Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 11:38
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
Heej, weten jullie of het mogelijk is in de 4e nog van profiel de wisselen.
Heb nu EM profiel maar ik vind het toch maar een saai profiel.
Wil veranderen naar NG en dan met economie, latijn en geschiedenis2. Denken jullie dat dit kan en is wiskunde B1 goed te doen, is het echt veel moeilijker dan wiskunde A1,2?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 11:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Het jaar is nog maar net begonnen, dus het zou geen probleem moeten zijn.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 11:54
Verwijderd
Dat hangt af van de omstandigheden, raadpleeg je mentor of decaan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 13:51
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
bij ons kon je tot de kerst wisselen. Maar dat is niet op elke school zo. Het beste is om, als je het ECHT zeker weet, NU naar je decaan/metor te gaan en het probleem voor te leggen. Dan moet het geen probleem zijn. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je NG aankan he
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 14:34
professor2
professor2 is offline
hangt van de school af of ze moeilijk doen maar het zou mogelijk moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 14:35
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Bij ons was het altijd tot de herfstvakantie, maar dan zou het nu nog moeten kunnen.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:00
Verwijderd
Het kan waarschijnlijk nog wel. Maandag eventjes naar de decaan stappen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Misschien kan je niet alle keuzenvakken doen die je wil maar wel wat. (Bij ons op school mocht je sowieso maar 1 keuzevak eigenlijk).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:50
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
Oke bedankt voor de reacties.
Ben al heel lang twijfelaar over die profielen maar zit nu met een beetje slecht gevoel bij EM.
Ik twijfel vooral omdat wiskunde me niet zo ligt, anders had ik het (NG) al gelijk genomen. Natuurkunde en scheikunde moeten niet zo'n probleem zijn denk ik dat was vorig jaar erg makkelijk allebei. En bij EM zit je weer met aardrijkskunde, daar hou ik dus echt niet van. Maar dan weer het wat makkelijkere wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
jojojojojo1 schreef op 09-09-2006 @ 18:50 :
Oke bedankt voor de reacties.
Ben al heel lang twijfelaar over die profielen maar zit nu met een beetje slecht gevoel bij EM.
Ik twijfel vooral omdat wiskunde me niet zo ligt, anders had ik het (NG) al gelijk genomen. Natuurkunde en scheikunde moeten niet zo'n probleem zijn denk ik dat was vorig jaar erg makkelijk allebei. En bij EM zit je weer met aardrijkskunde, daar hou ik dus echt niet van. Maar dan weer het wat makkelijkere wiskunde.
Natuurkunde wordt vrij wiskundig al snel. Als wiskunde je niet ligt dan kan je beter gewoon geen NG gaan doen naar mijn idee. Daarnaast is scheikunde heel erg anders in de vierde als in de derde.

Ik zou gewoon eventjes bij wat NG vrienden (die heb je vast wel) in de boeken kijken en kijken of het je interesseert. Als het je écht écht leuk lijkt dan zou ik het gewoon doen, maar anders raad ik je aan om bij EM te blijven met het "akelige" aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 18:31
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
Haha ja A.k. is balen.
Heb inderdaad genoeg NG vrienden. Maarja, ik blijf het gewoon vervelend vinden dat profiel. Ik ben blij dat voor de nu 3e klassers (of 2e) dat zij niet meer profiel te hoeven te kiezen, maar gewoon vakken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:46
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-09-2006 @ 19:13 :
Natuurkunde wordt vrij wiskundig al snel. Als wiskunde je niet ligt dan kan je beter gewoon geen NG gaan doen naar mijn idee. Daarnaast is scheikunde heel erg anders in de vierde als in de derde.
Als je geen wis kan, kan je nog wel makkelijk NG halen. Ben zelf cum laude geslaagd, en mn wis was net een zesje. Ben echt een faler in het vak, kon er geen ene hol van. Snapte het gewoon echt niet en heb er ook nooit wat aan gedaan. (alleen de laatste 2 maanden)
Je hoeft namelijk geen integralen en afgeleides en andere shitzooi te weten bij NK. En vergeet niet, je mag een 4 in je profiel! Dus dan hoef je nog maar een 3,5 te staan voor wis

Als je twijfelt, ga er gewoon voor!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 09-09-2006 @ 20:46 :
Als je geen wis kan, kan je nog wel makkelijk NG halen. Ben zelf cum laude geslaagd, en mn wis was net een zesje. Ben echt een faler in het vak, kon er geen ene hol van. Snapte het gewoon echt niet en heb er ook nooit wat aan gedaan. (alleen de laatste 2 maanden)
Je hoeft namelijk geen integralen en afgeleides en andere shitzooi te weten bij NK. En vergeet niet, je mag een 4 in je profiel! Dus dan hoef je nog maar een 3,5 te staan voor wis

Als je twijfelt, ga er gewoon voor!
Als je echt slecht bent in wiskunde dan bedoel ik dat je een 4 haalt met gewoon hard je best doen. Een zesje is iets anders . Natuurkunde gaat een stuk gemakkelijker en het is een stuk leuker als je een beetje wiskunde kan, omdat je dan sneller situaties door hebt. Maargoed, misschien ben ik niet de juiste persoon om erover te oordelen want ik doe NT en ik hou van wiskunde en natuurkunde .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 20:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-09-2006 @ 20:55 :
Als je echt slecht bent in wiskunde dan bedoel ik dat je een 4 haalt met gewoon hard je best doen.
Er zijn geen mensen die een 4 halen met hard hun best doen, er is echt niemand die hard zn best doen op t vwo
Sommigen kunnen een 6 halen met niks doen, andere moeten er wat voor doen. Maar echt keihard bikkelen en nog een 4 halen gebeurt gewoon echt niet, en als t wel gebeurt dan heb je het bij alle vakken wel en dan faal je compleet en zak je of ga je naar de havo ofzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 23:29
Morri
Morri is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 09-09-2006 @ 21:03 :
Er zijn geen mensen die een 4 halen met hard hun best doen, er is echt niemand die hard zn best doen op t vwo
Sommigen kunnen een 6 halen met niks doen, andere moeten er wat voor doen. Maar echt keihard bikkelen en nog een 4 halen gebeurt gewoon echt niet, en als t wel gebeurt dan heb je het bij alle vakken wel en dan faal je compleet en zak je of ga je naar de havo ofzo.
Ik kan je vertellen dat dat niet waar is. Er zijn mensen genoeg die ik ken en die in de derde klas dermate slecht in wiskunde waren dat ze enen scoorden. Ze werkten er kei en keihard voor. Je moet daar niet over oordelen alleen omdat jij het je niet kunt voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 09:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 09-09-2006 @ 20:46 :
Als je geen wis kan, kan je nog wel makkelijk NG halen. Ben zelf cum laude geslaagd, en mn wis was net een zesje.
Offtopic: dan ben je niet cum laude geslaagd
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-09-2006 @ 10:00 :
Offtopic: dan ben je niet cum laude geslaagd
Offtopic: cum laude is toch een gemiddelde van een acht? Nouja, mijn eerste reactie was ook dat je dan niet cum laude was geslaagd
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 11:21
Verwijderd
Dat moet zeker kunnen, alleen is het niet een beetje vroeg? bedoel je zit net in die profiel, en zolang is school nog niet begonnen. Ik weet niet hoe slecht je in wiskunde bent maarr met een 6 kun je het wel aan. natuur/scheikunde is wel belangerijk bij N&G ; wij moeten voor allebei een 7 staan om dat profiel te mogen kiezen ..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 09-09-2006 @ 20:46 :
Als je geen wis kan, kan je nog wel makkelijk NG halen. Ben zelf cum laude geslaagd, en mn wis was net een zesje. Ben echt een faler in het vak, kon er geen ene hol van. Snapte het gewoon echt niet en heb er ook nooit wat aan gedaan. (alleen de laatste 2 maanden)
Je hoeft namelijk geen integralen en afgeleides en andere shitzooi te weten bij NK. En vergeet niet, je mag een 4 in je profiel! Dus dan hoef je nog maar een 3,5 te staan voor wis

Als je twijfelt, ga er gewoon voor!
Oooh, vandaar dat jij zo'n wijsneus bent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2006, 14:39
Nennie
Avatar van Nennie
Nennie is offline
Citaat:
jojojojojo1 schreef op 09-09-2006 @ 18:50 :
Oke bedankt voor de reacties.
Ben al heel lang twijfelaar over die profielen maar zit nu met een beetje slecht gevoel bij EM.
Ik twijfel vooral omdat wiskunde me niet zo ligt, anders had ik het (NG) al gelijk genomen. Natuurkunde en scheikunde moeten niet zo'n probleem zijn denk ik dat was vorig jaar erg makkelijk allebei. En bij EM zit je weer met aardrijkskunde, daar hou ik dus echt niet van. Maar dan weer het wat makkelijkere wiskunde.
Ik kan me erg vinden in jouw situatie, heb zelf ook heel lang getwijfeld, maar ben voor NG gegaan.. Wiskunde valt tot nu toe nog meer, maar ik heb pas 1,5 week les, dus je weet het niet. Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:52
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
Citaat:
remy476 schreef op 09-09-2006 @ 14:51 :
bij ons kon je tot de kerst wisselen. Maar dat is niet op elke school zo. Het beste is om, als je het ECHT zeker weet, NU naar je decaan/metor te gaan en het probleem voor te leggen. Dan moet het geen probleem zijn. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je NG aankan he
Een vriend van mij heeft vorig jaar op dezelfde school als ik net iets na de herfstvakantie gewisseld, van N&G naar E&M.
Maar tot de kerst? Wat gebeurt er dan met de toetsen en p.o's die je niet hebt gemaakt?
En ik heb al aan mijn mentor gevraagd het kan gewoon ik ga in principe vanaf volgende week beginnen maar ik mag maar 2 keuzevakken volgen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 18:33
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
jojojojojo1 schreef op 15-09-2006 @ 16:52 :
Een vriend van mij heeft vorig jaar op dezelfde school als ik net iets na de herfstvakantie gewisseld, van N&G naar E&M.
Maar tot de kerst? Wat gebeurt er dan met de toetsen en p.o's die je niet hebt gemaakt?
En ik heb al aan mijn mentor gevraagd het kan gewoon ik ga in principe vanaf volgende week beginnen maar ik mag maar 2 keuzevakken volgen.
. jah bij ons was echt kerst de laaste kans hoe ze dat regelde met p.o's weet ik ook niet. Inhalen ofzo want echt gek veel is dat natuurlijk ook niet
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 08:32
duveltje iris
duveltje iris is offline
volgens mij kan je tot na de herfstvakantie wisselen!!

maar wiskunde b1 ik doe dat op de havo is wel pittig dat is mede de rede waarom ik dit jaar nu nog een keer moet doen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 09:57
Verwijderd
Ik ben in de zomer tussen de 4e en de 5e nog gewisseld, en dat kostte wel enig regelen met de decaan. Ik ging echter van N&G naar C&M, en omdat ik al muziek als vrij vak had, Grieks erbij en biologie naar een vrije keuze kon, kwam het vrij gemakkelijk uit. Moest alleen in de zomervakantie een jaar aan Frans2, Duits2 en geschiedenis inhalen, maar dat was niet bijster moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 12:20
Verwijderd
Offtopic: Hij kan best cum Laude geslaagd zijn en een 6 voor wiskunde b1 hebben. De definitie voor cum Laude is niet op alle scholen en universiteiten hetzelfde namelijk. Het enige criterium dat op iedere school hetzelfde is, is dat het dat het gemiddelde cijfer een 8 of hoger moet zijn. Op sommige scholen zijn er nog meer criteria, zoals dat geen enkel cijfer lager dan een 7 mag zijn en de studie binnen de voorgeschreven tijd moet zijn afgerond. Maar het kan dus wel, het is totaal afhankelijk van de criteria op zijn school.

Volgensmij is wisselen van profiel in het begin van de 4e nog wel mogelijk. Veel later denk ik niet meer. Ik heb aan het begin van de 5e gevraagd om van profiel te mogen wisselen, maar dat mocht alleen als ik de 5e over zou doen. Ik deed C&M, stond hoog gemiddeld, had totaal geen moeite met wiskunde en abstract denken, en wilde naar N&G switchen omdat C&M te makkelijk voor me was en de vakken me weinig interesseerden.

Mocht je nu niet meer van profiel mogen switchen kun je ook hetzelfde doen als wat ik heb gedaan. Je profiel wat interessanter maken door veel keuze vakken te kiezen en na het behalen van je VWO diploma kun je in een jaar tijd op het VAVO je deelcertificaten halen voor de profielvakken van het N&G profiel. Uiteindelijk heb je dan zelfs 2 profielen en kun je evengoed een exacte vervolgstudie doen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:21
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
duveltje iris schreef op 19-09-2006 @ 09:32 :
volgens mij kan je tot na de herfstvakantie wisselen!!

maar wiskunde b1 ik doe dat op de havo is wel pittig dat is mede de rede waarom ik dit jaar nu nog een keer moet doen
b1 is zo makkelijk he
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ik wil na 5havo naar vwo maar met een ander profiel?
niekwever
7 29-05-2016 11:50
Software & Hardware Mozilla Firefox: hoe kan ik van profiel wisselen?
mrs B
2 17-09-2005 20:31
De Kantine profiel wissen
Xx_Snowflake_xX
2 29-04-2004 12:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.