Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2009, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Nu weet ik weer waarom ik Nederlandse "animatiefilms" geen blik waardig gun. Allejezus
Bovengenoemde leukste clips waren Belgische inzendingen. En het waren studentenfilms he, dan kun je niet al teveel verwachten Maar waar doel je precies op? Vind je de animatie slecht of ...? Want bij Begel is de animatie wel van hoog niveau.
Advertentie
Oud 08-11-2009, 01:15
poeheeee
poeheeee is offline
Låt den rätte komma in

Bazenfilm over vampieren maar dat mark je helemaal niet
9/10
Oud 08-11-2009, 09:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Miller's Crossing (1990)

Tegenvallende film van de Coen-broertjes. De film blijft, zoals bij zo veel maffia-films, voortkabbelen in een te traag tempo. Ondanks sterke dialogen met heerlijke zwartgallige humor komt de film voor mij bijna niet echt tot leven, een paar scènes uitgezonderd. Neemt niet weg dat de acteerprestaties zeer goed zijn en dat een film van de hand van Joel & Ethan bijna onmogelijk een onvoldoende kan scoren en dat het bij deze film ook niet het geval is.

7,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-11-2009, 16:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Up

Mooie film, zowel op het gebied van animatie als het verhaal. Het idee is weer erg apart, wat je ook van Pixar verwacht, maar dat neemt niet weg dat er ook serieuze en zielige momenten in de film zitten, erg aangrijpend.

Het was trouwens ook de eerste "normale" film die ik in 3D zag, iets wat we de komende jaren denk ik steeds meer gaan zien. Ik vind het wel een goede toevoeging, ik was eerst bang voor flauwe effecten met allerlei objecten die op je af komen, maar het is nu subtiel en echt een toegevoegde waarde voor de film. Nu alleen nog een manier vinden om het zonder die gekke brilletjes te doen.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-11-2009, 23:54
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
the limits of control

meh. ik kan jarmusch over het algemeen erg waarderen maar dit was me wat te karig allemaal. praktisch geen dialoog, hier en daar een mini monoloog van random characters die bovendien allemaal hetzelfde van opzet zijn. de hoofdpersoon drinkt espressos, vreet papier en loopt een beetje rond als ie niet met tai chi bezig is. en dat is helaas een gedetailleerde samenvatting van de afgelopen 2 uur.

oja. wél tieten
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 09-11-2009, 10:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bovengenoemde leukste clips waren Belgische inzendingen. En het waren studentenfilms he, dan kun je niet al teveel verwachten Maar waar doel je precies op? Vind je de animatie slecht of ...? Want bij Begel is de animatie wel van hoog niveau.
Ik doel eigenlijk op art design (lelijk en ongeinspireerd in het eerste filmpje, gewoon flets in het tweede filmpje) en gewoon de algehele "boeiendheid". Die is namelijk m.i afwezig.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat het studentenfilms zijn, dus veel had ik sowieso niet hoeven verwachten. Ze proberen altijd veel te hard en dat stralen die filmpjes ook steevast uit
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-11-2009, 11:56
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
the limits of control

meh. ik kan jarmusch over het algemeen erg waarderen maar dit was me wat te karig allemaal. praktisch geen dialoog, hier en daar een mini monoloog van random characters die bovendien allemaal hetzelfde van opzet zijn. de hoofdpersoon drinkt espressos, vreet papier en loopt een beetje rond als ie niet met tai chi bezig is. en dat is helaas een gedetailleerde samenvatting van de afgelopen 2 uur.

oja. wél tieten
haha, ja en dan zijn er ook nog echt mensen die het mooi en interessant vinden.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 09-11-2009, 14:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Star Trek (2009) - 4/10

Een visuele krachttoer. Het gebruik van CGI is echt FENOMENAAL. Nagenoeg alle grote money shots (en dat zijn er een hoop) zijn zeer netjes en overuigend uitgevoerd, wat bewijst dat ze ook in Hollywood nog steeds weten hoe je ambities en technologie op elkaar moet afstemmen

Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-11-2009, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ik doel eigenlijk op art design (lelijk en ongeinspireerd in het eerste filmpje, gewoon flets in het tweede filmpje) en gewoon de algehele "boeiendheid". Die is namelijk m.i afwezig.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat het studentenfilms zijn, dus veel had ik sowieso niet hoeven verwachten. Ze proberen altijd veel te hard en dat stralen die filmpjes ook steevast uit
Ik vind het art design van dat eerste filmpje anders prima hoor. Verder proberen ze idd altijd te hard, alhoewel er hier en daar wel oprecht getalenteerde animatoren zijn. Vaak zijn dat de wat creatievere en vindingrijkere stopmotion-films
Oud 11-11-2009, 00:13
PV
PV is offline
This is it
Ben ik dan de eerste in dit topic die daarheen is geweest?
We zaten met een man of acht in de zaal, waarvan er twee al voor de pauze wegliepen. Lekker rustig
Vond het een aardige blik achter de schermen. Als alles door was gegaan was het volgens mij een fantastische show geworden, qua dans, licht, special effects, muziek. Zang was een minpuntje, maarja, dat was te verwachten. Jammer dat ie het hoekje om is
Oud 11-11-2009, 03:42
Verwijderd
Brüno

Hmm, bij vlagen grappig, maar ik ben ervan overtuigd dat 75% gescript en gefaked is. Sommige dingen waren duidelijk echt, zoals het interview met Ron, de kooi-act (lef heeft ie wel ), Paula Abdul, maar sommige stukken waren hartstikke nep. Dat stuk met die zogenaamde terrorist bijvoorbeeld. Of dat op de legerbasis, want het is allemaal vanuit meerdere hoeken gefilmd met close-ups en wide shots, waardoor er duidelijk meerdere takes zijn gedaan.
En het rode draad-verhaal was extreem flauw en leidt (net als bij Borat) af van het enige leuke van de film: Amerikanen die zichzelf laten kennen en zichzelf voor lul zetten.

6/10
Oud 11-11-2009, 09:16
Rationeel
Rationeel is offline
en of dat kind even een paar kilo in no-time kon kwijtraken
Oud 11-11-2009, 12:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik vind het art design van dat eerste filmpje anders prima hoor. Verder proberen ze idd altijd te hard, alhoewel er hier en daar wel oprecht getalenteerde animatoren zijn. Vaak zijn dat de wat creatievere en vindingrijkere stopmotion-films
Linkjes? Ik ben wel benieuwd eigenlijk


OT:

Cape Fear (1991) - 7/10

Grappige film die spannend begint en langzaam overschakelt op een campy LOL-parade, met als hoogtepunt een

Spoiler


De Niro is overigens wel grandioos.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 11-11-2009, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Linkjes? Ik ben wel benieuwd eigenlijk
Nouja, om maar wat te noemen, de winnaar van de studentencompetitie (Zachte Planten van Emma de Swaef). Alhoewel het verhaal misschien niet veel voorstelt, is het wel erg leuk gemaakt:



En Laundromatik vond ik ook goed vanwege de animatie:

Oud 11-11-2009, 22:07
Rationeel
Rationeel is offline
2012 - 6.5/10

mja mja, wat moet ik zeggen.
overweldigende special effects natuurlijk, maar minder dan ik had verwacht. er zit meer verhaal in dan bijvoorbeeld the day after tomorrow. hoewel niet superboeiend vond ik het wel te behappen.


verder:
Spoiler


een echte emmerich dus weer: één keer kijken in de bios is genoeg.

Laatst gewijzigd op 30-12-2009 om 22:44.
Oud 11-11-2009, 22:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
This is it
Ben ik dan de eerste in dit topic die daarheen is geweest?
We zaten met een man of acht in de zaal, waarvan er twee al voor de pauze wegliepen. Lekker rustig
Vond het een aardige blik achter de schermen. Als alles door was gegaan was het volgens mij een fantastische show geworden, qua dans, licht, special effects, muziek. Zang was een minpuntje, maarja, dat was te verwachten. Jammer dat ie het hoekje om is
Ohja, daar ben ik ook heen geweest. We hadden een personeelsvoorstelling. Er waren er maar 10, met z'n allen in de grootste zaal. Ik vond het wel leuk en ook een beetje ontroerend.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 13-11-2009, 23:53
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
2012 Heerlijke film van onze communistische vriend Emmerich! Het is echt weer groter dan groots en het schiet werkelijk waar alle kanten uit. Tragisch, grappig, spannend en vooral erg mooi! Die ontsnapping met de limo was echt om te smullen, het werd almaar gekker en gekker. Ik vond het wel jammer dat het spektakel naar het einde toe wat afnam, had gehoopt op nog meer. Hilarische rollen voor de twee russen (Sasha en Yuri) en natuurlijk Woody. 8/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 14-11-2009, 22:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Land of the Lost - 7/10

Een kolossale berg stierenpoep. We hebben gelachen.

Never mind de dweebs die lopen te huilen over de oorspronkelijke tv-serie en hoe die veel beter was dan deze ongein, want dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-11-2009, 20:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
The Informant!

Briljant. Erg slim geschreven, tot aan het einde van de film blijft er zich weer een bizarre plotwending voor doen zonder dat het saai of uitgemolken wordt. Aan het begin denk je nog dat het een standaard komisch drama is, op de helft ben je daar al overheen, en op het einde weet je niet echt naar wat je zojuist gekeken hebt, maar wel dat het erg goed was. Matt Damon doet het goed, zijn personage is echt fantastisch (nog nooit zoveel facepalms gehad tijdens een film), maar ook de andere personages zijn fantastisch, mooi acteerwerk.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-11-2009, 13:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Buffy the Vampire Slayer (1992)

Wat een aanfluiting. Ik had al lage verwachtingen aangezien het andere acteurs zijn dan die in de serie spelen, maar het verhaal hangt van losse flarden aan elkaar, de vampieren stellen niets voor en het lijkt meer op een high-school film dan op iets dat ook maar wat met horror of actie te maken heeft.

4,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-11-2009, 14:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Buffy the Vampire Slayer (1992)

Wat een aanfluiting. Ik had al lage verwachtingen aangezien het andere acteurs zijn dan die in de serie spelen
Maar de serie is gebaseerd op de film, niet andersom. De film heeft ook aanzienlijk grotere namen, met Donald Sutherland en Rutger Hauer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-11-2009, 14:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Maar de serie is gebaseerd op de film, niet andersom. De film heeft ook aanzienlijk grotere namen, met Donald Sutherland en Rutger Hauer.
Dat weet ik ook wel ja, de film is immers 5 jaar eerder uitgekomen dan de serie

Maar ondanks de namen die jij noemt en bijvoorbeeld Hillary Swank, David Arquette en een ontzettend kleine rol van Ben Affleck kon het verhaal me niet boeien. De grappen zijn echt te flauw voor woorden en het ziet er te cheesy uit. Ook in '92 konden ze betere sfx bieden dan dit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-11-2009, 14:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
G.I Joe - 2/10

Zo snel en toch zóóó langzaam.....

De film is nagenoeg waardeloos, dankzij de oliedomme (en ik vermoed zwaar anti-wetenschappelijke) screenplay en de belabberde acteurs. Nope, geen amusement te vinden in deze film. Sorry.

Een puntje voor de soms aardige effecten, maar dat is het wel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-11-2009, 21:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat weet ik ook wel ja, de film is immers 5 jaar eerder uitgekomen dan de serie

Maar ondanks de namen die jij noemt en bijvoorbeeld Hillary Swank, David Arquette en een ontzettend kleine rol van Ben Affleck kon het verhaal me niet boeien. De grappen zijn echt te flauw voor woorden en het ziet er te cheesy uit. Ook in '92 konden ze betere sfx bieden dan dit.
Nee, een goede film is het zeker niet. Hoewel ik hem als kind wel erg leuk vond. Het is ook meer een kindervampierfilm, zoals The Lost Boys.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-11-2009, 23:28
Verwijderd
Up

Tegenvaller. Er is niet zoveel verrassends aan deze film. Het plot is werkelijk bijeengeraapt (een hondenleger? een padvindertje dat meevliegt in een huis?) Zo nu en dan leuke momenten en leuke beestjes (hond en snip) maar al gauw wordt het voorspelbaar en kakt het in.

7-/10
Oud 17-11-2009, 10:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Children - 5/10

Maffe lo-bu. Bevat een paar sterke scenes die een veel beter totaalpakket hadden verdiend. Wel leuk dat er niet wordt bezuinigd op bloederige kindermoorden

Zombieland - 7/10

Gaat van start als een eigenzinnige en grappige zombiefilm, maar slaat in de laatste twintig minuten een beetje door in zijn gewilde slimmigheid:

Spoiler


Maar gelukkig zijn de dialogen grappig en de rollen prima, vooral die van mijn grote vriend Woody. Bill Murray heeft trouwens ook een gortdroog rolletje
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-11-2009, 15:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
2012

Leuke effecten en het scenario vind ik boeiend. Jammer genoeg weer zo'n standaard kutverhaal over een gezinnetje erbij met werkelijk waar elk stom cliché dat in de afgelopen 20 jaar al eens is gebruikt er tussenin gepropt.

6,5/10
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 21-11-2009, 20:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteren:
Jean de Florette (1986)
Eerste deel van een tweeluik waar Yves Montand als Le Papet en Gérard Depardieu als Jean de show stelen.
Jean, een man met een bochel komt in een klein dorpje in Frankrijk wonen nadat een boerderij met veel land door zijn oudoom aan hem nagelaten is. De buurman Le Papet en zijn niet al te slimme neef Ungolin, willen graag de grond, die zeer goed gevoed wordt door een bron, hebben zodat Ungolin daar bloemen op kan kweken en metselen de bron dicht voordat Jean het huis betreedt.

Een mooi spel ontstaat waarin Ungolin een vriendschap probeert aan te gaan met de immer vriendelijke Jean, om er maar voor te zorgen dat Jean vertrekt en zijn plannen voor het verbouwen van groentes en het fokken van konijnen mislukt.

De film kent geen complexe verhaallijn, maar juist door de simpelheid van de film word je helemaal in het verhaal gezogen. Prachtfilm!

8,5/10

Vandaag:
Manon des Sources (1986)
Jean de Florette 2


In het tweede deel, dat zo'n 10 jaar later speelt, staan Le Papet, Ungolin en de intussen volwassen dochten van Jean, Manon centraal.

Om niet te spoileren over het eerste deel zal ik niets over het plot vertellen.

Het tweede deel is nog oogstrelender dan het eerste deel en de emoties worden flink op de proef gesteld. Waar in deel 1 vooral verraad en bedrog centrale thema's waren, draait het nu om liefde en vergiffenis.
De diepgaande liefde van Ungolin voor de beeldschone Manon en alles wat dat met zich meebrengt zorgen voor een prachtige verhaallijn met een verrassende ontknoping.

Net als in het eerste deel, word je helemaal in het verhaal gezogen en laat het je geen moment los. Deel 2 is mogelijk nog mooier dan deel 1.

9,0/10

Het bijzondere in dit tweeluik is dat ik beide delen samen een hogere waardering geef dan wanneer je ze als afzonderlijke films bekijkt. Eigenlijk zou je dit als één film moeten zien en dan kom ik op een 9,2/10 uit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-11-2009, 23:04
Verwijderd
Micmacs
Nieuwe van Jean-Pierre Jeunet. En hij was weer prachtig. Heel erg vermakelijk, komisch en bovenal origineel.
Hij was er zelf ook die avond (Jeunet). Jammer alleen dat het beloofde interview er niet kwam; hij maakte even drie grappen voordat de film begon en dat was het dan. Maar hij kwam wel over als een sympathieke kerel.
Oud 23-11-2009, 09:52
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Harry Potter and the Halfblood Prince Zelden zo'n zinloze film gezien. Ik heb geen idee waarom deze film gemaakt is en ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom iemand deze film leuk zou kunnen vinden. Heb me 2,5 stierlijk zitten vervelen. Niet grappig, niet spannend, niet mooi, het was echt helemaal niets. Het is echt zo droevig dat een film die zich in een fantasiewereld afspeelt zo ontzettend fantasieloos is.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 23-11-2009, 11:02
Rationeel
Rationeel is offline
als je harry potter niets vindt moet je die film ook niet kijken natuurlijk. beetje kul.
Oud 23-11-2009, 11:37
Verwijderd
Op zich heeft Daniel wel een punt (ookal chargeert hij natuurlijk weer nogal.) Er was weinig vernieuwend of verrassend aan HP6, het was simpelweg twee uurtjes extra beeld in een wereld die we al kennen van de eerdere films. Persoonlijk vond ik het erg leuk, maar als je niet zoveel met Potter hebt is er vast niet zoveel aan.

Maar wie vindt Harry Potter nou niet leuk? Of Emma Watson in een galajurk.
Oud 23-11-2009, 13:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Harry Potter and the Halfblood Prince Zelden zo'n zinloze film gezien. Ik heb geen idee waarom deze film gemaakt is en ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom iemand deze film leuk zou kunnen vinden. Heb me 2,5 stierlijk zitten vervelen. Niet grappig, niet spannend, niet mooi, het was echt helemaal niets. Het is echt zo droevig dat een film die zich in een fantasiewereld afspeelt zo ontzettend fantasieloos is.
Heb je de boeken gelezen en de eerdere 5 films gezien? Denk dat vooral het eerste erg veel uit zal maken met hoe je de film(s) bekijkt eigenlijk. En ik ben het met bovenstaande posters eens dat het misschien weinig vernieuwend is, maar in mijn ogen hoeft dat ook niet in een bestaande wereld waar de karakters al jaren vastliggen in het boek en een evolutie hebben gekend in de vorige film. Het is simpelweg voortborduren op die dingen en voor veel mensen werkt. Voor de mensen waarbij het een (paar) film(s) terug al niet werkte, zal het nu nog steeds niet werken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-11-2009, 15:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dog House - 5/10

Vindt zichzelf grappiger dan hij is, hoewel er wel toch ook wel degelijk leuke stukjes in zitten. De film is lekker vrouwonvriendelijk, wat natuurlijk altijd een pluspunt is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 23-11-2009, 16:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Home (2009)

In deze film zie je echt goed wat Blu-Ray allemaal kan. Twee uur lang spatten de beelden van het scherm af in een oase van kleuren die het waard is bekeken te worden. De pracht van de natuur komt op deze manier pas echt tot leven.
Waar heb je acteurs voor nodig als het ook op deze manier kan?

9,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-11-2009, 17:12
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
als je harry potter niets vindt moet je die film ook niet kijken natuurlijk. beetje kul.
Jij bent een beetje kul. Die boeken vond ik vroeger best leuk en de films waren tot nu toe ook vrij vermakelijk. Dit is gewoon een flutfilm. Ik kijk door het boek trouwens niet anders tegen de film aan. Het zijn 2 aparte dingen, ze met elkaar vergelijken slaat dan ook nergens op.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 24-11-2009, 17:44
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
The Blackout. Mwah.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 25-11-2009, 13:26
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Pompoko

Mooie film. Een lekker kinderlijk verhaal, maar qua verhaal en humor net wat meer edgie dan de meeste kinder films. Waar het verhaal mij niet kon raken, deden de beelden dit wel. De basis was simpel, maar als de film eenmaal los gaat komt er een orgie van schoonheid van het scherm. Ben nog steeds niet in de steek gelaten door ghibli, vraag me af of dit ooit nog gaat gebeuren
Oud 25-11-2009, 15:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Casino - 7/10

Aardige misdaadfilm. Wel een beetje aan de lange kant.

Hoogtepunt:

Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 26-11-2009, 01:00
Verwijderd
Coraline

Mooi gemaakt, maar iets te gewoontjes en te weinig 'other-worldly'. Het plot is niet zo heel sterk en het werd een beetje voorspelbaar. Het lijkt gericht te zijn op kinderen, maar daarvoor is het weer te grimmig. Slaat dus een beetje de plank mis.

6/10
Oud 26-11-2009, 11:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het zijn volgens mij uitsluitend volwassenen die iets 'te grimmig voor kinderen' vinden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-11-2009, 12:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Coraline is gewoon gericht op mensen die films als Coraline kunnen waarderen. Wie dat dan precies zijn is niet belangrijk en de filmmakers hoeven daar ook helemaal niet mee bezig te zijn.

Serieus, ik heb "de film weet niet wat het wil zijn" altijd al hele vreemde kritiek gevonden. Het probleem ligt dan volgens mij gewoon meer bij de kijker zelf.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 26-11-2009, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Casino - 7/10

Aardige misdaadfilm.
lol
Oud 26-11-2009, 23:35
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Antichrist.

Tja, altijd een groot fan geweest van cinema uit het hoge noorden, maar met von trier had ik nooit iets, en eigenlijk na deze film nog steeds niet De hele film hikt er tegen aan, maar is het eigenlijk net niet ofzo. Begin was natuurlijk niet zo, later was het mooi, maar had liever gehad dat in die stijl was gebleven en op zo'n manier was ontspoort, ipv een soort indie slasher einde Aan de andere kant ben ik niet meer zo warrig de bios uit gelopen sinds funny games U.S. De film deed me daar sowieso wel een beetje aan denken.
Al met al toch wel tevreden

En ik wil weer een keer met DanielC naar de bios
Oud 26-11-2009, 23:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Serieus, ik heb "de film weet niet wat het wil zijn" altijd al hele vreemde kritiek gevonden. Het probleem ligt dan volgens mij gewoon meer bij de kijker zelf.
Soms wil een filmmaker gewoon zoveel kanten uit met een film dat het eindresultaat omsamenhangend wordt. Uiteraard is veel afhankelijk van de kijker hoe deze de film ontvangt, en ik weet niet hoe dat bij Coraline zit, maar ik zag op het filmfestival in Utrecht een film waarbij getracht werd een documentaire, natuurfilm en een dramatisch plot in een film te stoppen.
Het resultaat was een film met mooie natuurbeelden, oprechte interviews en aardig acteerwerk, maar omdat de onderdelen totaal uit balans waren en de interviews en natuurbeelden veel te veel de overtoon hadden, was de plot lastig te volgen en zat er nauwelijks structuur in de film, m.a.w. de film(maker) wist niet goed wat het moest zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 27-11-2009, 12:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lol
Want het is een meesterwerk ofzo?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-11-2009, 12:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Soms wil een filmmaker gewoon zoveel kanten uit met een film dat het eindresultaat omsamenhangend wordt. Uiteraard is veel afhankelijk van de kijker hoe deze de film ontvangt, en ik weet niet hoe dat bij Coraline zit, maar ik zag op het filmfestival in Utrecht een film waarbij getracht werd een documentaire, natuurfilm en een dramatisch plot in een film te stoppen.
Het resultaat was een film met mooie natuurbeelden, oprechte interviews en aardig acteerwerk, maar omdat de onderdelen totaal uit balans waren en de interviews en natuurbeelden veel te veel de overtoon hadden, was de plot lastig te volgen en zat er nauwelijks structuur in de film, m.a.w. de film(maker) wist niet goed wat het moest zijn.
Dat is waar, maar dan nam hij gewoon te veel hooi op zijn vork. Het betekent niet dat hij niet WIST wat hij wilde, alleen dat hij het er niet goed vanaf heeft gebracht

Coraline is een veel minder gecompliceerde film qua opzet, dus het verwijt van Noodles vind ik sowieso niet terecht. Disney's Alice in Wonderland is ook een tamelijk grimmige en duistere film en wordt daar absoluut niet op afgerekend. Waarom niet? Omdat er
helemaal geen regels (horen te) bestaan over wat een "kinderfilm" precies moet zijn. Daar wek je toch alleen maar clichés mee in de hand
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-11-2009, 12:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
New Moon

Echt een verbetering na Twilight, maar ja... veel slechter kon het ook niet. Ik vond ook dat deze film trouwer aan het boek was dan de vorige en gelukkig maakt Edward geen twinkel-geluidjes meer, omg dat was echt te lelijk... De special effects waren deze keer trouwens ook beter. Ben benieuwd naar Eclipse .

Zonder pardon
Wel grappig om een keer een cabaret voorstelling in de bios te zien. Dan kun je tenminste veilig op de eerste rij zitten .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 27-11-2009, 15:58
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Want het is een meesterwerk ofzo?

Ja.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 27-11-2009, 17:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Moulin Rouge! (2001)

Heb vandaag eindelijk de moeite genomen om deze dvd eens uit mijn kast te halen en te bekijken. Dat hij er minstens 3 jaar gestaan heeft, geeft aan dat ik er niet echt hele hoge verwachtingen van had en andere films steeds voorrang kregen.

Maar... Wat een film is dit zeg
Ewan McGregor speelt eigenlijk altijd prima rollen maar met Nicole Kidman heb ik af en toe toch best moeite. Gelukkig zetten ze allebei prachtige rollen neer en zorgen voor een stabiele basis onder deze film.

Het absurdisme, totaal misplaatste en niet in het tijdsbeeld passende songteksten en beeldversnellingen zorgen de eerste paar minuten voor heel veel twijfel of ik deze film wel iets vond, maar naarmate het verhaal vorderde ging ik het steeds meer waarderen tot het eigenlijk niet meer weg te denken was uit de film. Wat dat betreft heeft Baz Luhrmann een zeer knappe prestatie geleverd bij deze film.

9.2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.