Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 09:30
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 09:39
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-02-2004 @ 10:30:
........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)
1: doorzettingsvermogen en vasthoudendheid denk ik toch wel
2: het vermogen om mijn gevoelens te kunnen uiten naar anderen negatief en positief.
3: Door te leren praten en prof hulp te zoeken en daar aan kaarten dat ik dat niet kan of heel moeilijk en dan er aan gaan werken samen met een begeleider want zelf red ik dat nooit.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:28
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
1) Mijn doorzettingsvermogen en koppigheid
2) Het kunnen praten over mijn gevoelens, opener zijn
3) Die eigenschappen worden al gestimuleerd door familie en vrienden die dingen uit me trekken, blijven vragen zodat ik wel moet gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:56
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
1:Ik kan me vaak makkelijk ergens overheen zetten, niet altijd natuurlijk maar over het algemeen ben ik best makkelijk met me over dingen heen zetten. Andere mensen begrijpen dat soms niet, die denken dat het me allemaal niets kan schelen en dat niets echt betekenis voor me heeft. Maar dat is niet zo, het zit gewoon niet in mn karakter om ergens heel lang in te blijven hangen.

2:Ik zou wel meer inlevingsvermogen willen hebben, zodat ik me wat beter in een ander kan verplaatsen en daar meer rekening mee kan houden, dat doe ik nu niet altijd.

3: Ik heb nog geen mogelijkheden gevonden om mn inlevingsvermogen te ontwikkelen maar heb er ook nog niet echt over na gedacht hoe ik dat zou moeten doen.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:02
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Welke karaktereigenschappen van jezelf helpen jou......

........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)

1 Negativiteit (trekt mij er enorm goed doorheen)
Individualisme
2 Respect krijgen (ook al doe je tegenwordig iets goeds, dan
word je nog neit gerespecteert)
Spellen ( )
3 De hele zooi negeren, of kei hard tegen ingaan
Respect tonen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:34
Anathema
Avatar van Anathema
Anathema is offline
1) Mijn vermogen om dingen te relativeren. Als ik me kut voel weet ik dat ik me eigenlijk niet hoor kut te voelen omdat er andere mensen zijn die zich pas écht kut voelen. Dan zie ik terug hoe goed ik het eigenlijk wel heb.

2) Meer zelfvertrouwen. Ik durf weinig risico's te nemen omdat ik altijd denk dat ik waarschijnlijk zal falen. Hierdoor waag ik het meestal niet om goeiedag te zeggen tegen mensen die me leuk lijken, maar ik eigenlijk niet ken.

3) Meer met vreemde mensen praten zou mijn zelfvertrouwen opkrikken, tenminste als ze me leuk vinden. Ik moet mezelf alleen kunnen overhalen om daadwerkelijk eens goeiedag te gaan zeggen.
__________________
Do you remember when we were transparent?

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-02-2004 @ 10:30:
........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)
1: Doorzettingsvermogen
2: ik zou willen dat ik beter mijn gevoelens kon uiten,ik ben niet stil,in tegendeel zelfs,maar als mensen over gevoelens gaan praten klap ik sicht,ik weet niet precis hoe dat komt,ik heb gewoon moeite om mensen daarover in vertrouwen te nemen,ik heb zoiets van "als ik het niet vertel,komt er ook zeker niemand achter"
3: ik weet het niet precies,zit op een punt dat ik voor het eerst in mijn leven ect gevoelens heb voor een meisje en weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan,mischien moet ik er gewon een keer met iemand over praten,dat zou een goed begin zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Eigenschappen waar ik blij mee ben, is creativiteit. (Op een crea. manier bijv. problemen oplossen, werkstukken/ reflexieverslagen in elkaar zetten e.d.)

Gebrek aan zelfdiscipline.... Erg vervelende eigenschap, zowel voor mezelf als ook voor anderen.. (Met schoolzaken e.d. ga ik soms ietwat nonchalant om...)

Tja, eigenlijk is het een kwestie van 'gewoon doén' en er niet omheen draaien...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:19
Verwijderd
1. a) relativeringsvermogen (humor)
b) ik kan vrij nuchter/objectief tegen een situatie aankijken. (die mij persoonlijk treft) Dat maakt een aantal moeilijke beslissingen een stuk makkelijker.
2. Doorzettingsvermogen
3. sorry..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-02-2004 @ 10:30:
........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)
1. ik heb doorzettingsvermogen (hoewel ik wel even in een dipje kan raken als het na de zoveelste poging nog niet lukt..),

2. ik zou beter tegen kritiek willen kunnen, en het niet gelijk op mezelf willen betrekken. kritiek krijgen op iets wat je doet is in principe prima en iets waar je wat van kan leren, maar ik vat het dus op als kritiek op MIJ ipv op wat ik doe...

3. dit is inderdaad een vrij lastige.
ten eerste me niet gelijk laten kennen (want dat laten kenne brengt wel eens problemen met zich mee) en dan bedenken, wie die persoon is wie dan kritiek heeft (ouders, leraar, of de grootste bitch van de school, die toch niet verder gaat in denkvermogen dan 'zijn deze kleren nog wel in de mode')

zoiets?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
........om met bepaalde problemen om te gaan? & beschrijf deze...(1)

Welke eigenschap(pen) zou je (meer) willen hebben, om beter met bepaalde problemen te kunnen omgaan?(2)

Welke mogelijkheden zie je, om deze eigenschap(pen), (die je kunnen helpen) te ontwikkelen?, hoe zou je die eigenschap(pen) kunnen stimuleren? --> probeer elkaar hier wat mee te helpen, geef elkaar adviezen/ideeën, dit is een vrij lastige, denk ik (3)


(1) doorzettingsvermogen, optimisme, relativeringsvermogen. En ik probeer reeel te blijven. Als ik me niet goed voel neem ik pauze tot het weer gaat en dan ga ik weer terug. Niet proberen door te zetten als dat het probleem alleen maar erger maakt.

(2) geduld en meer sociale vaardigheden zouden ook wel handig zijn. Als iemand mij verteld waar hij/zij mee zit kan ik zo met allemaal oplossingen voor dat probleem bedenken, en ookwel luisteren enzo maar daar ergens houd het wel op. Ach, ik probeer het tenminste en ik leer het vanzelf wel

(3) Tja geduld. Ik ben dat eigenlijk al aan het leren. Humor helpt bij mij wel, en er over kunnen praten ookwel. Eigenlijk helpt dat mij bij alles wel. Tja sociale vaardigheden kan ik ookal redelijk. Verder gewoon veel met mensen enzo blijven omgaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:41
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
1 doorzettingsvermogen
2 Het niet rationeel kunnen nadenken. Als ik dat kon had ik ook geen problemen gehad.
3 ben nu met iets vaags bezig om meer rationeel te denken. Van boekjes enzo, praten etc.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 08-02-2004 @ 20:41:

3 ben nu met iets vaags bezig om meer rationeel te denken. Van boekjes enzo, praten etc.
RET-methode?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:51
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
1 cynisme/sarcasme/ironie - ik laat - zeker voor mijzelf - mn problemen minder erg overkomen, en ik ben erg goed in het ontkennen van problemen/gevoelens/gedachten, waardoor ik heel lang door kan gaan (maar is niet echt een goed punt, i guess)

2 zelfdiscipline. heel veel zelfdiscipline. en meer gestructureerd kunnen handelen...

3 blijven proberen > gaande weg leren, i guess. ik weet het niet....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 10:00
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
-Optimisme
-Kunnen genieten van mooie dingen (noem maar iets simpels als n mooie zonsondergang)
-Niet zo makkelijk mijn zwakte/verdriet tonen
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:52
D-But
Avatar van D-But
D-But is offline
Optimisme..
Relativeren..
Zelfvertrouwen..
Weten wat ik wil..
Proberen andere mensen met hun problemen te helpen...
__________________
Soft as a butterfly, stings like a bee..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:30
Earendil
Earendil is offline
1. aanpassingsvermogen, me makkelijk over dingen heen zetten, humor
2. moet ik ze allemaal noemen...? vooral wat assertiever zijn, iets minder overgevoelig en veel opener zijn
Er niet steeds aan denken wat anderen allemaal wel niet van m'n acties vinden en gewoon zeggen wat ik denk
3. Iets meer gedachten er gewoon uit flappen zonder eerst na te denken of ik zoiets wel mag zeggen, of het niet verkeerd overkomt. Aan m'n zelfvertrouwen werken (al zou ik niet weten hoe )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 10:09
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hoopvol.
Relativeren.
Ik wil alles snappen altijd zegmaar.

Maarja, heb je blijkbaar ook neit alles aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Psychologie Verlegenheid
Verwijderd
58 13-02-2010 19:42
Liefde & Relatie E-cursus Vrouwen versieren
jjohan
3 09-01-2010 19:52
De Kantine karakter voorspeller
I love stars
264 15-04-2004 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.