Oud 03-10-2012, 01:01
tammeer
tammeer is offline
Icarly , de amerikaanse serie, wordt zowel met ondertitels en gedubd uitgezonden.

De gedubde versie krijgt vier (!) keer meer kijkers.

Maar wat vinden jullie de leukste versie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2012, 08:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nasynchroniseren is één van de slechtste uitvindingen ooit gedaan. Misschien leuk voor de allerkleinsten onder ons bij tekenfilms voor een leeftijdsgroep die nog niet in staat is om ondertitels te lezen, maar zodra het geachte publiek in staat moet zijn om ondertiteling te lezen, vind ik dat je met ondertiteling moet gaan werken.

'Vroeger' waren zo'n beetje alle tekenfilms die voor 10+ bedoeld waren ondertiteld en van de series kan ik me alleen Pippi Langkous als nagesynchroniseerd herinneren. Tegenwoordig is zo'n beetje alles wat op Nickelodeon te zien is Nederlands gesproken, wat ervoor zorgt dat de kinderen die ernaar kijken veel minder sterk zijn in leesvaardigheid (want met ondertitels moet je toch een bepaalde snelheid van lezen kunnen hebben) en minder sterk worden in Engels (aangezien je met ondertitels op een speelse wijze een andere taal kunt leren en hoe jonger zoiets gebeurt, hoe beter).
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 09:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zag laatst de Power Rangers nagesynchroniseerd en toen huilde ik vanbinnen. Ik vind het vreselijk.

En wat Wolter zegt inderdaad. Ik sprak al een aardig woordje Engels voor ik er les in kreeg, door Cartoon Network voornamelijk. En nu is Dexter ineens in het Nederlands, waarom in godsnaam? Worden we nu net zoals de Duitsers? Die hebben werkelijk álles nagesynchroniseerd, niet zo gek dat er weinig Duitsers zijn die goed Engels kunnen praten.

Nee, ik ben echt keihard tegen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 09:57
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Vroeger was niks nagesynchroniseerd en toen kon ik het prima volgen...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 11:40
Verwijderd
De inhoud wordt er niet beter door dus het is allebei kut. Wel is het zo dat mensen die naar gedupte series kijken eigenlijk het land uit gezet moeten worden, dus wat dat betreft ga ik voor de engelse.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 12:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dubbing is evil. Het is geen toeval dat de Duitsers, de Russen, de Jappen, de Chinezen en de Spanjaarden er een kunst van hebben gemaakt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 16:41
Verwijderd
bij Nederlands gesproken kan je ook nog andere dingen doen omdat je dan gewoon hoort wat ze zeggen
en bij ondertiteling moet je kijken anders kan je soms niet goed volgen wat er gebeurt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 17:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
bij Nederlands gesproken kan je ook nog andere dingen doen omdat je dan gewoon hoort wat ze zeggen
en bij ondertiteling moet je kijken anders kan je soms niet goed volgen wat er gebeurt
Ja hoor, andere dingen doen tijdens het tv-kijken. Kun je net zo goed radio gaan luisteren.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 19:11
Verwijderd
Citaat:
bij Nederlands gesproken kan je ook nog andere dingen doen omdat je dan gewoon hoort wat ze zeggen
en bij ondertiteling moet je kijken anders kan je soms niet goed volgen wat er gebeurt
En bij engels hoor je niet wat ze zeggen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 22:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zie niet in waarom je tv zou kijken als je toch niet echt kijkt. Kijk je dan ook geen films, omdat je het misschien niet volgt?

Ik vind dat we de kinderen zo veel te lui maken. Ik heb goed geleerd snel ondertiteling te lezen en als je luistert, kun je de woorden koppelen en sneller Engels/Duits/whatever leren. Ik heb in ieder geval veel geleerd van Cartoon Network kijken, met ondertiteling.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 16:20
Verwijderd
Probleem is dat het die commerciële kanalen geen fuck interesseert of de jeugd wel of niet engels leert. Ze willen het gewoon zo toegankelijk mogelijk maken want $$$.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 19:11
tammeer
tammeer is offline
Citaat:
Probleem is dat het die commerciële kanalen geen fuck interesseert of de jeugd wel of niet engels leert. Ze willen het gewoon zo toegankelijk mogelijk maken want $$$.
Je hebt wel gelijk op zich.

Ik zie alleen het probleem niet echt met iets meer toegankelijker maken.
Als mensen nu liever, zoals in de meeste landen in de wereld, dubs kijken, laten ze dan dubben.

Misschien twee kanalen naast elkaar. Een met subs en een met dubs.

Zelf moet ik zeggen dat dubs wel behoorlijk verslavend zijn. Vooral als de stemmetjes goed gedaan zijn.
Jammer voor mijn Engels misschien, maar ja...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 21:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zap weleens langs Nickelodeon en die stemmen zijn NOOIT goed gedaan. Altijd overdreven en vervelend schel.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Je hebt wel gelijk op zich.
Op zich wel ja.
Citaat:
Ik zie alleen het probleem niet echt met iets meer toegankelijker maken.
Als mensen nu liever, zoals in de meeste landen in de wereld, dubs kijken, laten ze dan dubben.
Het is niet zozeer een "probleem". Het is een gevolg van veranderingen in het TV klimaat. Het is fijn dat meer mensen ervan kunnen genieten maar 'vroeger' had je als kind geen keus en daarop volgde dat kinderen langzaam engels gingen begrijpen omdat ze wel moesten om de coole cartoons te begrijpen.

Ik heb altijd bovengemiddeld engels kunnen spreken en begrijpen op jonge leeftijd. Niet omdat ik zo'n goede leerling was, maar omdat ik zaken als games en tekenfilms heel tof vond en daardoor automatisch engels leerde. Met de huidige golf van vertalingen heb je als nadelig effect dat de jeugd dat beetje extra engels mist. Jammer, maar zo is het nou eenmaal.
Citaat:
Misschien twee kanalen naast elkaar. Een met subs en een met dubs.
Zoiets kost geld. Ze kiezen liever een taal in een land die de mensen -sowieso- begrijpen. Als er alleen maar Nederlandse syncs zijn moet je sowieso wel Nederlands kijken. En de volgende generatie kroost weet wellicht niet beter dan dat alles vertaald is.
Citaat:
Zelf moet ik zeggen dat dubs wel behoorlijk verslavend zijn. Vooral als de stemmetjes goed gedaan zijn.
Jammer voor mijn Engels misschien, maar ja...
Dat is natuurlijk een mening. En wellicht eentje die mijn punt van gewenning ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 00:07
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Mijn hart brak ook toen ik erachter kwam dat m'n favoriete series van een paar jaar geleden ook opeens nagesynchroniseerd waren, en dat m'n broertje en zusje dan ook nog naar die rotzooi keken!
Wat het natuurlijk wel is is dat als je bijvoorbeeld dyslectisch bent dat lezen moeilijk is, en dat de aan en uit flikkerende letters op de tv niet altijd even makkelijk bij te houden zijn. Daar proberen ze denk ik ook rekening mee te houden.
Bovendien is het heel leuk dat mensen Engels leren van ondertitelde series, maar tegenwoordig spreekt de helft van Nederland niet eens behoorlijk Nederlands...
Ook al ben ik geen voorstander van het nasynchroniseren, ik snap wel waarom ze het doen...

Laatst gewijzigd op 08-10-2012 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 18:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Je hebt wel gelijk op zich.

Ik zie alleen het probleem niet echt met iets meer toegankelijker maken.
Als mensen nu liever, zoals in de meeste landen in de wereld, dubs kijken, laten ze dan dubben.

Misschien twee kanalen naast elkaar. Een met subs en een met dubs.

Zelf moet ik zeggen dat dubs wel behoorlijk verslavend zijn. Vooral als de stemmetjes goed gedaan zijn.
Jammer voor mijn Engels misschien, maar ja...
Cartoon Network heeft al twee kanalen. Tenminste, dat is er in ieder geval bij Ziggo.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 16:00
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wolter heef helemaal gelijk, het is een ontzettende KUTuitvinding. Als ik naar een kojbojfilm kijk wil ik John Wayne horen zeggen: "Stick'em up boys or eat lead" en geen dikke Duitser met een Beiers accent:"Und jetzt die Hande hoch jungs, sonst knallt es"
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 18:52
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Op zich wel ja.

Ik heb altijd bovengemiddeld engels kunnen spreken en begrijpen op jonge leeftijd. Niet omdat ik zo'n goede leerling was, maar omdat ik zaken als games en tekenfilms heel tof vond en daardoor automatisch engels leerde.
Me too

Ik haat dubs! Nou ja, als ik de tv serie dan ook vroeger in het Engels heb gezien. Als mensen een serie van vroeger opeens met dubben, is dat heel stom, want het zijn altijd dezelfde stemacteurs die dubben en dan wordt dat een beetje saai... Soms is dat echter wel grappig Maar nu is de lol er wel van af. Mja, dit is de goedkoopste weg en daar gaat het om...
Bij (de meeste) tekenfilms kan het wel, maar ik vind het bij series als Icarly bleh...

Laatst gewijzigd op 10-10-2012 om 18:59.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2012, 21:06
tammeer
tammeer is offline
Nickleodeon heeft besloten nu ook NA 20.00 uur te gaan dubben!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 23:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Kweenie, ik ken Spongebob alleen in het Nederlands en ik vind dat Lex het perfect doet.
Maar ik moet er niet aan denken dat ze Engelstalige films/series voor boven de (pakkembeet) 10 jaar gaan nasynchroniseren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 00:43
tammeer
tammeer is offline
Citaat:
Kweenie, ik ken Spongebob alleen in het Nederlands en ik vind dat Lex het perfect doet.
Maar ik moet er niet aan denken dat ze Engelstalige films/series voor boven de (pakkembeet) 10 jaar gaan nasynchroniseren.
Maar das precies wat je nu ziet op nickleodeon.

Alles tot 16 gaat gedubd worden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 20:26
Verwijderd
Nederlands...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Nasynchroniseren is één van de slechtste uitvindingen ooit gedaan. Misschien leuk voor de allerkleinsten onder ons bij tekenfilms voor een leeftijdsgroep die nog niet in staat is om ondertitels te lezen, maar zodra het geachte publiek in staat moet zijn om ondertiteling te lezen, vind ik dat je met ondertiteling moet gaan werken.

'Vroeger' waren zo'n beetje alle tekenfilms die voor 10+ bedoeld waren ondertiteld en van de series kan ik me alleen Pippi Langkous als nagesynchroniseerd herinneren. Tegenwoordig is zo'n beetje alles wat op Nickelodeon te zien is Nederlands gesproken, wat ervoor zorgt dat de kinderen die ernaar kijken veel minder sterk zijn in leesvaardigheid (want met ondertitels moet je toch een bepaalde snelheid van lezen kunnen hebben) en minder sterk worden in Engels (aangezien je met ondertitels op een speelse wijze een andere taal kunt leren en hoe jonger zoiets gebeurt, hoe beter).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 15:55
WeAreOne
WeAreOne is offline
Persoonlijk vind ik bij alle series de Amerikaanse versies het leukst. Want dan hoor je de echte stemmen en ls het gesynchroniseerd is vind ik het heel nep klinken allemaal.
Maar het ligt aan je zelf.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 22:39
tripster
tripster is offline
Vind het helemaal niks, maar van alle nagesynchroniseerde series is het bij iCarly het meest verdraaglijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2013, 20:30
Verwijderd
Als je vroeger tekenfilms keek en ze waren in het Engels, dan volgde je het meestal nog wel door wat je zag gebeuren. En als je dat niet deed, dan was het altijd nog gewoon leuk om er naar te kijken. Ik zou er niet aan moeten denken dat de tekenfilms/programma's die ik vroeger keek in het Engels, nu worden nagesynchroniseerd. Gewoon, vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 20:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik kan echt niet tegen nagesynchroniseerde series. Bij animatiefilms, oke, maar bij series zoals I-Carly, nee...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 21:03
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Ik ben 13 en vind dat ingesproke met nl zo kutt!
Je ziet die monden bewegen en de tekst klopt er dan totaal niet bij!
Zoo verschrikkelijk nep!
Dan Kijk ik maar 1 uurtje na 9 uur!
Is tenminste engels met nl ondertiteld.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 19:34
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Nasynchroniseren? Prima. MAAR DOE HET DAN WEL GOED!!!! Soms zit ik aan de keukentafel huiswerk ofzo te maken en hoor ik op de achtergrond de stem van Carly of Spencer ofzo en dan erger ik me echt kapot. Zelfde met films. Helaas heb ik een jong broertje dus kijken we films als Harry Potter, Ice Age, Madagascar etc. altijd in het Nederlands. Verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.