Oud 22-09-2013, 14:12
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Jeune et jolie

Ik weet nog niet zo goed wat ik van deze film vind. Ergens kabbelt die een beetje door, maar ik bleef toch een gevoel aan de film overhouden. Dus dit wordt een

7/10
Ik zag deze ook en vond het goed en grappig. En Loulou van Pialat () en nog een paar dingen die ik nu alweer vergeten ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe vond je Heute bin ich Blond?
Mwa, niet heel bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 15:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Harry Potter and the Chamber of Secrets

Deel twee van Harry Potter is bij de tweede kijkbeurt leuker, nu ik het boek gelezen heb. De film zit vol met leuke wezentjes en visuele vondsten; de schreiende Mandrakes (awww!), Errol de warrige uil en de pixies.
De CGI is soms goed, soms bar slecht; met name de Quidditch-wedstrijd is niet om aan te zien door de snelle cameravoering en de vage combinatie van echte acteurs op een computerachtergrond. De Quidditch-scenes zijn sowieso veel te lang en overbodig en hadden wat mij betreft eruit geknipt mogen worden. Zelfs in het boek vond ik deze scenes, hoewel een leuke toevoeging, weinig relevant voor het plot.
Opvallend is dat de film erg trouw is aan het boek, maar een hoop scènes zijn simpelweg niet relevant voor de kijker of veel te lang uitgerekt. Voor de lezer is het vaak nog wel acceptabel (want herkenning), maar de niet-lezer wordt overstelpt met ogenschijnlijk willekeurige gebeurtenissen die elkaar in rap tempo opvolgen. Hier had ik de eerste kijkbeurt ook al last van.
Het acteerwerk is grotendeels prima, alhoewel Daniel Radcliffe (zoals gewoonlijk) de zwakste schakel is.

Conclusie: deze film is het leukst voor de lezer, voor wie dit een feest van herkenning is. De niet-lezer kan zich er ook prima mee vermaken, maar zal de film ervaren als een te lange zit met elementen die niet altijd even duidelijk zijn.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 00:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Herkijk. Jezus, wat is Alfonso Cuarón een goed regisseur. Onder zijn soort van, ja "leiding" zal ik maar zeggen, weet hij van Harry Potter een volwassen, ietwat duistere film te maken met tal van sfeervolle beelden en muziek. In tegenstelling tot de voorgaande delen van Chris Columbus, dat vrij olijke avonturenfilms waren, is deze film veel persoonlijker, intiemer, gelaagder en spannender. We duiken hier meer in de personages (met name natuurlijk Harry's achtergrond) en krijgen daardoor meer emotionele binding.
Cuarón neemt ook de tijd voor mooie shots, die een soort rust en epicness uitstralen die ik nog niet eerder in de reeks heb gezien. De cinematografie is soms adembenemend.

Een prima verfilming van het boek, vrij getrouw doch geschikt gemaakt voor het witte doek, met een rits aan sterke acteurs: Alan Rickman, Gary Oldman en last but not least, David Thewlis als de aimabele professor Lupin.
Daniel Radcliffe heeft helaas wel nog veel moeite met de zwaardere emoties, want heel overtuigend acteert hij niet. Hermione en Ron doen het stukken beter.

8,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 24-09-2013 om 01:21.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 19:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Boek 3 is eigenlijk sowieso al een stuk interessanter dan 1 en 2, dus denk dat dat ook al wel helpt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 02:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
The Wiz

Supervrolijk, alleen is Ross soms een enorme zeiksnor. Verder dikke plus voor Michael en de briljante muziek, en natuurlijk de dansscenes <3
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 10:00
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Een prima verfilming van het boek, vrij getrouw doch geschikt gemaakt voor het witte doek
Nou, als niet-lezer vond ik dat ze er wat te veel vanuit gingen dat iedereen het boek gelezen heeft.

Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 26-09-2013 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 10:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Curse of Chucky - 6/10

Yep, leuk om Dourif weer eens te horen als Chucky. Het blijft toch een soort van icoon. Verder is het natuurlijk low-budget nonsens die overduideijk is gemaakt voor de DVD-markt. De film haalt, dankzij Dourif en een dikke laag schaamteloze fanservice, gelukkig nog net de eindstreep. Ik denk dat dat voor nu wel even voldoende is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 14:33
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, als niet-lezer vond ik dat ze er wat te veel vanuit gingen dat iedereen het boek gelezen heeft.

En dat ze in deze film kunnen SPOILER en dat daarna nooit meer doen is een smet op de hele serie.
Ja, als niet-lezer mis je sowieso een hoop belangrijke informatie, maar deze film had dat minder dan de voorgaande (en latere) delen. Toen ik de film als niet-lezer zag, vond ik het ook nog te volgen.

Enneh, spoiler in je bericht
Spoiler
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 18:44
Verwijderd
Over Harry Potter, ik weet niet wie wat wel of niet heeft gezien/gelezen en of het in de films te zien was:

Spoiler


Tijd om te herlezen dus! Want ik moet teveel in mijn geheugen graven! Alleen had ik de laatste keer wel al steeds meer oog voor de vertalings- en schrijffouten. Maar het blijven vermakelijke verhalen.


Gamer

Meh, interessant concept dat mij zeker wel kan boeien, maar zo ongelofelijk slecht en ongeloofwaardig uitgewerkt. Mijn hoop ging er vandoor toen ik zag dat de lolly in opeenvolgende scenes vanuit een ander standpunt in een mond gestoken werd, verdween tijdens een handkus en plots weer verscheen. Eerst lette ik niet heel goed op, maar toen vroeg ik me af, hoe geeft hij die handkus met dat ding in zijn bek? Nou niet dus, was de conclusie na terugspoelen. Geef me dan maar een geschreven versie.

4/10 (vooral voor het concept)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 23:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Enneh, spoiler in je bericht
Spoiler
Spoiler


Citaat:
Over Harry Potter, ik weet niet wie wat wel of niet heeft gezien/gelezen en of het in de films te zien was:

Spoiler
In de films is dat in ieder geval niet zo.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 11:47
Verwijderd
In het boek zegt Anderling of Perkamentus inderdaad zoiets van 'hij is vernietigd... de tijd is geen zaak voor mensen.'
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 12:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, Rowling voelde de bui al hangen en heeft ze maar gewoon weggeschreven. Goeie beslissing, wel.

Jammer dat de films niet even de moeite namen om dit aan te stippen. Met welgeteld één zinnetje hadden ze die hele storm van kritiek kunnen voorkomen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 13:17
Verwijderd
Mja, maar dat is ook met
Spoiler

Verzin dan iets ter plekke zeg. Gevonden op een rommelmarkt ofzo.

Laatst gewijzigd op 27-09-2013 om 17:01. Reden: typfout
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 13:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, Rowling voelde de bui al hangen en heeft ze maar gewoon weggeschreven. Goeie beslissing, wel.

Jammer dat de films niet even de moeite namen om dit aan te stippen. Met welgeteld één zinnetje hadden ze die hele storm van kritiek kunnen voorkomen.
Ja, zo zitten die films vol met plotgaten die, naar ik heb vernomen, in de boeken niet aanwezig zijn. Het nadeel van een dergelijke adaptatie.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 22:08
Verwijderd
The Conjuring

Oh hell yeah, hier heb ik van genoten. Paar keer met goed kippenvel zitten te kijken, wat voorspelbare dingen, wat dingen die je zou verwachten en die dan toch niet gebeuren, gelachen, genoten, gegriezeld. De acteurs vond ik heel natuurlijk en geloofwaardig overkomen. Sfeer werd door kleine dingen, details, echt benadrukt. Lang geleden dat ik nog zo intens spanning en kippenvel over een film heb ervaren. Het feit dat de geluidseffecten wel heel goed tot hun recht kwamen in de zaal hielp daar heel veel aan mee, wat dat betreft een prima keuze voor de bioscoop.

Minder: de pauze halverwege. Een film van nog geen 2 uur, komop zeg! En de gilwijven die vlak achter ons zaten. Een keertje schrikken en gillen, ok, maar je hebt toch wel benul van wat je ongeveer gaat kijken en als je daar niet tegen kunt, kijk dan niet en als je daar wel tegen kunt, is er ook geen reden om steeds te gillen, want dat is pure aandachttrekkerij waar je niks aan hebt want het is donker want je zit in een filmzaal en er gaat echt geen held over de banken heen springen om je te beschermen

9/10
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 09:44
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Pretty woman

Yeah, yeah, yeaaah. Lekker zwijmelen, niets mis mee. En puppy Richard Gere.

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 09:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Borgman

Ik denk dat ik deze wel wat minder vond dan andere films die ik van Warmerdam gezien heb. Ik denk dat het door het duistere komt, de meer humoristische films spreken mij meer aan. Maar verder mooie film, met rare en absurde gebeurtenissen . Zoals het hoort.

7,8/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 12:49
Verwijderd
Oh over The Conjuring, waar ik echt een -moment had:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 19:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Disconnect

Sterke film over hoe hedendaagse online interactie mensen soms zó geisoleerd doet raken dat real life omgang met je naasten, zoals je gezin of partner, totaal op de achtergrond raakt.
We maken kennis met verschillende personages (in vier verschillende plots), die elk op hun eigen manier deelnemen in de online wereld; de één via camsites, de ander via Facebook of Whatsapp en daardoor contact met hun naaste omgeving dreigen te verliezen of al verloren hebben. Deze verhaallijnen kruisen elkaar op enkele punten. Het deed in zekere zin denken aan de film Crash, zowel qua thema als cinematografie.

Een pluspunt is dat elk van deze situaties behoorlijk naturel en realistisch is neergezet. Het acteerwerk is erg goed, en het houdt de hele film meeslepend. Ook de cinematografie was uitstekend.

Enige minpunt was de soms ietwat ongeloofwaardige beslissingen die ze namen, met name
Spoiler


De ontknoping is mooi gefilmd en spannend, en wat mij betreft een prima afsluiter van alle verhaallijnen.

8,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 19:33
Verwijderd
Don Jon.
Supergrappig. Allemaal uiterst komische personages door stuk voor stuk getalenteerde acteurs. Fijn ook om Scarlet Johansson weer eens in een niet-baggerfilm te zien. Jammer dat het op een gegeven moment serieus moest gaan worden en er nog een moraal uit de kast getrokken werd (ook nogal ongeloofwaardig hoe dat ging), want de film doet het duidelijk beter als comedy.

8/10
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 22:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Diana

Hela hola, er is weer eens een televisiefilm naar de bioscoop ontsnapt. Allemachtig, wat een zooi.

De film is met name bezig het imago van Spencer te bevestigen: kijk wat een goed mens, ze komt geen kind zonder armen tegen waarmee ze niet op de foto gaat. Of dat kind het nou wil of niet, trouwens.

Verder is het een slappe romcom waarin een prinses hamburgers eet, want ze is ook gewoon een mens, hoor.

2/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 00:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Hollywood Ending

Jammer dat het met Woody vaak een hit of een miss is. De premisse van deze film is al zo tergend flauw dat je ervan gaat janken, en de uitwerking is voorspelbaar en zo traag als een slak op een pad van appelstroop. Woody's blind-zijn wordt uitgemolken met kluchterige 'this one or that one?'-grappen (terwijl ie niets kan zien! ojeewatnu!?) die de eerste keer al niet grappig zijn. Ook de climax is saai en nietszeggend.
Woody speelt wel weer zijn neurotische trademark typetje, maar (los van wat leuke opmerkingen hier en daar) is het weinig soeps meer. Het mist de scherpte van zijn vroegere films.

3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 01-10-2013 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2013, 03:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Object of my Affection

Deze troep gaat de geschiedenis in als één van de meest onlogische, irrelevante, warrige en saaiste films aller tijden.
Het leek een gewone romcom te worden met Jennifer Aniston en Paul Rudd. Maar ho eens, hij blijkt homo! Hoe kan dit ooit werken qua romantiek? Zou ie dan misschien bi zijn?!

De film lijkt daar aanvankelijk op aan te sturen, maar dat leidt uiteindelijk tot niets. Afgezien van één scene waarin ze elkaar opgeilen, is er NUL romantiek tussen de twee, en worden er allerlei vage personages bijgesleept die totaal irrelevant zijn en na één minuut screen time ineens een prominente plek in het verhaal innemen for no reason at all.

De tweede helft van de film is dan ook een aaneenschakeling van hak-op-tak scènes die totaal niet interessant, relevant of leuk zijn. Op het eind volgt dan nog een beetje drama tussen Aniston en Rudd die dan al helemaal niets meer te betekenen heeft, en het eindigt met een grote anti-climax (ook al was er totaal geen spanningsboog te bekennen).

Eén van de slechtste films die ik in jaren heb gezien.

1/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 03-10-2013 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2013, 20:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Le conseguenze dell'amore

Aparte film, die het eerste uur eigenlijk in mysterie gehuld blijft. Waarom zit die man in een hotel, wat gaat er in hem om, waarom is hij zo?
Na drie kwartier van vakkundig geschoten beelden en gebruik van muziek, bekruipt je de gedachte: "gaat de film nog ergens heen?"
Niet lang daarna wordt de geschiedenis van de man duidelijk, en hoewel het nergens echt wereldschokkend is, komt het verhaal daardoor wel op gang en wordt het alweer wat boeiender om naar te kijken.
Het laatste kwartier is nog best spannend ook, met een onverwacht(?) einde.
Ergens vind ik de film in zijn doen en laten heel mooi en kwalitatief hoogstaand, maar ik heb niet de hele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Een herkijk zou op zich wel op zijn plaats zijn, maar ik weet niet of ik daar heel veel plezier aan zou beleven.

7,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2013, 21:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Die film heb ik i.v.m. mijn opleiding een keer of zes gezien, en ik moet zeggen dat hij beter wordt bij herkijken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 01:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die film heb ik i.v.m. mijn opleiding een keer of zes gezien, en ik moet zeggen dat hij beter wordt bij herkijken.
Oke, nou, misschien later nog eens dan.

Reign over Me

Misschien wel de meest serieuze rol -naast Punch Drunk Love- die ik Adam Sandler heb zien spelen. Het vergt even wat tijd om te wennen aan deze kant van Sandler, maar in samenspel met Don Cheadle is het overtuigend en boeiend om te zien.
De film weet een aantal keren de juiste snaar te raken, niet alleen door het acteerwerk maar ook door de goede cinematografie. Vooral de scene bij de psych sprak me aan, niet in de laatste plaats natuurlijk vanwege het onderwerp 9/11, maar ook omdat ik Adam nooit zo goed heb zien acteren. Soms nog wel iets teveel een typetje (de rare, off-beat stoornislijer zal ik maar zeggen, zoals in Punch Drunk Love), maar alles beter dan Sandler in een 'komedie'.

Helaas verzandt de film de laatste 3 kwartier in voor mij oninteressante subplots en begint de film langzaam te vervelen. Het was dan ook een beetje een teleurstellende climax, of beter gezegd, het uitblijven ervan. Erg jammer, want voor de rest is het vakkundig gemaakt.

7,8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 13:16
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Gravity

In het begin best wel tof, maar
Spoiler


7/10 voor 3D, achtbaangevoel en ruimte
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 20:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Young Adam - 3/10

Monotone seksklucht met wat thriller-neigingen. Heel anders dan het boek, want dat was een monotone thriller met wat seksklucht-neigingen. Vervelend, vervelend en nog eens vervelend.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 00:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Now You See Me

Illusies en magic tricks zijn in principe wel interessant, maar dat de film gaat proberen het concept 'niets is wat het lijkt' uit te melken is vanaf het begin al geen verrassing. De twists in deze film zijn nog erger dan die van een wokkel, en het wordt allemaal met veel bombarie en spektakel gebracht. De film heeft minstens 10 red bulls, 100 suikerklontjes en twintig snuifjes wit op, want het energieniveau ligt belachelijk hoog. Er is bijna geen enkel shot dat niet met een flying camera is geschoten en dat maakt het heel vervelend om te kijken.
Het plot probeert ingenieus en vernuftig in elkaar te zitten, maar gaat daarin zo ver dat het tegen het einde toe nergens meer op slaat. Halverwege verloor ik mijn interesse dat het me niet eens meer uitmaakte wie wat deed en waarom.

5/10, en dat is nog aan de hoge kant.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 19:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Machete Kills

Tja, typisch staaltje hersenloos geweld. Ik beleefde de film als een opeenstapeling van sexy vrouwen, geweren en bloed. Op een rare manier deed deze film mij aan Austin Powers denken. Alleen vond ik die beter uitgevoerd.

5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 22:43
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Croods

Weer een formulaïsch werkje uit de Dreamworks-stal.
Qua character design is het vooral meer van hetzelfde. Dezelfde 'lekker gekke' personages, dezelfde expressies en dezelfde soort schattige diertjes (die voornamelijk irritant waren).

Qua plot valt er ook niet veel te beleven. Een soort familietrektocht door een rotsig landschap naar 'Tomorrow', whatever the bloody fuck dat betekent.

De humor is non-existent. Flauwe, typisch Amerikaanse grappen en grollen met tegen dingen oplopen, uitglijden en gekke bekken trekken.

De spanningsboog is ook al nergens te bekennen, en vooral het eerste half uur is een aaneenschakeling van prehistorische dierenachtervolgingen waar de familie ternauwernood aan weet te ontsnappen. De tweede helft van de film is visueel al wat interessanter (de andere 'wereld') maar nog steeds weet de film niet genoeg te boeien.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 18:41
Verwijderd
Even een samenvatting van mijn laatste paar Pathé-bezoekjes.

Blood Ties viel tegen, jammer van die gave cast, maar Guillaume Canet kan beter gewoon met zijn mooie hoofd zelf op film, want nondeju wat een saaie regie. Gravity vond ik fantastisch, en niks voor mij om dit te zeggen maar zie hem IMAX, Rush vond ik verrassend; hulde voor Daniel Brühl en Chris Hemsworth vond ik zowaar niet irritant, Thanks for Sharing vond ik heel aardig en omg Mark Ruffalo en tot slot About Time; wat een gezever.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 23:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Shutter (2004)

Zoals een horror moet zijn; goed verhaal, schrikmomenten, enge geesten. Geen spectaculair gedoen, maar dat was ook niet nodig geweest.

8/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 23:30
Verwijderd
Mud

8/10

blablabla gewoon dope
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 02:08
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
A Serbian Film / Srpski Film

Deze duistere, grauwe film heeft eigenlijk maar één doel: choqueren met als oppervlakkige boodschap de teloorgang van de Servische maatschappij.
Filmtechnisch is de film niet slecht gemaakt, maar het plot is vergezocht en raar, to say the least.

De film heeft inmiddels faam gemaakt als één van de schokkendste films ooit, en het is allemaal ook behoorlijk gory en moreel verwerpelijk, maar niet onkijkbaar. Qua bloed en gore doet het wat denken aan Martyrs, maar dan seksueel getint en niet bang om thema's als babyseks (in de film 'newborn porn' genoemd) en snuff aan de orde te brengen.
Met name de scenes met kinderen/baby's zijn vrij suggestief in beeld gebracht (daadwerkelijke penetratie zie je natuurlijk nooit) maar de bloederige hakscènes zijn wél expliciet te zien.
Met een beetje een sterke maag moet je het wel aankunnen, want ja, het blijft een film. Echte snuff of kiddieporn was natuurlijk een ander verhaal geweest.

Acteerwerk was matig. Alleen de hoofdrolspeler was wel oké. Verder valt er niet heel veel over te zeggen.
Het was geen GOEDE film, het was ook niet diepzinnig of geniaal in elkaar gezet. De shock value was bovengemiddeld, maar ook weer niet zo vreselijk shocking dat je het moet afzetten. Daarvoor was het teveel over the top.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 08:48
Verwijderd
Gast, ik heb alle moeite van de wereld gedaan om te vergeten wat ik over die film alleen maar had gelézen, echt! Fuck


Solomon Kane

Buiten dat het raadsel over die scene die al een jaar in mijn hoofd zat nu is opgelost, niet zo heel veel bijzonders. Mooie sfeer en beelden (die pestdokters <3), maar voorspelbaar verhaal. Eenvoudig vermaak dat ik niet nog eens hoef te zien.

6.5/10


Next

Een film met Cage die ik nog niet had gezien. Leuk concept maar verzandt al snel in voorspelbaarheid en gewoon pffffff.

5/10


The Brothers Grimm

Het is dat ik 2 kilo spruiten schoon te maken had, anders had ik deze niet uitgezeten. Het lijken 2 concepten voor 2 verschillende films amateuristisch aan elkaar genaaid te zijn met nog stukjes andere concepten voor de opvulling zodat je een soort Frankensteinfilm over houdt, het leeft, maar daar is ook alles mee gezegd. Het slapstick gebeuren met de Fransen en de Italiaan had misschien een prima film kunnen zijn evenals het donkere fantasyverhaal. Ook werden veel scenes veel te lang getrokken terwijl er op andere momenten stukken overgeslagen werden zodat je van slaapverwekkend naar waitwhat? ging. De special effects waren om te huilen, maar de omgevingen waren wel mooi.

Deze kijk ik enkel nog onder dwang als ik er mijn leven mee kan redden.

0/10

Laatst gewijzigd op 11-10-2013 om 09:42. Reden: Wolter had gelijk
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 09:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
@Mutant: Bedoel je de film van Terry Gilliam (die The Brothers Grimm heet overigens)?

Volgens mij is dat echt een film die je alleen kunt waarderen als je fan bent van het andere werk van Gilliam en zijn absurde stijl je niet afschrikt
Brazil, Time Bandits, The Baron von Munchhausen, The Fisher King en Tideland zijn andere films van hem die meer in hetzelfde straatje liggen. Heb je daar toevallig wat van gezien en hetzelfde gevoel bij gehad?

Moet wel toegeven dat de film die jij zag samen met Jabberwocky zijn minste werk is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 09:49
Verwijderd
Ik hou wel van andere films van hem, sterker nog, het zijn favorieten van me: Monthy Python and The Holy Grail en Life of Brian, 12 Monkeys en Fear and Loathing in Las Vegas. Die wat jij noemt heb ik nog niet gezien.
Maar deze was voor mij gewoon een aaneenschakeling van onafgewerkte toestanden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 09:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik hou wel van andere films van hem, sterker nog, het zijn favorieten van me: Monthy Python and The Holy Grail en Life of Brian, 12 Monkeys en Fear and Loathing in Las Vegas. Die wat jij noemt heb ik nog niet gezien.
Maar deze was voor mij gewoon een aaneenschakeling van onafgewerkte toestanden.
Daarom noem ik ook juist de films van hem die niet mainstream zijn. Zit voor mij toch een groot verschil tussen de films die jij noemt (Life of Brian was hij overigens geen regisseur ) en zijn andere werk.

Ik ben ook erg benieuwd naar The Zero Theorem
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 10:09
Verwijderd
Ik ben fan van bijna al Gilliams werk, maar The Brothers Grimm is gewoon een zeer matige film, rammelt aan alle kanten. dus.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Daarom noem ik ook juist de films van hem die niet mainstream zijn. Zit voor mij toch een groot verschil tussen de films die jij noemt (Life of Brian was hij overigens geen regisseur ) en zijn andere werk.

Ik ben ook erg benieuwd naar The Zero Theorem
Ik zou niet weten wat mainstream is buiten de grote Hollywood kaskrakers. Ik keek vroeger weinig tv en films in het algemeen, dus in het verleden heb ik gewoon goeie films onthouden die anderen me hebben laten zien en het is pas sinds ik een digibox heb dat ik allerlei dingen opneem die ik anders nooit te zien zou hebben gekregen. Maar dan ben ik misschien een fan van zijn mainstreamwerken of helemaal geen fan, maar The Brothers Grimm vond ik vreselijk. Ik zal er aan proberen te denken dat ik die wat je noemt ook eens probeer te kijken, zien of het de film is of Gilliam zelf

En ik had hier even naar gekeken:http://en.wikipedia.org/wiki/Terry_Gilliam_filmography Hij staat bij Life of Brian als schrijver, dus ik dacht dat dat wel enigszins zijn hand zou hebben dan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 14:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En ik had hier even naar gekeken:http://en.wikipedia.org/wiki/Terry_Gilliam_filmography Hij staat bij Life of Brian als schrijver, dus ik dacht dat dat wel enigszins zijn hand zou hebben dan.
En hij heeft al die animatiesequenties gemaakt.

Verder zou ik The Brothers Grimm niet in hetzelfde straatje plaatsen als Brazil of Tideland. Grimm is toch veel meer (een poging tot) een mainstreamfilm.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 17:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
From Prada to nada
What was I thinking!

uitgezet/10

He's just not that into you
Volgens mij had ik deze al eens gezien. Heeft kennelijk geen indruk gemaakt en nu weer niet. En ik was in slaap gevallen.

4/10

La vie d'Adèle
Hele intieme film door de vele close-ups. Iets teveel lesbische seks. Ik vond de film ook wel een beetje aan de lange kant, al moet ik wel zeggen dat ik me niet echt heb verveeld.

7,2/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 19:15
Verwijderd
Citaat:
En hij heeft al die animatiesequenties gemaakt.

Verder zou ik The Brothers Grimm niet in hetzelfde straatje plaatsen als Brazil of Tideland. Grimm is toch veel meer (een poging tot) een mainstreamfilm.
Ik vond Grimm juíst veel meer mainstream inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 03:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Incredible Burt Wonderstone

Dan heb je met veel pijn en moeite een cast weten te strikken met grote namen als Steve Buscemi, Steve Carell, James Gandolfini en Jim Carrey, en dan maak je zó een film.
De film probeert grappig te zijn, maar zit vol ridicule dingen. Onlogische of misplaatste grappen die ook nog eens veel te theatraal geacteerd zijn, en bovendien slecht getimed. Sommige grappen duren te lang, waardoor het niet meer werkt, of juist te kort, waardoor er amper een aanloop naar is. Ook zijn er teveel scènes die er gewoon niet toe doen of irrelevant zijn aan het plot. Slecht geschreven rommel dus.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 22:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Jurassic Krap III

Een wanstaltige film die totaal niet episch of meeslepend is. Op zich wel apart dat Sam Neill en Laura Dern zich voor dit derde deel geleend hebben.
De film zit vol kkdomme figuren die je allemaal doodwenst (met name de schreeuwerige vrouw, allemachtig). De dino's zijn in dit deel allemaal brainiacs geworden die vliegtuigen kunnen optillen met hun pootjes, hinderlagen kunnen creëren en met elkaar kunnen communiceren (Dino 1: Wrraaaggggh? Dino 2: Wraaaagh!). Want ja, ze zijn tenslotte 'slimmer dan primaten'.
De voorspelbaarheid druipt van het plot af
Spoiler
en qua dialogen is het één en al flauwe one-liners.

2,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 11:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Gravity 8/10

Ja, puik. Over het visuele aspect hoef ik weinig te melden, dat was gewoon super uitgevoerd. Het verhaal is qua gegeven natuurlijk heel simpel; maar vond de balans tussen de spanning en sensatie van 'hoe overleven we dit en lossen we dit op' en de thematiek van 'hergeboorte' wat ongelukkig. Maar verder een van de betere scifilms van de afgelopen jaren .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 11:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 14-10-2013 om 13:50. Reden: spoilers toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 13:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jurassic Krap III

Spoiler
Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.