Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 00:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Repo! The Genetic Opera

Gekeken omdat Anthony Steward Head erin zit en mijn vriend en ik zijn Buffy fans. Fijne film. Alles wordt gezongen, net als in JCS, en we wisten allemaal al dat hij dat kon. Paris Hilton zit er ook in, maar die is niet irritant zoals altijd en bizar genoeg blijkt in deze film dat ze wel echt kan zingen.
Spoiler

Het verhaal is een beetje ingewikkeld en de film zelf is ook een beetje vreemd, maar desondanks heb ik er toch van genoten.

8/10

Edit: Er zaten random tieten in!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Oud 17-02-2012, 20:09
Verwijderd
Kandagar

Propagandafilm. Extreem.

Buiten dat vond ik hem best heel leuk. Nul tieten, wel veel boerka's.
Oud 18-02-2012, 11:23
Verwijderd
There will be blood

Ook al een zeer goed filmpje. Daniel Day Lewis is behoorlijk briljant, verder gewoon een goed verhaal, mooie beelden, stuk voor stuk goede scènes met een gave spanning (mede door de opvallende soundtrack). Ja <3
Oud 19-02-2012, 12:36
Verwijderd
Hugo. Na het eerste half uur moest-ie even op pauze omdat ik onwel werd van de saai-, oubollig- en kitscherigheid. Toen toch maar afgekeken en schoorvoetend toegegeven dat het niet de ALLERslechtse film ooit is.
Oud 19-02-2012, 13:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Milk

Meeehhhh. Ik weet het niet. Goed gedaan hoor, maar het grootste gedeelte van de film kabbelt het maar een beetje verder, ik werd er niet echt ingezogen ofzo.
__________________
you're not my demographic
Oud 19-02-2012, 21:01
Verwijderd
Los Amantes del Círculo Polar

Tot ver in de film vond ik het allemaal prima, maar op een gegeven moment boeiden de ontwikkelingen me minder, en vond ik het hele Otto/piloten-verhaaltje en het toeval wat minder interessant.

Later, tegen het einde, werd het wel weer even mooier en spannend, maar alsnog vond ik het hele toevalselement wat gekunsteld aandoen. Ik had in ieder geval niet een ‘nu valt alles prachtig op zijn plek’ ervaring, zoals je soms hebt bij films.

Verder een ingetogen, mooi geschoten film, die denk ik wel nog een kijkbeurt(en) nodig heeft om 100% te vallen.

Voor nu een 7,5/10
Oud 20-02-2012, 03:16
Verwijderd
Baise-Moi

Wat een lelijke kutfilm. Ging helemaal nergens over, het leek wel gefilmd met een aftandse homevideo-camera. Belachelijke geweldsscenes, belachelijke muziek heel de tijd.
Nog erger dan ik had verwacht.

Wel tieten en piemels.

2/10
Oud 20-02-2012, 07:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hugo. Na het eerste half uur moest-ie even op pauze omdat ik onwel werd van de saai-, oubollig- en kitscherigheid. Toen toch maar afgekeken en schoorvoetend toegegeven dat het niet de ALLERslechtse film ooit is.
Dude, je gaat Hugo toch niet downloaden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 20-02-2012, 12:13
Crazy-G90
Crazy-G90 is offline
forgetting sarah marshall! toch wel een leuk filmpje om te zien!

7.8/10.0
Oud 20-02-2012, 18:46
JosHetDebieleEi
JosHetDebieleEi is offline
The Woman in Black. Ik vond het maar niks.
Oud 21-02-2012, 11:32
Verwijderd
Die nieuwe the three musketeers, met mijn neefjes. Één grote herhaling van alle hollywoodclichés die je kan bedenken. Verschrikkelijk, afschuwelijk en onvruchtbaar-makend. Pijnlijk om te zien dat de CGI prima was en er een hoop degelijke acteurs in zaten. Een hoop geld weggegooid wat voor goede films gebruikt moet worden.

-12/10
Oud 21-02-2012, 12:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Slumdog Millionaire
Leuke film. Goed verhaal. Goed geacteerd.

8/10
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 22-02-2012, 11:15
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Die nieuwe Muppets film. Het publiek was ook erg leuk, wat ook meehelpt. De film was in ieder geval leuk, soms iets té simpele humor, maar dat is wel te verwachten. En nee, geen tieten...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 24-02-2012, 11:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Stand by me
Echt een heerlijke film om te kijken als je ziek bent . Ook leuk om te zien hoe Vern er nu uit ziet, whahaha

Angels with dirty faces
Ik wil eigenlijk wel meer oude films kijken, deze film beviel mij prima!
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 26-02-2012, 18:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hugo

Prachtig visueel vormgegeven, mooie ode aan de films van Georges Melies.
Verder leuke film, maar niet heel erg bijzonder. Het jongetje is irritant, maar het meisje was tof, Ben Kingsley en Helen McRory spelen prachtig. Sacha Baron Cohen is niet echt bijzonder, zijn rol doet met vooral denken aan de politieagent uit Allo Allo.

Het klokkenmaken en het filmhistorische thema gaan te abrupt in elkaar over. De sideplots van de mensen die op het station werken zijn veel te beperkt uitgewerkt, waardoor ze cliché overkomen, niks toevoegen en de plot afremmen. De toegevoegde waarde van bijvoorbeeld de rol van Christopher Lee snap ik niet, dat had veel uitgebreider gemogen, nu is het nauwelijks meer dan een cameo.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-02-2012, 19:51
Verwijderd
Secrets and lies en Naked
in het kader van "Mike Leigh-avond" (met lezing ). Goed als altijd.

Goodfellas
Ik werd niet weggeblazen, maar vond hem wel goed vermakelijk.
Oud 26-02-2012, 21:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Angels with dirty faces
Ik wil eigenlijk wel meer oude films kijken, deze film beviel mij prima!
Als je die fijn vond, moet je White Heat, The Maltese Falcon en Key Largo ook zeker proberen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 26-02-2012, 23:13
Verwijderd
Ik moet bij Angels with dirty faces aan Home Alone denken
Bij de titel dan, heb de film niet gezien.
Oud 26-02-2012, 23:17
Verwijderd
We Need To Talk About Kevin

Ik dacht dat ik naar een tranentrekkend drama ging kijken, en toen was het ineens een (voor mijn doen) behoorlijk spannende film.

De eerste helft is cinematografisch erg sterk, mooi gefilmd, mooie beelden, de sfeer en de spanning werken goed, je bent ook nog geinteresseerd en geboeid door het verhaal.

Maar in de tweede helft, en dan vooral het laatste deel, wordt het allemaal wat te traag, en verslapt, bij mij in ieder geval, de aandacht. Als de film dan eenmaal afgelopen is voelt het toch een beetje leeg en nutteloos aan.

Wat wil de film vertellen? Het komt niet duidelijk genoeg uit de verf.

Door de sterke eerste helft kom ik uit op

7,2/10
Oud 28-02-2012, 02:40
Verwijderd
Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux

Vormtechnisch een interessante film (hoewel het soms lichtelijk overdreven werd), misschien nog wel meer dan A Bout de Souffle. Inhoudelijk, net als bij ABDS, niet echt mijn ding. De aangename creativiteit en de hoofdrolspeelster maakten het nog wel het aanzien waard.

En tieten en naakt! Dat verbaasde me best (voor een film uit 1962).

6,2/10

Laatst gewijzigd op 28-02-2012 om 03:26.
Oud 28-02-2012, 03:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Iron Lady

Meryl Streep is wel een topactrice en zet een prima Brits accent en rol neer, maar het leek niet heel erg op de echte Thatcher. Daarnaast was het, zoals een biopic meestal betaamt, een hevig gedramatiseerde reeks hoogte en dieptepunten, met als leidraad een oude, dementerende Thatcher aan het eind van haar leven
Spoiler
.

Waarschijnlijk totaal niet waarheidsgetrouw, en ook vrij oppervlakkig. Maar het is ook eigenlijk een schier onmogelijke opgave om zo'n diepgang, kijkbaarheid én waarheidsgetrouwheid in een biopic te planten.

En ja, twee paar tieten maar liefst. Archiefbeelden uit de jaren '80, van juichend publiek toen de Britse marine terugkeerde van de Falklandoorlog.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 28-02-2012, 10:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Woman in Black (1989) - 4/10

Een ouderwets spookverhaaltje in grauwe Engelse landschappen en met een hoop mist. Eng of ook maar half boeiend wordt het nergens.

The Woman in Black (2012) - 6/10

Een verbetering ten opzichte van de eerste film, hoewel er ook hier een gebrek aan engheid te betreuren valt. De sfeer is echter een stuk beter, dankzij het veel mooier vormgegeven landhuis en de soms subtiel verweven geluidsmixage. Dat trucje ken ik van met name de found footage-bullshit van tegenwoordig, maar het werkt natuurlijk ook in dit soort klassieke verhaaltes.

Véél verhaal is er trouwens niet, want vrijwel het hele middenstuk wordt besteed aan een in stilte rondwandelende Arthur die voortdurend "enge" dingen ziet. Op zich best leuk gedaan, maar het haalt het scenario een beetje onderuit. Een scenario dat toch al niet erg bijzonder was.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2012, 11:05
Carbi
Carbi is offline
Mirrors 1, en 2.

Zitten ook tieten in.
lekker spannend wel super wazig verhaal dus je moet beetje opletten..
of t ligt aan mij aangezien ik m maar half gevolgt heb.

Immortals en underworld 4, ook mooie films!
Oud 28-02-2012, 11:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
500 Days of Summer

Lekker. Joseph Gordon-Levitt is leuk, die blijft leuk. Vooral in het begin van de film is het tof en happy
Mja, het is opmerkelijk hoezeer je hem snapt (althans, dat had ik).
Het einde vond ik verrassend, hoewel ik dat best had kunnen zien aankomen.

Gewoon een filmpje om lekker naar te kijken en waarbij je niet hard hoeft na te denken.

7,5/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-02-2012, 13:56
Verwijderd
The Departed
Tof filmpje wel, maar weer werd ik niet weggeblazen, waar de vriend van wie ik de film leende dat wel werd. En ik snap de rol van Mark Wahlberg niet zo, blijkbaar heeft ie er nog een oscarnominatie voor gekregen, en
Spoiler
.. maar ik vond zijn rol verder zo nietszeggend Jack Nicholson is wel echt enorm cool.
Oud 28-02-2012, 22:50
Verwijderd
Vox Populi

Erg vermakelijk, heb er met veel plezier naar gekeken, hoewel niet altijd alles even geloofwaardig was.

Wel weer een lekker Nederlandse film, een leuk document van de tijdsgeest. Ik mag Terstall geloof ik wel.

8/10
Oud 28-02-2012, 23:15
Verwijderd
Die is leuk ja
Oud 29-02-2012, 01:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Big Fan

Patton Oswalt heeft een mooi tragisch hoofd en kan mooi tragisch spelen. Dat is waar de film op drijft. Behoorlijk grappig.

8/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-03-2012, 13:39
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Spirited away

Leuk en vermakelijk en interessant en alles Ik heb te weinig kennis over animatiefilms (dat is toch de juiste term?), eigenlijk.

8/10
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 01-03-2012, 15:19
Verwijderd
Class of 1999

Klassieker natuurlijk. Er is zoveel fout aan deze film maar dat wordt keihard gecompenseerd door alle awesome. Toffe muziek, goede effects (geen cgi) en een leuk en zeer realistisch verhaal.


9/10
Oud 01-03-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Class of 1999

Klassieker natuurlijk. Er is zoveel fout aan deze film maar dat wordt keihard gecompenseerd door alle awesome. Toffe muziek, goede effects (geen cgi) en een leuk en zeer realistisch verhaal.


9/10
Bazenfilm ja!
Oud 01-03-2012, 22:07
JosHetDebieleEi
JosHetDebieleEi is offline
This Means War.

Wel vermakelijk, toch meer een film om met je chick heen te gaan.

6/10
Oud 01-03-2012, 22:30
Verwijderd
Raining Stones

Wel aardig. 7/10
Oud 02-03-2012, 05:14
Verwijderd
Boogie Nights

Erg bruisend eerste uur, origineel sfeertje, leuke personages. Helaas allemaal veel te lang uitgesponnen, waardoor de pit er in de tweede helft totaal uitraakt. Een half uur korter en je had een betere film, wat mij betreft.

Tieten, van allerlei pluimage.

7,5/10
Oud 02-03-2012, 05:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Boogie Nights

Herkijk, en mja, nog steeds even leuk en grappig en interessant als voorheen. Deze keer vond ik alleen het laatste uur erg langdradig worden, met een compleet overbodige, lange drugsdealscene die weinig toevoegt aan het verhaal behalve wat (flauwe) comic value.

Maar de cast is supersterk, de setting en tijdsgeest zijn goed neergezet en er waren tieten in overvloed

8,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 02-03-2012, 09:54
Verwijderd
De drugsdealscène overbodig?! Die is fantastisch! Alfred Molina <3
Oud 02-03-2012, 14:21
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De drugsdealscène overbodig?! Die is fantastisch! Alfred Molina <3
Ja, niks tegen hem, maar de scene valt wel uit toon met de rest van de film en haalt de vaart eruit.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 02-03-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, niks tegen hem, maar de scene valt wel uit toon met de rest van de film en haalt de vaart eruit.
Ik had daar juist helemaal geen problemen mee en vond het wel een goeie climax-scène.
Oud 02-03-2012, 18:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Als je die fijn vond, moet je White Heat, The Maltese Falcon en Key Largo ook zeker proberen
Thanks
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 02-03-2012, 23:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hugo

Voor de tweede keer. Nee hoor, nog steeds fantastisch. Niet zo zeuren. 10/10.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-03-2012, 05:09
Verwijderd
Die Hard

Ik weet niet wat me bezielde om deze te gaan kijken, want ik kijk echt nooit actiefilms, maar af en toe moet je eens uit je comfortzone stappen.

En ik ben blij dat ik het heb gedaan, anders was ik nooit op deze toch wel vrij geniale film gestuit. Ik weet niet of het de bedoeling was, maar ik heb 'm eigenlijk grotendeels beleefd als een soort comedy. De bad-guys, de oneliners, die overdreven nonchalante houding van Bruce Willis; het is allemaal erg grappig.

En niet slecht-grappig ofzo, de film heeft gewoon precies de juiste toon gevonden, niet té lachwekkend flauw, en ook niet te saai-serieus. Dat is gewoon heel erg knap.
Ik heb me kostelijk vermaakt, en niet eens alleen om Bruce Willis die rondrent in slechts een hemdje.

8/10
Oud 03-03-2012, 22:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Beauty and the Beast

Nou, wat je er verder ook van kunt zeggen, dit is een lelijke film. Aardig ontworpen achtergronden worden verpest door agressieve kleuren, en op het beest na zien de meeste personages er saai uit. Niet goed, Disney.

Wel erg goede muziek en een sterk, efficient verteld verhaal met een paar goede setpieces en meer karakterontwikkeling dan je van Disney gewend bent, dus toch een

7/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-03-2012, 23:37
Verwijderd
Spirited Away

Ja, niet mijn ding. Hartstikke mooi gedaan hoor, en ook zeker leuk en interessant om eens een animatiefilm in Japanse stijl te zien, maar zeker het tweede uur werd me gewoon te gortig. Je kan ook normaal doen, KOM NOU.

Kwalitatief verder weinig mis mee, dus

6,5/10
Oud 03-03-2012, 23:40
cedric_ske
Avatar van cedric_ske
cedric_ske is offline
american pie 1 /8 ( heb ze allemaal en the gril next door james bond films haha
Oud 03-03-2012, 23:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Spirited Away

Ja, niet mijn ding. Hartstikke mooi gedaan hoor, en ook zeker leuk en interessant om eens een animatiefilm in Japanse stijl te zien, maar zeker het tweede uur werd me gewoon te gortig. Je kan ook normaal doen, KOM NOU.

Kwalitatief verder weinig mis mee, dus

6,5/10
Wie/wat deed/deden er niet normaal dan?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 04-03-2012, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Wie/wat deed/deden er niet normaal dan?
Wilde je het verhaal en alle personages normaal noemen dan
Oud 04-03-2012, 00:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wilde je het verhaal en alle personages normaal noemen dan
Nee, maar in de tweede helft was alles nog even 'normaal' als in de eerste helft. Misschien behalve die
Spoiler
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 04-03-2012, 08:02
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Lord of the Rings marathon. Extended versions. Ik had ze allemaal al eens gezien, maar niet aemaal in een dag.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 04-03-2012, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Spirited Away

Ja, niet mijn ding. Hartstikke mooi gedaan hoor, en ook zeker leuk en interessant om eens een animatiefilm in Japanse stijl te zien, maar zeker het tweede uur werd me gewoon te gortig. Je kan ook normaal doen, KOM NOU.

Kwalitatief verder weinig mis mee, dus

6,5/10
Het kan stukken gekker!
Oud 04-03-2012, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Het kan stukken gekker!
Ja, dat zal best, maar gek is niet mijn ding, in geen enkele film. Dus ik had eigenlijk nog nooit zoiets raars gezien.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in?
Uice
500 29-02-2008 22:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.