Oud 26-05-2008, 20:49
MW
Avatar van MW
MW is offline
Wat verwachten jullie ervan? Kennen jullie het al een beetje? Of leer je het überhaupt niet...?
Ik begin me nu toch wel een klein beetje zorgen te maken, heb het afgelopen jaar niet zo veel gedaan voor dit vak (net als de rest van m'n klas..), het is veel meer dan ik dacht, het is saai, ik heb het op dezelfde dag als wiskunde B1,2 en er komt ook nog bij dat mijn leraar Grieks niet heel goed is.

Hebben jullie leraren nog gezegd waar de nadruk op ligt bij het examen/wat je echt goed moet weten o.i.d.?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2008, 21:14
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Ik ben een uur geleden begonnen denk ik, ben nu bij de apologie en moet nog 19 blz Grieks, een hoop Nederlands en de achtergrond.
Gelukkig heb ik het bijna allemaal al een keer herhaald dus ik denk dat het wel gaat lukken.
Sta er ook wel goed voor.

En ik denk dat het examen vergelijkbaar is met Latijn, daar waren weinig achtergrond vragen en vooral vragen over de tekst.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:53
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik ben al een paar dagen bezig, maar dit is dan ook mijn allerlaatste examen waar ik voor moet leren, dus ik heb mezelf er echt even toe gedwongen.

Ik leer door alle Nederlandse teksten boven de Griekse teksten uit te schrijven en al mn aantekeningen er ook bij te krabbelen e.d. Ik heb mn boek flink mishandeld, helemaal onder de kleurtjes van markers en overal dingen bijgeschreven

Maargoed, ik ben dan ook best slecht in Grieks, dus ik hoop heel ernstig dat dit genoeg is. Ik sta nu een 6,1.

Wat wel fijn is: het is geen profielvak. En met een 4 of 5 buiten je profiel en daarbij max. één 5 in je profiel ben je alsnog geslaagd.

Dus basically als ik een 1 haal voor Grieks, sta ik gemiddeld een 3,55 en slaag ik alsnog Alleen wij hebben echt een super lerares voor Grieks en die kan ik dat niet aandoen Dus ik ga mn best doen!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:54
MW
Avatar van MW
MW is offline
De Alkibiades komt me echt de neus uit, dus ik ga maar verder met Symposion
Ik denk overigens dat ze op het examen vragen gaan stellen over Phaedo en Symposion.. en dan vooral die stukken over de dood van Sokrates en Sokrates vergeleken met Silenen en Marsyas.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:15
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Nog twee en een halve blz Grieks en nog 5 blz Nederlands.
En dan nog de syllabus maar die doe ik straks in bed.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:18
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
De Alkibiades komt me echt de neus uit, dus ik ga maar verder met Symposion
Ik denk overigens dat ze op het examen vragen gaan stellen over Phaedo en Symposion.. en dan vooral die stukken over de dood van Sokrates en Sokrates vergeleken met Silenen en Marsyas.
Ai, die dood van Socrates heb ik nou net nog niet gedaan

Maar heb je enige concrete redenen om te denken dat ze vooral dat gaan vragen?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:21
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
Ai, die dood van Socrates heb ik nou net nog niet gedaan

Maar heb je enige concrete redenen om te denken dat ze vooral dat gaan vragen?
Omdat dat vet belangrijk is ofzo.
Bij Latijn stond dat hele stuk vertaald in het boek als vergelijking met de dood van Seneca.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:36
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Hmmm maar de filosofie die naar voren komt in die dialogen is ook belangrijk. Ik weet niet zeker wat ze het meest gaan vragen hoor.

We zien het wel. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor. Ben best slecht in Grieks

Oja; hoeveel tijd nemen jullie voor de vertaling?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 23:55
MW
Avatar van MW
MW is offline
Hmm.. ja dat van die dood van Sokrates leek me inderdaad gewoon belangrijk, daar had mijn leraar het ook wel over en dan vooral ook het filosofische. (hoe hij over dood denkt enzo)
Ik denk dat ze over Symposion ook gaan vragen, omdat daarover denk ik veel betere vragen te verzinnen zijn dan over Alkibiades. Ik denk dat er wat cultuurhistorie over de Apologie in komt.. en dat Alkibiades er eigenlijk helemaal niet in zit, omdat heel veel classici daar sowieso een enorme hekel aan hebben (hoorde ik ook van m'n leraar)

En over die tijd.. tsja ik probeer altijd de helft vragen en de helft vertaling, maar in de praktijk lukt dat alleen als ik de teksten niet heb geleerd.
Ik denk dat ik morgen ongeveer 2 uur met de vragen bezig ben en dan tot de conclusie kom dat ik de vertaling heeeeeel snel moet gaan maken.

Laatst gewijzigd op 28-05-2008 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:44
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Noppes over de dood van Socrates óf de vergelijking met Marsias/silenen Ben ik wel blij mee, want die laatste paar teksten kwam ik niet meer aan toe.

De teksten die ze vroegen kende ik zowat uit mn hoofd dus dat scheelde echt aanzienlijk in tijd. Uiteindelijk heb ik het nog best goed gemaakt en met de vertaling heeeel streng gerekend (want ik weet niet meer precies wat ik daar allemaal heb) zit ik op minstens een 5,3. Aangezien ik een 4,9 moest halen ben ik daar wel blij mee

Ook zeker omdat ik had verwacht Grieks met een 4 te gaan afsluiten en het nu toch minstens een 5 wordt, en misschien zelfs wel een 6
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:35
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik was achteraf ook wel blij met het examen! Wel veel gezeur over dat daimonion enzo.. maar dat heb ik in ieder geval goed. Ik heb 32 punten op de teksten en de vertaling kijk ik niet na, want die ging echt heeeeeel slecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks lettertype
Verwijderd
24 08-03-2009 21:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV?
Cherry Springs
5 18-09-2008 16:51
Algemene schoolzaken Grieks erbij, moeilijk?!
deleugen
13 03-10-2006 13:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks erbij, moeilijk?! (dit bericht staat ook bij Studie & School)
deleugen
1 02-10-2006 20:35
De Kantine Turks of Grieks...?
nati
2 31-05-2006 19:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks
original charlie
10 19-02-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.