Advertentie | |
|
17-09-2008, 13:46 | ||
Citaat:
Overigens zijn we het ook niet eens over James Bond zo te horen.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
|
17-09-2008, 16:03 | |
Laatst Rise of the Footsoldier op dvd gezien. Ik heb The Football Factory en Hooligan ook gezien maar deze was wel een stuk harder en vetter. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een Londense ex-hooligan en ex-gangster, die opklimt in de criminele wereld. Echt een keiharde film, volgens mij was ie ook verboden in de Nederlandse bioscopen
Verder ook nog Superhero Movie in de bios gezien. Spoof op allerlei films over superhelden zoals Spiderman en X-Men, met veel celebrities erin. Je moet wel van de humor van Leslie Nielsen enzo houden maar ik vond m erg grappig |
18-09-2008, 12:47 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
|
18-09-2008, 12:57 | |
Sunset Blvd.
Blijft in een herkijk overeind. Sterk spel van vooral Swanson, die heerlijk aan het tieren is. 8.8/10 No Country for Old Men Na een derde keer verliest de film toch een deel van z'n glans. Nog steeds erg sterk. 8.5/10 Fargo Kijkt lekker weg. Toffe shots, vreselijke accenten en een goed plot. 7.8/10 A History of Violence Nog niet eerder gezien en daar heb ik eerlijk gezegd best spijt van. Probeert net als Haneke in Funny Games het plezier dat wij uit geweld halen aan de kaak te stellen, maar doet dat veel subtieler en naar mijn mening dan ook beter. 8/10
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
|
18-09-2008, 14:14 | ||
Citaat:
Verboden zoiezo niet hoor gewoon niet goed genoeg voor de bios zoals zoveel film. Maar is een leuke vermakelijke film met veel bloed alleen in het 2de zakt het heel erg in vind ik en word het veel minder |
19-09-2008, 13:35 | |
Verwijderd
|
Ik heb gezien:
Il Dolce e l'Amaro, Versailles, Un Conte de Noël, 3:10 to Yuma, The Butterfly Tattoo, Burn After Reading, All God's Children Can Dance, Too Young To Die, The Mourning Forest, Nazirín, Rosetta, The Life Before Her Eyes, Un Secret, Once, Brick Lane, Blind Date, Blindness, Fugitive Pieces, Love Comes Lately, The Edge of Love, The Art of Crying en misschien nog meer, maar dat ben ik dan nu even vergeten. Vetgedrukte zijn aanraders. Vanavond Offret op het grote scherm met DaniëlC en King Ralph |
20-09-2008, 02:22 | |
Estomago
Goed acteerwerk van de hoofdrolspeler, leuk thema en ditto uitwerking qua context. Sunshine Meerdere malen gezien, goed acteerwerk, gave shots (zeker in HD), erg kekke soundtrack. Maar op de cheapo plottwist na blijft het, helaas, een van de beste scififilms van de 21ste eeuw (heeft meer te maken met de concurrentie) Serenity hier ga ik niet meer over uit .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
|
20-09-2008, 12:04 | ||
Citaat:
They Live: Een jaar of vijftien geleden zag ik deze film voor het eerst en ik weet nog dat ik toen helemaal freakte toen ik zag wat voor effect de brillen uit de film op de werkelijkheid hadden. Nu vond ik het echter een cheesy bedoening, niet alleen het effect van de brillen maar gewoon de hele film. Op een intense vechtscène na (die overigens prachtig is geparodieerd door Timmy en Jimmy in South Park) is het eigenlijk een vrij chaotisch zooitje uit de jaren '80. De soundtrack is te repetitief, de hoofdrolspeler staart als een schaap onder invloed van LSD voor zich uit en bedient zich continue van absurdistische oneliners. Daarbij is de wisselwerking tussen hem en zijn zwarte buddy lachwekkend en leek het elk moment alsof de homoseksuele orgies los zouden barsten. Sherlock Jr.: De leukste Buster Keaton-film die ik ken, met effectieve gags en toffe stunts. Ook de compacte speelduur van drie kwartier is mooi meegenomen. In Absentia: hallucinatoire beelden geanimeerd door de Quay Brothers en begeleid door een beangstigende soundtrack van de grootheid Karlheinz Stockhausen.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
|
20-09-2008, 12:22 | |
Ik ben iig blij dat Blindness wel een aanrader is. En Once is wel een aanrader, vind ik, evenals 3:10 To Yuma.
Dead Ringers Prachtig psychologische thriller/horror met een geniale rol van Jeremy Irons. De hele film straalt een chirurgische kilte uit, iets wat de spanning alleen maar ten goede komt. De soundtrack versterkt deze kille sfeer waardoor de gehele film eigenlijk nergens echt inzakt. 8.3/10
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
|
20-09-2008, 20:29 | |
Verwijderd
|
Ik ben bezig met Jurassic Park III en ik vind het tot nu toe echt een boutfilm. Een dino die wel door een stalen hek heen ramt maar niet door een slappe deur omdat ie vergrendeld is? :')
Verder slaat het scenario als een tang op een varken en zijn de cgi-dino's allang niet spectaculair meer als in deel 1. 4/10 |
20-09-2008, 22:27 | |
McCabe & Mrs Miller: een typisch geval van 'couldn't care less'. , , . Ik snap echt niet wat de DanielC's op deze aardkloot hier toch in zien; wat een slaapverwekkende drek. Enig pluspunt: Leonard Cohen.
The Beyond: gore om je vingers bij af te fikken. .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
|
21-09-2008, 08:22 | |
Een heleboel deze week. Gisteren:
the Edge of Love Dit moet wel het meest waardeloze excuus voor twee uur Keira Knightley zijn. Ik denk dat ze tot haar dood ieder jaar minstens 1 man de 2e wereld oorlog zal insturen. Absoluut dieptepunt is de cross-cutting van de amputatie van een arm naar de bevalling van een kind. Ik vraag me af of dit aan mij ligt, of dat het gewoon zo is. Maar komen er nu echt geen fatsoenlijke films meer uit Engeland? Alles wat ik lijk te zien is of een suffe misdaadkomedie met 'grappige' accentjes, of een boekverfilming voor preutse maar tegelijkertijd ondeugende vrouwen van boven de vijfitig. Bottle Shock Vervelende formule film die werkelijk niets toevoegd aan wat we al kennen. Ze kunnen volgend jaar dezelfde film maken over kandijkoek, boter of weet ik veel wat. Gelukkig is het pas op het eind echt ergerniswekkend. De film duurt ook veel te lang, en is op geen enkel moment grappig.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
|
21-09-2008, 08:29 | ||
Citaat:
Maar goed, jammer dat je er niets aan vond.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
|
21-09-2008, 09:20 | |
The Brood
Film uit '79 met moordende dwergen. Ik hou van Cronenberg's bizarheid. Er waren alleen iets teveel scènes met alleen dialoog, naar mijn smaak, maar dat mocht de pret uiteindelijk niet drukken. Niet zo tof helaas als Videodrome. 7/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
21-09-2008, 11:20 | |
Verder nog zo'n beetje gezien:
De verfilming van All God's Children Can Dance. Een kort verhaal de schijnbaar bijzonder trendy schrijver Murakami. Die was niet onaardig. Lekker dromerig. Dialoog was nogal onwerkelijk, achtergrondgeluiden leken volledig te ontbreken en het was leuk in beeld gebracht. Ik ben wel benieuwd hoe groot de pik van Kengo nu werkelijk was. Ook nog gezien: Trois Coileurs: Blue en die was ook niet echt slecht. Niet echt subtiel. Vreselijke muziek ook, wat een bombast. Breaking the Waves lieten ze ook nog zien. Maar daar kon ik niet echt inkomen. De hoofdstukaankondigingen (bij gebrek aan een beter woord) waren best leuk. Nazarin was dinsdag, en dat was een goede film. Toch geef ik de voorkeur aan het meer surrealistische werk van Bunuel. Ze hadden ook nog een Dardenne retrospectief, daar heb ik Rosetta gezien, en die was nogal overdonderend. Alles aan deze film was boos. Maar wel goed. La Promesse was ook de moeite waard, maar wel wat minder uitgesproken dan Rosetta...Det Sjunde Inseglet lieten ze ook nog zien. Maar die had ik al eens eerder gezien. Leuke film, ik snap niet waarom ik vaak mensen zie schrijven dat deze film zo zwaar is? Net als veel ander werk van Bergman uit de jaren vijftig vind ik deze film ondanks het zware onderwerp erg geestig en licht. Maar goed, het zevende zegel zal nooit een Bergman favoriet van mij worden. Ik geef de voorkeur aan zijn werk uit de jaren zestig.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Laatst gewijzigd op 21-09-2008 om 11:30. |
21-09-2008, 16:20 | |
Unbreakable - 9/10
Tweede keer. En ik kan hem meteen een stuk beter waarderen dan destijds in de bios. De film heeft een erg origineel en intrigerend verhaal, dat zich heel beheerst ontvouwt. Shyamalan speelt hierin op een leuke en toch realistische manier met het thema superhelden, vooral qua dialogen en subtiele humor, waardoor de film gerust uniek genoemd mag worden. En het acteerwerk is natuurlijk goed, vooral van Jackson. Willis mag er ook zijn als slome, uitgebluste loonslaaf, maar het is toch echt Jacson die de film draagt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
21-09-2008, 18:23 | |
L'adversaire
Naar het waargebeurde verhaal van de Fransman die zich 15 jaar lang voordeed als arts maar ondertussen de spaarrekening van zijn schoonouders leegplunderde. Toen ineens alles uit leek te gaan lekken, vond meneer het nodig om zijn schoonvader, vrouw, twee kinderen, ouders en fling te doden en vervolgens zijn huis in de fik te zetten, met zichzelf erin. Dat is geen spoiler want het staat ook op de achterkant van de DVD. De film was lang, erg lang. Enerzijds zorgt dat ervoor dat de introductie van de personages flink wat diepgang heeft en dat de moorden nog harder aankomen, maar al met al maakt dat de film toch wel behoorlijk vermoeiend. Verder als film weinig bijzonder. 6,5/10. |
21-09-2008, 22:44 | |
Versailles Hier kon ik niet zo veel mee. Het lijkt een beetje op materiaal van de Dardenne broeders. Waar die films vol leven en emotie zitten lijkt deze film wel dood, en moet de film teren op het 'schattige snoetje' van de kinderacteur. Jammer maar helaas.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
|
22-09-2008, 22:16 | |
Verwijderd
|
Soul Assassin
Een soort 'vlotte' thriller met slechte acteurs, die in steenkolenengels hun zinnen stamelen, met veel mislukte actiescènes met slow-mo stroboscoopflitsen en blauwe gloed. Abominabel tot de laatste snik. En ik zit nog maar 30 minuten in de film! De hoofdrolspeler heeft trouwens wel wat weg van Johnny Depp 0/10 Edit: nu ik de film heb uitgezeten: -3/10 Laatst gewijzigd op 22-09-2008 om 23:41. |
22-09-2008, 22:19 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
To eu zèn
|
22-09-2008, 23:10 | |
The Killing (Kubrick, 1956)
Ik verwachtte een redelijk standaard Noir verhaaltje, maar het plot zit behoorlijk ingenieus in elkaar, zeker voor die tijd. De sfeer is de hele film beklemmend, maar vooral de laatste scenes zijn vreselijk spannend door onder andere het goede gebruik van licht. Heel erg sterk, toch de eerste Kubrick die ik zo goed vind. 8.8/10
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
|
Advertentie |
|
|
|