Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2010, 14:32
iCasper
iCasper is offline
Hallo,

Ik ga 21 juni op schoolreis naar London, en ben van plan om daar een iPad te kopen.
Omdat ik een jongerenrekening heb, kan ik maar 500 euro per dag pinnen

Mijn vraag is: Kan ik in de Apple store in London gewoon 500 euro pinnen en dan nog zo'n 20 euro (in pond natuurlijk) betalen in cash, als briefgeld dus?
In nederland kan dit volgens mij wel, maar ik weet niet zeker of dit ook in engeland kan!

Alvast heeel erg bedankt!

groetjes Casper.
Advertentie
Oud 10-06-2010, 14:55
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo iCasper,

Je weet dan €500,- ook ongeveer 500 pond is? Weet niet hoeveel z'n iPad kost.

Gr, Brands
__________________
Gr. Brands
Oud 11-06-2010, 09:19
Verwijderd
Met een gewone pinpas kun je meestal in het buitenland helemaal niet in winkels pinnen, alleen bij een bank. Om in winkels elektronisch te betalen heb je vaak een creditcard nodig.

Waarom ga je niet gewoon hier naar de bank, neem je 500 pond op (of wat zo'n ipad ook mag kosten) en neem je het mee? Of pin je op je eerste dag de helft van het bedrag en op de tweede dag de andere helft en ga je hem dan kopen?
Oud 11-06-2010, 09:55
brands
Avatar van brands
brands is offline
Als je het hier al op vraagt bij een bank, dan moet je wel rekening houden met eventuele administratiekosten die het met zich mee brengt. Dat was bij mij toen € 6,-. En dat is best wel hoog vind ik. Kun je beter daar pinnen.
__________________
Gr. Brands
Oud 13-06-2010, 09:17
ganralph
ganralph is offline
Ik weet niet bij welke bank je zit, maar sommige banken hebben een andere limiet voor het buitenland dan voor Nederland.

Bel daarna naar de Apple Store. In sommige winkels in het buitenland kan het namelijk wel (maar niet veel geloof ik).

Als je cash meeneemt, pas dan uiteraard goed op, maar kijk ook even of je beter Euro's of Ponden mee kunt nemen. (Is het wisselen hier aantrekkelijker of daar; kan je zo een paar euro schelen op dat bedrag.)
Oud 13-06-2010, 11:27
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
ik kon in Engeland gewoon in de winkel betalen met mijn (Belgische) bankkaart
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 30-06-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Met een gewone pinpas kun je meestal in het buitenland helemaal niet in winkels pinnen, alleen bij een bank. Om in winkels elektronisch te betalen heb je vaak een creditcard nodig.

Waarom ga je niet gewoon hier naar de bank, neem je 500 pond op (of wat zo'n ipad ook mag kosten) en neem je het mee? Of pin je op je eerste dag de helft van het bedrag en op de tweede dag de andere helft en ga je hem dan kopen?
Als er een Maestro-logo op staat kun je gewoon in winkels betalen in het buitenland, mits Maestro geaccepteerd wordt. Tot nu toe is dat bij mij altijd het geval geweest, ook in Londen. Ik ben tot nu toe trouwens ook nog geen kaarten tegengekomen zonder Maestro-logo, ik weet alleen niet hoe dat voor zo'n jongerenrekening zit.
Oud 05-07-2010, 16:45
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Waarom ga je niet gewoon hier naar de bank, neem je 500 pond op (of wat zo'n ipad ook mag kosten) en neem je het mee? Of pin je op je eerste dag de helft van het bedrag en op de tweede dag de andere helft en ga je hem dan kopen?
Citaat:
Als je het hier al op vraagt bij een bank, dan moet je wel rekening houden met eventuele administratiekosten die het met zich mee brengt. Dat was bij mij toen € 6,-. En dat is best wel hoog vind ik. Kun je beter daar pinnen.
Dit. Was laatst in liverpool.
Oud 16-07-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom ga je niet gewoon hier naar de bank, neem je 500 pond op (of wat zo'n ipad ook mag kosten) en neem je het mee? Of pin je op je eerste dag de helft van het bedrag en op de tweede dag de andere helft en ga je hem dan kopen?
zou ik je afraden,
zeker als je met het vliegtuig gaat word er enorm veel gejat op vliegvelden door het personeel. kennis van mij is ook €650 afhandig gemaakt
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Manchester, UK
VincentFernande
72 18-05-2012 10:15
Werk, Geld & Recht london
mn*
13 05-09-2010 11:10
Studeren Talencursus in Engeland
Chariot
0 08-05-2009 18:39
Algemene schoolzaken Engels in Engeland
miss chocolate
9 09-11-2004 13:00
Werk, Geld & Recht Betalen in Engeland
Daantje_0705
3 27-03-2004 11:02
Vrije tijd Moet er in Nederland een betaalde voetbaldivisie bijkomen?
Verwijderd
31 31-10-2003 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.