Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 15:41
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai allemaal!


een tijdje geleden heeft mn broer het contact met ons verbroken, dat houd in met mn moeder 1 zus van mij en ik! ik voel me klote hierdoor, omdat ik geen reden heb gekregen waarom hij mij niet meer wil zien! voordat hij een relatie kreeg met nu zijn vrouw, konden we heel goed overweg, samen op vakantie, ritjes op de motor erzo. maar nu is hij getrouwd en zijn vrouw en wij zijn heel verschillend! dat kan, maar zij vind ons dus helemaal niks, we hebben al veel gesprekken gehad waarom het nu zo moet lopen, volgens mijn "schoonzus" heeft mijn moeder haar zo gekwest dat ze haar niet meer wil zien, en ze ziet mij en mijn zus in 1 lijn met mn moeder, dus wij worden er ook uitgegooid! met mijn gehandicapte broer en zus willen ze wel contact hyouden, zeggen ze, tsja lekker makkelijk he! maar als zij bellen nemen ze standaard niet op! mijn broer heeft ook een kindje die ik niet zie, en de tweede is op komst, we hebben al een briefje gehad dat we niet welkom zijn in de kraamtijd...... Ik snap gewoon niet dat mijn broer zich zo laat behandelen door zijn vrouw, ik weet namelijk zeker dat mijn broer dit niet wil, hij zei dat hij het graag weer wilde proberen, maar zijn vrouw zei gelijk dat ze! het niet wilden! ongelofelijk, hij heeft ook gezegt dat we maar beter niet kunnen komen want anders is het huis te klein(vrouwtje dus hels)

ik vind het zo frustrerend, vooral nu de moeder van mn "schoonzus" bij mijn zus en broer in de straat komt wonen!


sorry voor het lange verhaal, maar ik kan er echt neit bij dat mijn broer zo iets doet! ik ben nu dus nog een broer kwijt! (de ander is verongelukt, en ik mis hem nog steeds zo ontzettend!)

liefs T.S

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 16:20
artless
artless is offline
Je moet misschien eens proberen om met hem in het geheim iets af te spreken, alleen jullie twee. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:34
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
ik zou het ook niet willen, dat me contact verbroken is met me broers of zussen.
ik ben het eens met artless.

sterkte
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik zou zeggen, laat hem weten hoe en wat jij erover denkt.
Schrijf een brief (print desnoods deze topictekst uit), bel
hem een keer op, vraag evt een keer of hij wil afspreken?

Nou weet ik niet in hoeverre je contact met hem kan krijgen
ed omdat je zegt dat hij het verbroken heeft... Maar het lijkt
me wel goed om dit iig uit te praten ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:04
Verwijderd
Zorg (zoals al vaker hier gezegd) dat je contact met je broer krijgt waar je schoonzus niets mee te maken heeft, en praat met hem alleen.
Als je broer (wat jij ook vermoed) het niet met zijn vrouw eens is, probeer hem dan zo ver te krijgen dat hij dat haar duidelijk maakt. Nu ze getrouwd zijn betekend dat nog niet dat jouw schoonzus het recht heeft om jouw broer contacten met familie te beperken of te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 00:24
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Kun je hem niet schrijven?..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:28
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
schrijven heb ik al gedaan, maar in een gesprek hebben ze die hele brief veranderd, en zeiden ze dat ik heel erge dingen had gezegt ( dom dom dom, geen kopie gemaakt) wat helemaal niet waar is!

en gesprekken zijn er geweest, maar helpt niet! mijn schoonzus houdt vol dat mijn moeder haar zo heeft gekwests, en tsja, ik ben nou eenmaal haar dochter, die bij haar woont, dus ik zal ook wel erge dingen zeggen!

mijn schoonzus heeft serieus een kronkel, ze heeft nu namelijk ook haar vader de deur uit gezet, want haar ouders zijn pas gescheiden, en pa is nu ook taboe! Hoe kan ze dit toch doen! ik snap het niet! Egoistische trut is het!!

xx T.S
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
jeej! wat erg...
dit lijkt me dus echt vreselijk
ik had het allemaal gelezen, wilde weer terug gaan naar het forum, zonder te reageren dus, omdat ik niet wist wat ik moest zeggen... maargoeg, ik ben het met de anderen eens, hoewel ik zie dat dat heel moeilijk zou gaan, zolang je broer dit zelf niet inziet. het is een optie nog een keer een brief te schrijven, en daarin te zetten wat je ook in je vorige brief hebt gezet, en dan wel een kopie ervan te maken. maar of dat zoveel zin heeft? ik bedoel.. je broer moet het wel zelf inzien en dat kan jij niet voor hem doen!! het lijkt me een verschrikkelijk moeilijke situatie.

(F) wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:15
brinta
brinta is offline
Ik herken de situatie. Mijn broer had een relatie met een meisje, tussen ons (de rest van het gezin) en dit meisje boterde het niet. Later bleek dat zij al maanden vreemdging met mijn andere broer (2 tegelijk uit hetzelfde gezin dus). De relatie was toen over, maar het heeft mijn broer heel erg 'geknakt'. Hij maakte een depressieve indruk en heeft langzaam het contact met ons gezin verbroken. ik heb hem toen een hele open en gevoelige brief geschreven met de vraag waarom hij zo'n afstand neemt. Hij reageerde hierop door te zeggen dat hij niet boos is op mij, maar des te meer op mijn ouders. Hij eiste van mijn ouders dat zij moesten breken met de schuldige broer, mijn ouders konden dit (kiezen tussen 2 van hun kinderen) uiteraard niet. Dit neemt hij mijn ouders erg kwalijk.
Hij zit op dit moment thuis, ziek, kan niet werken. Hij heeft helemaal genoeg van hetr leven dat hij tot nu toe leidde (bijv de studie die hij heeft afgerond, had succesvolle baan). Ik heb hem nu al anderhalf jaar niet meer gezien, wel heel af en toe ge-smst en een keer gebeld. Ik ben heel erg bang dat er iets met hem gebeurt en dat ik er dan niets van hoor of weet. Langzamerhand veranderen zijn telefoonnummers en hij heeft nog nooit uit zichzelf contact met mij opgenomen, het initiatief lag altijd bij mij.
Ik weet dat ik eigenlijk gewoon een keer bij hem langs moet gaan, maar de drempel is voor mij te hoog (ik neem mezelf dit heel erg kwalijk). Ik weet niet of ik op een ongelegen moment weer in zijn leven kom.

Mijn ouders missen hem vreselijk, het voelt alsof hij dood is. Hij reageert vrij boos als ze proberen contact op te nemen. Wij zijn niet een gezin waarin dit soort dramatisch gedoe in de lijn der verwachtingen lag, we weten gewoon niet hoe we hiermee om moeten gaan. Ik wil hem graag opzoeken, maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Ik durf hem niet zomaar op te bellen. De laatste keer dat ik hem zag ging het contact heel geforceerd, ik ben bang dat het nu weer zo gaat en daarom durf ik geen contact te zoeken.

Sorry voor het lange stuk, ik wilde dit graag even kwijt.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:22
Carlie
Carlie is offline
Heej!!

Tsjah dat is moeilijk lijkt me. Als je broer die je al jaren kent en goed bevriend mee bent je opeens neit meer wil zien!
Uit je verhaal blijkt dat het echt door zijn vrouw komt, misschien durft hij er niets van te zeggen omdat hij haar niet kwijd wil. In een relatie is er altijd een die een beetje de touwtjes in handen heeft en in de relatie van jouw broer is dat wel heel duidelijk en misschien ook wat overdreven.

Maar je broer is vast wel eens alleen. Als z'n vrouw naar het werk is of om vaste tijd iets heeft kan je toch gewoon naar hem toe gaan. Of je gaat naar je broer's werk toe en zegt dat je nu absoluut met hem wil praten. Leg hem uit dat je het heel erg vind en dat je hem mist en dat je natuurlijk de kinderen van wie jij TANTE!!! bent heel graag wilt zien. Je broer zal dit vast wel begrijpen. Hij kan er misschien met zijn vrouw overhebben en wat voor je regelen! Probeer aardig te doen tegen z'n vrouw zodat ze jou mag, en zodat je langs mag komen.

Succes ermee!!
Kus,
Carlie
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:16
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Misschien is 'r hem iets aangedaan thuis door (één van jullie of allemaal) wat hij niet/nooit zal vergeven
iets waar je misschien helemaal nog niet over gedacht heb, misschien wel iets van jaren gelden of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie weer in contact komen met ex vriendin
Steefdb
16 03-08-2013 21:52
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Terug bij je ex?
mystery86
130 28-02-2005 13:45
Liefde & Relatie Wel eens contact met iemand verbroken voor je relatie?
Alistar
43 29-11-2004 15:49
Liefde & Relatie Klinkt dit verhaal vaag?..
ED209
22 14-03-2004 16:44
Liefde & Relatie Contact verbroken, maar toch nog niet afgesloten. Brief: ja of nee ?
Bikinie-meisje
13 05-03-2002 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.