Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 22:19
aboe
aboe is offline
Hallo lieve mensen,

Ik zit op een theateropleiding. Daar hebben we ook een vak waar je geconfronteerd word met jezelf eigenlijk. Veel vertellen dingen uit hun verleden, er worden "moeilijke dingen" besproken. Nu is het echter zo dat ik daar nooit iets zeg, ten eerste omdat ik er geen behoefte aan heb. Hun hoeven mijn verleden niet te weten. Laatst heb ik mijn beoordeling gekregen over die les van die docente :

Afgesloten aanwezig in de les. Geeft ongevraagd niet haar mening. Geeft zelf aan goed te zijn in "mezelf afsluiten".
Je houding van afgesloten zijn komt negatief over. Een mokkend, koppig, pruilend, pubermeisje. Stop daarmee op je stage, school ect. Wat je thuis doet moet je zelf weten!

Ik weet dat ik zo overkom... ik heb dat afsluiten niet zelf in de hand. Dat gebeurt automatisch, zodra het over moeilijke dingen gaat klap ik dicht. En ik kan die knop maar niet omzetten!
Ik wil dat dit beeld veranderd... klasgenoten zien mij als stil, ongezellig, een inzich zelfgesloten iemand. Vaak ben ik aan het staren en moet ik weer even "bij" worden gehaald.
Ik wil dit zo graag veranderen..maar weet niet hoe! En ik weet heus wel dat ik kan lachen en intens plezier kan maken.
Maar zodra ik dichtklap..krijg ik de deur niet meer open...

Iemand raad?

Dank je wel..

Liefs Aboe
__________________
het veiligste is om te doen waar je bang voor bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 22:30
Verwijderd
Ik weet jeverleden verder niet, maar misschien zou je een leuk klein voorvalletje kunnen proberen uit je jeugd??
Is misschien iets makkelijker dan grote gebeurtenissen.

Zet hem op
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:43
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Gewoon niks doen tegen je wil, blijf jezelf
Ze kunnen je toch niet dwingen?!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 08:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Hmm. Misschien een idee om wat te gaan doen met een paar mensen uit je klas, om meer een soortvan band te krijgen, dat jij hun beter leert kennen en zij jou? Dat het dan ook makkelijker word om in de hele klas wat opener te zijn, omdat je weet dat sommige mensen je goed kennen, ook buiten de klas?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:52
Verwijderd
misschien een idee om dit verhaal overdreven te gaan vertellen.

Zovan... Mijn docente heeft zoveel nare dingen over mij geschreven etc. etc.

ten eerste zeg je dan wat in de les.. en confronteer jij je docente dat je wel durft maar er dus geen behoefte aan had.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:55
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik weet hoe moeilijk het is om jezelf niet af te sluiten en ik weet ook dat het eigenlijk heel vervelend kan zijn. Vooral als je het zelf eigenlijk anders wilt, maar niet anders kunt.
Ik zou je geen tips kunnen geven over hoe het anders kan, maar ik denk wel dat als je dingen gewoon ook niet wilt vertellen aan een groep dat je dat vooral niet moet doen. Ze kunnen je toch niet verplichten.
Sorry, ik weet het zelf verder ook niet....
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je hoeft hen natuurlijk niet je hele levensverhaal te vertellen. Dingen die jij liever voor jezelf houdt mag je ook voor je houden. Maar helemaal gesloten zijn voor anderen is niet bevorderlijk voor vriendschappen en relaties, zakelijk of informeel. Misschien is het dus inderdaad wel goed om je wat opener op te stellen.

Probeer niet in één keer helemaal open te barsten. Dat zal vast niet lukken, en zelfs als dat wel lukt schrikken anderen daar waarschijnlijk van. Probeer dus stapje voor stapje wat meer te vertellen. Eerst vertel je over een gebeurtenis in je jeugd, dat hoeft geen belangrijk feit te zijn. Later ga je verder met een zelfde soort verhaal, maar vertel je er ook bij wat je erbij voelde en welke invloed het op jou gehad heeft. Zo ga je steeds een stapje verder zonder in één keer uit de school te klappen. Dat lijkt mij de makkelijkste manier.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:10
Carlie
Carlie is offline
één tip:

Ga naar die leraar toe en zeg precies wat je hier op deze site zegt.....dan is alles denk ik wel duidelijk en kan ze je misschien helpen om wat opener te worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware kan geen standaard programma instellen.
Sjaakstra
4 26-12-2014 11:50
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Psychologie ik weet niet wat ik met mezelf aan moet
janosch
5 10-05-2009 21:04
Psychologie hoe kan ik het wel zeggen?
mira_love
5 28-09-2005 22:51
Software & Hardware [Software] Standaard muziekspeler veranderen
Quasi
8 24-03-2005 15:47
Software & Hardware [Website vraag] Hoe verander ik de tekst boven in mijn website?
miss-tess
15 22-09-2002 09:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.