Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2013, 12:26
v.linder
Avatar van v.linder
v.linder is offline
Hoi allemaal,
zouden jullie misschien tips kunnen geven hoe je het beste een mondeling voor duits voorbereid???

Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2013, 19:36
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat wordt er van je verwacht? Mijn mondelingen gingen vaak over artikelen. Ik weet niet meer of het artikel ook al in het Duits moest zijn of niet. Maar je werd er geacht over te kunnen praten en de docent stelde er vragen over. Soms hadden we ook een mondeling met twee personen, dan moest je een kort debat voeren of wat gesprekken uitspelen geloof ik.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 09:16
v.linder
Avatar van v.linder
v.linder is offline
Ik heb eerst drie artikels uit duitse kranten en tijdschriften moeten zoeken. Hierover moet je dan vanalles vertellen. De leraar stelt er ook enkele vragen over. Een van die drie teksten is een verdiepingstekst, hierover moeten we zelf iets over gaan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2013, 15:54
JanSanden
Citaat:
Hoi allemaal,
zouden jullie misschien tips kunnen geven hoe je het beste een mondeling voor duits voorbereid???

Alvast bedankt!!!
Ik moet dit jaar ook mondeling doen, maar doe wel staatsexamen dus weet ik niet of dit hetzelfde is.

Wat ik in ieder geval moet doen is:

- Mezelf een kunnen voorstellen in het Duits en wat ik hierna ga doen. (Maak alvast een verhaaltje en laat het door jouw leraar/lerares/ouders/wat ever nakijken.)

- Ook moet ik over de 2 gekozen Artikels kunnen praten. (Hier zou je een samenvatting van de 2 artikels kunnen maken en die een beetje leren of jezelf vragen stellen over de tekst en die proberen te beantwoorden.)

- Boekverslagen (zoek op deze site een leuk boekverslag en leer dit. PAS WEL OP de boekverslagen zijn niet altijd 100% juist en een boekverslag kan het boek niet vervangen. Als dit te moeilijk is kun je een korte samenvatting maken 5-10 regels en deze leren.)

- Ook moet ik over 1 niet bekend artikel vragen beantwoorden. (hiervoor houd je het Duitse nieuws goed in de gaten en stel je jezelf vragen over het nieuws).

Hopenlijk heb je hier voldoende aan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 13:01
v.linder
Avatar van v.linder
v.linder is offline
Citaat:
Ik moet dit jaar ook mondeling doen, maar doe wel staatsexamen dus weet ik niet of dit hetzelfde is.

Wat ik in ieder geval moet doen is:

- Mezelf een kunnen voorstellen in het Duits en wat ik hierna ga doen. (Maak alvast een verhaaltje en laat het door jouw leraar/lerares/ouders/wat ever nakijken.)

- Ook moet ik over de 2 gekozen Artikels kunnen praten. (Hier zou je een samenvatting van de 2 artikels kunnen maken en die een beetje leren of jezelf vragen stellen over de tekst en die proberen te beantwoorden.)

- Boekverslagen (zoek op deze site een leuk boekverslag en leer dit. PAS WEL OP de boekverslagen zijn niet altijd 100% juist en een boekverslag kan het boek niet vervangen. Als dit te moeilijk is kun je een korte samenvatting maken 5-10 regels en deze leren.)

- Ook moet ik over 1 niet bekend artikel vragen beantwoorden. (hiervoor houd je het Duitse nieuws goed in de gaten en stel je jezelf vragen over het nieuws).

Hopenlijk heb je hier voldoende aan.
Heel erg bedankt!!!! ik heb er een 8.5 voor gekregen
__________________
"Many people have died for their beliefs... The real courage is in living and suffering for what you believe."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling, help!
schoolnerdje123
7 21-03-2016 17:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling
knight
2 12-10-2010 20:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits Mondeling
Renzk
1 21-02-2008 10:15
Algemene schoolzaken Mensen met staatsexamen...
Verwijderd
47 23-07-2003 14:04
Eindexamens 2003 Staatsexamen mondeling
Duplo
39 04-07-2003 20:35
Psychologie Het grote steekwoordentopic # 5
Quiana
500 15-06-2003 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.