Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2014, 21:15
Str3Z
Str3Z is offline
Beste allen,

Ik zit met een probleem waar ik helemaal niet mee uit kom. Ik wil online gamen, ik heb jarenlang een oud spelletje gespeeld "Halo PC". Ik gebruikte een internetverbinding die daar kennelijk snel genoeg voor was om het online te kunnen spelen. Ik meende dat de snelheid een download snelheid had van 1500 kbps. Nu heb ik die snelheid ook, alleen ben ik verhuisd. Wegens omstandigheden is het absoluut GEEN mogelijkheid om kabels etc door te trekken verdiepingen hoger. Mijn indeling ziet er als volgt uit:

Begane grond: Wifi kastje.
1e verdieping; nog redelijk goed bereik, helaas zit ik hier niet.
2e verdieping: Wifi range extender; af en toe weleens verbinding met de snelheid van 300kbps.
Zolder; 0,0 verbinding.

Nu is mijn vraag; kan ik mijn snelheid optimaliseren op de 2e verdieping? Mijn kosten om dit te doen qua budget is maximaal €150 euro. (Ik wil namelijk ook ongestoord films streamen etc.)

Ik kan nu wel gewoon internetten, emailen etc. Maar gamen en streamen gaat moeizaam. Andere range extender? Ik heb er namelijk 1 van Netgear WN2000RPT v2.

Ik hoop dat ik dezelfde snelheid kan krijgen die ook beneden gehaald word. Maar met 800 kbps ben ik bijvoorbeeld ook wel tevreden.

Verder hoop ik dat jullie ook een passende oplossing hebben voor mij. En oja het gaat wel om betonnen vloeren en muren.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,

Str3Z
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2014, 21:20
Verwijderd
En de kabel kan niet buitenlangs ofzo?

Je kan een colablikje openknippen en die gebruiken als antenne. Op internet staat her en der wel hoe dat moet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2014, 21:56
Verwijderd
Je zou ook kunnen kijken voor een Powerline met Wifi, ik heb hierover een test gelezen op Hardware.info
Is misschien wel interressant voor je
Met citaat reageren
Oud 08-10-2014, 11:17
Verwijderd
Met Powerline heb je dus geen wifi meer nodig
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 10:07
Verwijderd
Inderdaad, ik heb nu een powerline zonder Acces Point maar zou er ook wel een willen met. Heb je meteen een grotere range voor je wifi en een powerline werkt bij mij goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.