Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2001, 17:28
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Kiran schreef:
Frans : Tendre été

Het zou heel goed zijn als je het zou hebben of vinden

thx
sorry heb het nergens kunnen vinden (
Advertentie
Oud 06-03-2001, 17:31
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Grandmaster D schreef:
Tuurlijk wel,
wat dacht je van De perzik van onsterfelijkheid van Jan Wolkers, ik kan nergens een goede vinden ervan, misschien jij wel als je zo goed bent?
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=6250
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=4681
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=4550
http://www.internetcollege.nl/versla...ew.php3?id=790
Oud 06-03-2001, 17:39
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Lisette schreef:
ja als je kan graag!!!
van:
*De duizend bochten van de koningsarend.
het is een surinaams boek geschreven door:
M.M.Schoenmakers
*De droevige kampioen.
het is een antilliaans boek geschreven door:
Jan van Brokke
als je me kan helpen heeeel graag!!
alvast bedankt!!!!!
Lisette.
moeilijk te vinden
Oud 06-03-2001, 17:41
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Chameleon schreef:
Ik zoek nu al weken naar een uittreksel van Billy, auteur is Albert French. Het is een engels boek.
Dit heb ik gevonden:
---------------------------------------------
Summary:

Billy (a ten year old boy) is going to a lake with his friend Gumpy, to find some fish. Two white girls, Lori and Jenny see the 2 black boys and they chase after the boys in order to grab them because that lake is their property. They start fighting and Gumpy knows to escape but Billy who is held by a far more stronger and bigger girl can’t get away. When the girls had enough of teasing Billy they let him go but Lori goes after him for the last time and that’s when Billy grabbed his knife and stung Lori in her breast and arm. Jenny runs to the village to get Lori’s brother to save her but Lori lost too much blood and she dies after some time. Sherrif Tom is trying to find Billy because he is a fugitive for murder. At home Cinder hears the whole story and when Billy got home and sherrif Tom was searching ‘the Patch’ she gave Billy some food and a blanket and send him to the bushes and he had to stay there until his mother calls for him. Sherrif Tom comes by the house but Billy isn’t there so he is gone soon. In the evening Billy got back out of the bushes and came home. After a while sherrif Tom came back and burned down a house, Cinder told Billy to run away again but this time the sherrif and other men from the village got dogs to catch Billy. After that they put him in a cell waiting for his courtday to arrive. In court the judge finds Billy guilty. Billy has to go to the state prison. In this prison Billy got a new friend called the “Sack man”. Sack man and Billy talk a lot to eachother. Sackman tells Billy that he has to believe in God. After a while the time came that Sack man had to be electrocuted. Now Billy is alone again and he is very afraid and sad. Reverend Sims tells him about God and he lets Billy believe that it is going to be alright, that there always be hope. One day his mother and his aunt Katey visits him and Billy is very happy to see the both. Words that make clear how Billy feel: “Ah don’t want to be electrics”. But unfortunately he still ends up in the electric chair, crying and calling for his mother. His last words were: “ Mama...Jezus gits me......”

About the book:

The story Billy is about a boy who tried to protect hisself against much older girls and exidently kills one of them. He is a boy of 10 years old who ends up in the electric chair. A story about racism and a unjustifal court of law. The theme in the book is undoubtfull the racism in the thirties in the USA. The story took place somewhere around Mississippi. The story is told from the point of view of a third narrator.

Maincharacters:

Billy 10 year old boy accused for murder.
Gumpy a friend of Billy he is about 12 years old.
Lori 15 year old boy who died in the story after Billy stung her.
Cinder Billy’s mother
Katey Billy’s aunt
Sack Man Billy’s ‘jail friend’

Sherrif Tom
Reverend Simms
Something about the writer:


Albert French's first novel Billy was published to great critical acclaim--hard-earned praise for a novelist who began writing to battle his way out of depression, and who is one of a growing but as yet curiously underappreciated group of contemporary African-American literary writers.

Albert French's fiction has also been compared to Zora Neale Hurston's and Richard Wright's in its stark, naturalistic recreations of Black community life and the racism that inevitably impacts it. His intimate, dialectical language is used to elegiac effect in I Can't Wait on God. In the back alleys of Homewood, Pennsylvania, where the novel is set during five summer days in the Truman era, French establishes a microcosmic universe of ambition, despair, and survival.
Oud 06-03-2001, 17:44
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Zoekend in de internetzee schreef:
Ik zoek een verslag van 'Sa Femme' het liefst in het nederlands.
rossenmetvanvossen@hotmail.com
ik vind echt niets, sorry
Oud 06-03-2001, 17:48
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Pieter schreef:
Hoi hoi.. kun je voor mij "Vendredi ou la vie sauvage" vinden? Frans boek, door Michel Tournier.
Ik kan het nergens vinden, niet op Internetcollege, niet op Scholieren.com .. nergens!

Alvast bedankt.. kun je het trouwens doormailen naar pvdsande@hotmail.com ?? Zou tof van je zijn..

x
check mailbox
Oud 06-03-2001, 18:03
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
cooldown schreef:
Hai!
Ik denk dat je dit zelf ook niet kan vinden hoor!Maar je zou me er een plezier mee doen.
Ik moet voor Techniek een interview houden met iemand die in de techniek werkt.
Nu hen ik iemand geinterviewd die iets met vliegtuigen doet.
Maar ik moet er plaatjes bij hebben.
Zou jij misschien een website kunnen vinden met plaatjes met bijvoorbeeld hoe ze laten zien hoe vliegtuigen gemaakt worden.?
Alvast harstikke bedankt!!
Mijn e-mail adres is yvonne649@hotmail.com!!
check mailbox
Oud 07-03-2001, 16:22
Rasta
Rasta is offline
Super, dit is net wat ik nodig heb! Heb je soms geen uittreksel van 'Het proces' van Kafka?
Het moet wel een uitvoerigen zijn, dus eerst een samenvatting van het verhaal en dan de structuur aspecten: innerlijk en uiterlijk gebeuren, emotionele en intellectuele spanning, structurele en literair-historische motieven, personages, vertelde- vertel- en leestijd, prospectie/retrospectie, flashbacks/flashforwards, symbolische betekenis van de ruimte, vertelperspectief
Dit zou echt de max zijn moest je het hebben Zoniet stuur maar op wat je er over hebt

Dankje

*Kus*
Wimboo@hotmail.com
__________________
Wees blij dat het leven geen zin heeft..
Oud 08-03-2001, 14:18
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Rasta schreef:
Super, dit is net wat ik nodig heb! Heb je soms geen uittreksel van 'Het proces' van Kafka?
Het moet wel een uitvoerigen zijn, dus eerst een samenvatting van het verhaal en dan de structuur aspecten: innerlijk en uiterlijk gebeuren, emotionele en intellectuele spanning, structurele en literair-historische motieven, personages, vertelde- vertel- en leestijd, prospectie/retrospectie, flashbacks/flashforwards, symbolische betekenis van de ruimte, vertelperspectief
Dit zou echt de max zijn moest je het hebben Zoniet stuur maar op wat je er over hebt

Dankje

*Kus*
Wimboo@hotmail.com

ik weet niet of dit goed is maar je moet maar eens zien:
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=4905
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=1235
Oud 10-03-2001, 09:45
olivia'tje
olivia'tje is offline
heeeeeeellp
ik moet een verslag hebben van "de wraak van een koningsdochter help a.u.b
__________________
vele groetjes en kussies aan jessica, gekkemeid, can't hold me down, tofke_h, ikheetsanne en ally en natuurlijk ook de andere onzinners
Oud 10-03-2001, 10:50
zou je me kunnen helpen zoeken naar het boekverslag van het boek 'van geluk gesproken' van Marijke Höweler?
Ik blijf zoeken en kan het niet vinden, maar heb het erg hard nodig. Alvast beadankt!
Oh ja mijn mailadres: ksierhuis@hotmail.com
Oud 10-03-2001, 11:58
kan jij misschien iets vinden over "Fantoompijn" van Grunberg?
Je zou me er erg mee helpen!

Als je iets vindt mail het dan maar naar quoepie@icqmail.com

Alvast bedank voor de moeite!!!


Oud 10-03-2001, 13:32
konijntje
konijntje is offline
ikke
heeel dringend !!

kidnapping
van roland caherdaing

is een frans boek maar een nederlands uittreksel is ook goed

kan je me helpen ?

btw @ pandora?
ist niet @pandora.be??

kheb zelf ook al een tijd gezocht maar ik vind het echt niet
en ik heb het boek niet meer


[Dit bericht is aangepast door konijntje (10-03-2001).]
__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Oud 10-03-2001, 17:06
Joe
Joe is offline
Hoi smurfin,

Hopelijk kan jij mij helpen he .
Ik ben op zoek naar het boekverslag van het boek"Oostenwind, koningskind" van Fleur Bourgje hopelijk heb jij dat toevallig he want verder kan ik het bijna niet meer vinden .
__________________
xxxxxxxx joey
Oud 10-03-2001, 17:28
marit4u
marit4u is offline
He,

Ik zoek dringend naar een boekverslag van:
Idil, een meisje schrijfster: Yasmina Allas
Wie dat heeft stuur dat dan aub zo schnell mogelijk naar mijn e-mail: marit4u@yahoo.com
Nou alvast bedankt.

XXX maryleen djee
Oud 11-03-2001, 10:16
bootje_s
bootje_s is offline
ja, ik zoek een samenvatting of iets over 'Een wankel evenwicht' van Rohinton Mistry of in het engels 'A fine balance'. Ik ben hopeloos op zoek. het gaat over india in de noodtoetsand in 1975. ik hoop dat je me kunt helpen.

Oud 11-03-2001, 10:49
Ik zoek een verslag van een Middeleeuws boek
Het heet: Renout van Montalbaen
-De vier heemskinderen-

Kan je het aaaallllssssjjjeeeebbbllliieeffttt
zo snel mogelijk proberen te vinden.

Je bent een geweldig als je dit zou lukken

-xxxx- Help ME
Oud 12-03-2001, 13:29
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
olivia'tje schreef:
heeeeeeellp
ik moet een verslag hebben van "de wraak van een koningsdochter help a.u.b
sorry maar kan het echt nergens vinden, wel andere van de schrijver
Oud 12-03-2001, 13:32
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
drobbel schreef:
zou je me kunnen helpen zoeken naar het boekverslag van het boek 'van geluk gesproken' van Marijke Höweler?
Ik blijf zoeken en kan het niet vinden, maar heb het erg hard nodig. Alvast beadankt!
Oh ja mijn mailadres: ksierhuis@hotmail.com

http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=1795
Oud 12-03-2001, 13:32
naatje34
naatje34 is offline
Ja je bent een schat ik hoop dat je het kan vinden. 'The last girl' heet het,
gr naatje
Oud 12-03-2001, 13:40
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
quoepie schreef:
kan jij misschien iets vinden over "Fantoompijn" van Grunberg?
Je zou me er erg mee helpen!

Als je iets vindt mail het dan maar naar quoepie@icqmail.com

Alvast bedank voor de moeite!!!

check mailbox
Oud 12-03-2001, 13:46
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
konijntje schreef:
ikke
heeel dringend !!

kidnapping
van roland caherdaing

is een frans boek maar een nederlands uittreksel is ook goed

kan je me helpen ?

btw @ pandora?
ist niet @pandora.be??

kheb zelf ook al een tijd gezocht maar ik vind het echt niet
en ik heb het boek niet meer


[Dit bericht is aangepast door konijntje (10-03-2001).]

sorry maar kan het echt nergens vinden (sniksnik)

thx het was inderdaad pandora.be
Oud 12-03-2001, 13:51
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Joe schreef:
Hoi smurfin,

Hopelijk kan jij mij helpen he .
Ik ben op zoek naar het boekverslag van het boek"Oostenwind, koningskind" van Fleur Bourgje hopelijk heb jij dat toevallig he want verder kan ik het bijna niet meer vinden .
Tot mijn grote spijt kan ik het echt nergens vinden
Oud 12-03-2001, 13:53
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
marit4u schreef:
He,

Ik zoek dringend naar een boekverslag van:
Idil, een meisje schrijfster: Yasmina Allas
Wie dat heeft stuur dat dan aub zo schnell mogelijk naar mijn e-mail: marit4u@yahoo.com
Nou alvast bedankt.

XXX maryleen djee
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=6934
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=2970
Oud 12-03-2001, 13:58
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
bootje_s schreef:
ja, ik zoek een samenvatting of iets over 'Een wankel evenwicht' van Rohinton Mistry of in het engels 'A fine balance'. Ik ben hopeloos op zoek. het gaat over india in de noodtoetsand in 1975. ik hoop dat je me kunt helpen.

sorry maar kan het echt niet vinden (sniksnik)
Oud 12-03-2001, 17:54
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Help Me!! schreef:
Ik zoek een verslag van een Middeleeuws boek
Het heet: Renout van Montalbaen
-De vier heemskinderen-

Kan je het aaaallllssssjjjeeeebbbllliieeffttt
zo snel mogelijk proberen te vinden.

Je bent een geweldig als je dit zou lukken

-xxxx- Help ME
sorry kan het echt nergens vinden, sniksnik
Oud 12-03-2001, 18:08
Palm_ke
Palm_ke is offline
Awel als gij het kunt vinden zijt ge ne "krak". Mijn boek heet in het Frans "A la manière du mouron rouge", van Baronne Orczy. Maar het is vertaald uit het Engels. Die titel weet ik niet echt, maar "le mouron rouge" is vertaald als Scarlett Pimpernel. Ik zal u eeuwig danken in mijn gebeden...

Dikke groet
Palm_ke
Oud 12-03-2001, 18:10
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
naatje34 schreef:
Ja je bent een schat ik hoop dat je het kan vinden. 'The last girl' heet het,
gr naatje
sorry kan het maar niet vinden
Oud 12-03-2001, 18:14
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Palm_ke schreef:
Awel als gij het kunt vinden zijt ge ne "krak". Mijn boek heet in het Frans "A la manière du mouron rouge", van Baronne Orczy. Maar het is vertaald uit het Engels. Die titel weet ik niet echt, maar "le mouron rouge" is vertaald als Scarlett Pimpernel. Ik zal u eeuwig danken in mijn gebeden...

Dikke groet
Palm_ke

check je mailbox
Oud 12-03-2001, 20:47
de kakker
de kakker is offline
ik ben dringend op zoek naar " het vuur van de wraak" van karel verleyen. kunt gij mij helpen? alvast bedankt
lies
detemmerman@pandora.be

Citaat:
smurfin schreef:
Misschien kan ik je wel helpen door ff mee te zoeken, laat weten wat je nodig hebt of mail naar smurfin2@pandora.be ik probeer het zo snel mogelijk voor je te vinden.

Groetjes

[Dit bericht is aangepast door smurfin (12-03-2001).]
__________________
liesel
Oud 12-03-2001, 20:54
luckman
luckman is offline
Awel ik ben op zoek naar het boek "HET IS DE LIEFDE DIE WE NIET BEGRIJPEN." van MOEYAERT BART.
Alvast bedankt (deadline 15-03-01 omstreeks ongeveer 18 uur)
__________________
lv
Oud 14-03-2001, 12:12
maseru
maseru is offline
Ik ben heel erg op zoek naar een samenvatting van Erewhon, (een engels boek) van Butler. Als je wilt helpen ben ik heel dankbaar! Mijn e-mail is cmiedje@hotmail.com.

groets Christie
__________________
groets Christie
Oud 14-03-2001, 13:15
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
maseru schreef:
Ik ben heel erg op zoek naar een samenvatting van Erewhon, (een engels boek) van Butler. Als je wilt helpen ben ik heel dankbaar! Mijn e-mail is cmiedje@hotmail.com.

groets Christie
sorry kan het echt nergens vinden
Oud 14-03-2001, 21:08
Citaat:
smurfin schreef:
Misschien kan ik je wel helpen door ff mee te zoeken, laat weten wat je nodig hebt of mail naar smurfin2@pandora.be ik probeer het zo snel mogelijk voor je te vinden.

Groetjes

[Dit bericht is aangepast door smurfin (12-03-2001).]

Hoi smurfin, ik zoek al heel lang naar een uittreksel van het boek "Brood op het water" door Anne de Graaf. Ook recensie's hierover zijn welkom. Het is al een best oud boek. Je kan het mailen naar: tzonnetjeinhuis@hotmail.com
alvast bedankt

Oud 15-03-2001, 09:19
Kan iemand mij helpen aan een uittreksel/verslag van het boek Bright lights, big city van Jay Mcinerney? Stuur het naar nynkepastink@hotmail.com

Alvast bedankt, lieve groet Nynke
Oud 15-03-2001, 09:56
hee ik ben op zoek naar het verslag van wonderkinderen in wintertijd (max, dendermonde)en ik kan het nergens vinden kan jij mij mischien uit de problemen helpen???
Oud 15-03-2001, 14:03
Je kan mij met plezier helpen ik zoek een uitreksel voor een duits boek taal maakt niet uit.
Het boek heet "Die Schone und die Kluge"
en het is geschreven door Norgard Kohlhagen.

Mijn email adres: sjoerd@ikdacht.nl
Oud 15-03-2001, 15:30
marit4u
marit4u is offline
Allo smurfin,

Hartstikke bedankt voor het zoeken naar de vorige uittreksel van het boek Idil, een meisje van Yasmina Allas! Maar ik was er dus helemaal vergeten bij te zetten dat ik die al had en dat die te mager waren. Dus als je nog meer vind stuur het dan aub weer naar mijn e-mail:marit4u@yahoo.com

alvast bedaaankkt Mary
Oud 15-03-2001, 17:41
siniminnie
siniminnie is offline
Ja, ik zoek een uittreksel van The Woman Who Walked Into Doors van Roddy Doyle.Helemaal in het Engels!!
Oud 15-03-2001, 17:46
siniminnie
siniminnie is offline
He Smurfin,

Echt hartstikke bedankt als je een uittreksel kan vinden helemaal in het Engels van The Woman Who Walked Into Doors van Roddy Doyle.
Dikke Kus Simone

Mijn adres is:
Simonekersseboom@hotmail.com

[Dit bericht is aangepast door siniminnie (15-03-2001).]
Oud 15-03-2001, 19:22
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
redboard schreef:
hee ik ben op zoek naar het verslag van wonderkinderen in wintertijd (max, dendermonde)en ik kan het nergens vinden kan jij mij mischien uit de problemen helpen???
ik vind wel uittreksels van het boek wonderkinderen maar niet van het boek wonderkinderen in wintertijd
Oud 15-03-2001, 19:25
hallo,ken jij mij helpen?
Oud 15-03-2001, 19:28
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Mila schreef:
hallo,ken jij mij helpen?
met wat?
Oud 15-03-2001, 20:08
maseru
maseru is offline
Hoi
Kun je me alsjeblieft helpen om een samenvatting te zoeken van het boek
Erewhon van Butler. Ik kan het niet vinden!

mijn e-mail is maseru@dolfijn.nl
heel erg bedankt!
maseru

__________________
groets Christie
Oud 15-03-2001, 20:12
maseru
maseru is offline
Hoi

sorry dat ik nog een oproepje had geplaats, ik had mijn vorige niet meer gezien,
bedankt voor het zoeken

maseru
__________________
groets Christie
Oud 16-03-2001, 18:51
olivia'tje
olivia'tje is offline
hoi
hier ben ik weer kan je dan zoveel mogelijk verslagen doorzenden naar mijn email-adres:
flowertje0@hotmail.com
mercikes hé als je het doet
zoveeeeel mogelijk
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
__________________
vele groetjes en kussies aan jessica, gekkemeid, can't hold me down, tofke_h, ikheetsanne en ally en natuurlijk ook de andere onzinners
Oud 17-03-2001, 10:56
Hallo smurfin, wil je me asjeblieft helpen.
Ik moet het boekje Un aller simple van Didier van Cauwelaert lezen, alleen snap ik er geen snars van.
Kan jij misschien een nederlandse sv van dit boekje vinden.
Wil je die dan asjeblieft naar: casper_v_geffen@hotmail.com mailen, alvast bedankt
Oud 17-03-2001, 13:48
hey

Ik heb het boekverslag van the african queen van C S Forester nodig
ik hoop dat jij meer geluk hebt met't zoeken dan ik...
bye

Mathias
Oud 20-03-2001, 19:04
ik zoe een uitreksel van het boek "voodoo" van Rood&Rood
Oud 20-03-2001, 19:39
Manuel
Manuel is offline
Hoi Smurfin,

Kun je me misschien helpen aan een uittreksel van "Spanning" geschreven door Rene Appel en "De wijde blik" geschreven door Willem Jan Otten.
Ik kan er niets over vinden, please help!!!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.