Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 18:55
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Hoe typ ik Grieks in Word? Ik heb Teach2000 (overhoorprogramma) waarin ik het lettertype 'Greek' heb staan, maar als ik daarin iets in 't Grieks typ, en het dan kopieer in Word komt er gewoon 'euriskoo' te staan, zeg maar. Heeft iemand misschien 'n bestand met een Grieks lettertype erin?
Advertentie
Oud 01-03-2005, 19:17
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
lettertype Symbol, dat lijkt wel aardig op grieks
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 01-03-2005, 22:42
Verwijderd
Kijk eens in Word onder de optie Invoegen en dan kiezen voor symbool.
Als het goed is kan je dan Griekse tekens invoegen die je wel kan 'knippenplakken'.
Oud 02-03-2005, 14:38
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Olafant schreef op 01-03-2005 @ 23:42 :
Kijk eens in Word onder de optie Invoegen en dan kiezen voor symbool.
Als het goed is kan je dan Griekse tekens invoegen die je wel kan 'knippenplakken'.
Ja, maar dan moet je steeds naar invoegen en weer terug, dat is ondoenlijk veel werk als je meerdere woorden wil typen. Symbol is inderdaad de beste optie, maar je kan dan bijvoorbeeld niet een iota onder je ètha zetten. Je kan ook kijken of je ergens een Grieks lettertype kan downloaden.
Oud 02-03-2005, 15:17
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-03-2005 @ 15:38 :
maar je kan dan bijvoorbeeld niet een iota onder je ètha zetten.
zoiets heet een iota sub scriptum
(sorry, had ff zin om te zeiken )
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 03-03-2005, 14:53
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 02-03-2005 @ 16:17 :
zoiets heet een iota sub scriptum
(sorry, had ff zin om te zeiken )
Ohja, zo heet dat. Wist ik wel, gewoon even vergeten. Bedankt voor het verbeteren.

De spiritus asper en die andere (hoe heet die ook weer?) kun je ook niet typen met symbol, en de sigma op het eind van een woord.
Oud 03-03-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 03-03-2005 @ 15:53 :
Ohja, zo heet dat. Wist ik wel, gewoon even vergeten. Bedankt voor het verbeteren.

De spiritus asper en die andere (hoe heet die ook weer?) kun je ook niet typen met symbol, en de sigma op het eind van een woord.
spiritus lenis
Oud 03-03-2005, 17:40
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-03-2005 @ 15:38 :
maar je kan dan bijvoorbeeld niet een iota onder je ètha zetten.
Ach, het is tegenwoordig toch hip om, in plaats van deze iota subscriptum, de iota adscriptum te gebruiken: de iota ná de letter.

Maar feit blijft wel dat je geen accenten (en dus ook geen spiriti, die toch best essentieel zijn) kunt typen. In mijn profielwerkstuk kwamen ook Griekse tekstonderdelen voor.. ik heb de accenten er toen met een pen bijgezet.


Maar als dat teveel moeite lijkt, of het gaat niet om een te printen tekst, dan zou ik het internet eens afstruinen, op zoek naar een vast ergens aanwezig volledig Grieks lettertype. En als je er één gevonden hebt.. wees dan zo lief om het hier even te posten.
__________________
't Kan verkeren.
Oud 04-03-2005, 22:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
voor de letters die je bij greek niet gelijk kunt typen, kun je toch alt + .. gebruiken, net als je bijv. alt + 0178 hebt². desnoods kun je bij symbool zelf je sneltoetsen instellen. of je laat dat venster aanstaan, dan kun je er gelijk invoegen. deed ik ook altijd.
Oud 05-03-2005, 20:51
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Sketch schreef op 03-03-2005 @ 15:53 :
Ohja, zo heet dat. Wist ik wel, gewoon even vergeten. Bedankt voor het verbeteren.

De spiritus asper en die andere (hoe heet die ook weer?) kun je ook niet typen met symbol, en de sigma op het eind van een woord.
Die eindsigma kun je wel krijgen staat ergens tussen invoegen, toets is iets van hoofdletter + ...?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 13-03-2005, 17:56
Classicus
Zie www.gltc.leidenuniv.nl -> 'internet publications' -> 'Outreach & nugae' -> 'hoe typ ik Grieks op mijn computer'.
Oud 14-03-2005, 16:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik gebruik idd altijd Symbol, maar dat is alleen maar in een woordjesoverhoorprogramma, en daarvoor werkt het best.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 14-03-2005, 21:29
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Dank allemaal

Het ging om een stukje tekst van ongeveer 'n half A4'tje, ik heb het in Symbol getypt en de plaatsen van spiritussen en iota subscripta leeg gelaten en later gewoon met een zwarte pen ingevuld.
Oud 14-03-2005, 22:53
Verwijderd
Doe moeilijk.

Selecteer in Word gewoon Symbol als lettertype in plaats van Times New Roman of wat je ook standaard ingesteld hebt.

Dan kun je gewoon typen (wel op letten dat het niet fonetisch omgezet wordt. De "h" wordt bijvoorbeeld de èta, en "q" wordt thèta. Gewoon omdat niet alle letters in beider alfabet bestaan.

De "v" wordt een omega met een streep erop (wat dat ook moge zijn) en om een sigma te krijgen voor aan het eind van een woord moet je de hoofdletter "V" gebruiken.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 22:55.
Oud 17-03-2005, 19:30
flower303
Avatar van flower303
flower303 is offline
hey mensen! ik heb zelfs grieks ja zo'n kleuter als ik hihi.. nog nieuws over grieks iemand klinkt vaag
__________________
Love is love,, love is you,, I love love,, so I love you!! :bloos:
Oud 18-03-2005, 12:49
grieks:)*_*
bedankt,
hier heb ik ook iets aan gehad!
Oud 18-03-2005, 12:51
grieks:)*_*
en hoe zette ders op het einde een grote sigma???
Ads door Google
Oud 18-03-2005, 20:40
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 05-03-2005 @ 21:51 :
Die eindsigma kun je wel krijgen staat ergens tussen invoegen, toets is iets van hoofdletter + ...?
Citaat:
grieks*_* schreef op 18-03-2005 @ 13:51 :
en hoe zette ders op het einde een grote sigma???
Shift+v
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 20-03-2005, 10:39
DJ JB
Ik merk dat iedereen erg moeilijk doet met knippen en plakken vanuit Word en zo. Met name als je bijv. op een forum Grieks wilt typen is dat erg irritant.


Wat ik zelf altijd doe is de "taalbalk" gebruiken. Let wel: dit werkt alleen in Windows.

Rechtsklik op je taakbalk -> Werkbalken -> Taalbalk
Nu verschijnt er naast je systemtray een klein balkje die aangeeft welke taal je gebruikt en welke toetsenbord indeling.
Als je nu op die balk rechtsklikt en je selecteert 'instellingen', kom je in het menu waar je Grieks kunt toevoegen.

Voeg eerst een aparte taal in ([EL] Grieks) en zet daar ook de Griekse toetsenbord indeling onder.


De eerstvolgende keer dat je Grieks moet typen, selecteer je onderin je taalbalk gewoon '[EL] Grieks' en dat is alles!
Oud 17-09-2008, 14:34
veraaaa
Niet erg slim jullie.
Word..--> Lettertype GREEK
en dan kun kei gezellig grieks schrijven..
dusjaah.
alleen spiritus lenis en spiritus asper krijg ik er nergens op..niet in teach 2000 en niet in word.
das wel kuttig.
maarjaah.
Oud 21-09-2008, 21:56
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Goh, dat is best wel een up!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Iota subscriptum typen
Charl0tteee
15 09-10-2013 15:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks lettertype
Verwijderd
24 08-03-2009 20:01
De Kantine Hoi, ik ben Matthias en ik ga jullie vertellen wat ik vandaag gedaan heb!
hasseltboy
111 09-02-2005 16:33
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen antwoorden PALLAS 2 en ROMA 2
theonedealer
6 31-10-2000 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.