Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2013, 18:40
xkusjemerel
xkusjemerel is offline
Hallo,

Ik heb sinds kort een vriendje, nou bijna één maand. Twee weken terug heb ik hem afgetrokken, en hij mij gevingerd. We waren allebij niet klaargekomen. Toen ik ongeveer een kwartier later naar de wc ging wilde ik toch nog klaarkomen (wat uiteindelijk niet gebeurd is), dus toen heb ik mezelf gevingerd met dezelfde hand als ik hem afgetrokken had. Mijn hand was wel droog, en ik heb hem ook één keer over mijn dekbed afgeveegd. Maar kan het nog zijn dat ik nu zwanger ben?

Ik ben wel twee weken overtijd, maar dat is vrij normaal bij mij. Ik ben nog maar een half jaartje ongesteld en daarom is het erg onregelmatig. Ook had ik een week terug een paar dagen last van heel veel afscheiding, en ik vond dat mijn borsten wat groter waren dan normaal.
Maar sinds ik de kenmerken van een zwangerschap heb gelezen heb ik het gevoel dat ik haast alles van het rijtje wel herken, maar dat kan ook uit angst en nerveusiteit zijn.

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, wat ik wel weet is dat ik er absoluut niet mee naar mijn moeder kan. Ook wil ik geen zwangerschapstest kopen, nouja.. Dat durf ik eerlijk gezegd niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Lieve groetjes,
Merel (14 jaar).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:42
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nee, je bent niet zwanger.

Maar zoals ik altijd zeg: koop een test zodat je het zeker weet. Gemoedsrust is wel een tientje waard.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:49
xkusjemerel
xkusjemerel is offline
Citaat:
Nee, je bent niet zwanger.

Maar zoals ik altijd zeg: koop een test zodat je het zeker weet. Gemoedsrust is wel een tientje waard.
Maar.. Het lijkt me dat als ik als veertienjarige een zwangerschapstest ga kopen een beetje raar aangekeken wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar.. Het lijkt me dat als ik als veertienjarige een zwangerschapstest ga kopen een beetje raar aangekeken wordt.
Niets van aantrekken! Waarschijnlijk is er niets aan de hand en dan voel jij je daarna een stuk beter. Als je het echt heel gênant vind kan je altijd naar een dorp/stad een eindje verderop gaan, dan ken je in elk geval de mensen bij de drogisterij niet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:51
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Maar.. Het lijkt me dat als ik als veertienjarige een zwangerschapstest ga kopen een beetje raar aangekeken wordt.
Vast niet raarder dan als veertienjarige zwangere.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:55
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nee, maar even serieus. Er is echt nul kans dat je zwanger bent. Dat sperma zou het een kwartier op je hand hebben moeten overleven, of in ieder geval dat deel dat niet aan je bed zit. En dan zou het ook op miraculeuze manier in je baarmoeder terecht moeten zijn gekomen (heb je überhaupt met je vingers IN je vagina gezeten? want van een beetje over je clit wrijven word je sowieso niet zwanger ) én daarna zou er ook nog eentje voor een bevruchting moeten hebben gezorgd. Het is totaal niet plausibel.

Maar, en hier heb ik ervaring mee, soms heb je gewoon even die zekerheid nodig. Ik heb ook vaak zat een zwangerschapstest genomen, gewoon om het zeker te weten. En voor mij is het nog minder nuttig, want ik heb een spiraal. Maar ach, soms word je een beetje panisch en dan is het dat tientje wel waard voor je gemoedsrust.

Oh en hoe eng het ook klinkt, het interesseert dat mens achter de kassa echt niet hoor. Die ziet dag in, dag uit mensen testjes, condooms en aambeiencrème kopen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 18:57
Verwijderd
Je kan zo'n test vast ook ergens via internet bestellen.

[edit] Jawel, hier bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:00
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Je kan zo'n test vast ook ergens via internet bestellen.

[edit] Jawel, hier bijvoorbeeld.
Ja, dat wilde ik eerst ook zeggen, maar dan moet het worden bezorgd bij haar thuis en ik denk dat de TS liever ook niet heeft dat haar ouders of zusje/broertje dat ding openmaken.

Edit: tenzij je het kunt ophalen ergens, of zo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:01
xkusjemerel
xkusjemerel is offline
Citaat:
Nee, maar even serieus. Er is echt nul kans dat je zwanger bent. Dat sperma zou het een kwartier op je hand hebben moeten overleven, of in ieder geval dat deel dat niet aan je bed zit. En dan zou het ook op miraculeuze manier in je baarmoeder terecht moeten zijn gekomen (heb je überhaupt met je vingers IN je vagina gezeten? want van een beetje over je clit wrijven word je sowieso niet zwanger ) én daarna zou er ook nog eentje voor een bevruchting moeten hebben gezorgd. Het is totaal niet plausibel.

Maar, en hier heb ik ervaring mee, soms heb je gewoon even die zekerheid nodig. Ik heb ook vaak zat een zwangerschapstest genomen, gewoon om het zeker te weten. En voor mij is het nog minder nuttig, want ik heb een spiraal. Maar ach, soms word je een beetje panisch en dan is het dat tientje wel waard voor je gemoedsrust.

Oh en hoe eng het ook klinkt, het interesseert dat mens achter de kassa echt niet hoor. Die ziet dag in, dag uit mensen testjes, condooms en aambeiencrème kopen.
Ik moet nog even kijken of ik er een koop.. Ik wacht er denk ik gewoon op tot ik weer ongesteld word. Maar nu ik dit lees voel ik me al een stuk beter, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:03
xkusjemerel
xkusjemerel is offline
Citaat:
Je kan zo'n test vast ook ergens via internet bestellen.

[edit] Jawel, hier bijvoorbeeld.
Dat doe ik sowieso niet, want de kans is dan te groot dat iemand anders hem uitpakt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:04
xkusjemerel
xkusjemerel is offline
Citaat:
Ja, dat wilde ik eerst ook zeggen, maar dan moet het worden bezorgd bij haar thuis en ik denk dat de TS liever ook niet heeft dat haar ouders of zusje/broertje dat ding openmaken.

Edit: tenzij je het kunt ophalen ergens, of zo.
Helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:13
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Je kan zo'n test bij de etos kopen (ik kan mij voorstellen dat je dat niet zo prettig vind), maar ook bij de apotheek. Daar is vaak meer privacy en de mensen zullen daar echt niet iets naars of stoms van denken
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb niet zoveel meer toe te voegen, behalve dat het me een mooi moment voor jou lijkt om eens over een pil na te denken. Nu is er nog niets aan de hand (behalve angstige gedachten) maar wellicht gaan jullie over niet al te lange tijd seks hebben en dan is het handig als je aan de pil bent.

Verder horen topics over zwangerschap e.d. op L&G, dus ik verplaats 'm daarheen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 18:31
Verwijderd
je kunt niet zwanger worden van sperma dat aan je hand zit en hij was toch niet klaargekomen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger?
ForgiveMe
11 19-01-2017 10:28
Drugs & Alcohol ben ik zwanger
yoyojohan
0 11-01-2017 17:06
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger?
Mamasexo
9 08-09-2016 23:09
Seksualiteit Heb ik grote kans dat ik zwanger ben? :(
Lightmyfire
8 25-04-2016 19:18
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger?
Lieved
15 25-04-2004 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.