Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 18:39
You_Do_It
Avatar van You_Do_It
You_Do_It is offline
Ik wil graag 2 hele talen nemen in mijn profiel,(FA 1,2 en Du 1,2 Havo)omdat ik daar hele mooie cijfers voor heb, maar nu raden veel mensen het me af. Ze zeggen dat het echt te zwaar is en dat veel mensen het dan ook niet halen.
Is dat zo?? Heeft iemand twee hele talen in zijn pakket en is het ook veel te moeilijk??
__________________
:cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 18:42
Mariebel
Mariebel is offline
Je kunt het altijd eerst proberen en als het niet lukt dan één van de twee laten vallen. Je moet dan natuurlijk wel eerst controleren of je dan nog genoeg uren hebt, maar dat weet je decaan wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:31
Verwijderd
Het lijkt me wel erg veel..........maar als je er hele goede cijfers voor haalt zou ik me niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:33
xGurlyx
xGurlyx is offline
Ik vind Duits 1 alleen al moeilijk
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:46
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Als je denkt dat je het kan,
is het de moeite waard om te proberen..
Is er niet iemand op je school die
daarvoor speciaal kan kijken of je dat wel haalt ed?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:20
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Ik heb vier vreemde talen (Du, Fa, En, La) en ik vind het juist wel prettig, grammatica en spreken, maar geloof dat op havo du1 op vwo du2 is? Nou ja in elk geval vind ik het niet zwaar, leuk zelfs, want bij de verschillende talen heb je iets aan de andere. Als je er nu mooie cijfers voor hebt, zie ik niet waarom je het niet zou kiezen, tenzij je talen niet leuk vindt... succes.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Welk profiel doe je er dan naast, als je NG of NT ernaast doet zou ik het niet doen, die vakken kosten heel veel tijd en zijn totaal anders als talen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:21
Verwijderd
Citaat:
You_Do_It schreef op 19-03-2003 @ 19:39:
Ik wil graag 2 hele talen nemen in mijn profiel,(FA 1,2 en Du 1,2 Havo)omdat ik daar hele mooie cijfers voor heb, maar nu raden veel mensen het me af. Ze zeggen dat het echt te zwaar is en dat veel mensen het dan ook niet halen.
Is dat zo?? Heeft iemand twee hele talen in zijn pakket en is het ook veel te moeilijk??
Welnee. Frans 2 is best te doen, en Duits ook. Het is gewoon een kwestie van leren! Ik heb C&M met frans1,2 duits1,2 latijn en in mn algemeen deel dus ook nog nederlands en engels. Nu nog grieks erbij en ik heb alle talen die je hier kunt kiezen.

Gewoon doen. Altijd beter dan wiskunde B, moet je maar denken...
Nee, ff serieus, het is echt wel te doen... voor mij iig wel, ik hoef er nooit zo veel voor te leren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:22
Verwijderd
Citaat:
xGurlyx schreef op 19-03-2003 @ 20:33:
Ik vind Duits 1 alleen al moeilijk
Duits 1 is alleen lezen en als je dat niet kan, is het moeilijk. Maar Duits 2 is gewoon grappig... de luistertoetsen zijn best te doen, brieven schrijven is nog wel pittig, en spreekbeurten lijken me lachen!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 08:43
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Of 't (te) zwaar is hangt natuurlijk helemaal van jezelf af.
Ik heb zelf de havo gedaan met, naast het verplichte nederlands en engels, duits1,2 en frans 1,2. Nu was dit 'n misverstand, omdat ik aanvankelijk naar het vwo wilde doorstromen (ik wist niet dat ik ook 'n hbo-propedeuse kon halen als opstapje naar de universiteit), dus had ik eigenlijk 'n compleet vak te veel

...maar gelukkig heb ik enigszins een talenknobbel, dus zonder er ál te veel werk voor te verrichten heb ik beiden afgesloten met 'n zeven.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 10:59
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
tiz niet zwaar, vooral niet op havo. ik doe vwo en ik red t makkelijk. kep dus fa12 en du12 en engels en nl

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:20
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik heb ook beide talen, op zich is het niet moeilijk voor mij, maar wel veel werk. Bij mij betekent dat: elke periode handelingsdelen voor elk vak.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:36
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Gadje schreef op 20-03-2003 @ 11:59:
tiz niet zwaar, vooral niet op havo. ik doe vwo en ik red t makkelijk.
Er zijn zat mensen die wél moeite hebben met talen; ik zou niet zomaar roepen dat het makkelijk IS.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik doe vwo en heb c&m, fa12 en du12 dus. Ik ben niet bijstergoed in talen, maar merk dat het (voor mij) makkelijk te doen is.
Het zijn namelijk 4 onderdelen (luisteren, spreken, schrijven en lezen), dus als je het één niet goed kan, kun je dat compenseren met het andere. Zeker gezien het feit dat je goed in talen bent, denk ik niet dat het heel moeilijk voor je zal zijn. 'T is overigens wel veel werk, maar dat heb je bij andere vakken ook.

Mijn vriendin heeft trouwens engels, duits, frans, grieks en latijn... Maar 't lukt d'r prima. 'T is maar net hoe goed je bent in je talen en of je je een beetje inzet (wanneer je er wat minder goed in bent)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 09:49
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Slither schreef op 20-03-2003 @ 17:36:
Er zijn zat mensen die wél moeite hebben met talen; ik zou niet zomaar roepen dat het makkelijk IS.
ik zei ook ik red t makkelijk, en als j slecht met talen bent kies j een ander profiel of neem bijles.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:48
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
You_Do_It schreef op 19-03-2003 @ 19:39:
Ik wil graag 2 hele talen nemen in mijn profiel,(FA 1,2 en Du 1,2 Havo)omdat ik daar hele mooie cijfers voor heb, maar nu raden veel mensen het me af. Ze zeggen dat het echt te zwaar is en dat veel mensen het dan ook niet halen.
Is dat zo?? Heeft iemand twee hele talen in zijn pakket en is het ook veel te moeilijk??
Volgens mij is het als je je best doet wel te doen, over het algemeen worden de talen volgens mij minder moeilijk gezien dan de exacte vakken, Welk profiel?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:29
You_Do_It
Avatar van You_Do_It
You_Do_It is offline
Ik ga het profiel cultuur en maatschappij doen, daar moet je al verplicht 1 hele taal nemen.
__________________
:cool:
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:37
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ehm Duits 2 is goed te doen vind ik, alleen de teksten zijn redelijk lastig. Maar ik weet niet hoe het op andere scholen is. Grammatic krijgen wij niet meer bij 2, das wel beter.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde / taal
Madeliefje1901
11 22-02-2009 20:16
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 16:05
Algemene schoolzaken Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase
Asilymor
14 25-03-2003 13:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hoe zit het met KT (en KCV) in 2e fase?
Nieni
8 01-03-2003 15:36
Algemene schoolzaken 2e fase is simpel
Tony
20 15-08-2002 21:18
Algemene schoolzaken 2e fase is belachelijk zwaar
Verwijderd
8 20-02-2002 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.