Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 19:19
Redhair
Redhair is offline
Ik ben bi, en vind stom dat ik daar bijna niet over kan praten zonder rare blikken. Hoe vertel ik op school dat ik bi ben? tegen mijn klasgenootjes? Ik zit er eigenlijk best wel mee. Zij zijn 2 jaar jonger, 13 dus, en vinden het allemaal ielh. Iemand tips?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2004, 19:24
Verwijderd
ze moeten ze je maar nemen zoals je bent....
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Waarom zou je het per se moeten vertellen dan?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:25
Jolt_temp
Avatar van Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Ik zou, als er in het gesprek waar jij bijstaat, bijvoorbeeld over leuke meiden wordt gepraat, gewoon zeggen wie jij bijvoorbeeld leuk vindt. Als ze dan iets zeggen als "He, hoe kan jij dat nou weten, jij valt helemaal niet op meiden" of "ben je lesbisch ofzo?" gewoon zeggen dat jij óók op meiden valt.

Of het gewoon tussen neus en lippen door vermelden,
als je met wat vrienden zit te praten, bijvoorbeeld gewoon "Oh, trouwens, ik ben bi." zeggen. Helemaal niet moeilijk over doen, er geen zwaar subject van maken, just say it. Dan doen zij ook het minste moeilijk, als ze dat uberhaupt al gaan doen.


Overigens, vrienden, klasgenoten, dergelijke, ze hebben het gewoon te accepteren. Als ze dan heel anders naar je kijken, is dat gewoon stom van die mensen.

Zit je er dan heel erg op tewachten om het te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:26
Verwijderd
Wil je het vertellen? ('k denk het wel, anders zou je niet vragen hoe je het kan doen.) Ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat het beste kunt doen, vooral bij jonge 'kinderen' lijkt het me idd best lastig. Misschien zou je het tegen een vriend(in) kunnen zeggen en vragen of hij/zij je wil helpen met het vertellen? Of wanneer jullie het er een keer over hebben zeggen dat je het bent ofzo. Of als je het heel graag wilt vertellen, maar niet weet hoe, het er een keer met je mentor over hebben, misschien heeft die er ideeën over of kan hij/zij het in een mentorles een keer ter sprake laten komen (als lesonderwerp ofzo bedoel ik dan, niet zo van 'jongens, ik moet jullie iets vertellen, Redhair is bi').
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:27
Omnipresence
Omnipresence is offline
Dat gaat ze toch weinig aan? Zeker kinderen van 13 kunnen daar weinig begrip voor opbrengen...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Quiana schreef op 25-01-2004 @ 20:25:
Waarom zou je het per se moeten vertellen dan?
Geheel mee eens... Als je er graag over wilt praten, kun je dan niet een paar goede vriendinnen in vertrouwen nemen ipv je klas in te lichten..? Op zich gaat hun (lees klas) jouw geaardheid niets aan..

gooDlucK
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou het alleen aan m'n beste vrienden willen vertellen.
De rest gaat het niks aan en bovendien weet ik van mijn beste vrienden zeker dat ze d'r heel normaal over zouden doen. Althans, ze vinden het misschien wel raar (ik heb een paar vriendinnen met best wel ouderwetse ideeen over dit soort dingen), maar omdat ze mij niet willen kwetsen zouden ze heel normaal naar mij doen. Dat raad ik jou dan ook aan: vertel het niet aan heel je klas; doe dat pas als je weet dat ze het aan kunnen zonder kinderachtig te moeten reageren (meestal met 13 zijn ze nog niet zo ver).
Succes
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:13
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Misschien vind je het stom dat ik het zo zeg, maar je zit nog in de pubertijd en krijgt dan vaak gevoelens die je niet weet thuis te brengen (jaja, ik lees de fancy ). Misschien moet je nog even wachten het te vertellen tot je zeker weet dat je bi bent.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor situatie jij zit enzo. maar dit is mijn advies.
Als je het toch graag aan iemand zou willen vertellen kan je dat denk ik het beste in een mailtje doen ofzo, dan kun je je gevoel goed onder woorden brengen.

En dat die klasgenootjes het allemaal iehl vinden, daar komt misschien verandering in als ze weten dat jij ook bi bent.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:19
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik zie niet in waarom je het zou moeten vertellen aan je klas? Als je een vriendinnetje zou hebben, ja, dan wel.
Veel dertienjarigen kunnen hier geen begrip voor opbrengen of zitten net zelf in de twijfelfase en als iemand het dan zo openlijk op tafel gooit zou het hun wel eens kunnen afschrikken.

Mja, ik zou het nog even voor mezelf houden.

Als je het dan per se wilt vertellen, pols dan even in hoeverre ze al met vriendjes en zo bezig zijn. Zijn ze wel eens verliefd geweest?

't Is idd niet zo eenvoudig, maar ik denk dat je nog even geduld zult moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:29
kleinedraak
Mhh ja moeilijk. Aan mijn klas zou ik het iig niet vertellen, als ze het willen weten komen ze er tocg wel achter. je moet het niet geheim houden als je dat niet wilt maar ik zou niet extra stomme reacties gaan uitlokken, je kunt zeggen en denken wat je wilt maar er zitten altijd van die stoere meiden en jongens bij die het wel maar stom vinden. En je vriendinnen tsja, die van 13 zullen het vaak niet zo goed begrijpen, maar het kan zijn dat zij wel anders en al wat volwassener zijn. Spreek een keertje met z'n allen af en ga wat leuks doen. Jullie kunnen dan bijv. de fancy gaan lezen en je kunt dan zeggen: dat is een leuk meisje, daar zou ik best wel eens op kunne vallen ofzo.
Als je het je vriendinnen verteld zeg er wel bij dat ze niet bang moeten zijn dat je verliefd wordt op hen. Vaak vinden vriendinnen dit er moeilijk(ja ik lees de yes )
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:44
Verwijderd
als je klasgenoten het erover hebben, of jou vragen of je ook een vriendje hebt ofzo, dan kun je makkelijk vertellen dat je bi bent, maar ga niet naar je klasgenoten toe van: mensen, ik moet jullie iets vertellen, ik ben bi. toen ik voor het eerst een vriendin had was dat heel duidelijk omdat ze bij mij op school zat enz. dan krijg je idd soms lullige reacties. nu zit ik op een andere school (heeft daar niks mee te maken hoor) en ik vertel het alleen als toevallig dat onderwerp wordt aangesneden, of als mij gevraagd word of ik een vriend heb, of dat ik verliefd ben. en ik vertel het alleen als ik denk dat ik die mensen kan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:40
Redhair
Redhair is offline
Weet je wat het is? Ik ben nu op een vriendin van me verliefd, en we hebben het er wel eens over gehad hoe het zou zijn als we wat zouden hebben. (Zij weet dat ik op haar ben). Maar stel dat we wat zouden hebben, en we waren in de stad aan het zoenen. Iemand van de school/uit de klas loopt voorbij. Maandag weet de hele school het. Dan heb ik liever dat ze het weten omdat ik het vertel dan dat ze het er zo te weten komen. Als ze het op die manier van 'betrappen' te weten komen kunnen ze me best erg pesten. En ik weet toch wel 99% zeker dat het geen pupertijdfase is. Was toen ik klein was ook al verliefd op een meisje. Het voelt gewoon net als een jongen. Gewoon.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:42
Redhair
Redhair is offline
Laatst met Biologie keke we trouwens een film over homoseksualieteit. Daarna moesten we erover discuseren. 2 jongens (komen beide uit Armenie) vinden het stom, maar zouden homo's enzo niet negeren. De rest vond het wel normaal. We hadden er nog een heel gesprek over en ik wilde het bijna zeggen, maar toen kapte de lerares de discussie af.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:05
tsjuk
tsjuk is offline
Ik vind het, nadat ik jou stukjes heb gelezen, best logisch dat je het gaat of wilt vertellen. Als ze er via via achterkomen heb je er denk ik meer last van.
Persoonlijk zou ik het als het zou kunnen wat langer wachten. Je merkt toch wel dat er nu heel anders over wordt gedacht dan toen ik in de brugklas zat. Maar als je niet anders kan en het echt nodig vind ben ik de laatste die je tegenhoud. Ik heb er wel bewondering voor dat je het durft te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:41
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
als ik jou was zou ik het niet aan mensen van 13-14 jaar oud vertellen, die zien dat nog als "raar"
je kunt het misschien aan je ouders vertellen of aan volwassenen. over een paar jaar vertel je het gewoon, dan wordt er meestal niet meer raar over gedaan. (dat zou ik doen in elk geval)
succes ermee, het is jouw leven dus zij moeten het zowiezo accepteren!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:14
Verwijderd
als die mensen uit jou klas het *gewoon* vinden, zullen ze je ook niet pesten als ze jullie zien. goed, ik denk (mijn ervaring is) dat sommige mensen nou eenmaal domme reacties geven, ik denk niet dat je dat kunt voorkomen. zorg gewoon dat je wat mensen hebt die je kunt vertrouwen, waar je op terug kan vallen.
en voor de rest moet je er gewoon om lachen, niet waar die kwallen bij staan, maar gewoon achteraf. mijn vriendin en ik shockeren mensen soms express in de stad omdat de meeste reacties echt lachwekkend zijn . als je het onderwerp zelf niet te zwaar belaadt, doen anderen dat ook niet, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:27
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 27-01-2004 @ 13:41:
als ik jou was zou ik het niet aan mensen van 13-14 jaar oud vertellen, die zien dat nog als "raar"
De meeste dan. Er zijn ook mensen die er goed op zullen reageren lijkt mij. En zoals al gezegd is; maak er niet zo'n zwaar onderwerp van, in mijn ogen is het helemaal niet raar ofzo.
Als je klasgenootjes raar gaan doen als je het vertelt moet je maar gewoon vragen waaróm ze zo doen. Waarschijnlijk hebben ze dan geen reden want waarom zou bi zijn raar zijn? Ik zou het niet weten.....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2004, 17:26
Verwijderd
Als je het echt gaat vertellen zonder dat iemand er om vroeg, dan vestig je er zelf de aandacht op en wordt het abnormaler gevonden dan het is...

Gewoon voor jezelf houden, en als het ter sprake komt dan zeg je het gewoon, en doe je ook alsof het normaal is. Of je zegt het niet (dat laatste heb ik gedaan en doe ik eigenlijk nog steeds), zelfs tegen mn ouders, nu heb ik een vriend dus vraagt niemand er meer naar enzo).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:33
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
aan bi zijn is niks vreemd en vind het top dat je dat bent en er voor uitkomt ook al ben je hier anoniem

precies waarom zou e het moeten vertellen aan hun. je kunt het ook nog een tijdje voorjezelf houden als je er miss nog een beetje meezit, ksnap best dat je niet pecies weet hoe je ermee om moet gaan. kzou dat ook niet weten. meestal zijn meisjes meteen dan van ieuw, blij bij me uit de buurt. maar dat zijn van die grote aanstellers. soms zit er een tussen die het hardst gilt en zelf ook bi is. als je het zegt , pobeer je dan niet teveel aan te trekken op hun reactie, het kan je pijn gaan doen. ik wil je hier tuurlijk niet de grond mee inhakken maar probeer je sterker te maken.

meis suc6

denk alleen niet dat je me snapt en dan ik het goed heb uitgeleg
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:20
Redhair
Redhair is offline
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga het de klas pas vertellen zodra ik wat met een meisje heb. Mijn ouders en vrienden weten het allemaal al, en hebben er allemaal positief opgereageerd. Zij weten het ook al een poos. Nogmaals bedankt!\\
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 08:30
Carlie
Carlie is offline
Ik denk idd dat zoiets heel erg moeilijk is om te vertellen. En al helemaal aan 13jarige. 13jarige zijn eigenlijk nog een beetje kinderen. Ze zijn misschien nog nooit verliefd geweest en zitten misschien nog helemaal niet in de puberteit!!!

Als jij gaat vertellen dat je bi bent heb je een grote kans dat dat ze erg afschrikt. Je bent al 2jaar ouder, en dat scheelt heel erg veel. Het is namelijk een verschil tussen een pubermeisje en een kind, en die denken heel anders over bijna alles!!!!
Misschien kan je er beter met andere mensen over praten, want ik kan me voorstellen dat je ergens over wilt praten. Maar misschien is een vertrouwingspersoon/iemand zelfde leeftijd of ouder/ouders/familie enz een beter idee.

Je meot het natuurlijk altijd zelf weten, ik ken jou niet en ik ken je klas niet, dus eigenlijk kan ik er heel weinig over zeggen! Ik heb gewoon opgeschreven hoe ik denk dat iemand van die leeftijd erop zal reageren.

Succes ermee!!
Carlie
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:06
Ingemar
Ingemar is offline
hoe zie je dat voor je dat je dat aan je klas gaat vertellen. Gewoon aan allemaal tegelijk of een voor een als het ter sprake komt.
Dat laatste doe ik meestal. Het is niet zo makkelijk om het in een groep te zeggen (vin ik dan) Zelfs nu bijna iedereen het weet, praat ik er in een groep niet zo erg makkelijk over. In kleine groepjes is het anders, dan durf ik eigenlijk alles er wel over te vertellen. Maar het ligt er wel aan wie het is, ik moet ze wel vertrouwen, om dus meer erover te vertellen.
Wat ik ook een beetje moeilijk vind te begrijpen is waarom je perse in het openbaar zou zoenen. Dat is toch niet nodig. Van niemand niet. Jongen- meisje of meisje-meisje, jongen-jongen. Het maakt neit uit, maar fijn is het niet. Ik zoen nooit in het openbaar, een kusje kan nog wel maar echt zoenen bewaar ik voor thuis. Ik denk dat dat ook slimmer is tenzij je idd een reactie wilt uitlokken. (zie 'me blackrose')
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:13
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Zoals bijna iedereen hier op het forum weet ik niet of het echt nodig is dat je het gaat vertellen. Ik ben zelf ook bi en dat is iedereen eigenlijk heel geleidelijk aan vanzelf te weten gekomen. Ik heb het er nooit echt over gehad. Toch heb ik heb idee dat de meeste mensen in mijn omgeving het wel weten, maar ik geloof niet dat het iemand iets uitmaakt. Heb je een reden om het per se te willen vertellen??

Als je meer wil weten over hoe het bij ging mag je me altijd mailen, ik voel er alleen niet zo veel voor om mijn hele verhaal hier op het forum te zetten
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:20
Redhair
Redhair is offline
OEPS! Ik had het op me livejournal gezet, dat ik bi ben, en een meisje uit me klas heeft daar gekeken! die heeft het tegen de rest van de meisjes verteld, dat was maandag. Vandaag kwam ze er pas mee. Ze vinden het allemaal niet erg, hun gedrag was de afgelopen week ook niet veranderd! WHOEI!
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 09:59
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Redhair schreef op 29-01-2004 @ 21:20:
OEPS! Ik had het op me livejournal gezet, dat ik bi ben, en een meisje uit me klas heeft daar gekeken! die heeft het tegen de rest van de meisjes verteld, dat was maandag. Vandaag kwam ze er pas mee. Ze vinden het allemaal niet erg, hun gedrag was de afgelopen week ook niet veranderd! WHOEI!
Nou mooi zo is dat ook weer voorbij. Zenuwachtig voor niks eigenlijk, maar dat weet je ook niet van te voren! Nu kan je lekker den wat je wilt!
Ik ben blij voor je dat iedereen goed reageert
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vertel je het aan je ouders?
Verwijderd
98 22-04-2021 11:05
Liefde & Relatie Hoe vertel ik het haar?
Verwijderd
1 08-01-2015 21:38
Psychologie Hoe vertel ik het mijn ouders?
!anoniempje!
23 07-05-2014 15:36
Liefde & Relatie Hoe vertel ik het haar?
JustAsking
4 20-02-2010 16:06
Liefde & Relatie Hoe vertel ik het ..!!
Sigaklop
23 17-08-2004 20:32
Seksualiteit hoe vertel je het?? en meent mijn vriendje het volgens jullie?
framboosje
8 02-08-2002 06:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.