Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2008, 19:19
Verwijderd
Ik ben Jordy Sweep, 21 jaar, student Recht & Management en Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg én kandidaat Jongerenvertegenwoordiger voor de VN. Op dit moment sta ik in de halve finale. Deze week neem ik het op tegen één tegenstander, degene met de meeste stemmen gaat door naar de finale. Mijn campagne draait om wereldwijd onderwijs.

Ik ben al vanaf mijn 15e actief om jongeren een podium te geven om hun talenten te laten zien. Tijdens mijn reizen door Oost-Europa schokten de zwerfjongeren in Moskou mij. Jonge jochies, sommige zelfs amper puber te noemen, die alcoholverslaafd en al, een zwervend bestaan leiden. Jongeren zonder enige opleiding. Deze kinderen kunnen zomaar je broertje, nichtje of zoon zijn! Er moet wereldwijd onderwijs zijn.

In Boekarest zag ik de malaise van de Roma-bevolking. Kleine kinderen werden door hun ouders niet naar school gestuurd, maar juist de straat op om te bedelen. Hun toekomst staat nu al vast. Hun dromen mogen niet verloren gaan. Onderwijs voor alle kinderen wereldwijd is absolute noodzaak!

Ook JIJ kunt iets doen. Steun mij in mijn streven naar wereldwijd onderwijs en stem nu:

- Sms 'Jordy' naar 5040 (even duur als normaal smsje)

- Stem via deze website op Jordy Sweep. Let op! Je krijgt een e-mail met een link daarin om je stem te bevestigen (kan in junk-mail komen) Stemmen kan één keer per emailadres, verwijder na het stemmen de cookies om de volgende stem uit te brengen.

Stemmen kan 1x per emailadres en 1x per mobiel nummer. Dus minimaal 2x in totaal!

Stuur dit bericht door naar iedereen binnen je netwerk, hoe meer stemmen, hoe beter!
Voor meer informatie, kijk op www.JordynaardeVN.nl

Namens alle kinderen wereldwijd, dankjewel.
Jordy Sweep
Advertentie
Oud 17-10-2008, 19:21
Verwijderd
Mooi initiatief, maar dit mag hier niet.
Oud 17-10-2008, 19:22
Verwijderd
Jordy Zweep, hahahaha.

Oud 17-10-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Mooi initiatief, maar dit mag hier niet.
Dat ja.
Oud 17-10-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Mooi initiatief, maar dit mag hier niet.
Weet je waar ik dit wel neer kan zetten? Aangezien scholieren.com zich overduidelijk ook op scholing/scholieren richt leek me dit een bericht wat op dit forum wel zou mogen.
Oud 17-10-2008, 19:25
Verwijderd
Ik zou het niet weten, misschien zijn de forumbazen in een goede bui en laten het staan.
Oud 17-10-2008, 19:36
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
+ met onderwijs alleen schiet je niks op, want dan zit je straks met een zooi professoren in een zwaar onderontwikkeld land zonder economie.
Ze vinden geen werk en gaan alsnog aan de alcohol. Gevolg: de locale alcohol-producenten lopen inkomsten mis doordat de jeugd op school zit, en het land wordt nog armer.
Oud 17-10-2008, 19:43
Verwijderd
Niks mooi initiatief. Enkel en alleen zelfpromotie. Slotje, ban.
Oud 17-10-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
+ met onderwijs alleen schiet je niks op, want dan zit je straks met een zooi professoren in een zwaar onderontwikkeld land zonder economie.
Ze vinden geen werk en gaan alsnog aan de alcohol. Gevolg: de locale alcohol-producenten lopen inkomsten mis doordat de jeugd op school zit, en het land wordt nog armer.

Het gaat hierbij vooral om basisonderwijs, dat ontbreekt voor 75 miljoen kinderen in de wereld. Als je nooit heb leren lezen en schrijven heb je geen kans op een goede toekomst. Bijvoorbeeld in conflictgebieden richt men zich vooral op heropbouw van de economie en voedselhulp, terwijl onderwijs hierbij ook niet vergeten mag worden, anders groeit een hele generatie voor galg en rad op en dat schaadt ook weer de toekomst van een land.

Goed basisonderwijs is een noodzaak, maar absoluut niet overal ter wereld vanzelfsprekend, vandaar dat ik hier mijn focus op wil leggen in mijn functie als Jongerenvertegenwoordiger.
Oud 17-10-2008, 20:30
Verwijderd
''Deze kinderen kunnen zomaar je broertje, nichtje of zoon zijn!'

Oud 17-10-2008, 20:31
Verwijderd
we komen allemaal van Adam en Eva af, dus we zijn allemaal familie!
Oud 17-10-2008, 20:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
En waarom zouden wij op jou stemmen? Wat maakt jou beter dan die ander? Sta je alleen maar voor onderwijs of heb je nog meer standpunten?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 17-10-2008, 21:04
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Contact Gezocht?
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 17-10-2008, 23:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 18-10-2008, 00:35
Verwijderd
"Deze kinderen kunnen zomaar je broertje, nichtje of zoon zijn!"

Ah. dus dáár hangt mijn Russische zoon uit. Hier komen, kreng, en gauw wat!!
Oud 18-10-2008, 00:36
Verwijderd
En overtuig ons eens dat jij beter bent dan je tegenstander, want anders stem ik op hem.
Oud 18-10-2008, 00:39
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik sluit hem voorlopig, maar zal even vragen of de anderen wat anders vinden!
__________________
Hoi! - Soija.nl
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.