Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2008, 01:38
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Vorige: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1674584

Spelers:

1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah (weerwolf)
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá***
17) Stefenootje (dorpeling)
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Oud 14-03-2008, 08:36
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Jeuj, Lisaaah was wolf
Hopen dat we met hetzelfde rendeerwerk er de volgende keer weer een wolf uit krijgen
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-03-2008, 10:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
arme weerwolfjes
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-03-2008, 10:30
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Goed, ik heb nu ook een fancy word documentje met kleuren (het werkt idd niet in een gewone .txt), maar het enige wat het mij geholpen heeft is dat ik nu IEDEREEN verdacht vind
Maar toch hou ik een lijstje met mensen die ik het verdachtst vind, en om er niet weer een stille pre-eetdag van te maken ga ik ze posten.
Minke blijft voor mij verdacht. Ze speelt anders dan anders, heb ik het idee, en ze loopt erg snel mee met anderen. Voor zover ik kon zien heeft ze nog nooit iemand als eerste verdacht gemaakt.
Uice is links en rechts mensen verdacht aan het maken, terwijl zoals iemand anders al eerder zei, je altijd wel een reden kunt vinden om iemand verdacht te krijgen.
Martino is voor mij een nieuwe verdachte, hij heeft in het begin van het spel Lisaaah een paar keer verdacht genoemd, maar nu iedereen op haar stemt gaat hij ineens random voor Uice.
Zoemzoem is een lastig geval. Ik heb haar eigenlijk nooit zo verdacht gevonden, maar nu anderen dat wel vinden. Hmm, toch nog maar eens nalezen.
Tink blijft een stille speler met weinig inbreng. Dat is niet verdacht, dat is gewoon ergerlijk eigenlijk.
(Katje & AllureV stemmen beide op iemand anders dan Uice of Lisaaah de laatste stemronde. Hoewel ik eigen meningen zeer kan waarderen, zou dit natuurlijk handig wolvengedrag zijn, omdat het niet opvalt dat je niet "echt" gestemd hebt...)

Als ik dit even koppel aan het Twinkebel lijstje, dan staan Minke, Uice, Martino en Zoemzoem (en Katje) in dat lijstje.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-03-2008, 10:36
Verwijderd
@ Sherco: je spreekt jezelf een beetje tegen;

Dit zei je in het vorige topic:
Citaat:
Mensen die vaak beginnen met verdachtmakingen van dorpelingen:
Minke
Uice
en nu zeg je dit:

Citaat:
Minke blijft voor mij verdacht. Ze speelt anders dan anders, heb ik het idee, en ze loopt erg snel mee met anderen. Voor zover ik kon zien heeft ze nog nooit iemand als eerste verdacht gemaakt..
Oud 14-03-2008, 10:44
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
tvp
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 14-03-2008, 10:48
Verwijderd
*pakt het lijstje er ook eens bij*

Sherco is voor mij overigens niet verdacht (maar dat gekke tegenspreken onthoud ik wel even). Paranoide ook niet, dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Tink is inderdaad eerder irritant stil dan verdacht voor mij, maar je weet nooit, blijft toch ook een twijfelgeval. Zoemzoem vind ik ook niet zozeer verdacht eigenlijk... Aila ook niet, dat is logisch, want zij kwam als eerste met het idee om Lisa op te hangen. Pippeloen is me nooit zo opgevallen, zowel niet als goede speler als als verdachte.

Blijven over:
AllureV, Martino, Katje, Evilblue, Juice.

Op het moment neig ik het meest naar AllureV, of Evilblue. Evilblue omdat hij al zó lang op mij verdachtenlijstje staat, maar ik er steeds niet voor ga, en dat heb ik ook al eens eerder bij Soija gehad, die bleek toen wolf te zijn. AllureV omdat ik haar stem op Evilblue gisteren ineens een beetje vreemd vond. Het was duidelijk dat Lisa eruit zou gaan, maar zo probeert zij gelijkspel uit te lokken of misschien wel stemmers van haar medewolf te lokken... Als zij wolf blijkt te zijn, pleit dat Evilblue wel even vrij, denk ik.

Martino en Katje vind ik gewoon opvallend stil, waar ze normaal best leuke/fanatieke spelers zijn.
Juice verdenk ik zelf niet zozeer, maar ik kan wel meegaan in de verdenkingen van Paranoide richting hem.

edit: En dat zonder Word-documentje!

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 10:54.
Oud 14-03-2008, 11:23
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
@ Sherco: je spreekt jezelf een beetje tegen
Ja, klopt helemaal. In mijn eerdere documentje had ik jou staan als beginnende verdachtmaker, maar bij nader nalezen was Uice meestal degene die echt begon, en jij de tweede, de meeloper zeg maar...

Wat wel verwarrend is, is als mensen die ik verdacht vind, andere mensen die ik ook verdacht vind verdacht gaan maken. Dat spreekt elkaar tegen, ofzo. Misschien ben ik atm gewoon een beetje te hung over om duidelijk te denken
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-03-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, klopt helemaal. In mijn eerdere documentje had ik jou staan als beginnende verdachtmaker, maar bij nader nalezen was Uice meestal degene die echt begon, en jij de tweede, de meeloper zeg maar...

Wat wel verwarrend is, is als mensen die ik verdacht vind, andere mensen die ik ook verdacht vind verdacht gaan maken. Dat spreekt elkaar tegen, ofzo. Misschien ben ik atm gewoon een beetje te hung over om duidelijk te denken
Hmm, ik ga 's terugzoeken, volgens mij loop ik niet echt veel achter Juice aan hoor. Niet bewust in elk geval.

Maargoed. Ik vind het ook een superlastig spel. Misschien maar 's kijken wie Lisa allemaal verdacht heeft.
Oud 14-03-2008, 12:12
Verwijderd
Hmm, jammer, Lisa heeft er een beetje haar eigen graf mee gegraven, maar ze heeft het ons er ook moeilijk mee gemaakt voor de rest van het spel: ze heeft nauwelijks verdenkingen en stemmen uitgesproken.
Ze heeft enkele keren niet eens gezegd op wie ze stemde. In het begin schaapte ze vrolijk mee op de onschuldige dorpelingen die er toch wel uit zouden gaan (sterrenmeisje en coolkast), ze heeft één keer 'random gestemd' op mij, en aan het einde ging ze Paranoide ineens heel erg verdenken.

Dus. Ik weet niet of ik hier heel erg fantastische conclusies uit kan trekken...
Oud 14-03-2008, 12:33
Verwijderd
Yesss, wolf eruit. Lisaaah, als ik 't niet dacht.

Het mooie is dat ze niet in het Twinkebel-lijstje zat en dat we dus nog steeds weten dat daar een stuk of vier slechte functies in zitten. Op zich is Lisaaah een heel lastige wolf om te vinden, omdat ze dus niet in het lijstje voorkomt. (Hoewel ik haar in die hele lange theorie wel had staan als wolf of heks, maar ik weet zo 1-2-3 niet meer wat m'n redenen daarvoor waren. ) Maar goed, ze heeft haar eigen graf gegraven inderdaad. En dat is mooi, want dan houden we dat mooie afgebakende gebied waarin we kunnen zoeken.

/late reactie
Oud 14-03-2008, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Martino en Katje vind ik gewoon opvallend stil, waar ze normaal best leuke/fanatieke spelers zijn.
Dit is pas mijn tweede spel, en in het eerste spel was ik wolf ;x
Oud 14-03-2008, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Dit is pas mijn tweede spel, en in het eerste spel was ik wolf ;x
Ja, dat is waar. Ik bedoelde dat je vorig spel wat actiever was, maar het is inderdaad niet echt betrouwbaar vergelijkingsmateriaal.
Oud 14-03-2008, 19:28
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
*fladdert rond als een klein evilblue vogeltje*
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 14-03-2008, 19:31
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Lisaaah zat niet in de Twinkebel-stemmer lijst. Mijn theorie klopte dus enigzins. Dus is mijn volgende hoofdverdachte nu Tink. Ik geloof namelijk niet dat er 3 wolven in de Twinkebellijst zitten.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 14-03-2008, 19:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sorry dat ik de afgelopen dagen niet zoveel gepost heb! Ik heb het gewoon even te druk met vanalles en nog wat, maar ik beloof dat ik mn leven zal beteren.
__________________
you're not my demographic
Oud 14-03-2008, 19:51
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En hoera voor de dorpelingen!
__________________
you're not my demographic
Oud 14-03-2008, 20:29
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
In Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmorgen
Sherco sprong door de dierentuin. De andere dieren keken haar een beetje verbaasd aan. ‘Die stomme stokstaart is weer bezig’ zuchtte Pippeloen, de lynx. ‘Op de een of andere manier heeft ze het altijd op haar heupen.’ Sherco was op weg naar haar vriendinnetje Tink. Waarschijnlijk was Tink weer ergens een dam aan het bouwen. Sherco wist niet waar ze nu weer bezig was en huppelde dus maar zoekend door de dierentuin. Toen viel haar oog op een megadam. Tink was duidelijk weer fanatiek bezig geweest. ‘Hallo, hyperactief bevertje’ tetterde Sherco in de richting van de dam. De dam begon heftig te bewegen en al snel kwam er een kleine bever te voorschijn. ‘Daar ben je!’ riep Sherco blij. ‘Ik wil je op de hoogte brengen van de laatste roddels.’ ‘Wat is er dan?’ vroeg Tink nieuwsgierig. ‘De opzichters zijn woedend op de gorilla’s. Ze hadden heel erg gehoopt op nieuwe gorillababy’s, maar nu heeft die grote, lelijke gorilla zijn wijfje doodgeneukt’ ‘Bedoel je Sauron?’ giechelde Tink. ‘Dat vind ik echt wel iets voor hem. Hij doet altijd zo gemeen.’ ‘Ja, die bedoelde ik’ bevestigde Sherco. ‘Nu zijn de opzichters een stuk liever voor de andere dieren en krijgen de gorilla’s eens geen eten’ vervolgde Sherco snel. Tink moest heel hard lachen. ‘Dat is dan hun eigen schuld’ lachte Tink.

In de vijver, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanmiddag
Bij de vijver klonk een plons. Allure schrok wakker uit haar middagslaapje. ‘Wat is dat nou weer?’ Dacht ze slaperig. Ze deed haar ogen halfopen en moest knipperen door het felle zonlicht. Toen haar ogen een beetje gewend waren aan het felle licht ontdekte ze een kikker die aan het spartelen was in het water. ‘He kikker, wat doe jij hier?’ vroeg ze. ‘Dit is geen plek voor kleine kikkertjes.’ ‘Ik ben Ailá’ brulde de kikker. ‘Maar ik ben geen gewone kikker. Ik ben een heikikker.’ ‘Ow, ok. Waarom ben je eigenlijk blauw?’ vroeg Allure nieuwsgierig. ‘Dat komt omdat ik hitsig ben’ zei Ailá met een grote grijns. ‘Ik ga zo maar eens een lekker kikkertje zoeken.’ ‘Ik ga zo maar eens naar de andere vijver’ zei Allure en ze wees naar een vijver die verderop lag. Ailá volgde haar blik en keek bedenkelijk. ‘Daar pas jij toch nooit overheen’ antwoordde ze voorzichtig, doelend op het redelijk smalle bruggetje. Ze kon zich niet voorstellen dat die dikke kont van die nijlpaard over dat bruggetje paste. Allure was verontwaardigd door de opmerking van die kleine kikker. ‘Ik ben helemaal niet dik. Ik voel me nu zo licht als een veertje’ zei ze bits. ‘Misschien komt het omdat je nu in het water ligt’ merkte Ailá wijs op. Allure was boos op de kikker. ‘Ik zal wel bewijzen dat ik over dat bruggetje pas’ zei ze gekwetst. Allure begon richting het bruggetje te waggelen. Parmantig waggelde ze het bruggetje op. Halverwege merkte ze opeens op dat ze niet meer verder kon. Wanhopig probeerde ze verder te waggelen, maar het ging echt niet meer. ‘Je zit vast’ riep Ailá. ‘Ik zei het toch.’ Ailá sprong om Allure heen. ‘Je bent dik, nanananana!’ Allure was nu woedend op die stomme, betweterige kikker. Ze probeerde Ailá te slaan, maar ze kwam net niet aan haar. Op een gegeven moment kwam Ailá wel binnen haar bereik en Allure sloeg meteen toen. Ze stapte op Ailá en Ailá spatte uit elkaar. ‘Dat zal je leren om mij dik te noemen’ dacht Allure tevreden. ‘Het bruggetje is gewoon te klein.


Spelers:
1) Twinkebel (dorpeling)
2) MadameMinke
3) coolkast (dorpeling)
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde)
8) Krynn (heks)
9) AllureV
10) Sador (tovenaar)
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah (weerwolf)
14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde)
15) Röps (dorpeling)
16) ***ailá*** (dorpeling)
17) Stefenootje (dorpeling)
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje (dorpeling)

Opgehangen
Opgegeten
Gestorven door liefdesverdriet[/QUOTE]


Er is alweer een dorpeling dood. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om te kiezen op welke manier ze wraak gaan nemen.


Ter illustratie is hier nog een foto van een blauwe heikikker. Een heikikker lijkt op de bruine kikker, maar bij de heikikker is er een verschil te zien bij het achterpootje. De heikikker heeft een knobbeltje op de achterpoot, de metatarsaalknobbel. Hierdoor lijkt het alsof zijn buitenste teen hoger op zijn achterpootje geplaatst is.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 20:43.
Ads door Google
Oud 14-03-2008, 20:36
Verwijderd
Aw, Aila. En weer een dorpeling, maar gelukkig geen functie. De oorzaak is ook wel te raden, zij was de eerste die voorstelde om op Lisaaah te stemmen.
Oud 14-03-2008, 20:37
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Aila is dood En nog een dorpeling eruit, dit gaat niet goed mensen. Er zijn nu nog 6 goeien en 5 slechten.
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 14-03-2008, 20:38
Verwijderd
Hmm...
Voor morgen; ik ga voor AllureV of Evilblue dus.
Oud 14-03-2008, 20:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Is het al iemand opgevallen dat Aila's kleur rood hoort te zijn?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 14-03-2008, 20:42
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Verdomme

Edit: ik dacht bij een blauwe kikker hoort een blauw kleurtje, maar ze is nu weer rood.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 14-03-2008, 20:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Niet weer een dorpeling.
__________________
you're not my demographic
Oud 14-03-2008, 20:57
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Niet weer een dorpeling.
Tja, ze hadden een kans van 7 op 9 om een dorpeling/goede eruit te stemmen, niet heel verrassend dus...
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Advertentie
Oud 14-03-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Tja, ze hadden een kans van 7 op 9 om een dorpeling/goede eruit te stemmen, niet heel verrassend dus...
Precies, dan zouden we in feite nog blij mogen zijn dat het een dorpeling is. Ofzo.
Oud 14-03-2008, 21:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, het zou wel leuk zijn als de leerling er uit ging.
__________________
you're not my demographic
Oud 14-03-2008, 21:56
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
erg he Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat ik de volgende zou zijn. Jammer overigens dat ik maar in 1 verhaal ben voorgekomen --> die waarin ik doodga
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 14-03-2008, 21:59
Verwijderd
Weet je trouwens dat ik ervan overtuigd was dat je ziener was, Aila?
(door je Lisa-ontmaskering, en door je enigszins onlogische verdenking van Tink om 20.31 uur )
Oud 14-03-2008, 22:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
haha en die postte ik nou juist om 20:31 uur omdat ik er voor mezelf al bijna zeker van was dat ik doodging. Maarja, geen ziener dus maar saaie dorpeling
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 14-03-2008, 22:14
Verwijderd
Citaat:
haha en die postte ik nou juist om 20:31 uur omdat ik er voor mezelf al bijna zeker van was dat ik doodging. Maarja, geen ziener dus maar saaie dorpeling
Ja, precies, en het feit dat je dat postte op dat tijdstip deed me dat alleen maar meer vermoeden
Oud 14-03-2008, 22:17
Lethe
Lethe is offline
Zo, even alles bijgelezen.

Dat Lisaaah wolf was had ik echt niet gedacht! En aila vond ik juist wel een beetje verdacht en die was dorpeling. Wat een geweldig inschattingsvermogen. Op wie ik deze ronde stem weet ik nog niet, dat zie ik morgen wel.
__________________
Nice
Oud 14-03-2008, 22:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Mensen die in het Twinkelijstje stonden zijn nog steeds verdacht:

Minke
Katje
Juice
Evilblue
zoemzoem
Martino

Mensen die in het Lisalijstje stonden vind ik minder verdacht (want ook al lieg je over je stem, door je naam bij een lijstje te zetten verlaag je voor anderen de drempel om op diegene te stemmen. Zeker als je helemaal aan het begin van de lijst staat, dus Sherco, Pippeloen en Evilblue maken zeer weinig kans op mijn stem):

Sherco
Pippeloen
Evilblue
Juice
Minke
Zoemzoem

Martino en Katje zijn de enigen die wel bij Twink maar niet bij Lisa staan. Ze gedragen zich allebei redelijk onopvallend, zoals wolven meestal doen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 22:40.
Oud 14-03-2008, 22:30
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mensen die in het Twinkelijstje stonden zijn nog steeds verdacht:

Minke
Aila
Juice
Evilblue
zoemzoem
Martino

Mensen die in het Lisalijstje stonden vind ik minder verdacht (want ook al lieg je over je stem, door je naam bij een lijstje te zetten verlaag je voor anderen de drempel om op diegene te stemmen. Zeker als je helemaal aan het begin van de lijst staat, dus Sherco, Pippeloen en Evilblue maken zeer weinig kans op mijn stem):

Sherco
Pippeloen
Evilblue
Juice
Minke
Zoemzoem
Aila

Martino is de enige die wel bij Twink maar niet bij Lisa staat. Over hem zijn al eerder verdenkingen geuit, waar ik me wel in kan vinden. Plus zijn onopvallende gedrag.
Ik ben dood schat Sorry kon niet laten het te zeggen. OK, nu ben ik stil *kruipt graf in*
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 14-03-2008, 22:37
Verwijderd
Ahh, Aila stond in het Twinkebel-lijstje! Snel, naar m'n Word-document, want door haar dood weten we dat zij onschuldig was, waardoor we beter kunnen speculeren over welke vier mensen er dan wél slecht zijn.

Trouwens, dit was de lijst:

Twinkebel
Minke
Aila
Katje (?)
Juice
Evilblue
zoemzoem
Martino

Katje heeft later gezegd inderdaad op Twinkebel te hebben gestemd. Uice, waarom heb je haar weggehaald?
Oud 14-03-2008, 22:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ahh, Aila stond in het Twinkebel-lijstje! Snel, naar m'n Word-document, want door haar dood weten we dat zij onschuldig was, waardoor we beter kunnen speculeren over welke vier mensen er dan wél slecht zijn.

Trouwens, dit was de lijst:

Twinkebel
Minke
Aila
Katje (?)
Juice
Evilblue
zoemzoem
Martino

Katje heeft later gezegd inderdaad op Twinkebel te hebben gestemd. Uice, waarom heb je haar weggehaald?
Oh, ik dacht dat ze random op een ander had gestemd. Even wijzigen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 11:19.
Ads door Google
Oud 14-03-2008, 22:39
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
want door haar dood weten we dat zij onschuldig was
<3
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 14-03-2008, 22:39
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Sinds we allemaal leuk en eerlijk zijn,
ik verdenk Uice/Sherco/Paranoide helemaal niet.

Wie wel bij me volkomen verdacht is Zoemzoem, en als jullie op hem gaan stemmen zullen jullie meteen een wolf eruit hebben. Daarnaast vind ik drie andere verdacht, Minke/Katje/
Tink (omdat ik aila's gedachtes vertrouw)
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 22:52.
Oud 15-03-2008, 07:16
Verwijderd
Ik vind het echt lastig om te bedenken wie ik nu het verdachtst vind. Aan de ene kant blijf ik bij m'n theorieën over Uice, maar dat hij op Lisaaah heeft gestemd, nu minder bezig is met mensen ophitsen tegen dorpelingen en bovenal het feit dat ik nog niet opgegeten ben maakt hem minder verdacht. Aan de andere kant, het zou wel een domme zet zijn van de wolven om mij op te eten, als hij daar bij zou horen, want dan zou het duidelijk zijn dat ik gelijk had. HM. Ook houdt hij zichzelf in zijn laatste post een beetje de hand boven 't hoofd door te zeggen dat een wolf niet op Lisaaah zou stemmen. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in en op zich wil iedereen zichzelf beschermen tegen de dood, maar dit lijkt een beetje op een subtiele 'check-mij-onschuldig-zijn'-post.

Hm, ik heb even de topics van het vorige spel doorgenomen en daar gedraagt hij zich op zich wel ongeveer hetzelfde als hier, hoewel hij toen al snel verdacht werd gevonden en er uit ging. Dat spreekt op zich ook wel in zijn voordeel.

Martino stond ook in mijn lijst van verdachten, dus ik kan me ook wel vinden in wat men hier zegt over hem. Evilblue.. Mwaaa. Zoemzoem.. Mwa, mwaa.

Ik vind het trouwens opvallend dat Martino en zoemzoem zo 'omgawd nee toch geen dorpeling ' doen deze ronde. Ja, natuurlijk is het jammer, maar het is vrij logisch dat er een dorpeling uit gaat, aangezien de wolven elkaar natuurlijk niet gaan eten en bovendien hebben ze waarschijnlijk al goede vermoedens over wie de verrader is, dus hem/haar willen ze ook niet op hun bord. Bovendien is het logisch dat ze voor Aila gingen, want wraak voor Lisaaah enzo. Ze staan ook beide in het Twinkebel-lijstje.

Maar pffff, allemaal mensen die ik verdacht vind zeggen dat ze elkaar verdacht vinden en net als Sherco raak ik daar in de war van.

Ik denk dat ik deze ronde voor Martino ga, maar ik denk er nog even over na.

Citaat:
Sinds we allemaal leuk en eerlijk zijn,
ik verdenk Uice/Sherco/Paranoide helemaal niet.

Wie wel bij me volkomen verdacht is Zoemzoem, en als jullie op hem gaan stemmen zullen jullie meteen een wolf eruit hebben. Daarnaast vind ik drie andere verdacht, Minke/Katje/
Tink (omdat ik aila's gedachtes vertrouw)
Kun je nog eens uitleggen/toelichten waarom je er zo van overtuigd bent dat zoemzoem een wolf is?
Oud 15-03-2008, 09:06
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Hmm, Alia, iemand die totaal niet verdacht was...
Misschien moeten we eens ophouden met te posten wie we NIET verdenken, aangezien de wolven die mensen natuurlijk een voor een kunnen opvreten...
Anyway, ik ga voor iemand uit mijn verdachtenlijstje vandaag, Uice, Martino of Zoemzoem denk ik, aangezien die waarschijnlijk meer stemmen krijgen. En ik wacht idd even op Evilblues toelichting, net als Paranoide.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 15-03-2008, 09:17
Verwijderd
Tenzij er opzienbarende theorieën gepost worden vandaag, ga ik weer voor Martino. Zelfde reden als de vorige keer + dat er nu meer mensen zijn die overwegen op Martino te stemmen, dan heeft mijn stem misschien deze keer wel zin.
Oud 15-03-2008, 09:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het echt lastig om te bedenken wie ik nu het verdachtst vind. Aan de ene kant blijf ik bij m'n theorieën over Uice, maar dat hij op Lisaaah heeft gestemd, nu minder bezig is met mensen ophitsen tegen dorpelingen en bovenal het feit dat ik nog niet opgegeten ben maakt hem minder verdacht. Aan de andere kant, het zou wel een domme zet zijn van de wolven om mij op te eten, als hij daar bij zou horen, want dan zou het duidelijk zijn dat ik gelijk had.
Welnee. Wolven willen gewoon sowieso een actieve speler eruit, en juist als je ongelijk hebt is dat handig, want dan maken ze mij verdacht. Ik vind het ook opmerkelijk dat je er nog in zit.

Citaat:
HM. Ook houdt hij zichzelf in zijn laatste post een beetje de hand boven 't hoofd door te zeggen dat een wolf niet op Lisaaah zou stemmen. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in en op zich wil iedereen zichzelf beschermen tegen de dood, maar dit lijkt een beetje op een subtiele 'check-mij-onschuldig-zijn'-post.
Dat is een bijkomstigheid. Het klopt verder gewoon wat ik zeg.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-03-2008, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Welnee. Wolven willen gewoon sowieso een actieve speler eruit, en juist als je ongelijk hebt is dat handig, want dan maken ze mij verdacht. Ik vind het ook opmerkelijk dat je er nog in zit.
Oja, dat had ik inderdaad ook nog bedacht, dat als ik ongelijk had ze me ook wel konden opeten. Maar goed, je hoort mij niet klagen.

Citaat:
Dat is een bijkomstigheid. Het klopt verder gewoon wat ik zeg.
Dat is precies wat ik zei. De vraag is alleen wat voor jou het belangrijkste was: een goed kloppend verhaal (met toevallig die bijkomstigheid) of een goede manier om jezelf indirect onschuldig te verklaren (middels een goed verhaal dat er toevallig mooi bij past). Het zou allebei kunnen, afhankelijk van je functie. Maar zoals ik al zei vind ik je minder verdacht dan eerst, dus ik ga momenteel uit van het eerste.

Los van dit alles: stemmen op iemand in de Twinkebel-lijst heeft nog een voordeel - de ziener zit daar waarschijnlijk niet in, omdat die zou kunnen weten dat Twinkebel onschuldig is. En nu ik dit zeg; de meeste mensen vinden je niet verdacht en omdat ik al langere tijd zeg dat ik je verdacht vind, denk ik dat de ziener je inmiddels wel gecheckt heeft. Als daar bij zou blijken dat je een slechte functie hebt, zou hij/zij daar op ingaan, waarna waarschijnlijk meer mensen zouden volgen met de hangdood als gevolg. Het zou bovendien zeer goed uitkomen voor de ziener, want de wolven zouden niet achter hem/haar aangaan maar achter mij, omdat ik de eerste was die je verdacht vond.

Een klein mankement in dit plan: de ziener lijkt nauwelijks actief te zijn, terwijl deze theorie uitgaat van een ziener die het spel goed volgt.

Maar voorlopig schrap ik je bij deze van mijn verdachtenlijst.

Dit heeft het volgende als gevolg:

Twinkebel
Minke
Aila (Dood.)
Katje
Juice (Zie boven.)
Evilblue
zoemzoem
Martino

Blijven nog vijf mensen over, waar vier slechte functies tussen zitten.
We hebben nog 6 goede functies en 5 slechte.
Zélfs als we er in een worst case scenario een goede uit stemmen deze ronde, wordt het hierna 5 vs. 5 (met 3 wolven). De ronde daarna eten de wolven waarschijnlijk weer een goede op, dus wordt het 4 tegen 5. Maar, dan zijn er nog maar 4 mensen over in de Twinkebel-lijst, die als het goed is allemaal een slechte functie hebben. Dus daarna kunnen we ze gewoon één voor één ophangen en winnen de dorpelingen alsnog.

(Tenzij mijn uberkansberekeningen uit die eerdere lange post niet kloppen doordat er een dorpeling tussen zit die gelogen heeft over zijn/haar stem. Maar hallo, welke dorpeling gaat er nou liegen tegen z'n vriendjes? )
Oud 15-03-2008, 11:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh ja trouwens, hoe zit het met Tink? Laten we haar, al post ze nauwelijks, niet vergeten! Aila heeft haar voor haar dood verdacht gemaakt. Tink was ook een van de weinigen die verdacht werd gemaakt door Stefenootje, die verder niet heel actief speelde en voor weinig mensen een gevaar vormde. Ik vond het ook een rare keuze. Er zal toch wel meer achter zitten dan dat Lisaaah haar niet mag.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-03-2008, 11:51
Verwijderd
Hmm, ik ga het lijstje maar even af, redelijk intuïtief maar toch:

Pippeloen
Verdenk ik totaal niet. Ze valt me totaal niet op, is wel een eigenwijze speler, weet ik toevallig (ze zal niet snel mee schapen) maar dat vind ik juist wel goed aan haar.

Tink*
Vind ik vervelend inactief, maar echt verdacht vind ik haar om die reden ook weer niet. Anders is ze een laffe wolf. Kan, maar vind ik gewoon niet leuk.

Sherco
Verdacht ik eigenlijk niet, maar door haar tegenspreken over mijn stemgedrag is ze wel een beetje in the picture gekomen. Bovendien heb ik nog even teruggezocht, en ik ben minstens twee keer de eerste geweest die zei op wie ze zou stemmen, dus ze praat onzin. Toch, ondanks dat, nog niet mijn hoofdverdachte, denk ik.

AllureV
Vind ik een beetje vreemd spelen. Ze is me opgevallen als mogelijke wolf toen ze niet mee ging stemmen op Lisa, maar Evilblue stemde. Alsof ze gelijkspel wilde uitlokken of stemmers van Lisa over te halen naar Evilblue. Maar goed, Evilblue vind ik ook nog steeds een apart geval. Maar toch!

Martino87
Is ook een beetje jammerlijk inactief. Weet eigenlijk niet wat ik van Martino denk. Nog niet zoveel, eigenlijk.

Katje
Mja, zou ook een potentiële wolf zijn, in haar afwezigheid. Statistisch gezien zou ze toch niet wéér een slechte functie moeten hebben, zou je zeggen, maar goed, ik geloof dat de spelleiders de functies echt helemaal random verdeeld hadden, dus daar moet ik niet te veel aan hangen. Te weinig info over Katje, eigenlijk.

zoemzoem
Is me ook nog niet echt in het oog gesprongen. Ze wordt wel vaak genoemd als mogelijke wolf, dus misschien moet ik maar eens op haar gaan letten, maar in mijn ogen heeft ze nog niet echt iets verdachts gedaan.

Evilblue
Blijft gewoon vreemd. Of een wolf die zichzelf nogal raar profileert, of een n00bdorpeling die gewoon een beetje raar praat.
edit: Ik zou me ook zo kunnen voorstellen dat hij een n00bverrader is, hij beschuldigt blind, bijna willekeurig, een beetje mensen. De verkeerde mensen, wat mij betreft.

Paranoide
Is zó fanatiek dat ik gewoon niet kan geloven dat ze wolf is. Voor mij is ze echt onschuldig, als iets anders blijkt, dan sla ik mezelf voor m'n kop!

Uice
Puur afgaande op Paranoides theorieën zou ik hem verdacht kunnen vinden. Verder hoeft het natuurlijk niets te zeggen dat hij uiteindelijk alsnog op Lisa gestemd heeft, dat is juist een heel slim wolventruukje om zichzelf in te dekken voor de volgende rondes. Dus ook Juice hou ik in de gaten.


Op dit moment springt AllureV voor mij er het meeste uit. Bij haar heb ik echt een verdachte 'gedraging' waar ik me op kan baseren. Vandaar dat ik vanavond op haar ga stemmen.

AllureV
Minke

Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 12:00.
Oud 15-03-2008, 11:55
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik vind Uice een beetje erg verdedigend tegenover Paranoide, en nu probeert hij af te leiden met Tink. Hmm, ik wacht toch nog even met een mening, ik hoop dat Evilblue ons nog antwoord gaat geven.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 15-03-2008, 13:03
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik vind Uice een beetje erg verdedigend tegenover Paranoide, en nu probeert hij af te leiden met Tink. Hmm, ik wacht toch nog even met een mening, ik hoop dat Evilblue ons nog antwoord gaat geven.
hij slaapt Dat duurt nog wel even hoor!
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 15-03-2008, 13:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind Uice een beetje erg verdedigend tegenover Paranoide
Alsof jezelf verdedigen specifiek een eigenschap van wolven is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-03-2008, 13:35
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Alsof jezelf verdedigen specifiek een eigenschap van wolven is.
Het was meer je felheid. Lisaaah werd ook heel fel aan het einde, toen ze bijna ontmaskerd was, en dat is wel wolven-eigen
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 15-03-2008, 13:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Felheid?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.