Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2007, 09:20
Verwijderd
TS begint:
Tot nu toe ben ik 3 keer verliefd geweest.

De eerste keer was op mijn 15e. Ik ben ruim anderhalf jaar heel hevig verliefd op haar geweest. Dat kwam vooral door haar goddelijke benen, taille en achterwerk. Van haar bovenkamer moet ze het niet hebben, in ieder geval.

De tweede keer was op mijn 18e. Op dit meisje ben ik een maand of 3 verliefd geweest. Ontzettend schattig, lief meisje maar we pasten gewoonweg niet bij elkaar.

De derde keer is nu, op mijn 19e. Zij lijkt wat dat betreft als een geschenk uit de hemel, daar zij alles heeft wat ik in een meisje zoek. Iets zegt mij dat dit nog wel eens heel lang zou kunnen duren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 09:31
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Hmm, ik vind verliefdheden achteraf altijd minder indrukwekkend (en dus ook minder als 'verliefdheid' gelden) dan als ik er middenin zit .

Op de middelbare school ben ik lang met vlagen verliefd geweest op mijn 'beste vriend', wat overigens niet wegnam dat ik andere jongens ook leuk vond . Helaas zag hij mij niet op die manier.

In mijn eerste jaar ben ik verliefd geweest op twee wat oudere jongens, niet tegelijkertijd uiteraard. Ook dit waren heel hevige maar 'onmogelijke' verliefdheden wat terugkijkend betekende dat ik er gewoon nog niet aan toe was.

En toen werd ik aan het begin van mijn tweede jaar verliefd op mijn huidige vriendje en dat ben ik nog steeds (of weer). Ook in de tijd dat het uit was, ben ik nooit meer verliefd geworden op iemand anders.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 09:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Echt verliefd... Twee keer denk ik. Interesse in iemand heb ik wel vaker gehad, vooral toen ik aan het puberen was () maar verliefd zijn is toch anders.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:00
Verwijderd
't Is een beetje lastig om te bepalen nu omdat het inderdaad achteraf een stuk beter te relativeren is en het niet te vergelijken valt met hoe ik me nu voel.

Ehm, een poging. Nou, van m'n 14e tot m'n 16e (en dan vooral toen ik 14/15 was, eigenlijk, op m'n 16e was het een aflopende zaak) op een klasgenoot. Dat vond ik toen heel hevig en het was ook heel dramatisch, in de zin van "Ik zal nooit van iemand anders houden!!11"

Ik heb voor het eerst gedanst met hem en toen was het raak. Nooit wederzijds geweest, natuurlijk, anders was het al snel over gegaan denk ik. Op het moment vond ik het heel echt enzo, maar als ik achteraf kijk dan weet ik dat ik niet zozeer op hem verliefd was alswel op het idee van verliefd zijn, op hoe ik fantaseerde dat hij zou zijn.

Als ik hem nu zou zijn tegengekomen, zou ik werkelijk geen tweede blik op hem geworpen hebben trouwens Hij is zooo niet mijn type. Geval van knap-toen-hij-veertien-was en het is nooit echt wat geworden.

Tussen dat en nu een flink aantal crushes - ik noem ze maar zo omdat het meestal van korte duur was en meer een soort hevig leuk vinden was dan echt verliefd zijn, wel met kriebels maar weinig 'echt' gevoel. Was trouwens vrijwel allemaal ook op uiterlijk/uitstraling gebaseerd en op hoe ik dácht dat hij zich zou gedragen, vaak van een afstand op jongens.

In de gevallen dat het wederzijds was en we zoenden/iets kregen, was ik heel snel weg, trouwens Zelfde als wanneer jongens verliefd waren op mij, dan hoefde ik ze niet. Achteraf gezien was ik gewoon nog helemaal niet toe aan een relatie en wilde alleen maar spelen met het gevoel op een afstandje. Op het moment ergerde ik me er wel eens aan en heb ik een aantal harten gebroken geloof ik

Dan nog een twijfelgeval... in zekere zin een soort opeenvolging van crushes op dezelfde persoon die ik eigenlijk toch wel een verliefdheid kan noemen. Dit niet omdat het gevoel nu heel diep zat, maar meer omdat ik voor het eerst iemand leuk vond om wie hij was, hoe hij deed (nou ja, misschien om hoe hij zich naar mij toe liet zien), om de gesprekken die we voerden, en niet alleen om z'n leuke kop.

Ook niet wederzijds, trouwens. Nou ja, ik denk dat er wel wederzijdse interesse was, maar het is nooit echt uitgesproken (behalve dan heel veel nietserieus geflirt) en d'r is ook nooit wat gebeurd.

En dan vriendlief. Leren kennen, tijd lang leuk gevonden, veel gepraat en achteraf gezien geflirt, maar dat hadden we toen niet van elkaar door. Had met mezelf afgesproken dat ik nu niet ging wegrennen als hij mij leuk zou vinden. En dat is al bijna drie jaar geleden.. Dit is wel het echte verhaal trouwens, met houden van en knuffelen en al die dingen die ik vroeger niet hoefde

/rant

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hmm, drie keer echt hevig verliefd, met vlinders in de buik en niet meer kunnen eten

1: mijn eerste verliefdheid op een klasgenootje toen ik 12 was, heeft één jaar geduurd, niet wederzijds.

2: mijn eerste 'echte' verliefdheid toen ik 14 was, heeft zo'n 3 jaar geduurd (!), nog wat aangeklooid maar nooit wat geworden.

3: mijn ex, toen ik 18 was, 3,5 jaar een relatie mee gehad.

__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:22
kaj1905
kaj1905 is offline
ik ben al redelijk vaak verliefd geweest ( ik dacht in ieder geval dat ik verliefd wás..... , bleek dus achteraf niet zo te zijn )......

Maar deze keer is het echt raak, met Princesse Suze :$

Echt, ik hou gewoon zóóóóóveel van haar, en wil haar gewoon niet meer kwijt......
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:06
Verwijderd
Op m'n 12de dacht ik echt verliefd te zijn, maar ik vond die jongen eigenlijk vooral irritant na een tijdje, omdat hij iedere dag langs kwam en dan heel claimerig deed. Ik zei een keer dat ik het uit wilde maken en toen zei hij dat het niet leuk was daar grapjes over te maken, terwijl het geen grapje was Goed, ik was dus niet verliefd, hij wel. Uiteindelijk ging 't gewoon voorbij; hij ging naar een andere middelbare school dan ik en toen heb ik hem nog twee keer gezien Ja, en pas geleden nog. Hij is echt níets voor mij... ik twijfel zelfs aan zijn geaardheid... (en hij ook, geloof ik).

Daarna op m'n 13/14 echt echt verliefd geweest op vakantie, op een deense jongen. Zó leuk. Hij was 3 jaartjes ouder. Oef, dat was echt verliefd We hebben ook gezoend, heel lievig

En toen op m'n 15de nog verliefder. Echt heel erg. Ik was helemaal in de war en raar. En met hem ben ik nu nog steeds
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:07
__
Avatar van __
__ is offline
verliefdheid #1: op een goede vriend van me. sloeg eigenlijk nergens op, want ik was zo verliefd op hem dat ik me echt achterlijk gedroeg in zijn aanwezigheid. hij deed altijd heel aardig tegen me, maar ik snap nog steeds niet waarom want ik gedroeg me dus echt als een mongool. na een tijdje ging dit over, want hij kreeg iets met een vriendin van me. wel vaag dat het toen ineens overging want ik was wel echt heel erg verliefd op hem. maar goed, sindsdien zijn we hele goede vrienden en komt ie altijd bij mij met zn relationele problemen (en dat zijn er nogal wat). duurde iig een half jaar ongeveer denk ik.

verliefdheid #2: hier ga ik niet te veel over vertellen aangezien dit een user op dit forum betreft het was in ieder geval wederom niet wederzijds en het duurde veel en veels te lang (1,5 jaar misschien?). ga wel nog steeds met hem om.

verliefdheid #3: eindelijk wederzijds . dit is dus mn huidige vriendje, wat onder andere door verliefdheid#2 aan is gegaan omdat hij ons koppelde. duurt misschien alweer zo'n 2 jaar nu aangezien ik hem al best een tijdje interessant vond, voordat we daadwerkelijk iets kregen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:13
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
3 keer

Een keer op mijn eerste vriend. Anderhalf jaar een relatie meegehad
De tweede keer op mijn tweede vriend. Ruim anderhalf jaar een relatie meegehad.
En nu ben ik ook met vlagen verliefd. Vooral als ik bij hem ben en als ik net terug ben voel ik me verliefd.
Ik dacht dat ik ook verliefd was op al die korte relaties. Maar ik denk achteraf dat dat wel meeviel!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
2x echt eigenlijk. weinig gecrusht.
1e keer was ik 19. Heel overweldigend, gewoon irritant als ik terug kijk. Het echte, niet eten, niet slapen, niet over iets anders kunnen denken. Dat werd uiteindelijk ook een korte relatie waar hij na een maand of 2 een eind aan maakte, verliefdheid was destijds nog niet over -> draaaaaamaaaaaa.

2e keer was met mijn huidige vriend, heel ander gevoel, minder dramatisch. Maar wel heel toinkig [edit, het was druk op het werk, ik kon het verhaaltje niet aftypen]
Veel warmer gevoel, heel vertrouwd en fijn maar dan met kriebels. Ik durfde in het begin ook niet goed mezelf over te geven, bang dat het weer mis zou gaan en van je roze wolk donderen doet pijn, dus ik was wat voorzichtiger. Ach ja, en hoe lang duurt dat verliefde gedoe? geen idee, het is heel geleidelijk overgegaan in 'houden van' (buuuuh cliché!) Zo nu en dan heb ik echt nog wel van die verliefd-kriebels, maar niet constant, maar dat is ook niet realistisch na 44 maanden

Zo nu is het wel af
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:12
Verwijderd
Echt verliefd, 3 keer

-Op m'n 12e: was gewoon echt een leuke jongen, maar hij vond mij niet leuk...verliefdheid duurde een jaar ongeveer
-op m'n 14e: eigenlijk zo'n zelfde type als de eerste, hij vond mij ook niet leuk...dat heeft bijna 3 jaar geduurd!!
-en nu vind ik dezelfde jongen als toen ik 12 was leuk, hij weet dat, maar verder is er (helaas) niets...die verliefdheid duurt nu al een maand of 3

het zit niet echt mee
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:07
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
basisschool:
daan: in groep 5, mijn eerste hevige crush
sanderijn: groep 6, duurde even, ongeveer een half jaartje
hilbert: groep 7, iedereen was op hem, en ik ook, maar hij wilde niks
Peter: groep 8, ontmoet op schoolreisje naar ameland, was eerste echte vriendje, maar woonde te ver weg en liefde bekoelde

middelbare school:
wieger: arrogante klootzak die 2 klassen hoger zat dan ik, maar oooh wat was hij toch lekker ( schijnt nu een dombo-del te zijn)
meneer smits: eerste leraar die bij mij kriebels opwekte
meneer hendriks: tweede leraar
meneer corsel: derde leraar, maar niet zo hevig
Niels: eerste echte grote liefde met langdurige relatie
Mickael: eerst niet echt verliefd maar kwam later

Universiteit:
Roel: broekie docent, maar toen hij zijn lange haren afknipte en ik zijn vriendin had gezien was het snel weg
Laurens: duurde maandje
Walter: duurde 2 weken ( toen hij zei dat hij me slechts 'leuk' vond konnie de pot op)

en last but not least: Frank, vanaf medio juni 2005 tot nu and going

al met al heeeeeel wat verliefdheden gehad, en het was heerlijk
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:11
Verwijderd
Crushes heb ik ook nog gehad, op de basisschool op twee blonde jongetjes, op een chinees jongetje met onwijs zacht haar en op de middelbare school op een jongen die iets met het podium deed, op een inval-juf bij gym, en later nog op een studiegenoot, maar toen had ik al een vriend. Allemaal echt overduidelijke crushes.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:14
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Nooit.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
__ schreef op 16-05-2007 @ 13:07 :
door verliefdheid#2 aan is gegaan omdat hij ons koppelde.
haha drie keer raden!

ot:
ik denk 1/2 keer op de basisschool, voor toen érg heftig iig, geen idee meer verder.
en verder alleen mn huidige vriendje, al ehh meer dan 4 jaar, misschien wel 5 omg.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:23
__
Avatar van __
__ is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 16-05-2007 @ 15:17 :
haha drie keer raden!

ot:
ik denk 1/2 keer op de basisschool, voor toen érg heftig iig, geen idee meer verder.
en verder alleen mn huidige vriendje, al ehh meer dan 4 jaar, misschien wel 5 omg.
ja ja jij weet het vast wel haha maar dat mag ook best bekend zijn, ik heb alleen geen zin om er diep op in te gaan als hij het ook kan lezen.. vind t toch nog een beetje debiel ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
groot gelijk .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:34
__
Avatar van __
__ is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 16-05-2007 @ 15:27 :
groot gelijk .
dat ik t debiel vind?

ook nog maar even ontopic trouwens: op de basisschool ben ik op mijn hele klas 'verliefd' geweest, op de meest kansloze jongetjes. met eentje had ik een keertje afgesproken, heel schattig allemaal, op een gegeven moment kwamen we een stel 'grote jongens' tegen die mij tegen een boom aandrukten met zn allen. best eng dus, en wat deed mijn crush? die ging er heel heldhaftig vandoor. einde van de crush dus haha.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2007, 14:45
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
op de basisschool was ik altijd wel verliefd op een van de "stoere" jongens. Ik kom ze nog steeds weleens tegen en elke keer lig ik weer dubbel om mezelf, om de ironie ervan dat ik er vroeger zo gek op was, het zijn zulke ongelooflijke losers geworden
En ik ben een heel lange tijd verliefd geweest op een vriend van me, ik snap niet echt waarom, in mijn hoofd had ik hem enorm geidealiseerd terwijl hij helemaal verder niet mijn type is achteraf
Verder ben ik zovaak kort verliefd geweest, totdat ik de buit binnenhad en dan was ik er alweer op uitgekeken, of dat het me te lang duurde voordat het wat werd en dan was ik ook al snel weer weg.
Op dit moment zie ik iemand ook wel zitten, hij is erg leuk, als ik weer terugdenk aan de leuke avond die ik met hem had krijg ik in ieder geval wel vlinders in mn buik en een verlangen om hem weer te zien, maar ik weet niet goed wat het betekent. We'll see, mezelf kennende kan het morgen weer overzijn
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:48
Verwijderd
Ik vind mensen snel leuker dan normaal, maar echt verliefd ben ik niet vaak.
Toen ik een jaar of dertien was, ben ik bijna een jaar verliefd geweest op een klasgenoot. Hij was altijd heel aardig en schold me nooit uit, wat de rest wel deed. Hij was ook heel erg knap, iets wat ook wel leuk was. Het is nooit iets geworden. Toen hij in de gaten kreeg dat ik verliefd op hem was, heeft hij bijna een half jaar niks meer tegen me gezegd.
Toen ik vijftien was, ben ik bijna een jaar gek geweest op een vriend van me. Ik leerde hem via school kennen. Hij gaf me het gevoel dat ik er mocht zijn, iets wat ik op dat moment heel weinig had. Achteraf bekeken was hij een grote egoïst die gebruik van me maakte en alleen maar over zichzelf praatte.
In december heb ik een vriend van me 'opnieuw' leren kennen. Het was erg gezellig, maar hij wilde niks vasts en vond dat ik te moeilijk deed. Drie weken terug hebben we elkaar weer twee keer gezien, iets wat wel echt raar was, maar wel heel vertrouwd. Op hem ben ik echt heel heel heel verliefd geweest. Inmiddels ben ik zover dat ik niks meer van hem wil, want hij denkt niet verder dan het avondeten en alles wat verder gaat dan dat, is gezeik en moeilijk gedoe en dat wi hij niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 16:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Op mijn vijftiende werd ik hevig verliefd op een jongen die 5 jaar ouder was. Het voelde alsof ik hem al heel goed kende en daarom was het extra speciaal. Later hebben we ook een relatie gehad van 14 maanden.

Bij mijn huidige vriend was ik al vanaf het eerst afspraakje hotel de botel. Ik kan 's nachts amper slapen en daarom belden we tot in de 'vroege' uurtjes
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 16:41
Verwijderd
Ik was heel erg verliefd op een goede vriend van me.. Heeft 2 jaar geduurt ofzo.. (15 tot 17) Pas toen ik niet meer verliefd was kwam hij vertellen dat hij me al 2 jaar lang leuk vond..

Daarna 18 was ik verliefd op een andere jongen die ik toen leerde kennenm heeft niet zo lang geduurd..

Nu ben ik verliefd op mijn huidige vriend.. En dat ook alweer een redelijk lange tijd.. (dat weet hij niet want dan verklaard hij me voor gek) we zijn sinds begin dit jaar een setje
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:42
Verwijderd
Nooit op de middelbareschool. Daarna pas .
17e op een frans meisje.
18e op een alternatief meisje.
19e op een indisch meisje.

Die laatste was het ergst en kan ik mezelf wel verliefd noemen. Andere keren vind ik eigenlijk moeilijk te zeggen. Wel aangetrokken voelen tot maar niet zo heftig als toen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 19:01
NoDoubt
Avatar van NoDoubt
NoDoubt is offline
Ehm
ik ben wel een paar keer verliefd geweest
1e keer was al op de basisschool, in groep 8. dat heeft 2 jaar geduurd ofzo, op een jongen die een paar ouder is.

2e keer echt verliefd was op een jongen waar ik 2 jaar mee ben gegaan

en kben nu verliefd. alweer bijna zon 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 20:47
Verwijderd
3 keer.

1 keer op een vriend van me, tegelijk met een vriendin (dus op diezelfde vriend) nogal gekloot.

1 keer op mijn huidige vriend.

En dan nog een aantal crushes e.d. maar dat zijn geen verliefdheden.
Ben het trouwens wel eens met Morgan, dat je nu wel beter kan relativeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 21:20
Verwijderd
3 keer ofzo. De eerste heb ik twee en een half jaar een relatie mee gehad, de tweede kwam daar vrij dicht achteraan maar dat heeft maar een paar maanden geduurd. Ik ben bang dat ik het nu weer ben maar ik kan er niets mee

Jammergenoeg reageer ik vrij makkelijk op 'goed contact' en zijn er periodes in mijn leven geweest waarbij ik echt iemand nodig had, en ik heb nu terugkijkend het idee dat dat ook de reden is geweest dat ik op nog wat meer mensen gek ben geweest en toendertijd dacht dat ik verliefd was op hem, niet op de situatie. Terwijl het dus de situatie was.

Dat wil nog wel eens voor gezeur en verwarring zorgen, vooral bij mezelf
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 21:30
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 16-05-2007 @ 19:42 :

18e op een alternatief meisje.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 21:50
Jones
3x, lang en hevig!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 21:53
bingomassacre
bingomassacre is offline
1x, al 2,5 jaar en nog steeds erg heftig.
(Mijn kalverliefdes op de basisschool niet meegerekend natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 16-05-2007 @ 22:30 :
zo noemen die rock meisjes zichzelf hier.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 08:22
Verwijderd
Ik ben denk ik drie keer verliefd geweest, waarvan alleen de derde keer het iets is geworden (nog steeds) en dat is met een heel lief meisje, die helaas veel te ver woont, maar gelukkig binnekort in de buurt komt wonen ^^
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 16:35
Euphemia
Avatar van Euphemia
Euphemia is offline
Verliefd.. hm begin 16e jaar geloof ik toen ik daadwerkelijk verkering kreeg, daarvoor ben ik nooit echt verliefd geweest (op exen ook niet echt), wel wat kriebeltjes maar niet hevig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 16:51
Verwijderd
Mijn beste vriendinnetje was vroeger om de haverklap verliefd. Op Leonardo DiCaprio, Nick Carter, dat soort verliefdheid. Ze had haar hele kamer en dan ook onder hangen Ik heb het wel eens geprobeerd, want iedereen had toen wel een popster waar ze verliefd op waren. Maar ja, misschien was ik daar toen al veel te nuchter voor

Verliefd... Het stomme is dat door wat ik nu heb, de rest in het niets lijkt te vallen. (hè zo vreselijk cliché romantisch, maar voor mijn gevoel wel zo )

De verliefdheid waar ik wel eens over lees, het niet kunnen eten, slapen, concenterenen enz, heb ik gelukkig nooit gehad. Ik functioneer juist op mijn best als ik verliefd ben. Ik eet beter dan ook, slaap heerlijk en alles lijkt goed te gaan, dus dat is altijd wel lekker.
Ik probeer nu wel te bedenken of ik tegen iemand opkijken soms niet verward heb met verliefdheid... Maar goed

Op mijn eerste echte vriendje was ik wel echt verliefd. Altijd bij elkaar willen zijn, veel over hem praten, dat soort dingen. Heeft toen zo'n 2 jaar geduurd. Nu nog steeds een topgozer.

Daarna nog heftig verliefd geweest, al heb ik het idee dat het meer een opkijken naar was. Toen ik doorkreeg hoe hij echt in elkaar zat was het toch wel snel over met de verliefdheid.

En ik ben nu nog steeds verliefd op mijn vriend en man. In het begin was het zo heftig dat iedereen het doorhad. Hele weddenschappen waren er op school hoe lang het nog zou duren voordat we het eindelijk durfden toe te geven aan elkaar Blijkbaar straalde het er aan alle kanten vanaf, maar hadden we het zelf niet helemaal door
Maar ik mis hem nog steeds vreselijk als hij weg is, ben ook helemaal blij als ik hem weer zie, kan helemaal blij worden van een simpel sms'je. Duurt nu al sinds December 2003.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 16:56
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Hmm, een heleboel mensen leuk gevonden, niet echt heel verliefd ofzo. Verliefd op het verliefd zijn en niet op de persoon omdat ik die niet echt kende. Meestal bijna een schooljaar op 1 persoon die ik nooit sprak

Toen ik 15 was werd ik voor het eerst echt verliefd. Bijna 2.5 jaar wat mee gehad. Dit ging uit omdat ik verliefd werd op iemand anders die ik ook nauwelijks sprak. Het was meer omdat ik mijn toenmalige vriend niet meer leuk vond. Ging ook snel over daarna. Daarna/tegelijk nog iemand anders wel leuk gevonden. We zijn nog wel vrienden trouwens. Nouja, wéér vrienden eigenlijk.

Toen, was ik 17, 4 maanden een vriendje gehad, maar niet echt heel verliefd. (en op het eind ookal weer degene die ik daarvoor leuk vond weer leuk vinden).
Snel daarna, nog steeds 17, een portugees vriendje voor een maand. Niet echt verliefd weer, vooral interesse.
De jongen die ik tussendoor 2 keer leuk vond, blijf ik een leuke jongen vinden, waar ik echt nooit een relatie mee zou willen hebben, dat past totaal niet. Maar als ik vrijgezel zou zijn zou ik m doen
En nog sneller daarna, nog steeds 17 een vriendje wat tot nu toe 9 maanden duurt. Ik ben verliefd, al wat minder dan in het begin natuurlijk. Maar ik ervaarde weer voor het eerst na mn eerste vriend dat het wel weer kon dat je hoteldeboteloverdetopsuperverliefd was. Terwijl ik bij de andere 2 vriendjes zoiets had van 'ja leuk, ja het zal wel niet zo bijzonder meer voelen na je eerste vriend". Toen we voor het eerst gezoend hadden heb ik 2 uur hyperactief en blij wakker gelegen in bed . Ik denk dat deze verliefdheid net zo intens is als bij mn eerste vriend, maar dat we nu meer ons leven delen, en dat we meer een complete/volwassen/echte relatie hebben (met seks, wat ik nogal mistte in mn eerste relatie ).

Dus 2 keer echt verliefd, en dat is dan ook beide echt wat geworden.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 17-05-2007 @ 17:51 :
En ik ben nu nog steeds verliefd op mijn vriend en man. In het begin was het zo heftig dat iedereen het doorhad. Hele weddenschappen waren er op school hoe lang het nog zou duren voordat we het eindelijk durfden toe te geven aan elkaar Blijkbaar straalde het er aan alle kanten vanaf, maar hadden we het zelf niet helemaal door
Maar ik mis hem nog steeds vreselijk als hij weg is, ben ook helemaal blij als ik hem weer zie, kan helemaal blij worden van een simpel sms'je. Duurt nu al sinds December 2003.
Is dat nog verliefdheid? Ik vind het wel lastig te bepalen. Laatst dacht ik, oh, het echte verliefde zal er nu wel af zijn. We hadden toen allebei niet meer echt van die kriebels ofzo. Maar wel ontzettend blij met elkaar zijn (dat je elkaar dat ook de hele tijd blij gaat meedelen, jeweetwel ) en heel veel zin hebben om elkaar te zien en idd vrolijk worden van telefoontjes of smsjes. Ik vraag me alleen af of dat nog 'echt verliefd' is of gewoon houden van op-de-goeie-manier (zonder dat het saai is)?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 17-05-2007 @ 19:05 :
Is dat nog verliefdheid? Ik vind het wel lastig te bepalen. Laatst dacht ik, oh, het echte verliefde zal er nu wel af zijn. We hadden toen allebei niet meer echt van die kriebels ofzo. Maar wel ontzettend blij met elkaar zijn (dat je elkaar dat ook de hele tijd blij gaat meedelen, jeweetwel ) en heel veel zin hebben om elkaar te zien en idd vrolijk worden van telefoontjes of smsjes. Ik vraag me alleen af of dat nog 'echt verliefd' is of gewoon houden van op-de-goeie-manier (zonder dat het saai is)?
Ik ben niet meer zo puberig-giechelig verliefd als in het begin. Maar wel nog zeker verliefd; soms heb ik ineens een enorme verliefde vlaag, maar er is altijd wel een soort verliefdheid aanwezig. Het zit ook veel dieper dan in het begin, maar dat kan ik niet omschrijven Het is voor mij dus een combinatie van verliefdheid en houden van.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2007 @ 19:17 :
Ik ben niet meer zo puberig-giechelig verliefd als in het begin. Maar wel nog zeker verliefd; soms heb ik ineens een enorme verliefde vlaag, maar er is altijd wel een soort verliefdheid aanwezig. Het zit ook veel dieper dan in het begin, maar dat kan ik niet omschrijven Het is voor mij dus een combinatie van verliefdheid en houden van.
Ja maar iedereen zegt dus altijd dat verliefdheid over gaat na een paar jaar - is dit wat wij nu dan voelen (en wat niet zozeer met kriebels en niet kunnen slapen enzo te maken heeft) niet gewoon houden van zoals God het bedoeld heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 19:39
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
3x verliefd waarvan 1x echt heftig in luv.

De echt zware verliefdheid heeft zo'n 3,5 jaar geduurt (ongeveer net zo lang als de relatie) en was meestal erg prettig
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 16:09
Verwijderd
écht-echt-echter-de-echt.

Als eerste iemand waarmee ik heel erg de fout in ben gegaan.
We hadden nog maar zo kort en het was al zo heftig en zo echt. En ik was 16. Dus ik maakte t uit.
Heb ik nu nog steeds spijt van. Ik blijf m leuk vinden.

Verder.
Ik was 17. Hij 23.
Hij was de grote stoere rechtenstudent, die al op zichzelf woonde en alles deed wat God verboden had.
En ik een heel onervaren meisje dat Haarlem een grote stad vond.
2 weken een relatie gehad. Hij vond de afstand toch wat te ver (200 km)
Dat heeft wel heel lang geduurd voordat ik over hem heen was.

Nouja.. daarna was t een collega van me. Ook groot en breed en sterk en stoer. En heel wat ouder. En heel erg bezet.
En ook dat heeft lang geduurd.

Daarna mn huidige vriend.
In ene, na elkaar een jaar niet gezien te hebben. Helemaal verliefd en fris en vrolijk en leuk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 09:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn 1e verliefdheid begon toch wel een beetje op de basisschool, Roeland. Altijd handjes vasthouden, kusjes geven en lief doen. Dat heeft 2 jaar heel innig volstaan toen we beiden van school veranderde. Sinds een maand of 6 gaan we weer heel goed met elkaar om, alleen vind ik hem nu lang zo aantrekkelijk en 'lieffffff' meer.

Maargoed, mijn verliefdheden. Bepaalde jongens en mannen hebben gewoon een vreselijke (foute) aantrekkingskracht die ik altijd maar moeilijk kan weerstaan, toch kan ik dan absoluut niet spreken van een verliefdheid. Ik ben hoogstens verliefd op het 'foute gevoel' dat ik overhoud, en dat is heel tegenstrijdig.

In de brugklas is mijn oog gevallen op 'Wolfje' (een jongen uit de bovenbouw) en tot de 3de heb ik dagelijks staan kwijlen bij zijn voorbij gaan. In al mijn wachtwoorden/msn-namen/emailadressen en zelfs mijn oude telefoonnr. kwam ineens het cijfer '353' voor (zijn kluisjesnr op school). Ik wist zijn naam niet, totdat ik bij de docenten om zijn pasfoto's ben gaan vragen en aan mijn biologie-leraar vroeg: "Enne... zo... hoe is hij eigenlijk bij biologie? ". Toen hij eenmaal van school was, was mijn verliefdheid heel snel over. Een paar weken geleden ben ik hem tegengekomen tijdens het uitgaan en ben ik maar eens openlijk voor mijn verliefdheid uitgekomen, waarop hij te bekennen gaf dat hij me wel leuk opgedroogd vond. Eindelijk!

Ik heb al jaren eigen paarden, en toen ik in de 3e zat werd er een reusachtig zwart dier (1.83 stokmaat) bij ons gestald. De eigenaar was een destijds 16 jarige jongen, en werkelijk alle meiden zaten achter hem aan. Ik vond het echter maar een arrogante kut-kwal en had 0,0 interesse. Regelmatig moesten we samen trainen, en op den duur accepteerde ik zijn aanwezigheid dan maar. Al kon ik het niet laten om keer op keer te ouwehoeren over zijn houding, en de tact-fouten van zijn paard. Toen hij me vertelde mij een errrug leuk meisje te vinden, aaide ik zijn paard en zei "Ja, dat paard van jou is inderdaad ook wel erg aantrekkelijk. . Meneer viel ineens stil en liet eindelijk eens een lieve kant zien die ik wel wist te waarderen; "Kom je vanavond film kijken bij mij?" fluisterde hij. Daarna hebben we vreselijk veel leuke dingen samen meegemaakt, zijn we 3 maanden samen geweest en is het uitgegaan omdat voor ons beiden de paarden toch prioriteit hadden o.a. Wel zijn we nog heel lang gek op elkaar geweest, en heb ik hem ook nog vreselijk lang ECHT leuk gevonden (Zeker nog een jaar of 1,5). Nu overigens hele goede vrienden.

Daarna is het een hele lange tijd stil geweest, en had ik wel vriendjes maar dat mocht allemaal geen naam hebben. Toen leerde ik via dit forum/msn een jongen kennen, met vreselijke breezernamen en een nog arrogantere houding. Zijn leven bestond uit slapen, meisjes, dj-en, ijsthee, zijn buik laten zien voor cam en ongezond eten. Weinig aantrekkelijk, totdat hij ook een gevoelige kant bleek te hebben, arrogantie is veelal niets meer dan een enorme onzekerheid die zich probeert te verstoppen. Veel van onze verhalen kwamen overheen en waren herkenbaar; Urenlang tot diep in de nacht waren we aan het msn-en. Afgesproken in augustus, letterlijk kunnen lachen en huilen en daarna heel veel leuke dingen samen meegemaakt. Toch heb ik hem echt nog maanden afgehouden, totdat ik geen zin had om mijn gevoelens nog langer te negeren. Relatie van 2,5 jaar vloeide eruit voort, en momenteel kwakkelen we lekker aan. Het 'zwak' voor elkaar blijft echter bestaan... Hevige maar altijd voorzichtige verliefdheid, met heel veel hoogtepunten en ook redelijk wat dieptepunten.

3x hevig verliefd
1x een echte schoolliefde
En nog ontelbaar veel foute verliefdheden
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 12:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Al mijn verliefdheden zijn zo verschillend dat ik geen idee heb welke ik wel en niet mee moet tellen.

Mijn eerste echte verliefdheid maakte me diep ongelukkig omdat het gewoon te kansloos was. Ik denk dat hij juist daardoor zo lang voortduurde, omdat ze zo onbereikbaar was.
Van de tweede weet ik niet zeker of ik hem mee moet tellen, was ook nogal onbereikbaar maar maakte me wel gelukkig.
De derde was nogal verwarrend, want op een van mijn vriendinnen, maar wel een echte verliefdheid met kriebels en zo
De vierde keer was de eerste keer dat het een relatie werd, maar achteraf weet ik eigenlijk niet of ik wel verliefd was. Enige keer dat het op een jongen was ook.
De vijfde keer is nu en is echt totaal anders dan al die andere keren. Deze keer is het zoals het voor iedereen zou moeten zijn. En het gevoel houdt al vijf maanden aan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 13:19
Verwijderd
Hm. Eens kijken...

Op de middelbare school ben ik een aantal jaar verliefd geweest op dezelfde jongen. Zat in mijn jaar, zelfs bij me in de klas. Was nog veel te jong en verlegen, dus nooit iets ondernomen. De verliefdheid was ook zo over toen ie wat met een meisje uit ons jaar kreeg. Heb 'm niet meer gezien of gesproken sinds we geslaagd zijn, dus ben benieuwd hoe ie op de reünie is

Aan het einde van de middelbare school werd ik verliefd op de broer van m'n beste vriendin. Typisch fout dus Dat had best wat kunnen worden, want hij vond mij overduidelijk ook leuk. Wederom was ik alleen te verlegen, en daardoor verloor ie uiteindelijk interesse en ging weer over op meiden van z'n eigen leeftijd Spreek en zie 'm nog af en toe, en dan is het nog altijd lekker flirten.

Daarna was ik een tijdje verliefd op een jongen die keihard onbereikbaar was, mede door z'n leeftijd. We gingen wel leuk met elkaar om, maar dat was het dan ook wel. Zie of spreek 'm ook nooit meer, omdat ie nu bij een andere club speelt en ik ook gestopt ben.

Dan m'n eerste en enige vriendje. Van m'n studie, hetzelfde jaar. Eerst hele goeie vrienden en dat werd ineens meer tijdens de buitenlandse reis. Al zat het er al langer aan te komen volgens al onze vrienden, die niet verbaasd waren Eerst alleen een beetje gescharreld, maar uiteindelijk was ik wel verliefd en dwong ik hem wel voor me te kiezen of niet. Dat deed ie, maar het duurde niet heel lang. Toen het uit was, hebben we een hele tijd nog gescharreld, vooral wanhoopspogingen van mijn kant om 'm terug te krijgen. Dat stopte meteen toen ie een vriendin kreeg. Daarna heb ik 'm een tijd niet gesproken, omdat ik nog steeds teveel voor 'm voelde. Na een half jaartje was het contact weer als vanouds. Nu is het een goeie vriend, met als groot minpunt dat er af en toe teveel aantrekkingskracht tussen ons is en we zoenen. Hij betekent nog veel voor me, maar verliefd? Nee, niet meer. Dus dit moet ook maar eens stoppen Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helaas.

Tenslotte is daar een beetje tussendoor dan nog een jongen die ik dit jaar leerde kennen via m'n studie. Het klikte onmiddellijk, maar ik dacht dat hij een vriendin had. Was niet zo, we bleven flirten en uiteindelijk was ik zijn date bij een gala. Daar gezoend en daarna nog een paar keer gezoend en afgesproken. Mede door de afstand en het gedoe met m'n ex liep het echter fout. Ik durfde hem niks daarover te vertellen en 'm al helemaal niet te vertellen dat ik misschien toch wel een beetje verliefd was (bang om gekwetst te worden), dus toen had ie ineens een vriendin. Spreek 'm af en toe en dan is het altijd weer gezellig. We hebben nog een date staan na dit jaar, en daar kijk ik alweer naar uit, al is de verliefdheid ondertussen wel redelijk onder controle. Het helpt alleen niet echt dat we altijd schaamteloos flirten als we elkaar zien en hij maar blijft hinten dat het zo jammer is dat het zo gelopen is

Pfff lang verhaal... sorry

Laatst gewijzigd op 19-05-2007 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 17:04
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Je hebt inderdaad wel een gradatie in hoe hevig de verliefdheden waren, natuurlijk . Ik vraag me altijd af wanneer ik iets een verliefdheid kan noemen en wanneer een crush.

Op de basisschool was ik namelijk wel degelijk écht verliefd, één keer in groep 1, 2 e.v. en één keer van groep 4 t/m groep 6. Dat waren best erge verliefdheden, maar niet heel serieus.
In de eerste klas was ik ook écht verliefd op iemand. We deden hartstikke stom tegen elkaar, en uiteindelijk bleek dat hij mij ook hartstikke leuk vond. Verdorie, kans gemist! (we kwamen er namelijk pas in de vierde achter). Dit was ook niet zo serieus. Ik tel ze vaak ook niet mee, maar als je bedenkt wat voor gevoelens ik erbij had, was het best hevig, zeker voor een jong meisje .

Serieuze verliefdheden kreeg ik pas later op de middelbare school. In de tweede klas werd ik verliefd op iemand, die mijn vriendje werd. Het is twee jaar aan geweest. Dit was een hevige verliefdheid, want ik kon echt over niemand anders meer praten. Mijn vriendinnen werden gek van me en wisten na een tijdje zelfs wanneer hij jarig was, waar hij woonde en wat zijn telefoonnummer was.

In de vierde klas ging deze relatie uit. Helaas (omdat het vrij lullig was) werd ik niet veel later verliefd op iemand anders. Het laatste half jaar van mijn vorige relatie was een enorme sleur geweest, ik werd gek van mijn vriendje. Ik kon best snel verder met mijn leven, al heeft het nog lang geduurd voordat ik echt over hem heen was. Soms voel ik het nog steeds van binnen (ook al is het al zo'n twee jaar uit of zo), een soort nostalgisch gevoel, al betekent het verder niets meer.

Ik kreeg verkering met serieuze jongen nummer twee en ik verloor mezelf compleet in hem. Weer een hevige verliefdheid, die nog niet echt over was toen het na een jaar uit ging - maar omdat hij me zo slecht behandeld had, was ik gelukkig weer snel genezen.

Daarna nog twee crushes gehad: één jongen van ver weg, van wie ik alleen de goede kanten ken(de), één jongen van dichtbij, een soort rebound na serieuze jongen nummer twee. De rebound bleek toch wel heel leuk te zijn en de crush werd vrij hevig, tot er door fouten van beide kanten niets meer van gekomen is. Maar hij kan toch nooit bij me passen, we zijn veel te verschillend en met zijn persoonlijkheid kan ik niet leven.

Nu lijk ik net iemand die aan één stuk door verliefd is, maar ik zie heel duidelijk de verschillen: in de eerste klas was ik vrij hevig verliefd, maar dat was meer op een geïdealiseerde versie van de jongen. De serieuze jongen één en twee waren wel heel tekenend. Vooral op jongen één was ik heel verliefd, hij was mijn eerste serieuze relatie. Van jongen twee werd ik eigenlijk vooral afhankelijk. Het was zo'n niet met maar ook niet zonder- relatie. Blij dat ik van die klootzak af ben .
Ik zou dus zeggen: twee serieuze, hevige verliefdheden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 19:56
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 16-05-2007 @ 22:20 :

Jammergenoeg reageer ik vrij makkelijk op 'goed contact' en zijn er periodes in mijn leven geweest waarbij ik echt iemand nodig had, en ik heb nu terugkijkend het idee dat dat ook de reden is geweest dat ik op nog wat meer mensen gek ben geweest en toendertijd dacht dat ik verliefd was op hem, niet op de situatie. Terwijl het dus de situatie was.

Dat wil nog wel eens voor gezeur en verwarring zorgen, vooral bij mezelf
Dat dus.
Ik denk daarom niet dat ik ooit echt verliefd ben geweest.

Maar soms valt het ook gewoon tegen wanneer je weer met beide voeten op de aardbodem bent.
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 20:38
Verwijderd
Bij mij is het heel vaak een crush. Ik geloof dat ik 3 keer echt verliefd ben geweest.
De eerste verliefdheid was in groep 8 van de basisschool, op het 'vriendje' van mijn beste vriendin. Hij vond mij ook leuk, maar de vriendin in kwestie was er niet zo blij mee.
De tweede verliefdheid was 2,5 jaar geleden tot een half jaar geleden. Hij was/is echt heel onbereikbaar, hij is veel ouder en heeft een vriendin, maar ja daar trok ik me toen niet echt veel van aan. Op hem was ik echt heel erg verliefd, gewoon niet normaal meer. Ik zie hem nu nog wel eens en ik vind hem nog steeds erg leuk.
De derde verliefdheid is nu op een klasgenoot. Hij heeft er voor gezorgd dat ik over degene van de 2e verliefdheid heenraakte. Eerst was het zo: of ik vond hem helemaal geweldig of ik kon hem wel achter het behang plakken. Nu vind ik hem constant geweldig en blabla maar ik weet niet of ie mij ook leuk vindt...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 01:18
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
uhm... 3 keer.

Van mn 14e tot mn 17e... 2e keer toen ik 18 was, 3e keer toen ik 19 was
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 01:29
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
1 keer, vanaf 18 jaar tot nu

Heb nu iets meer dan 2 jaar met hem. Wij zijn nog steeds erg gelukkig met elkaar.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 08:58
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
1 keer werkelijk verliefd, de anderen waren niet zo hevig.
Maar dat zie ik natuurlijk anders als ik er midden in zit.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:45
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
0 keer, vindt sommige mensen wel leuk maar kan je geen verliefdheid noemen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 13:37
biep
Avatar van biep
biep is offline
in groep 5/6/7/8 op een jongen van mijn klas. dus 4 jaar lang.
en nog een keer of 10. Meestal duurde die verliefdheid een half jaartje.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.