Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2009, 08:46
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hallo forummers. Zijn hier toevallig mensen die theateropleidingen volgen? Ik studeer volgend jaar af en ben nu al bezig om met school wat opleidingen te kiezen waar ik dan auditie voor wil doen.
Ik ben persoonlijk het meest aangetrokken tot de Acting opleiding in Utrecht, op de HKU. Natuurlijk zijn er ook nog die van Artez(lijkt me ook super, maar zang trekt me niet) en RCA van codarts is ook een optie voor mij.
Als er mensen zijn die een van de opleidingen doen toevallig, zou ik je graag even spreken!
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 11-12-2009 om 11:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2009, 16:34
Noddy
Noddy is offline
Is zang het enige wat je niet aanspreekt bij Artez? Ik doe dan wel geen theateropleiding, maar het is volgens mij wel belangrijk om te leren hoe je je stem gebruikt bij toneel. Het zou me niets verbazen als je bij andere opleidingen ook zangles zou krijgen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:34
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ja, ik ga ook wel auditie voor Artez doen hoor

Ik heb gewoon niks met zingen, ik vind stemoefeningen oké, maar ik vind (publiekelijk) zingen weer wat te veel van het goede. Maar ik bedoelde dat als ik een GO zou krijgen voor Artez en HKU dat ik dan voor de HKU zou gaan, die is gewoon echt mijn ding.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 23:13
Ludes
Ludes is offline
Ik zit op het moment op het VO jaar van de HKU toneelschool en het bevalt heel goed, zeker een goede keus. Ook op de HKU krijg je stemtrainingen en ook wel een beetje zangles (althans ik, dus ik ga ervanuit dat je bij acting ook wel moet zingen) maar laat dat je echt niet tegenhouden! Je zingt alleen bij je klasgenoten/docenten en dat geld eigenlijk voor de meeste toneelopleidingen. Of je later in het werkveld iets met zingen gaat doen is geheel aan jezelf.

Mijn advies is om sowieso audities te gaan doen, meeste mensen hebben niet de luxe dat ze op twee toneelscholen worden aangenomen dus vaak word de keus voor je gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 22:04
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Je bent pas 15 en gaat nu al toelating doen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 11:34
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Simoen, je hebt niet goed gelezen:

Citaat:
Ik studeer volgend jaar af en ben nu al bezig om met school wat opleidingen te kiezen waar ik dan auditie voor wil doen.
Ludes: Welke opleiding wil jij hierna gaan doen dan? Een vooropleiding had ik nog niet eens over na gedacht, lijkt me een supergoede oplossing! Heel erg bedankt.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 20:57
Ludes
Ludes is offline
Citaat:
Ludes: Welke opleiding wil jij hierna gaan doen dan? Een vooropleiding had ik nog niet eens over na gedacht, lijkt me een supergoede oplossing! Heel erg bedankt.
Wanneer ben je jarig? Als je volgend jaar afstudeert en je dan 17 bent dan zit je enigszins goed, de jongste die ik ken die ergens is aangenomen was 17. Dat geld niet voor mijn opleiding, de jongste is 16 maar naast haar zijn de meesten al gauw 19-20 en de oudste is 24.

Ik wil denk ik het liefst naar toneelacademie Maastricht, maar ben nog een beetje oriënterende. De audities zijn (naar mijn mening) niet alleen om te kijken of je goed genoeg bent maar ook om uit te vinden of het jouw school is. Toen ik auditie deed voor de vooropleiding dacht ik eerst dat het voor mislukkelingen was die toch nergens terecht komen maar bij de audities het bleek echt fantastisch te zijn (en 5 dagen per week fulltime theater is natuurlijk het einde). Daarom raad ik je aan om een auditie alleen niet te doen als je zeker weet dat je het echt niet wilt. Bij twijfelgevallen gewoon doen. En om je kansen te vergroten uiteraard zoveel mogelijk met toneel bezig zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 08:27
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dat zeker! Ik ben aangenomen bij het Iepenloftspul, dat is een groot theaterhappening in Friesland elk jaar, daar was ik erg blij mee.
Ik ben in mei jarig, dus nu 15, volgend jaar 16 en nog voor ik afstudeer word ik 17. Kassa!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap StuFi wordt bevroren
Verwijderd
137 24-09-2009 18:20
Verhalen & Gedichten schrijfschool!
Tisch
41 16-04-2004 21:18
Psychologie Hoe kan ik dit veranderen?
aboe
7 03-02-2004 19:10
Lifestyle Algemene dreadstopic deel 4
WishfulDreaming
479 07-11-2003 17:12
Algemene schoolzaken Toelating toneelschool!
summer1986
13 16-11-2002 10:59
Algemene schoolzaken studeren?!
lovely_loeske
80 19-11-2001 11:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.