Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2013, 10:42
Verwijderd
Ik ben bij de fysio geweest, overbelaste illiopsoas. Moet volgende week terugkomen, 3x per dag rekken en mag in de tussentijd nog niet hardlopen
Advertentie
Oud 05-12-2013, 11:04
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Je wat
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-12-2013, 11:08
Verwijderd
een spier in je lies
Oud 05-12-2013, 13:55
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
rustig aandoen dan!


@ @rne, endomondo mooi spul!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-12-2013, 13:58
Verwijderd
Maar ik wil niet rustig aan doen want over een maand is al mijn halve marathon

We kunnen endomondo buddies worden!
Oud 05-12-2013, 15:43
Verwijderd
Ja endomondo buddies

En volgende week is het vast weer voorbij Krista!
Oud 05-12-2013, 16:01
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ok met dit weer wil ik zelfs niet maar de sportschool.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 05-12-2013, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ok met dit weer wil ik zelfs niet maar de sportschool.
Gewoon voetbaltraining
Oud 05-12-2013, 16:28
Verwijderd
Boodschappen gehaald, was wel weer genoeg sport voor vandaag.
Oud 05-12-2013, 16:48
Verwijderd
Als het niet zo koud zou zijn zou het me best een keer leuk lijken om met dit weer hard te gaan lopen
Oud 05-12-2013, 16:52
Verwijderd
Is het ook wel, in de regen vind ik sporten sowieso altijd wel chill.
Oud 05-12-2013, 16:55
Verwijderd
Koelt je lekker af en lekker fris enzo
Oud 07-12-2013, 22:56
Verwijderd
Mijn eerste CR binnen op Strava hoera!
Oud 11-12-2013, 23:16
Verwijderd
Hardlopen jullie nog wel? ;@
Oud 11-12-2013, 23:17
Verwijderd
Hoe gaat het met je illiopsoas Krista? ;@
Oud 04-02-2014, 14:58
Zwemmeltje
Avatar van Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Jezus hoerentyfus. Hele winter op mn rug gelegen fifa gespeeld, gefapt, geslapen, gevreten, gezopen, gerookt en nu net 5 km wezen rennen mijn hemel dit wordt een lang hardloopseizoen wat een drama
__________________
I just landed in Europe, nigga.
Shopping bags, I'm a tourist, nigga.
Oud 17-02-2014, 13:40
Zwemmeltje
Avatar van Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Kristaco, ik dacht misschien heb jij wel de expertise voor mn volgende vraag

heb in juni/juli een hardloop wedstrijd waar ik vorig jaar 14km heb gelopen in een bepaalde tijd, maar zit er over te denken om misschien de 21 te lopen. Dus of 14km met betere tijd of 21 gewoon uitlopen in redelijke tijd.

MAAR

ik had een goede conditie, ben gestopt met rennen toen het kutweer werd dus zo rond oktober, hele winter geen moer uitgevoerd dus zit nu weer op mijn basisconditie. Als ik vanaf nu weer intensief (3x per week) ga rennen etc, wat is dan een soort van schema wat ik kan volgen. Ik hoor je wel eens praten over interval etc.
__________________
I just landed in Europe, nigga.
Shopping bags, I'm a tourist, nigga.
Oud 17-02-2014, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Kristaco, ik dacht misschien heb jij wel de expertise voor mn volgende vraag

heb in juni/juli een hardloop wedstrijd waar ik vorig jaar 14km heb gelopen in een bepaalde tijd, maar zit er over te denken om misschien de 21 te lopen. Dus of 14km met betere tijd of 21 gewoon uitlopen in redelijke tijd.

MAAR

ik had een goede conditie, ben gestopt met rennen toen het kutweer werd dus zo rond oktober, hele winter geen moer uitgevoerd dus zit nu weer op mijn basisconditie. Als ik vanaf nu weer intensief (3x per week) ga rennen etc, wat is dan een soort van schema wat ik kan volgen. Ik hoor je wel eens praten over interval etc.
De meeste mensen die 3 a 4x per week trainen doen 1 lange duurloop, 1 intervaltraining en 1 wat kortere training.

Dus je kan bijvoorbeeld beginnen met een duurloop van 45 minuten op lage intensiteit, en daar dan elke week 10 minuten aan plakken tot je op ongeveer 1,5 uur zit. Voor een halve marathon hoef je in de voorbereiding in principe niet meer dan 17-18km aan één stuk gelopen te hebben. Deze loop moet je echt op lage hartslag doen, dus dat je er vrijwel niet van gaat zweten/hijgen etc.

Interval, voor dit soort afstanden zijn dingen als 6x1km of 8x4 minuten leuk, dat doe je dan op je beoogde wedstrijdtempo. Rust ongeveer net zo lang (in tijd) als de inspanning, of iets korter.

En dan kun je de derde training iets van 7-8 km doen, waarbij je om de week een tempotraining en een korte duurtraining doet. Tempotraining is opwarmen en dan een km of 5/6 op beoogd wedstrijdtempo. Korte duurtraining is harder dan je lange duur tempo, maar een stuk langzamer dan wedstrijdtempo.
Oud 17-02-2014, 13:46
Verwijderd
http://www.runinfo.nl/schema21kmbegi...kenmachine.php

Ik vond dit een fijn schema voor mijn eerste HM

Het voelt alsof je veel te chill traint, maar ik heb daar wel meteen een scherpe tijd mee neergezet.
Oud 17-02-2014, 15:45
Zwemmeltje
Avatar van Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
danku vriendelijk
__________________
I just landed in Europe, nigga.
Shopping bags, I'm a tourist, nigga.
Oud 17-02-2014, 15:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Heb t schema niet gechecked, maar ik denk dat als je 2x per week goed loopt (1 langere duurloop en een kortere snellere) of drie keer (intervalletje erbij als je een echte G bent) je tegen die tijd prima mee kan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-02-2014, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Heb t schema niet gechecked, maar ik denk dat als je 2x per week goed loopt (1 langere duurloop en een kortere snellere) of drie keer (intervalletje erbij als je een echte G bent) je tegen die tijd prima mee kan
2x per week is wel weinig om conditie te onderhouden hoor, laat staan verbeteren Hoe beter getraind je wordt, hoe vaker je trainingsprikkels nodig hebt om nog beter te worden.
Oud 18-02-2014, 18:28
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ben sinds 2 jaar weer eens geweest. Was bang dat ik er niks van zou bakken maar 5km was easypeasylemonsqueezy. Was nooit echt een goeie hardloper, maar denk dat ik toch weer ga proberen iedere week minstens een keer 5 km te rennen. Verder hou ik het wel bij fietsen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 18-02-2014, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat twee keer per week goed was om gelijk te blijven en minstens drie keer per week nodig is om op te bouwen. Maar moet het dan drie keer per week hardlopen zijn of is andere cardio ook goed?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-02-2014, 19:59
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
het fijne van je conditie compleet kwijt zijn is dat je met 1x per week al verbetert
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 18-02-2014, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat twee keer per week goed was om gelijk te blijven en minstens drie keer per week nodig is om op te bouwen. Maar moet het dan drie keer per week hardlopen zijn of is andere cardio ook goed?
Het verschilt natuurlijk per persoon en het hangt af van het type belasting. Over het algemeen is de hersteltijd voor een intensieve training 48 uur en voor een duurtraining 24 uur, en je moet niet te lang wachten na herstel voordat je weer een nieuwe trainingsprikkel toedient, als je beter wilt worden.
Maar andere cardio kan natuurlijk net zo goed!
Oud 18-02-2014, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geldt dat voor roeien ook?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-02-2014, 20:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nee, roeien niet, dat is de uitzondering die alle andere regels bevestigd!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 18-02-2014, 20:40
Verwijderd
Het gaat om wat voor intensiteit je pakt en hoe lang je er over doet om te herstellen, of je dat roeiend, kruipend, schaatsend, lopend, fietsend doet maakt dus niet uit nee
Oud 18-02-2014, 20:41
Verwijderd
Verder natuurlijk gewoon roeien met de riemen die je hebt.

Vanaf deze week ga ik ook maar eens vast 3 keer per week lopen en wat meer verschillende soorten trainingen doen, in plaats van lopen wanneer ik zin heb en maar wat doen ;x
Oud 18-02-2014, 20:42
Verwijderd
Yeah ik ga ook weer beginnen nja eergisteren even gelpen en 4 maanden niks doen is een beetje funest
Oud 18-02-2014, 20:51
Verwijderd
Ik probeer nu 1x te schaatsen en 2-3x te lopen per week Nu een beetje doen waar ik zin in heb, en dan 6 weken voor de halve marathon in juni weer serieus met een schemaatje trainen..
Oud 05-03-2014, 00:13
Verwijderd
Up, zodat men niet vergeet hard te lopen.
Oud 05-03-2014, 11:05
Verwijderd
Ik heb me net ingeschreven voor de Marathon van Amsterdam En in juni een Halve en misschien in mei ook nog een, maar dan op langzaam tempo.

Jij gaat ook wel lekker he @rne!
Oud 05-03-2014, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Up, zodat men niet vergeet hard te lopen.
Nu we toch bijna-buren zijn, weet jij nog leuke rondjes hier in de buurt Ik vind het wel tegenvallen t.o.v. Lunetten, veel te veel auto's en stoplichten en afzettingen overal..
Oud 05-03-2014, 15:26
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
krista klopt het dat hardloopschoenen na een jaar of twee 'uitgedroogd' zijn en beter vervangen kunnen worden, ook al zijn ze qua kilometers nog niet kapotgelopen? of is dat een onzinverhaal van de winkel zodat je regelmatig weer geld uitgeeft?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-03-2014, 15:31
Verwijderd
Citaat:
krista klopt het dat hardloopschoenen na een jaar of twee 'uitgedroogd' zijn en beter vervangen kunnen worden, ook al zijn ze qua kilometers nog niet kapotgelopen? of is dat een onzinverhaal van de winkel zodat je regelmatig weer geld uitgeeft?
Volgens mij gaat de demping er wel uit ja. Maar de vraag is hoe erg dat is als je verder geen last hebt van blessures of zo
Oud 05-03-2014, 15:36
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
nou ja, ik heb nu best wel last van mijn knieën na het lopen (en de dag erna ook), maar dat kan ook heel goed komen doordat ik de hele herfst en 'winter' amper gelopen heb maar natuurlijk geef ik liever een externe factor de schuld

voor mijn gemoedsrust toch maar eens nieuwe schoenen halen, al is het maar om af te wisselen
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-03-2014, 15:37
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
en wtf ga je een marathon doen?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-03-2014, 15:48
Verwijderd
Citaat:
nou ja, ik heb nu best wel last van mijn knieën na het lopen (en de dag erna ook), maar dat kan ook heel goed komen doordat ik de hele herfst en 'winter' amper gelopen heb maar natuurlijk geef ik liever een externe factor de schuld

voor mijn gemoedsrust toch maar eens nieuwe schoenen halen, al is het maar om af te wisselen
Ja zou ik wel doen, kan best wel eens door de schoenen komen.

Ik heb het idee dat ik mijn schoenen pas heb maar heb er ook alweer 600km op gelopen zie ik

En jaaaaa! Heel spannend idee maar ook vet veel zin in. Even al het andere op de tweede plek en voor een doel voor mezelf gaan
Oud 05-03-2014, 17:09
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
heb je wel eens verder gelopen dan de halve marathon? goeie uitdaging wel ja
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-03-2014, 17:17
Verwijderd
Citaat:
heb je wel eens verder gelopen dan de halve marathon? goeie uitdaging wel ja
25 km was het verste Maar dat hoeft ook niet, veel loopjes van +- 20-25 km, en dan in de 2 maanden van tevoren een paar keer 30 en één keer 35 schijnt genoeg te zijn.
Oud 05-03-2014, 18:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik sport al vijf jaar op dezelfde schoenen
Oud 05-03-2014, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Nu we toch bijna-buren zijn, weet jij nog leuke rondjes hier in de buurt Ik vind het wel tegenvallen t.o.v. Lunetten, veel te veel auto's en stoplichten en afzettingen overal..
Ja klopt je moet echt die grote wegen proberen te vermijden, met al die stoplichten ;( Vooral langs de kanalen allemaal op de fietspaden is wel okay lopen. Maar stiekem mis ik Zeist wel met z'n bosrijke omgeving. Kijk eens bij m'n Endomondo ofzo waar ik langsloop, misschien ken je een rondje nog niet ofzo ;p

En nice, marathon! Moet je nog hard ervoor trainen?
Oud 05-03-2014, 18:54
Verwijderd
En merk wel dat ik ommeunig snel conditie aan het opbouwen ben met 3 keer hardlopen en 3 keer zwemmen per week, gaat echt steeds makkelijker
Oud 05-03-2014, 19:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankzij dit topic ga ik toch een piepklein rondje rennen in plaats van een extra family guy kijken, dusss twintig minuutjes. Dankjulliewel!
Oud 05-03-2014, 19:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Deze is voor jullie
Oud 06-03-2014, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Ja klopt je moet echt die grote wegen proberen te vermijden, met al die stoplichten ;( Vooral langs de kanalen allemaal op de fietspaden is wel okay lopen. Maar stiekem mis ik Zeist wel met z'n bosrijke omgeving. Kijk eens bij m'n Endomondo ofzo waar ik langsloop, misschien ken je een rondje nog niet ofzo ;p

En nice, marathon! Moet je nog hard ervoor trainen?
Ja rondje om de kanalen doe ik ook wel vaak, maar elke keer hetzelfde is zo saai. Als ik een lange loop doe ga ik wel naar Rhijnauwen.

Ik ga in april/mei/juni weer wat harder trainen om een pr op de halve te lopen, dan een maandje rust, en vanaf eind juli 3 maanden hard trainen voor de marathon! Ik moet het echt in van die blokjes doen, anders raak ik overtraind
Oud 06-03-2014, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Ja rondje om de kanalen doe ik ook wel vaak, maar elke keer hetzelfde is zo saai. Als ik een lange loop doe ga ik wel naar Rhijnauwen.

Ik ga in april/mei/juni weer wat harder trainen om een pr op de halve te lopen, dan een maandje rust, en vanaf eind juli 3 maanden hard trainen voor de marathon! Ik moet het echt in van die blokjes doen, anders raak ik overtraind
Ja ik weet het oooook niet, misschien kan je richting Nieuwegein rennen?

Is een maand stoppen niet wat veel? Straks raak je al je conditie kwijt Ik ga in april 15 km lopen en deze zomer wil ik nog wel een halve marathon doen en dan misschien volgend jaar een hele marathon. En deze zomer wil ik ook graag een keer een triathlon doen!
Oud 07-03-2014, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Ja ik weet het oooook niet, misschien kan je richting Nieuwegein rennen?

Is een maand stoppen niet wat veel? Straks raak je al je conditie kwijt Ik ga in april 15 km lopen en deze zomer wil ik nog wel een halve marathon doen en dan misschien volgend jaar een hele marathon. En deze zomer wil ik ook graag een keer een triathlon doen!
Ik stop niet natuurlijk maar dan ren ik gewoon wanneer ik zin heb, de ene week misschien niet of 1 of 2 keer en de andere week misschien 4x. Maar een schema waar je elke week bepaalde trainingen moet afwikkelen kost best veel energie, en dat doe ik dan alleen in die 3 maanden. Triathlon lijkt me ook leuk maar ik kan echt niet zwemmen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.