Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 11:04
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vorig jaar ben ik al eens in Londen geweest, maar jammer genoeg helemaal niet de stad bezocht. Dit jaar ga ik halverwege december 2 dagen met vriendinnen naar Londen. Er is zoveel te bezichten.

Wat kunnen jullie aanraden om zeker te gaan bezoeken?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 14-10-2010, 15:03
ganralph
ganralph is offline
Waar hou je van? Musea, historie, parken, uitgaan, winkels...?
Oud 14-10-2010, 17:51
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Je moet zeker een keer in de London Eye gaan. Het is een hele belevenis, daarboven. Dat is echt iets waarbij je gaat zitten en rustig van de stad kan genieten.
Je hebt ook natuurlijk heel veel musea die je kan bezoeken.

En ik zou het ook aanraden om naar de Tower of London te gaan. Dat is de plek waar de kroonjuwelen van het koninklijke familie liggen.

Verder zijn de winkels daar ook wel leuk om rond te stappen.
Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in film sterren. Dan zijn er ook wat speciale plekken waar je bij de metro uit kan stappen.. er zijn van die hotspots.. ik weet alleen niet meer welke dat zijn

Er zijn heel veel dingen te doen in London. Ik ben er een keer geweest. Te veel om te zien, te weinig tijd... helaas
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Oud 14-10-2010, 20:13
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Tower of London is echt de moeite en dan zeker ook zo'n tour volgen. Wordt gegeven door de "beefeaters", de bewakers van de tower, en die vertellen allerlei verhalen over de geschiedenis maar op een heel grappige manier.

British Museum is ook de moeite. Verder inderdaad ook de winkels, ook de boekwinkels zijn heel leuk.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 15-10-2010, 19:51
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ok. Bedankt voor de tips.

Citaat:
Waar hou je van? Musea, historie, parken, uitgaan, winkels...?
Ik ben voor alles eigenlijk wel in, vandaar dat ik ook graag wil weten wat mensen echt tof vonden om te zien in Londen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 16-10-2010, 11:06
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik was erg onder de indruk van de Cabinet War Rooms, de ondergrondse kelder waar het kabinet-Churchill en de legerleiding was gehuisvest in WOII. Zeker met de (nederlandse) audiogids erbij was dat erg interessant. Zit pal om de hoek van Downing Street.

Verder erg leuk: London Dungeon, Borough Market (do/vrij/za), Speakers Corner (zo-middag)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 16-10-2010, 13:00
LW
Avatar van LW
LW is offline
Heeeeuuul officieel kom ik uit Londen!
Oud 20-10-2010, 07:47
donna09
donna09 is offline
hoi Missy, ik ben zelf in de zomer in Londen geweest, dus ik weet niet precies wat er in december is, en of het ook nog geopend is ofzo, maar ik was zelf naar de Museum of Brands geweest, was echt leuk! Er is ook een design museum, misschien vind je dat ook leuk. Verder kan ik je aanraden om een appartement te huren in het centrum van de stad. (ik heb zelf hier een appartement gevonden), je blijft er maar 2 dagen, en er is veel in Londen te zien, dus dan is het handig om overal dichtbij te zijn. Misschien is er in december ook iets van een kerstmarkt, het schijnt in ieder geval zo te zijn dat de straten leuk verlicht zijn en dat je er goed kerstshoppen kan! Veel plezier.
Oud 20-10-2010, 13:02
ganralph
ganralph is offline
o, Camden Market in Camden Town
Oud 20-10-2010, 17:51
Verwijderd
Covent garden! Het heeft een metro-station.
Buckingham Palace, Picadilly Circus, Harrods. Er is zoveel leuks.
Oud 22-10-2010, 12:07
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga zelf in december ook voor een paar dagen naar Londen, met m'n moeder. Ben er (helaas) nog nooit eerder geweest, maar ik heb erg veel zin om naar één van de musea te gaan, zoals Tate Modern/Britain, National Gallery, Saatchi Gallery, Victoria & Albert. Er draaien bovendien altijd véél musicals in, en het schijnt dat je voor weinig geld een ticket op de dag zelf kan kopen bij één van de tocket booths op het plein (Leicester Square?).

Veel plezier .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 22-10-2010, 21:09
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
British Museum is opzich wel leuk. Best ontzettend groot! En aan de voorzijde staat een Turk hotdogs te verkopen die best te eten zijn!
Zou je misschien even kunnen kijken of hij er nog is als je naar Londen bent geweest? Ik hoop het wel
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 25-10-2010, 11:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik vond zelf de Tower of London wel aardig, London Dungeon was me wat te flauw. En we hebben zo`n Jack the Ripper tour gedaan; in combinatie met wat guur weer is dat best sfeervol .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-10-2010, 13:49
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik vond de London Dungeon echt heel leuk!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 26-10-2010, 21:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik vond de London Dungeon echt heel leuk!
Maar daar staat altijd zo'n lange rij voor
(voor zover ik weet dan..)
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 27-10-2010, 08:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ze even googlen en in de groep gooien.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 27-10-2010, 20:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, en ga een keer Indiaas eten, ik heb dat een keer zo lekker gegeten daar. En een keer fish and chips in de pub
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Londen duurste stad ter wereld
fulceny
1 09-05-2007 09:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chaos vliegverkeer door terreuralarm; politie Londen verijdelt terreurplan
Gatara
90 29-08-2006 15:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Ernstig incident' in metro Londen
Co
501 07-07-2005 13:34
De Kantine Londen het nieuwe doelwit?
EciD
61 22-04-2004 15:41
Werk, Geld & Recht Pinnen in Londen
Heleeeeen
14 14-04-2004 18:06
De Kantine Londen!
bubbeltjes
27 27-04-2002 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.