Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2010, 08:28
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Hey ik ga binnenkort naar Kroatië voor 11 dg en ik vroeg mij af welke mensen hier, die ook naar Kroatië zijn geweest, zich hebben laten vaccineren. Dat is blijkbaar gewenst [http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-kroatie/] maar ik vond het apart.

Het wordt aanbevolen om vaccinaties te krijgen voor hep A+B en DTP.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Advertentie
Oud 01-07-2010, 16:32
dominique134
dominique134 is offline
Hee
Ik ben zelf ook naar Kroatië geweest en heb het niet gedaan. De dokter vertelde me dat je het wel kon doen maar het wel een beetje overbodig is.
Oud 02-07-2010, 13:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het wel doen. Tis sowieso handig als je DTP nog eens herhaalt wordt en hepatitis A en B is levenslang beschermend als je je een aantal keer laat vaccineren en dus altijd meegenomen. Beter een keer teveel vaccineren dan dat je ziek wordt. Ik heb het een paar jaar terug niet gedaan toen ik naar Kroatië ging omdat ze toen nergens (GGD, huisarts, etc) meer tijd hadden voor ik wegging dus zorg dat je er op tijd bij bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-07-2010, 14:27
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb het wel gedaan, maar ik ging vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis. Als ik alleen als toerist was gegaan weet ik niet of ik het gedaan had..
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 09-07-2010, 09:11
Verwijderd
Hepatitis A is sowieso een goed idee, dat kun je overal oplopen (ook in Nederland zijn er wel eens uitbraken) en als je dat 2 keer laat doen in 1 jaar ben je de rest van je leven beschermd.
Oud 09-07-2010, 18:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het kan uberhaupt geen kwaad om je te laten vaccineren tegen Hepatitis A en B, dat zijn namelijk ook SOA, en dan heb je daar ook direct levenslange bescherming tegen.
Volgensmij komt hepatitis ook wel wat vaker voor in Kroatië, maar pin me er niet op vast, anders weet de GGD dat wel. Hepatitis B duurt wel vrij lang, die injecties liggen enkele maanden uit elkaar.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 10:34
Verwijderd
HepA is geen soa, je krijgt het door voedsel te eten dat is bereid door iemand met HepA die zijn handen niet goed heeft gewassen na toiletbezoek. Des te meer reden om je daartegen te laten vaccineren, want je kunt dat op vakantie toch niet echt voorkomen tenzij je alleen verpakt voedsel eet.
HepB is inderdaad wel seksueel overdraagbaar.
Oud 16-07-2010, 17:48
Verwijderd
gewoon doen, keertje extra kan nooit kwaad
Oud 17-07-2010, 02:10
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik ben vorig jaar naar Kroatië geweest en heb het niet gedaan. Het risico om daar iets op te lopen is niet veel groter dan het hier is. Als je je dus sowieso wil vaccineren moet je het uiteraard doen, als je het niet van plan was voor in Nederland is het voor Kroatië ook niet noodzakelijk.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 17-07-2010, 18:20
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Absoluut niet noodzakelijk Vind het een beetje overdreven, maar misschien neem ik het niet serieus genoeg Ben er heel vaak geweest (ik kom zelf uit het Balkan-gebied) en noch ik, noch iemand uit m'n familie heeft ooit iets opgelopen.
__________________
Haters gonn' hate
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.