Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 22:01
Verwijderd
Er zijn hier vast mensen met meer kennis over centraal/oosteuropa dan ik

Ik wil later deze zomer een roadtrip gaan maken door oa Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije, Servië, Bosnië, Kroatië en Slovenië. Nu twijfel ik een beetje in hoeverre dit een goed plan is: ik ben 22v, rijd een enigszins opvallende auto (middenklasse cabriolet) en spreek de talen van bovenstaande landen niet (wel voldoende Engels en Duits).

Buiten Polen en Tsjechië ben ik nog nooit in die hoek van Europa geweest, en ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten qua veiligheid e.d. Mijn twijfel is volledig op vooroordelen en het matige imago van deze landen gebaseerd, dus is er iemand die me meer kan vertellen?

Vraag ik om problemen als ik in m'n eentje in een cabrio door de binnenlanden van Hongarije tour? Hoe zit het tegenwoordig met corruptie en overvallen op toeristen enz in deze landen, is dat nog zo erg als vroeger of is dit ondertussen vergelijkbaar met West-Europa? Kan ik rekenen op een leeggehaalde auto (linnen dakje) als ik 's ochtends mijn Sloveense hostel uitloop? Wat moet ik verder weten?

Dank!

Laatst gewijzigd op 03-06-2010 om 22:12.
Advertentie
Oud 06-06-2010, 08:52
Verwijderd
Tsjechië zal niet zo'n probleem zijn, als je genoeg weet over autotechniek. Veel plaatsen zijn uitgestorven, zonder mensen die je kunnen helpen als je auto ermee ophoudt. Dat is sowieso goed om over na te denken. Verder is het bij zo'n lange reis, door welk land ook, sowieso goed als je een vriend(in) meeneemt.
Oud 12-06-2010, 18:28
Verwijderd
Ik heb twee jaar geleden met een vriendin een roadtrip gedaan door Oost-Europa. We zijn in Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië en Slovenië geweest. Prima ervaring! We hebben voornamelijk gekampeerd en hebben ons nooit onveilig gevoeld. Taaltechnisch kom je met Engels en Duits een behoorlijk eind.

Ik weet overigens niet zo goed of ik dit in mijn eentje had gedaan... maar dat is meer omdat ik niet veel van auto's weet en erg slecht ben in kaartlezen . Als je nog meer vragen hebt of een uitgebreider antwoord wil, moet je maar PM'en.
Oud 25-06-2010, 11:04
ColinC
Avatar van ColinC
ColinC is offline
Citaat:
Tsjechië zal niet zo'n probleem zijn, als je genoeg weet over autotechniek. Veel plaatsen zijn uitgestorven, zonder mensen die je kunnen helpen als je auto ermee ophoudt. Dat is sowieso goed om over na te denken. Verder is het bij zo'n lange reis, door welk land ook, sowieso goed als je een vriend(in) meeneemt.
Valt wel mee..
2 Jaar geleden ongeveer waren we op vakantie in Tsjechie in een onbekend dorp. Maar goed we waren dus onderweg naar een wat grotere stad en gingen door allemaal kleine dorpjes heen.
Uiteindelijk stuurde TomTom ons een bospad in wat vroeger een weg geweest schijnt te zijn, dus die liep dood.
Dus m'n vader probeerde auto te keren en tsja dat gleed weg en ineens lag de auto op z'n zij in de greppel.
En daar sta je dan midden in het bos, dus ik en mn vader dat pad teruggelopen naar dat dorp en de eerste beste bewoner die we zagen aangesproken.

Met geluk verstond ze Duits en had ze nog een tractor, dus zij die auto eruit trekken en met succes.
De behulpzaamheid in sommige landen is echt opvallend soms.
__________________
- www.bubbleside.nl - Music, Movies and More.. -
- www.sundance-radio.nl - Music makes you lose control -
Oud 26-06-2010, 18:18
liquidRain
Avatar van liquidRain
liquidRain is offline
Fuck die oostblock landen. Ben 1 keer de grens overgestoken maar ben zo snel mogelijk terug naar het bekende terijn gevlucht. Het is daar echt creepy, verlaten, vervallen en een weirde taal. Als je daar stil komt te staan, leg dan maar eens uit waar je staat. Nee echt geen aanrader! (voor mij dan)
__________________
Asian pride!
Oud 26-06-2010, 19:36
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
De anwb heeft toch europa dekking?
en mocht er iets gebeuren dan zorgen ze ook voor vervangend vervoer..
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.