Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2009, 18:20
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Haha ik ben zo blij geen kind te zijn van Volk, mijn god zeg wat kan je overdrijven...

Ik wil mijn kinderen opvoeden tot beleefde, zelfverzekerde mensen die hun eigenlijk verantwoordelijkheid kunnen nemen. Daarnaast wil ik ze zo lang mogelijk laten genieten van hun jeugd, werken moeten ze nog hun hele leven. En verder ben ik het gewoon helemaal met Myuki eens.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2009, 19:30
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Nja het komt vast wel goed met Volk als moeder mits ze een goede vader treft. Gewoon een kerel die dr positief beinvloed en zorgt voor een meer ontspannen houding in de gezinsomgeving.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, over een kind van 13 dat vindt dat ie meer nodig heeft dan een dak boven zijn hoofd, eten, kleding en alles.
Wat valt er onder 'en alles'?
Citaat:
Vind mijn kind dat ie een playstation moet hebben dan mag ie daar zelf voor sparen.
Dan ontzeg je je kind iets wat van je verwacht mag worden als je een bovenmodaal inkomen hebt. Dat soort vormen van vermaak zijn heel normaal en horen bij de verantwoordelijkheid die je op je neemt als je in Nederland het besluit iemand tot leven te brengen en in je gezin op te nemen. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je je kind alles geeft waar hij om vraagt, maar op bijvoorbeeld verjaardagen moet je gewoon eens in de zoveel tijd een paar honderd euro spenderen als je je dat kan veroorloven. Een Playstation, een gitaar, een PC, dat soort cadeaus horen erbij.
Citaat:
En dat geld krijgen ze later zelf terug, dus ik snap het probleem niet.
Ja, als ze het waarschijnlijk veel minder nodig hebben. Trouwens, wat heb je eraan die 10% te eisen als je het toch weer teruggeeft?
Citaat:
10% ga je ook echt niet missen.
Ligt eraan hoeveel je verdient. Ik zou tien procent van mijn inkomen op dit moment echt missen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 31-05-2009 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:34
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Daarnaast ben ik ook van mening dat je niet aan kinderen moet beginnen als je "ze niet kan betalen".
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:40
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Daarnaast ben ik ook van mening dat je niet aan kinderen moet beginnen als je "ze niet kan betalen".
daar ben ik het wel mee eens.
eerst zorgen dat je het zelf kan redden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 23:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dan ontzeg je je kind iets wat van je verwacht mag worden als je een bovenmodaal inkomen hebt. Dat soort vormen van vermaak zijn heel normaal en horen bij de verantwoordelijkheid die je op je neemt als je in Nederland het besluit iemand tot leven te brengen en in je gezin op te nemen. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je je kind alles geeft waar hij om vraagt, maar op bijvoorbeeld verjaardagen moet je gewoon eens in de zoveel tijd een paar honderd euro spenderen als je je dat kan veroorloven. Een Playstation, een gitaar, een PC, dat soort cadeaus horen erbij.
Ik vind een gitaar, een pc en een playstation wel heel verschillende dingen eigenlijk. Zelf zou ik ook niet zo snel een playstation cadeau doen, zeker niet als het kind in alledrie interesse heeft. Een gitaar is zo veel stimulerender (net als ieder instrument) en een computer zoveel nuttiger, bijvoorbeeld als het gaat om schoolwerk (al heb ik alle begrip voor recreatief gebruik). Het spelen van spelletjes waar je weinig tot niets van leert zou ik persoonlijk niet snel stimuleren. En als het kind dat dan zo belangrijk vindt zou ik het er eerder zelf voor laten sparen dan voor andere dure dingen (zelfs een rijbewijs zou ik wel willen betalen, ook al is dat nog veel duurder, gewoon vanwege het praktisch nut).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 23:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind een gitaar, een pc en een playstation wel heel verschillende dingen eigenlijk. Zelf zou ik ook niet zo snel een playstation cadeau doen, zeker niet als het kind in alledrie interesse heeft. Een gitaar is zo veel stimulerender (net als ieder instrument)
Och, met een muziekinstrument breng je een kind muzikale ontwikkeling bij, met een spelcomputer kan het andere gaven ontwikkelen voor bijvoorbeeld het oplossen van logische problemen. Bovendien kun je heel veel bereiken met een passie voor games, omdat er op dit moment heel veel ontwikkeling plaatsvindt in zowel de gamesindustrie als het wetenschappelijk discours erover. Verstand van en liefde voor het medium kunnen je best ver brengen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 07:56
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Zo is het Uice, maar de pc en pcgames bieden wel meer leermogelijkheden dan een console (de verschillen worden wel kleiner mind you)
Ik sprak en schreef al wat Engels dankzij gamen voordat ik het vak kreeg op de basisschool. Mja er is daarbij ook een verschil of je alleen schiet/vechtgames en -adventure games speelt of ook taktisch/strategische -en roleplaying games.

Enyhouws ik verwacht niet dat we gaan meemaken dat gamen vanuit de sociale norm als een nuttig iets gezien wordt. Wel best kans dat mensen eens gaan inzien dat games een interactieve vorm van kunst zijn. Zoals ik het zie de kunst van de toekomst, hoewel er wss altijd mensen zullen blijven die een doek moeten volkladderen oid.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:54
Verwijderd
Ik weet niet of het merendeel hier is opgegroeid op bijstandsniveau maar ik vind wel dat jullie 'kinderen' erg veel zelf moeten sparen e.d. Ik ben toch wel van mening dat als er geld beschikbaar is je ook rijkdom kan delen met je kind. (bijvoorbeeld een spelcomputer, mobiel etc te kopen) Ik geloof niet dat ze daar meteen Paris Hiltons van worden. Ik vind het gelul dat je kinderen geen besef van geld meekrijgen als je ze af en toe flink verwend met cadeau's.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 13:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat valt er onder 'en alles'?
Opleiding, vervolg opleiding, kleding, dagjes uit, af en toe wat leuks, schooluitjes, weekendjes weg, feestjes, hobby's. ik kan niet alles neerzetten maar dit is zo'n beetje het eerste dat me te binnen schiet.


Citaat:
Dan ontzeg je je kind iets wat van je verwacht mag worden als je een bovenmodaal inkomen hebt. Dat soort vormen van vermaak zijn heel normaal en horen bij de verantwoordelijkheid die je op je neemt als je in Nederland het besluit iemand tot leven te brengen en in je gezin op te nemen. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je je kind alles geeft waar hij om vraagt, maar op bijvoorbeeld verjaardagen moet je gewoon eens in de zoveel tijd een paar honderd euro spenderen als je je dat kan veroorloven. Een Playstation, een gitaar, een PC, dat soort cadeaus horen erbij.
Ik vind niet dat een ps erbij hoort. Als ie er zelf voor spaart wil ik m nog wel af en toe een spel cadeau doen. Maar de ps zelf mag hij toch echt zelf kopen. Een pc staat er al omdat die nodig is voor school en dat valt dan ook onder onderwijs. Een gitaar valt onder hobby's, ik wil best een goedkope gitaar voor mijn zoon als gitaarspelen echt een passie voor m wordt wil ik nog wel m nog wel een Fender cadeau doen ofzo. Maar dat vind ik heel iets anders dan een playstation.

Citaat:
Ja, als ze het waarschijnlijk veel minder nodig hebben. Trouwens, wat heb je eraan die 10% te eisen als je het toch weer teruggeeft? Ligt eraan hoeveel je verdient. Ik zou tien procent van mijn inkomen op dit moment echt missen.
Juist dan zullen ze het hard nodig hebben, aangezien ze dan niet meer alles van mij krijgen. En 10% ga je niet missen als je eigenlijk niet eens hoeft te werken omdat je alles al krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 14:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik geloof ook echt niet dat kinderen nu per se een playstation nodig hebben. Dat is toch zo'n ding op de televisie of zo, net zoiets als een wii? Op de computer kan je ook spelletjes spelen, dus ik zie die noodzaak niet zo. Dat heeft niets te maken met het niet delen van rijkdom, het gaat er meer om dat je beter dat geld uit kan geven aan iets wat ze écht leuk vinden, waar ze écht iets aan hebben, lijkt mij dat die playstation (en die mobiel op de basisschool zeker) daar niet bij hoort. Een muziekinstrument lijkt me dan een logischere keuze, maar daar moeten ze ook maar net zin in hebben, ik ga zo'n kind ook geen gitaar door zijn strot douwen. Sowieso is alles wat je hier over opvoeding zegt nogal hypothetisch, als je al een kind krijgt, dan weet je toch niet van tevoren hoe dat allemaal precies zal gaan, wat voor kind het is, enzovoorts

Maar o, wat zou ik graag een playmobielhuis voor mijn kind kopen zodra ze daar ook maar de geringste belangstelling voor hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 14:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind niet dat een ps erbij hoort. Als ie er zelf voor spaart wil ik m nog wel af en toe een spel cadeau doen. Maar de ps zelf mag hij toch echt zelf kopen. Een pc staat er al omdat die nodig is voor school en dat valt dan ook onder onderwijs. Een gitaar valt onder hobby's,
Gamen ook, het enige verschil is dat je aan gamen als hobby waarschijnlijk meer hebt in je toekomst.

Citaat:
Juist dan zullen ze het hard nodig hebben, aangezien ze dan niet meer alles van mij krijgen.
Ik neem aan dat ze dan een baan hebben.
Citaat:
En 10% ga je niet missen als je eigenlijk niet eens hoeft te werken omdat je alles al krijgt.
Maar ze krijgen juist niet alles. Ze krijgen relatief weinig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 15:09
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Inderdaad Uice, inderdaad.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 16:57
Verwijderd
ik zou relatief makkelijk zijn
lekker vrij leven, niet veel regeltjes ofzo , heb ik nu ook niet en veel slechts is er van mij niet gekomen
''
- in je eigen bed slapen
- als je vroeg wakker bent ga je stil lezen, je maakt verder niemand wakker
- ook al is het eten niet lekker, je gaat niet zitten miepen
- overdag kijken we een uurtje tv verder spelen we buiten of binnen
- een vriendje per keer
''
jij wilt ze zeker ook snel uit huis?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof ook echt niet dat kinderen nu per se een playstation nodig hebben. Dat is toch zo'n ding op de televisie of zo, net zoiets als een wii? Op de computer kan je ook spelletjes spelen, dus ik zie die noodzaak niet zo. Dat heeft niets te maken met het niet delen van rijkdom, het gaat er meer om dat je beter dat geld uit kan geven aan iets wat ze écht leuk vinden, waar ze écht iets aan hebben, lijkt mij dat die playstation (en die mobiel op de basisschool zeker) daar niet bij hoort. Een muziekinstrument lijkt me dan een logischere keuze, maar daar moeten ze ook maar net zin in hebben, ik ga zo'n kind ook geen gitaar door zijn strot douwen. Sowieso is alles wat je hier over opvoeding zegt nogal hypothetisch, als je al een kind krijgt, dan weet je toch niet van tevoren hoe dat allemaal precies zal gaan, wat voor kind het is, enzovoorts

Maar o, wat zou ik graag een playmobielhuis voor mijn kind kopen zodra ze daar ook maar de geringste belangstelling voor hebben
Ik duw ze een kruippop door de strot. En mogelijk een pony.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 08:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik duw ze een kruippop door de strot. En mogelijk een pony.
Een pony? Tsja, wat jij wil, maar ik zou het mijn kinderen toch zeer ernstig afraden als ze het plan hebben opgevat om te willen paardrijden. Het idee dat ik paardrijdkinderen zou hebben, daar word ik erg verdrietig van. Maar verder mogen ze elke hobby die ze willen hoor (a)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:45
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
he bah, paardrijden..
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Een pony? Tsja, wat jij wil, maar ik zou het mijn kinderen toch zeer ernstig afraden als ze het plan hebben opgevat om te willen paardrijden. Het idee dat ik paardrijdkinderen zou hebben, daar word ik erg verdrietig van. Maar verder mogen ze elke hobby die ze willen hoor (a)
Ik wilde vroeger zoooo graag een paard en het kon echt echt echt niet. Mocht ik later zo wonen en zo leven dat je een paard bij huis kan hebben, dan wil ik er zelf een, en dan kan er met hetzelfde gemak wel een pony voor de kids bij. Maar dan moeten ze er wél de verantwoordelijkheid voor dragen; niks een jaartje leuk en dan maar in het weiland laten staan.

Maar goed, volgens mij heb jij een heel andere associatie bij paardrijkinderen dan ik Ik wil eventueel kinderen die op blote voeten met hun pony door de wei crossen (en nou okee ook rijlessen volgen want dat lijkt me wel zo veilig dan), niet van die tutjes die naar elke wedstrijd moeten met volledig opgedoft paardje, en dat ik ze dan elke week mag brengen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 13:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik wilde vroeger zoooo graag een paard en het kon echt echt echt niet. Mocht ik later zo wonen en zo leven dat je een paard bij huis kan hebben, dan wil ik er zelf een, en dan kan er met hetzelfde gemak wel een pony voor de kids bij. Maar dan moeten ze er wél de verantwoordelijkheid voor dragen; niks een jaartje leuk en dan maar in het weiland laten staan.

Maar goed, volgens mij heb jij een heel andere associatie bij paardrijkinderen dan ik Ik wil eventueel kinderen die op blote voeten met hun pony door de wei crossen (en nou okee ook rijlessen volgen want dat lijkt me wel zo veilig dan), niet van die tutjes die naar elke wedstrijd moeten met volledig opgedoft paardje, en dat ik ze dan elke week mag brengen.
Ehm, ja, die associatie had ik inderdaad. Mijn twee beste vriendinnen rijden overigens paard, dus ik heb mijn mening al wel wat positiever bijgesteld, maar ik houd ook gewoon niet zo van paarden, grote vieze stinkbeesten, ik heb daar niets mee. Dus mijn kinderen mogen dan liever gewoon op scouting of een of andere sport. Mja, er zijn natuurlijk ook weer mensen die bij scouting hele rare associaties hebben, maar dat heb ik dan weer niet. Scouting kan ontzettend leuk zijn omdat het zo afwisselend is, ze knutselen, spelen buiten, maken vuur, koken eten, doen leuke spelletjes...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Je hebt er zelf voor gekozen het kind te nemen, hoor. Ze hebben zich niet aan je opgedrongen, jij hebt de keuze gemaakt een belangrijk deel van je geld en je leven op te offeren. Als je van je kind gaat eisen 10% van zijn inkomen aan jou te geven, neem je gewoon de verantwoordelijkheid van je eigen keuzes niet.
Buiten dat vraag ik me af of het legaal is.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 17:40
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ehm, ja, die associatie had ik inderdaad. Mijn twee beste vriendinnen rijden overigens paard, dus ik heb mijn mening al wel wat positiever bijgesteld, maar ik houd ook gewoon niet zo van paarden, grote vieze stinkbeesten, ik heb daar niets mee. Dus mijn kinderen mogen dan liever gewoon op scouting of een of andere sport. Mja, er zijn natuurlijk ook weer mensen die bij scouting hele rare associaties hebben, maar dat heb ik dan weer niet. Scouting kan ontzettend leuk zijn omdat het zo afwisselend is, ze knutselen, spelen buiten, maken vuur, koken eten, doen leuke spelletjes...
Mwah honden stinken meer. Weetje toen ik een jaar of 13 was probeerde wel een paard mn hoofd eraf te bijten, gelukkig hapte hij naast.

Enfin naast de lust naar mensenhoofden bij sommige paarden vind ik het gewoon een raar iets dat mensen paarden gebruiken alsof het voertuigen zijn. Ik heb twee keer paard gereden toen ik kleiner was en dat was gewoon echt bizar, en als het paard niet luistert (wat ik bij eentje meemaakte) dan moet je hardhandig aan dat teug trekken of tegen zn zij trappen.. nou mij niet gezien.

Als ik ooit weer eens in een situatie kom dat de groep waarmee ik ben gaat paardrijden dan loop ik wel naast het paard. Ik wil nooit meer een dier berijden. Tsja misschien een olifant, als ie het zelf wil.

Mensen zijn raar. En velen staan er vaak niet eens bij stil.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:59
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik vind een gitaar, een pc en een playstation wel heel verschillende dingen eigenlijk. Zelf zou ik ook niet zo snel een playstation cadeau doen, zeker niet als het kind in alledrie interesse heeft. Een gitaar is zo veel stimulerender (net als ieder instrument) en een computer zoveel nuttiger, bijvoorbeeld als het gaat om schoolwerk (al heb ik alle begrip voor recreatief gebruik). Het spelen van spelletjes waar je weinig tot niets van leert zou ik persoonlijk niet snel stimuleren. En als het kind dat dan zo belangrijk vindt zou ik het er eerder zelf voor laten sparen dan voor andere dure dingen (zelfs een rijbewijs zou ik wel willen betalen, ook al is dat nog veel duurder, gewoon vanwege het praktisch nut).
Met gamen is op zich niets mis. Het is goed voor de hand-oog-coördinatie, voor reflexen en deels ook wel voor algemene ontwikkeling. Ligt een beetje aan wát je speelt, maar toch.
Games kunnen ook nog zelfs bijdragen aan het ontdekken van bepaalde hobbies of interesses voor iets ontwikkelen.


Als het aan mij alleen ligt, zou het neerkomen op de volgende punten:
- Net zoveel vrijheid als ik (Ik mocht, tot op zekere hoogte, doen en laten wat ik wilde. ), maar als ik 'nee' zeg, is het ook echt 'nee'.
- Respectvol en fatsoenlijk opvoeden. Wat er nu rondrent is gewoonweg respectloos, arrogant en oppervlakkig
- Niet lastig doen over dingen als seksualiteit, want ook dat is de normaalste zaak van de wereld
- Stimuleren creatieve en actieve dingen te doen. Denk aan instrument bespelen, bijvoorbeeld.
- Goede algemene ontwikkeling, al is het alleen maar omdat ik die zelf amper meekreeg. ;x

Ik zou mijn kinderen vooral niet teveel beperken zodat ze zoveel mogelijk aspecten van zichzelf kunnen ontdekken.
Als ze een keertje overdag op een vrije dag willen gamen of televisie kijken, is dat ook prima, zolang alles wat moet gebeuren al af is. Het hoeft dan niet eens stimulerend te zijn, want ik kijk ook wel eens hersenloze series of speel hersenloze games die mijn IQ doen kelderen.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 10:18
Verwijderd
Ik heb zo'n vermoeden dat het merendeel hier later zwicht als kinderen zeggen 'maar ma-hamm IEDEREEN krijgt dat hoor en anders word ik ge-pe-hest', vervolgens antwoorden met 'als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?' en 2 dagen later hebben ze een playstation . Ik heb het even met Char er over gehad, mark my words.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat het merendeel hier later zwicht als kinderen zeggen 'maar ma-hamm IEDEREEN krijgt dat hoor en anders word ik ge-pe-hest', vervolgens antwoorden met 'als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?' en 2 dagen later hebben ze een playstation . Ik heb het even met Char er over gehad, mark my words.
Ik weet niet, bij mijn ouders hielp dat nooit zo (we konden hooguit regelen dat we iets duurs mochten als we zelf meebetaalden, mijn broertje wilde bijvoorbeeld Australians "omdat iedereen die had", nou goed, dat mag best, maar mijn ouders betaalden de prijs van een normaal trainingspak en dan mocht hij de rest bijleggen) en je doet natuurlijk best snel hoe je ouders het ook deden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 15:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik weet niet, bij mijn ouders hielp dat nooit zo (we konden hooguit regelen dat we iets duurs mochten als we zelf meebetaalden, mijn broertje wilde bijvoorbeeld Australians "omdat iedereen die had", nou goed, dat mag best, maar mijn ouders betaalden de prijs van een normaal trainingspak en dan mocht hij de rest bijleggen) en je doet natuurlijk best snel hoe je ouders het ook deden.
Volgens mij wilden wij eigenlijk bijna nooit dure dingen Nou ja, ik had graag een bestuurbaar autootje gewild, maar dat vonden mijn ouders iets voor jongetjes, ze waren bang dat ik er niet mee zou spelen. Elk jaar schreef ik het weer op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas, maar helaas...

Maar White Trash heeft wel gelijk, dit is allemaal theorie, in praktijk zijn we vast niet zo standvastig
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat het merendeel hier later zwicht als kinderen zeggen 'maar ma-hamm IEDEREEN krijgt dat hoor en anders word ik ge-pe-hest', vervolgens antwoorden met 'als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?' en 2 dagen later hebben ze een playstation . Ik heb het even met Char er over gehad, mark my words.
Ik denk niet dat mij dit zo gauw zal gebeuren. Ik heb het al niet met mijn oppaskinderen terwijl het bij hun ouders wel werkt. Mijn nee is gewoon nee. Verder eigenlijk wat Freyja zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh, mijn kinderen krijgen geen paard. Mochten we echt baden in het geld, dan krijg IK eventueel een paard, en mogen mijn kinderen er steeds meer mee naarmate ze meer verantwoordelijkheid aankunnen. Maar ik heb zelf tegen de arrogante koppen van paardbezittende meisjes aan mogen kijken, erg aardige kinderen waren binnen een jaar compleet verziekt. Dat doe ik geen kind aan. Dus alles wat ademt en groter is dan een cavia is van mij, van mij alleen en niet van de kinderen. "We hebben een paard" is leuk om tegen je klasgenootjes te kunnen roepen, "ik heb een paard" heel wat minder.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Bij mij krijgen de kinderen sowieso geen huisdieren voordat ze er oud/verantwoordelijk genoeg voor zijn om er zelf voor te zorgen. Als gezin hebben we natuurlijk wel dieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Zinnen die je nooit meer wilt horen
Uice
500 18-05-2008 16:18
Liefde & Relatie Kinderen?
Qimm
119 05-10-2006 09:54
Levensbeschouwing & Filosofie De beoordeling/het profiel van Jezus Christus
Verwijderd
11 05-05-2002 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.