Oud 16-02-2010, 22:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dark City - 7/10

Ja, mooi hoor. Jack Bauer met een prikding <3
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 16-02-2010, 23:10
Verwijderd
The Big Lebowski

Nog steeds leuk. Jeff Bridges is een held.

9/10

Vertigo

Dikke crap. Memento is veel beter.

7/10
Oud 17-02-2010, 10:55
Rebelrebel
Rebelrebel is offline
THE BOX - 5/10

Begint met een langzame spanningsopbouw. Mooie weergave van de tijd (1976) met bijhorende kostuums, auto's en interieurs.

Watechter begint als een spannende thriller; "zou jij op een knop drukken voor 1 miljoen, als hierdoor iemand die je niet kent, sterft?" loopt na de helft uit op een warrig sci-fi-horrorverhaal dat niet tot het eind blijf boeien.

Tegenvaller!
Oud 17-02-2010, 18:38
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Vertigo

Dikke crap. Memento is veel beter.

7/10
Oud 18-02-2010, 16:57
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Percy Jackson
Ja, leuk als je 12 bent . Vond het iets te Amerikaans, ken verder de boeken ook niet.

6/10

Valentine's day
Echte feel good movie! PRrrr

7/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 18-02-2010, 17:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
67. Meet the Spartans (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2008) :: 2.0
Bagger van het hoogste niveau. Toch nog een klein beetje beter dan Epic en Disaster Movie.

68. One of Our Aircraft Is Missing (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1942) :: 8.0
Zeer interessante WOII-film van P&P die ook nog eens tijdens de oorlog gemaakt is. Qua acteerprestaties lang niet het beste wat ik ooit gezien heb, maar het verhaal an sich was ontzettend interessant. Ook het feit dat de Britse (en Nederlandse) acteurs waar nodig in het Nederlands spraken zorgde voor hele realistische verwarringen en doet erg schattig aan op sommige momenten.
En dat dit het filmdebuut is van Sir Peter Ustinov, die een klein rolletje heeft als een Nederlandse priester is nog eens extra meegenomen .

69. Inland Empire (David Lynch, 2006) :: 8.8
Uh, tsja. Wat moet ik hier nu van vinden? Een vreemd en onduidelijk verhaal of een drie uur lange geniale stortvloed van onsamenhangende beelden die ergens toch weer samenhang weten te vinden?
Waar bij Mulholland Drive nog enige duidelijkheid ontstond tijdens de film zelf, verging het mij hier na de eerste 60 minuten veel minder goed. Maar dat doet niets onder aan de genialiteit van de film zelf. Dit zijn films die vaker gezien moeten worden en met Laura Dern die een prachtrol neerzet is dat zeker geen kwelling.

Waar David Lynch wel voor gezorgd heeft is dat hij een wereld gecreëerd heeft die nog lang in mijn hoofd zal rond blijven spoken en een verhaal neergezet heeft waarbij de stukjes hopelijk ooit op de goede plek zullen vallen voor mij.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-02-2010, 01:35
Rationeel
Rationeel is offline
edge of darkness - 7/10

huis-tuin-en-keuken-film die prima wegkijkt. niets meer, niets minder.
Oud 19-02-2010, 12:59
Verwijderd
Citaat:
edge of darkness - 7/10

huis-tuin-en-keuken-film die prima wegkijkt. niets meer, niets minder.
Deze keek ik ook gisteravond en ik deel je mening.
Oud 19-02-2010, 20:32
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Fantastic Mr. Fox

Heel lang geleden het boek gelezen, weet er weinig meer van dus ik weet ook niet of de film het boek erg volgt. Maar ik vind de film zeer vermakelijk, leuke cast, goede grappen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 19-02-2010, 23:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Fantastic Mr. Fox

Leuk, orgineel, geniaal van tijd tot tijd. Maar bereikt niet zijn geheel aan potentie.

7,5/10

Boondock saints 2

Minder dan deel 1, wel goed. 6,5/10.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 19-02-2010, 23:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Public Enemy

Eén van de meer gedateerde gangsterfilms met James Cagney. Cagney zelf blijft geweldig, maar het acteerwerk van veel andere acteurs komt zeer ouderwets over de die constante medium-longshots en fade-outs gaan op de zenuwen werken. Lang niet zo vermakelijk als White Heat en Angels with Dirty Faces. Maar ook zeker geen verspilde tijd, dankzij een aantal briljant scènes en natuurlijk Cagney. Dat soort filmsterren hebben we niet meer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 21-02-2010, 15:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Terug Naar De kust - 6/10

Een beetje een clichéwerkje, maar niet slecht uitgevoerd. De knullige, typisch Nederlandse dialogen zijn hier tevens ook tot een minimum beperkt, wat de film veel goed doet. Maar ja, het blijft een Nederlandse film.....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 21-02-2010, 17:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
74. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005)

Verrassend goed verhaal over een gebroken gezin waar beide ouders elkaar van alles verwijten en dit natuurlijk via hun kinderen spelen, welke hier zichtbaar onder lijden. Zeer goed uiteengezet met een compliment voor Owen Kline, die het jongste kind van het gezin speelt.
Erg jammer dat de film na 81 minuten alweer voorbij was.

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-02-2010, 21:09
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
Where the wild things are
Een naar mijn idee verschrikkelijke film over een jongetje dat zijn zin niet krijgt en daarom wegloopt van huis. Na een reis over zee ontmoet hij een groep monsters om vervolgens tot koning grekroond te worden. Zeer naargeestig verhaal en erg deprimerend.
Al moet ik wel zeggen dat ik het er wel mooit uit vind zien. Heel realistisch. Mooi gemaakt.
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Oud 21-02-2010, 21:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Once upon a time in America

Beter dan The Godfather. Regisseurs die zo'n melodramatische film kunnen maken zonder dat het cheesy wordt, zijn zeldzaam. Het enige moment dat waar het té over the top werd was
Spoiler
Verder: perfect. Nou ja, iets te lang, maar wat doe je daaraan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 22-02-2010, 02:18
Verwijderd
De nieuwe X-Files. Niet goed maar zoveel beter dan dat wanstaltige stuk wat ze hiervoor hebben geproduceerd.
Oud 22-02-2010, 05:53
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
boondock saints 2
pff nog kinderachtiger dan de eerste. 2 uur lang zitten rolleyen. alsof ik niet wist dat dat ging gebeuren, stom.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 22-02-2010, 16:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Perfume: The Story Of A Murderer
Ontzettend ziek en geschift, maar toch wel interessant.. Best 'n briljante film eigenlijk .
Ja, die heb ik dit weekend ook gezien. Ik heb het boek ooit eens voor Duits gelezen en kon me alleen nog maar het 'parfum van vrouwen maken' herinneren.
Spoiler
__________________
I love mittens made out of kittens

Laatst gewijzigd op 22-02-2010 om 16:03. Reden: Toch maar even een spoiler voor de zekerheid
Oud 23-02-2010, 01:31
Verwijderd
The Hurt Locker

Aardig filmpje. Was totaal niet wat ik verwacht had, though. Ik verwacht een realistisch en grauw oorlogsdrama met documentairestijl, maar het leek bij wijlen wel een komedie. De hoofdrolspeler is namelijk een heerlijk droog personage dat gewoon zijn ding doet en op zijn dooie gemak een explosief ontrafelt en onschadelijk maakt.

Keek lekker weg, maar ik snap niet waarom deze film zo enorm bejubeld werd, want zo speciaal is het nou ook weer niet. Het is onrealistisch, er gebeurt niet zo heel veel en er is weinig karakterontwikkeling.

Let trouwens ook op de cameo van Wall-E!

7,5/10
Oud 23-02-2010, 17:57
Verwijderd
Millenium II

Veel vlotter dan deel 1, dat op bepaalde momenten langdradig was. Ennem, leuk.
Oud 23-02-2010, 19:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nu ran en the hidden fortress nog
Ikzelf vind Ikiru het best. Als je van het middeleeuws japans gedoe houdt zijn Rashomon en Kagemusha ook aanraders. En Yojimbo/ Sanjuro
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-02-2010, 04:43
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
bitch slap
dat is godverdomme een goeie film, godverdomme.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 24-02-2010, 09:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ikzelf vind Ikiru het best. Als je van het middeleeuws japans gedoe houdt zijn Rashomon en Kagemusha ook aanraders. En Yojimbo/ Sanjuro
misschien ook wel wat voor jou:

http://cgi.ebay.com/AKIRA-KUROSAWA-C...item3caa4518f0

Oud 24-02-2010, 10:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
2012

Ik keek deze film eigenlijk alleen maar omdat ik goede dingen hoorde over de special effects, de rest moest ik me niet teveel van voorstellen. Erg jammer dat die special effects naar mijn idee maar matig waren, sommige delen van de film zelfs gewoon nep. Het verhaal vond ik verder belachelijk, het acteerwerk ondermaats en de special effects dus ook zeer tegenvallend.
Er zaten stukken in het verhaal dat ik de neiging had om hem af te zetten omdat ik me daar zo aan ergerde.
Spoiler


Kan hem echt niet hoger geven dan 4/10, voor de moeite laten we maar zeggen...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-02-2010, 14:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Shutter Island (2010)

Dat de samenwerking tussen Scorsese en DiCaprio succesvol is, bleek al uit de vorige 3 films (Gangs of New York, The Aviator en The Departed) en wederom blijkt dat het een geweldige combinatie is.

Het verhaal lijkt op het eerst gezicht erg simpel. een US Marshall moet de verdwijning van een gevangene op een zwaarbewaakt eiland waar alleen een psychiatrische instelling is gevestigd onderzoeken, samen met zijn partner. Maar natuurlijk is het allemaal niet zo simpel als het lijkt en naarmate de film vordert ontrafelt zich een steeds boeiender wordend plot.

Martin Scorsese is, bijna 40 jaar na zijn eerste grote succes, het nog steeds niet verleerd en weet een film neer te zetten die zich in mijn ogen met zijn beste films weet te meten. Maar de meeste credits gaan naar Leonardo DiCaprio die laat zien dat een rol als deze perfect voor hem geschikt is.
Bijgestaan door zijn assistent, gespeeld door Mark Ruffalo (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) en de twee meest belangrijke doctoren in de instelling, gespeeld door Ben Kingsley Schindler's List, Gandhi) en Max von Sydow (Det sjunde inseglet, Smultronstället) is er natuurlijk sprake van een topcast.

Al met al een film waarbij de verwachtingen vrij hoog waren, maar waar ze meer dan ingelost werden.

9,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 24-02-2010 om 14:10.
Oud 24-02-2010, 14:09
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The book of Eli

Ik denk dat deze film het leukst is om te kijken als je er niets vanaf weet. En dat was bij mij het geval, dus werd ik enigszins verrast. Verder vond ik het een beetje te kazige propaganda met een Amerikaans sausje. Maar de sfeer van de film vond ik goed en Mila Kunis (that 70's show) had een leuke rol .

Een 6 voor de kazigheid en een 7 voor de rest
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 25-02-2010, 22:09
Rationeel
Rationeel is offline
boondock saints 2 - 6.5/10

ook weer een verstand-op-nul-en-lekker-wegkijken-film. als je deel 1 niets vond, deze vooral niet kijken
Spoiler
Oud 25-02-2010, 22:23
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
boondock saints 2 - 6.5/10

ook weer een verstand-op-nul-en-lekker-wegkijken-film. als je deel 1 niets vond, deze vooral niet kijken
Spoiler
Spoiler
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 25-02-2010, 22:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Edge of Darkness - 5/10

Niet heel erg bagger, maar het is allemaal ook niet veel bijzonders. Ik zou het kantjeboord een middenmoter willen noemen.

Daybreakers - 7/10

Deze is wel tof. Lekker bloederig, goede rolbezetting, mooie plaatjes, aardige interpretatie van een stokoud verhaal.

Morgen maar eens Shutter Island kijken. Ik verwacht er niet zo veel van, eerlijk gezegd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 25-02-2010, 22:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 27-02-2010, 15:13
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Avatar

Eindelijk heen gegaan. En ik vond het echt über! Er werd goed gebruik gemaakt van het 3D effect en de kleurtjes waren lekker space.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 27-02-2010, 16:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Gewoon Hans

Volkomen originele film. Zowel geestig als spannend, en alle rollen zijn prachtig ingevuld. Jamie Grant in de hoofdrol is indrukwekkend en Hans Teeuwen is soms hilarisch als 'zichzelf'. René van 't Hof, de beste acteur ter wereld, heeft een grappige minirol. Het had van mij nog wel iets gekker gemogen, maar wat doe je eraan. Diederik Ebbinge is echt een aanwinst voor de Nederlandse film.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-02-2010, 18:53
Verwijderd
Gewoon Hans

Toen Hans over zijn stichting Mumbubuda begon kon ik echt niet met een strak gezicht blijven kijken Hier en daar wel grappig, maar het acteerwerk is soms iets te geforceerd en de ontknoping vond ik zwak. Jamie Grant heeft wel wat weg van Jessica Alba.

6/10
Oud 27-02-2010, 21:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Fantastic Mr. Fox - 6/10

Soms heel aardig, maar meestal iets-boven-matig. De film duurt veel te kort en het verhaal is in beweging toch een stuk minder intens dan dat het in het boek was. Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien. En de constante bruintinten zijn gewoon foeilelijk.

Toch zaten er wel een paar goede scenes in en Clooney doet het leuk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2010, 13:20
Verwijderd
Showgirls

Viel me nog alleszins mee qua verhaal en B-filmstatus. Het is dan ook een B-film met een relatief hoog budget, al blijft het natuurlijk een slechte film. De actrices die naakt gaan zijn ook nog niet eens zo knap. Maar ik betrapte me er wel op dat ik geboeid bleef kijken naar de ontknoping.

3/10
Oud 28-02-2010, 13:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien.
Tja, dat kun je ook zeggen over live-action.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 28-02-2010, 13:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Showgirls

Viel me nog alleszins mee qua verhaal en B-filmstatus. Het is dan ook een B-film met een relatief hoog budget, al blijft het natuurlijk een slechte film. De actrices die naakt gaan zijn ook nog niet eens zo knap. Maar ik betrapte me er wel op dat ik geboeid bleef kijken naar de ontknoping.

3/10
Ik zag die scène waarin ze haar moeder weer tegenkomt. "She looks better than a ten inch dick and you know it!"
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 28-02-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ik zag die scène waarin ze haar moeder weer tegenkomt. "She looks better than a ten inch dick and you know it!"
Dat was tenenkrommend, ja. Het was overigens niet haar moeder, maar een oud-collega van de Cheetah, een stripclub.
Oud 28-02-2010, 17:27
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Nice dress!
Thanks, it's Verzees!

Wat een heerlijke film is Showgirls toch. Ik snap echt niet wat er slecht aan is? Komt ook niet echt naar voren in je 'stukje', N00dles.

Gisteravond weer Cinemageddon. Thema deze maand was Itialiaanse Horror. Eerst The Beyond gezien op het witte doek, en daarna de nieuwe blu-ray van Suspiria. Het was echt fantastisch. Al die lui die zitten te zeiken over de kleuren van de nieuwe blu-ray lijken er maar weinig van te snappen. Hij spat echt van het scherm, en de kleuren komen nu echt tot leven (vergelijk hem daarna maar met de DVD en je ziet hoe levenloos die is). Dat er enkele scènes (bijv. de nagellak scène) zijn die qua belichting iets minder zijn is echt geen ramp. Alsof iemand tegenwoordig nog weet hoe de film 'hoort' te zijn, haha. Daarnaast heeft de film nu voor het eerst het juiste geluid, wat ook echt wat toevoegt. Daarna ging de BFI blu-ray van Kenneth Anger er nog even in en hebben we Eaux D'artifice, Scorpio Rising en Lucifer Rising gezien, en ook dat was een prachtige ervaring. Ik ben zo jaloers, ik wil ook een HD-Beamer + goed scherm en een regiovrije blu-ray speler.

Verder gezien in Februari:

Februari
Films
37. My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog, 2009) :: 8.5
38. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 1.0
39. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 8.0
40. Chugyeogja (Hong-jin Na, 2008) :: 7.0
41. Underworld U.S.A. (Samuel Fuller, 1961) :: 8.5
42. Blonde and Blonder (Dean Hamilton, 2007) :: 6.0
43. The House Bunny (Fred Wolf, 2008) :: 8.0
44. Casablanca (Michael Curtiz, 1942) :: 9.5
45. To Have and Have Not (Howard Hawks, 1944) :: 10.0
46. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980) :: 9.0
47. Showgirls (Paul Verhoeven, 1995) :: 10.0
48. Good Luck Chuck (Mark Helfrich, 2007) :: 7.5
49. The Ugly Truth (Robert Luketic, 2009) :: 5.5
50. Nine (Rob Marshall, 2009) :: 1.0
51. How to Lose a Guy in 10 Days (Donald Petrie, 2003) :: 7.8
52. I Love You, Beth Cooper (Chris Columbus, 2009) :: 4.0
53. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 9.0
54. Drillbit Taylor (Steven Brill, 2008) :: 7.5
55. Close Encounters of the Third Kind (Steven Spielberg, 1977) :: 8.5
56. Bringing Up Baby (Howard Hawks, 1938) :: 10.0
57. 25th Hour (Spike Lee, 2002) :: 8.5
58. Grizzly Man (Werner Herzog, 2005) :: 8.0
59. Cheung Gong 7 hou (Stephen Chow, 2008) :: 7.0
60. E tu vivrai nel terrore - L'aldilà (Lucio Fulci, 1981) :: 9.0
61. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 10.0
62. Eaux d'artifice (Kenneth Anger, 1953) :: 9.5
63. Scorpio Rising (Kenneth Anger, 1964) :: 9.0
64. Lucifer Rising (Kenneth Anger, 1972) :: 8.0
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 28-02-2010, 18:12
Verwijderd
The Lovely Bones

Wat een gedrocht van een film. Volgens mij wilde Peter Jackson ons met deze film laten voelen hoe het moet zijn om te sterven. Het is me duidelijk. Het is een pijnlijke, langzame dood waarin je terecht komt in een lelijke fantasiewereld vol achterhaalde cgi, terwijl je allemaal symbolische cliché's voor je kiezen krijgt en je constant blijft doorratelen over leven, dood, afscheid en liefde. Wat een hel om dit uit te moeten zitten.

4/10

Spoiler

Laatst gewijzigd op 28-02-2010 om 18:21.
Oud 28-02-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Nice dress!
Thanks, it's Verzees!

Wat een heerlijke film is Showgirls toch. Ik snap echt niet wat er slecht aan is? Komt ook niet echt naar voren in je 'stukje', N00dles.
Slecht acteerwerk, lelijke wijven, saaie personages, dom (maar uitgedacht) verhaal. Het is geen A-film, maar ook geen echte B-film omdat het wel hoge productie value heeft en een redelijke cast (Kyle MacLachlan bijvoorbeeld is tof).
Oud 28-02-2010, 18:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is één van de weinige bigbudgetexploitatiefilms. Dat maakt hem wel bijzonder.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 28-02-2010, 21:46
Rationeel
Rationeel is offline
showgirls is goed door zijn slechtheid. net zo als striptease, die van de week al op was en bijvoorbeeld een klassieke must-see als de zeemeerman
Oud 28-02-2010, 22:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Februari
Films
51. The Simpsons 20th Anniversary Special: In 3-D! On Ice! (Morgan Spurlock, 2010) :: -
52. The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 9.5
53. Il mio nome è Nessuno (Sergio Leone, Tonino Valerii, 1973) :: 8.0
54. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 8.5
55. Au revoir les enfants (Louis Malle, 1987) :: 8.5
56. Epic Movie (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2007) :: 1.8
57. Public Enemies (Michael Mann, 2009) :: 7.2
58. Dude, Where's My Car? (Danny Leiner, 2000) :: 5.0
59. Filmpje! (Paul Ruven, 1995) :: 5.5
60. Lesbian Vampire Killers (Phil Claydon, 2009) :: 5.8
61. The Bucket List (Rob Reiner, 2007) :: 7.8
62. 10 Things I Hate About You (Gil Junger, 1999) :: 6.8
63. Charade (Stanley Donen, 1963) :: 8.2
64. Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988) :: 7.5
65. Non si deve profanare il sonno dei morti (Jorge Grau, 1974) :: 7.5
66. A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 8.8
67. Meet the Spartans (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2008) :: 2.0
68. One of Our Aircraft Is Missing (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1942) :: 8.0
69. Inland Empire (David Lynch, 2006) :: 8.8
70. Cloaca (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2003) :: 8.2
71. What's Eating Gilbert Grape (Lasse Hallström, 1993) :: 8.5
72. Le voyage dans la lune (Georges Méliès, 1902) :: 8.0
73. La strada (Federico Fellini, 1954) :: 6.8
74. The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005) :: 8.2
75. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) :: 9.2
76. Dead End (William Wyler, 1937) :: 7.0
77. La nuit américaine (François Truffaut, 1973) :: 7.8
78. The Seven Year Itch (Billy Wilder, 1955) :: 8.0

Statistieken
Totaal 28 films (maandgemiddelde: 37.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 26.

Totaal 91 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 6814 min.
Aantal films / series herzien: 7.

Best beoordeeld: The Fountain (9.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Epic Movie (1.8).

Media-verdeling
2.
7.
17.
2.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-03-2010, 01:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
A Serious Man

Ja. Leuk. Grappig bij vlagen, maar over het algemeen een beetje treurig. De film heeft een aparte opbouw, ik snap niet altijd wat de reden was om die te kiezen, maar blijft wel vermakelijk om te kijken. Redelijk goed acteerwerk, en de sfeer van die tijd is met succes neergezet.
__________________
you're not my demographic
Oud 01-03-2010, 11:34
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
The Imaginarium of Doctor Parnassus Zoals wel vaker bij Gilliam een beetje overvol. Het is niet echt vervelend, zijn vreemde wereld is zelfs best vermakelijk, maar uiteindelijk weet het niet echt te pakken (en ook dit gebeurt wel vaker bij Gilliam). Wel een vrij toffe rol voor Tom Waits. 7/10
The Wolfman Wat is Anthony Hopkins toch een vervelende vent, ik kan die man echt moeilijk serieus nemen. Benicio del Toro kijkt ook heel de tijd zo moeilijk, een beetje vermoeiend allemaal. Toch niet heel de tijd vervelend, en ik kan de klassieke aanpak nog best waarderen. 6/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 01-03-2010, 15:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
The Fantastic Mr. Fox - 6/10

Soms heel aardig, maar meestal iets-boven-matig. De film duurt veel te kort en het verhaal is in beweging toch een stuk minder intens dan dat het in het boek was. Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien. En de constante bruintinten zijn gewoon foeilelijk.

Toch zaten er wel een paar goede scenes in en Clooney doet het leuk.
Ik stel mijn mening even bij. Geen 6/10 meer, maar een hele krappe 4/10. De afgrijselijke muzieksmaak van meneer Anderson (met name zijn voorliefde voor slechte pop en "grappige" deuntjes) werkt bij nader inzien eigenlijk best wel sfeerverpestend. De regiekeuzes zijn sowieso bizar en komen vrijwel ALTIJD geforceerd over. Hoe hij van de meest spannende segmenten in het boek (het graven) een saaie, veel te haastige slapstick-klucht heeft weten te maken is mij een raadsel.

Nee, deze film is niet aardig-matig, maar gewoon slecht. En er zitten, anders dan ik eerst dacht, ook absoluut geen "goede scenes" in

4/10, dus.

Possessed (Bool-sin-ji-ok ) - 6/10

Een klein, maar bedachtzaam filmpje over religie en bijgeloof. Niet echt opzienbarend of eng, maar wel aardig om te zien. Met uiteraard weer het verplichte ambigue einde waar ze in Azie zo'n onmetelijk harde plasser van lijken te krijgen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-03-2010, 15:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
showgirls is goed door zijn slechtheid. net zo als striptease, die van de week al op was en bijvoorbeeld een klassieke must-see als de zeemeerman
De Zeemeerman <3
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 02-03-2010, 19:09
Rationeel
Rationeel is offline
millennium 1: mannen die vrouwen haten - 7/10

de film deed me erg aan 8mm denken. verder wel een goede film, hoewel wat lang en soms wat voorspelbaar.
Oud 03-03-2010, 10:07
Verwijderd
Valentine's Day

Had niet echt veel zin om deze film te kijken, maar veel keus was er niet. En hij bleek heel erg leuk. Grappig, onverwachte twistjes en leuk hoe iedereen met elkaar te maken heeft. Goed einde.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het meest gezien?
Giles
52 09-06-2010 09:31
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7]
lovetear
500 20-10-2004 17:47
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 19:33
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 2
Verwijderd
500 14-01-2004 00:03
Films, TV & Radio Welke film heb je het vaakst gezien?
Shibby
123 25-02-2003 23:04
Films, TV & Radio Welke films heb je dit weekend gezien
Buzzzfuzzz.vs
91 16-09-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.