eens op.
En verwacht ook niet, ik zeg het nog maar eens, dat je geneeskunde in 2 jaar af kan ronden, je kan blij zijn wanneer het in 4 jaar lukt... en dan nog. Dat het in jouw hoofd geen uitdaging is, betekent niet dat het ook daadwerkelijk geen enorme uitdaging is. Zorg eerst maar eens dat je er komt, en vertel ons dan nog meer eens op het een uitdaging is of niet. (Hoewel ik steeds meer begin te twijfelen of je er wel gaat komen; MBO is al een uitdaging voor je, dan zal het WO je nooit lukken... zeker geneeskunde niet..).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 23:04
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Gast, stop eens met zeuren en ga iets doen met je leven.

Verhef het vwo tot uitdaging en maak dat waar. Is het wel eens bij je opgekomen dat een uitdaging niet inhoudelijk hoeft te zijn? Hardlopen is ook niet bepaald moeilijk, een marathon lopen is voor sommigen zeker een uitdaging.

Daarnaast, een substantieel deel van je studie zal ook weer bestaan uit ogenschijnlijk niet-relevante vakken, die tevens ook nog eens ronduit vervelend zijn. Daarbij draait het niet zozeer om de inhoud, maar meer om het creeeren van een bepaalde denkwijze .

Met de instelling die je nu hebt geef ik je een kans van .05 dat je je studie afmaakt (als je er uberhaupt al aan mag beginnen).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 23:06
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 25-11-2003 @ 23:04:

Met de instelling die je nu hebt geef ik je een kans van .05 dat je je studie afmaakt (als je er uberhaupt al aan mag beginnen).
Ik zeg dat hij een kans van 0,05 heeft om ooit te beginnen aan geneeskunde... als hij al begint, blijft hij niet lang.

(Ja ja, FA, je plant vertrouwen door te treuzelen)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 23:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2003 @ 22:04:
Jaja, je bent wel intelligent en stoer. Man, doe toch eens normaal. Een beetje wauwelen dat een studie geneeskunde geen uitdaging is. Misschien moet je eerst maar eens het eerste jaar MBO afmaken voordat je begint te praten over het niveau van de WO geneeskunde?

De gemiddelde studieduur bij geneeskunde is acht jaar ofzo. Mensen die cum laude hun gymnasium hebben gemaakt, zitten daar jaren aan te blokken. En jij doet het wel eventjes in een handomdraai, het stelt helemaal niets voor? Man, je hebt niet eens VWO!
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 02:51
Iwein
Iwein is offline
dingen kunnen misschien makkelijk lijken, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dat niet!

Uni is echt tov vwo al een heel stuk moeilijker, en vwo is al erg moeilijk tov havo / mavo!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2003, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 26-11-2003 @ 02:51:

Uni is echt tov vwo al een heel stuk moeilijker, en vwo is al erg moeilijk tov havo / mavo!
hier ben ik niet mee eens, VWO en HAVO liggen vrij dicht bij elkaar, neemt niet weg dat FA nu wel leuk dingetjes over geneeskunde leest, maar vergis je niet in het tempo. De stof is niet het probleem, het is het tempo waarin het behandeld wordt (imho) Zoals Nare al zei, doe eerst iets met je MBO oid, of haal voor mijn part je p als dat mogelijk is, bekijk het dan nog maar een keer.
Arrogantie is een hele slechte eigenschap
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 21:37:
Maar er speelt iets mee: ik zoek altijd uitdagingen.
De grootste uitdaging voor jou lijkt me om nou eindelijk eens dat vwo diploma te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 22:16:
Ik heb een deel van m'n vwo, en met dank aan ons geliefde ministerie van onderwijs kan ik de rest niet halen.
Verbied het ministerie van onderwijs je te leren en examen te doen?

En stop nou eens met de schuld op anderen af te schrijven. Ga nou eerst dat papiertje (of die van het mbo) maar eens halen.

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:18
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
azaziël schreef op 26-11-2003 @ 08:46:
hier ben ik niet mee eens, VWO en HAVO liggen vrij dicht bij elkaar, neemt niet weg dat FA nu wel leuk dingetjes over geneeskunde leest, maar vergis je niet in het tempo. De stof is niet het probleem, het is het tempo waarin het behandeld wordt (imho) Zoals Nare al zei, doe eerst iets met je MBO oid, of haal voor mijn part je p als dat mogelijk is, bekijk het dan nog maar een keer.
Arrogantie is een hele slechte eigenschap
Die liggen kwa inhoud erg ver verwijderd hoor

daarnaast, zeker met staatsexamens, is VWO erg moeilijk.

Maar kwa manier liggen havo en vwo niet zo heeel erg veel van elkaar.

WO en HBO echter wel, een wereld van verschil heb ik vaak gehoord.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:36
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Geneeskunde is interessant, maar er zit nog wel een ander aspect aanvast. Dat zijn zieke, zeurende, huilende mensen. Emotioneel uitgeput, vies stinkend, etterend. Ze gaan dood, ze zijn verdrietig. ALs je ze uberhaupt beter kan maken, dan zijn ze ook zo snel mogelijk weer weg (als je in een ziekenhuis werkt).

Persoonlijk denk ik dat jou vooral de wetenschappelijke kant goed ligt, en misschien minder de emotionele kant. Er is ook nog een andere studie: Biomedische wetenschappen. Misschien kan je die kant ook eens overwegen. Deze studie gaat dieper in op de stof zelf!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 26-11-2003 @ 13:18:
Die liggen kwa inhoud erg ver verwijderd hoor

daarnaast, zeker met staatsexamens, is VWO erg moeilijk.

Maar kwa manier liggen havo en vwo niet zo heeel erg veel van elkaar.

WO en HBO echter wel, een wereld van verschil heb ik vaak gehoord.
Havo en Vwo qua inhoud erg ver van elkaar verwijderd? Nah, dat vind ik dus echt helemaal niet. Bij wiskunde A was de stof op de Havo evenveel als op het Vwo, alleen wat moeilijker uitgelegd, maar exact hetzelfde. En voor Engels, Nederlands en economie geldt hetzelfde; 't was ietsje meer, maar echt niet veel meer. De inhoud kwam dus echt stérk overeen (over geschiedenis en aardrijkskunde kan ik niets zeggen omdat de onderwerpen el jaar wisselen, en biologie heb ik alleen op het Vwo gehad).

Maar met staatsexamens is Vwo zéker moeilijker, voor mij vooral omdat de druk veel hoger lag; ik wilde heel graag, maar ik was ontzettend gespannen voor die stomme mondelingen.

WO en HBO... mja, dat ligt natuurlijk aan de opleiding, maar over het algemeen is het WO met dat BaMa gedoe iets praktischer geworden en het HBO iets theoretischer; ze groeien dus wel een beetje naar elkaar toe.

Maar goed, daar heeft FA niet veel aan
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:35
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee dat heb ik niet. Wil soms wel te lang doorgaan over een bepaald iets, maar dat is dan meer uit noodzaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 15:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik wil altijd meer leren dan ik moet leren, bewust of onbewust. Mensen hebben met alle macht geprobeerd me tegen te houden om te leren lezen in groep twee, het is ze niet gelukt.

Fleet, ga gewoon je gang, doe wat je leuk vindt, maar denk ik Godsnaam niet zo veel na. Je mag alles leren wat je wilt, geneeskunde zal toch niet gemakkelijk zijn. Denk maar niet dat de theorie alles is. Als je die theorie alvast goed door hebt is dat mooi meegenomen, maar je hebt nog veel te leren. Onder andere hoe je met mensen om moet gaan (no offence, maar dat schijn je soms niet helemaal te begrijpen).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:02
Verwijderd
Heb je überhaupt ooit wel eens een gewone collegedag meegelopen op een studie geneeskunde?

Studeren is meer dan alleen feitjes uit je kop stampen. Jij vindt het blijkbaar interessant en daarom lees je er veel over. Maar dat is gefragmenteerd en verkokerd. Het gaat om een wetenschappelijke basis.

Bovendien is geneeskunde wel iets meer dan een opeenstapeling feitjes. Het is ethiek, filosofie en psychologie. Als ik lees dat jij vol overtuiging mensen de kogel wilt geven omdat ze een verkeersongeluk hebben veroorzaakt moet je vooral geneeskunde studeren

Verder vind ik dat je gewoon slap eromheen lult. Waarom kun je je VWO niet halen? Staatsexamen kan toch prima? Desnoods Tweede Fase-staatsexamen? Of heeft meneer daar geen zin in?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:50
Verwijderd
*zucht*

ga je nou S&S onderspammen met topics?

Als je zo graag alles wilt zou ik maar aan het werk gaan in plaats van hier gaan zitten jammeren.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-11-2003 @ 08:52:
Verbied het ministerie van onderwijs je te leren en examen te doen?

En stop nou eens met de schuld op anderen af te schrijven. Ga nou eerst dat papiertje (of die van het mbo) maar eens halen.
Dat heb ik eerder toch al eens uitgelegd?

Kijk hier eens:
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/Sh...04610&sID=3603

Citaat:
De kosten voor (staats)examens vwo/havo nieuwe stijl en vmbo zijn als volgt opgebouwd:
113,45 per vak bestaande uit een centraal examen en commissie examen
56,72 per vak bestaande uit een centraal examen of commissie examen
567,23 voor een volledig examenpakket (is maximumbedrag)

De kosten voor examen vwo oude stijl en mavo zijn als volgt opgebouwd:
29,95 inschrijfgeld
14,52 per examenvak
Valt je misschien een klein verschil in de prijzen op?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Iwein schreef op 26-11-2003 @ 13:18:
daarnaast, zeker met staatsexamens, is VWO erg moeilijk.
Als het zo moeilijk is, waarom heb ik dan met nauwelijks enige voorbereidingen twee examens gehaald?
Die waren dan wel voor talen, dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:57
Verwijderd
Valt wel op, op de mensen die kritiek leveren wordt niet gereageerd door TS.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 18:39:
Dat heb ik eerder toch al eens uitgelegd?

Valt je misschien een klein verschil in de prijzen op?
Wat een onzin, je mag het doen, je moet er alleen een beetje voor betalen, jij bent of gewoon te gierig om wat eurotjes in je opleiding te steken, of jij zoekt redenen om jezelf als slachtoffer te zien. Ik denk het 2e.
Trouwens gaat het niet om erg veel geld
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:05
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 18:39:
Dat heb ik eerder toch al eens uitgelegd?

Kijk hier eens:
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/Sh...04610&sID=3603



Valt je misschien een klein verschil in de prijzen op?
Hmm dus als ik het goed begrijp doe je geen staatsexamen omdat de prijzen verhoogd zijn? Tja zo hoog zijn de kosten ook weer niet, zeker niet in vergelijking met collegeld.

Misschien begrijp ik je niet goed, maar als dit je excuus is, is het erg lame.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:18
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
linda85 schreef op 25-11-2003 @ 22:20:


En zo kan ik ook nog wel een heel rijtje opnoemen:
waarvoor leer ik frans? Heb ik straks niet nodig.
waarvoor leer ik duits? heb ik straks niet nodig.
Alles wat ik bij anw leer: heb ik straks niet nodig.
waarvoor leer ik wiskunde: heb ik bij m'n vervolgstudie niet nodig.
enz enz enz.
dit vind ik redelijk dom, tuurlijk moet je voor je algemene ontwikkeling een aantal talen tenminste kunnen verstaan of kunnen lezen. Anw is altijd goed voor je sociale ontwikkeling, kom je vaak tegen in het dagelijks leven en de meeste vervolgsudies bevatten wiskunde...
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 18:43:
Als het zo moeilijk is, waarom heb ik dan met nauwelijks enige voorbereidingen twee examens gehaald?
Die waren dan wel voor talen, dat scheelt.
Oh, hier kan ik me echt aan ergeren; doe eens álle examens en zeg dat dan nog eens! (oh nee, je doet niet alle examens, want je kán het al helemaal niet, of wel soms?!).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-11-2003 @ 15:40:
Ik wil altijd meer leren dan ik moet leren, bewust of onbewust. Mensen hebben met alle macht geprobeerd me tegen te houden om te leren lezen in groep twee, het is ze niet gelukt.

Fleet, ga gewoon je gang, doe wat je leuk vindt, maar denk ik Godsnaam niet zo veel na. Je mag alles leren wat je wilt, geneeskunde zal toch niet gemakkelijk zijn. Denk maar niet dat de theorie alles is. Als je die theorie alvast goed door hebt is dat mooi meegenomen, maar je hebt nog veel te leren. Onder andere hoe je met mensen om moet gaan (no offence, maar dat schijn je soms niet helemaal te begrijpen).
Eindelijk een on-topic reply.

Daar gaat het mij ook om: zoveel mogelijk theorethische kennis verzamelen. Alles wat ik nu leer, hoef ik straks niet meer te leren (hooguit een beetje opfrissen)!

Dat betekent dat ik tijdens m'n studie veel minder hoef te doen, waardoor ik dan tijd over heb voor een sociaal leven (m.a.w. meer tijd voor het forum en MSN ).


Offtopic: Deze reply is wel heel erg moeilijk geweest, want ik moest 3x opnieuw beginnen dankzij het KUTDING waar ik aan moet werken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2003, 19:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Unique schreef op 26-11-2003 @ 19:05:
Hmm dus als ik het goed begrijp doe je geen staatsexamen omdat de prijzen verhoogd zijn? Tja zo hoog zijn de kosten ook weer niet, zeker niet in vergelijking met collegeld.

Misschien begrijp ik je niet goed, maar als dit je excuus is, is het erg lame.
Een paar honderd euro schraap ik niet in 2 maanden (laat staan 1 maand) bij elkaar. Tja, dat kan ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 26-11-2003 @ 18:57:
Valt wel op, op de mensen die kritiek leveren wordt niet gereageerd door TS.
Op geflame reageren heeft weinig zin.

Dit topic gaat over een ONDERWERP, en dat onderwerp is niet Fleet Admiral.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:25
Verwijderd
Nee, ik moet er niet aan denken dat ik er nog meer naast moet leren. Ik heb het druk genoeg met mijn vakkenpakket.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
never mind schreef op 26-11-2003 @ 19:18:
dit vind ik redelijk dom, tuurlijk moet je voor je algemene ontwikkeling een aantal talen tenminste kunnen verstaan of kunnen lezen. Anw is altijd goed voor je sociale ontwikkeling, kom je vaak tegen in het dagelijks leven en de meeste vervolgsudies bevatten wiskunde...
ik zei dit juist om aan te tonen dat je zo bij elk vak wel wat kan verzinnen, maar dat dit alles toch nodig is voor je algemene ontwikkeling.
ik vind het dus logisch dat je die vakken hebt (jij maakte er blijkbaar uit op dat ik ze weg wilde hebben). Ik toonde alleen aan dat wat Fleet zei op heel veel van toepassing is en dat je dus niks over zou houden als je alles weg zou doen wat niet van toepassing is op je vervolgstudie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:50
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 19:23:
Een paar honderd euro schraap ik niet in 2 maanden (laat staan 1 maand) bij elkaar. Tja, dat kan ik niet.
En hoe ga je dan je collegegeld voor wo betalen? Dat is wel ietsjes meer dan een paar honderd euro..

Verder ontopic, want op zich heb je best gelijk; dit topic gaat niet over de persoon Fleet Admiral maar over het willen leren. Tip: open dan zulke topics ook niet onder je eigen naam, dan kun je gewoon op zulke reacties rekenen natuurlijk.

Tja, ik ben altijd al leergierig geweest. Ik kon al lezen voor ik naar school ging en heb eigenlijk altijd meer gedaan dan nodig was. Zo heb ik op een school gezeten waar ik op eigen tempo kon leren, heb ik staatsexamen gedaan, een zelfstudie gedaan (naast m'n hbo-studie) en daarnaast vind ik het erg belangrijk om veel te leren. Dus ik lees veel, houd me veel bezig met politiek, zorg dat ik veel algemene kennis heb. Ik denk alleen dat er een groot verschil is tussen ons: (correct me if I'm wrong) dat ik ook het een en ander afgerond heb en naar 1 doel toewerk, terwijl jij nogal wispelturig bent (dan wil je dit, dan weer dat..).

Ik snap wel dat je VWO saai vindt, dat vond ik ook. Maar realiseer je toch eens dat je in deze wereld nu eenmaal diploma's nodig hebt om verder te komen. Je doel is de medicijnenstudie. Daar wil je komen, wat alle mensen hier ook zeggen. Om dat doel te behalen, zul je nog een tijdje door moeten zetten om het VWO te halen. Doe je dat niet, dan zul je je doel nooit bereiken. Daarbij vind ik dat je wel erg gemakkelijk denkt over die medicijnenstudie. Natuurlijk kan het geen kwaad als je alvast iets 'voorwerkt' voor die studie, maar op dit moment zou je eerste prioriteit je VWO moeten zijn. Een ding tegelijk..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Unique schreef op 26-11-2003 @ 19:50:
En hoe ga je dan je collegegeld voor wo betalen? Dat is wel ietsjes meer dan een paar honderd euro..
Studiefinanciering. 450 euro per maand is toch heel wat als je thuis woont (als ik in Nijmegen kan studeren blijf ik thuis wonen).
Citaat:
Verder ontopic, want op zich heb je best gelijk; dit topic gaat niet over de persoon Fleet Admiral maar over het willen leren. Tip: open dan zulke topics ook niet onder je eigen naam, dan kun je gewoon op zulke reacties rekenen natuurlijk.
Nee, als mensen niet on-topic kunnen reageren moeten ze gewoon niet reageren. Het is te gek voor woorden dat ik geen serieus topic kan openen omdat bepaalde personen zich geroepen voelen om niet op het onderwerp maar op mij in te gaan.
Citaat:
Tja, ik ben altijd al leergierig geweest. Ik kon al lezen voor ik naar school ging en heb eigenlijk altijd meer gedaan dan nodig was. Zo heb ik op een school gezeten waar ik op eigen tempo kon leren, heb ik staatsexamen gedaan, een zelfstudie gedaan (naast m'n hbo-studie) en daarnaast vind ik het erg belangrijk om veel te leren. Dus ik lees veel, houd me veel bezig met politiek, zorg dat ik veel algemene kennis heb. Ik denk alleen dat er een groot verschil is tussen ons: (correct me if I'm wrong) dat ik ook het een en ander afgerond heb en naar 1 doel toewerk, terwijl jij nogal wispelturig bent (dan wil je dit, dan weer dat..).
Nee, geneeskunde wil ik al sinds ik 11 ben. En ik heb ook al wel iets afgerond (twee deelcertificaten). Dat ik die twee deelcertificaten zonder veel voorbereiding heb gehaald geeft m.i. aan dat ik het niveau wel aan kan.
Citaat:
Ik snap wel dat je VWO saai vindt, dat vond ik ook. Maar realiseer je toch eens dat je in deze wereld nu eenmaal diploma's nodig hebt om verder te komen. Je doel is de medicijnenstudie. Daar wil je komen, wat alle mensen hier ook zeggen. Om dat doel te behalen, zul je nog een tijdje door moeten zetten om het VWO te halen. Doe je dat niet, dan zul je je doel nooit bereiken. Daarbij vind ik dat je wel erg gemakkelijk denkt over die medicijnenstudie. Natuurlijk kan het geen kwaad als je alvast iets 'voorwerkt' voor die studie, maar op dit moment zou je eerste prioriteit je VWO moeten zijn. Een ding tegelijk..
Wat ik doe is een breed pakket voor mezelf. Het komende half jaar richt ik me op biologie, zodat ik daar examen in kan doen.
Over een half jaar doe ik biologie 1-2, maatschappijleer-gd, geschiedenis-gd, en Duits-1.
En daarna heb ik een heel jaar om scheikunde 1-2, natuurkunde-1 en wiskunde B-1 te doen. En Frans-1 en ANW, maar dat stelt niet zoveel voor.
Ja ja, het is allemaal al gepland.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:49
Verwijderd
En over een paar maanden blijkt het weereens niets te zijn geworden.

Ontopic:
Jij wilt niet leren wat je moet leren, dat is probleem, je wilt alleen leren wat je wil leren, maar daarmee kom je nergens, het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen en vaak zijn er stomme zaken waar je je doorheen moet bijten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:51
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik ken het wel. heb ook VWO gedaan en het is af en toe ook saai (let op: lees niet: makkelijk) maar jah, je kunt je toch gewoon verdiepen in andere dingen...
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 21:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 20:05:
Studiefinanciering. 450 euro per maand is toch heel wat als je thuis woont (als ik in Nijmegen kan studeren blijf ik thuis wonen).
Stufi is volgens mij echt geen 450 euro per maand als je thuis blijft wonen. De basisbeurs is dan 70 euro en eventueel komt daar dan nog een basisbeurs bij of een lening maar dan kom je denk ik nog lang niet aan 450 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-11-2003 @ 21:48:
Stufi is volgens mij echt geen 450 euro per maand als je thuis blijft wonen. De basisbeurs is dan 70 euro en eventueel komt daar dan nog een basisbeurs bij of een lening maar dan kom je denk ik nog lang niet aan 450 euro.
Jawel.

494 euro, met lening erbij, in het hoger onderwijs (HBO/WO).

Voor het MBO 444 euro.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:30
Iwein
Iwein is offline
je zegt net dat je die deelcertificaten (talen) zonder veel voorbereiding gehaald hebt, ik kan daar in komen, dat geeft echter NIET aan dat je het aankunt!

Ik heb ook een paar vakken met praktisch geen voorbereiding gehaald (duits, engels), maar de 4 exacte vakken waren toch wel heel anders!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Iwein schreef op 26-11-2003 @ 22:30:
je zegt net dat je die deelcertificaten (talen) zonder veel voorbereiding gehaald hebt, ik kan daar in komen, dat geeft echter NIET aan dat je het aankunt!

Ik heb ook een paar vakken met praktisch geen voorbereiding gehaald (duits, engels), maar de 4 exacte vakken waren toch wel heel anders!
Dat besef ik me wel... Talen ken je. Als je nu goed Engels leest, is dat over 10 jaar nog steeds zo.

Exacte vakken moet je echt leren...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:45
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Dit gaat wel enorm off-topic

Wie zegt wat je moet leren? Ja de exameneisen zal je misschien roepen, maar je bepaald toch zelf wat je wil leren, dus als jij meer wil leren dan dat jij voorgekauwd krijgt dat doe je dat toch gewoon?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 22:11:
Jawel.

494 euro, met lening erbij, in het hoger onderwijs (HBO/WO).

Voor het MBO 444 euro.
Ja, een lening, je krijgt het dus niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Na wisA naar wisB+wisD
Eadlyn
2 31-03-2011 23:38
Studeren Frans of Duits?
Verwijderd
10 11-09-2010 19:03
Werk, Geld & Recht Havo diploma --> baan
strawberryangel
57 06-11-2006 16:58
Psychologie Verlegenheid!
DarkE
19 18-10-2004 20:52
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 15:57
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.