Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 10:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Was dit jaar voor jou anders, specialer dan voorgaande jaren of was het eigenlijk precies hetzelfde? Was het rustiger of drukker dan een ander jaar? Heb je nog speciale dingen gedaan op school naast de gewone lessen? Hoe gingen de examens, viel het mee of tegen?

Oftewel: evalueer je examenjaar en post het hier!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 15-06-2004, 10:47
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Ik vond het iets drukker dan andere jaren. Veel opdrachten enzo. Maar over het algemeen was het wel iets te vergelijken met andere jaren.

Mijn examens gingen wel. Geloof ik. Het gaat tussen 2 vakken. Dus dat is eventjes spannend.
Oud 15-06-2004, 10:47
kroot
kroot is offline
Ik vond het vooral een heel gezellig jaar! Ook wel specialer want mijn muziekleraar had me gevraagd om in zijn orkest mee te spelen en ik ben vaak bij hen thuis geweest voor bijles omdat ik naar het conservatorium wilde. Voor sommige vakken heb ik wel hard gewerkt, maar ik heb altijd het idee dat dat meer kan. Mijn examens vond ik wel moeilijk, ik sta nu iig een 5 voor wiskunde, misschien voor Latijn en geschiedenis en aardrijkskunde weet ik niet zeker. Dus donderdag ga ik met een paar vriendinnen naar school om het daar te horen te krijgen. Ik word namelijk echt gek als ik een uur lang naast de telefoon moet zitten. Mijn relatie met leraren is dit jaar ook beter geworden. Aan sommigen had ik echt een ontiegelijke hekel, maar daar kan ik nu heel goed mee opschieten! Ik ga school wel heel erg missen denk ik, de omgang met leraren en het feit dat het zo kleinschalig is. Zelfs leraren die je niet hebt, kennen je bij ons van naam. We hebben iets van 700 leerlingen. Maar al met al ik wil thuis weg dus hoop ik dat ik geslaagd ben en daantje: je bent vast geslaagd
Oud 15-06-2004, 10:48
angel-nieke
angel-nieke is offline
eigenlijk btje hetzelfde dus gezellie en k vond vorig jaar drukker... maar tja... t voelt nu wel raar dat k niet meer naar die school toe hoef...
Oud 15-06-2004, 10:50
Verwijderd
Ik vond 5vwo veruit het zwaarste jaar, dus dit jaar was het een stuk relaxter. Ook veel minder nieuwe stof te leren, je gaat veel meer herhalen.
En veel meer vrij
Oud 15-06-2004, 10:54
Isabelle17
Isabelle17 is offline
Het jaar begon hetzelfde als andere jaren. Vanaf de herfstvakantie begonnen ineens de leraren te stressen en ons voor te bereiden op de komende (drukke) toetsweken en de examens. Tis vooral heel snel gegaan. In het begin van het jaar zag ik er tegenop, nu is het al weer afgelopen. Ik heb nu ook een heel raar gevoel. De school mis ik absoluut niet, mn klasgenoten wel.


Ik heb niet zoveel gedaan dit jaar, behalve geleerd voor toetsweken en de examens dan. Tjah, de examens *zucht, steun, kreun*, tis voor mij dr op of dr onder NOG MAAR 3 DAAGJES!!
Oud 15-06-2004, 11:37
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik vond het ook wel druk, maar vond 4 havo erger... Nu was het wel zo dat alles snel af moest zijn... en de planningen van toetsen/opdrachten waren soms erg debiel maja... ik vond het over het algemeen wel mee vallen, 5 havo... elk jaar heeft wel iets wat zwaar is ofzo
Oud 15-06-2004, 12:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heerlijk rustig
Het begin van het jaar was wat hectisch, aangezien we tot november vrij veel moesten doen. Maar vergeleken met 5vwo viel het wel mee. Na de kerstvakantie begon het grote 'niks doen'
Bij elke les mochten we zelfstandig gaan werken. Leraren hadden weinig meer uit te leggen, dus we moesten maar zelf gaan werken. Hier kwam natuurlijk weinig van, wat er in resulteerde dat je elk uur zat te kletsen.
Af en toe wel moe van het gezeur van de docenten dat we de examens onderschatten. Zij bleken overigens ongelijk te hebben, weet ik nu.
Al met al een ontspannen jaartje gehad dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-06-2004, 14:01
Verwijderd
het was druk in vlagen. soms veel te doen, soms niets. het PWS, andere brede opdrachten, tsja, daar moest je effe doorheen. en de laatste weken voordat we vrij krgen om te leren begon je wel steeds meer te realiseren dat het bijna klaar was. en dat was wel eng. maar het jaar op zich was wel ok. buiten schooltijd niet veel bijzonders gedaan, alhoewel: opgetreden in Paradiso met muziek mag toch niet vergeten worden.
Oud 15-06-2004, 14:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zal zelf ook nog even reageren. Ik vind het leuk dat er al best wat reacties zijn.

Voor mij was qua schoolwerk gezien 5V het zwaarst maar psychisch absoluut 6V. In het begin was het schooljaar bij ons erg rustig, zeker vergeleken met 5V maar verder niet veel anders dan vorig jaar. Pas na de eerste toetsweek barste de bom los en kreeg ik het behoorlijk druk, ook omdat ik het 6V-cabaret regisseerde wat ik ontzettend leuk vond om te doen maar ook vreselijk veel tijd kostte. De uitvoering daarvan was ontzettend leuk maar ook jammer om daarna niets meer om handen te hebben. Mijn toetsweek heeft er ook wel een beetje onder geleden maar ik vond het het wel waard. Toen ineens bleek dat ik voor Duits1 een onvoldoende zou staan storte er wel een deel in bij mij want ik had nooit verwacht dat ik voor Duits een onvoldoende zou halen, wel voor Frans maar daar haalde ik een voldoende voor. Ik had altijd gedacht dat ik heus wel zou slagen maar vanaf toen begon ik erg te twijfelen. Ook ben ik nog altijd erg gehecht aan mij school en wil ik eigenlijk nog helemaal niet weg, ik heb het ontzettend naar mij zin en ik kan het heel goed vinden met al mijn docenten en ook met mijn klasgenoten ook al is dat wel eens anders geweest. De laatste tijd had ik heel veel last van twijfel en stemmingswisselingen, wilde ik wel of niet slagen, wel of niet van school. De laatste tijd gaat het wel wat beter omdat ik wat meer afstand kan nemen van school omdat ik er al twee weken niet meer geweest ben. Ik zie wel wat er komen gaat, ik ben met zakken of slagen allebei wel tevreden denk ik. Ik heb er iig mijn best voor gedaan en ik vond het ook belangrijk dat ik met iets anders bezig geweest ben dan alleen maar leren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-06-2004, 14:52
Verwijderd
t was geen leuk jaar voor mij. mn vriendin uit de klas uit de vierde hadik ineens geen contct mee. beetje raar gelopen maar we spraken elkaar niet meer. oke, ik had dus niemand meer in de klas, en sprak soms de hele dag met niemand. ook met mn andere vriendinnen ging het niet zo goed. mja
we hadden voor het eerst toetsweken, en gelijk allemaal SE's. was wel ff wennen, maakte me veel zorgen wat nauurlijk weer nergerns voor nodig was. de stof viel over het lgemeen wel mee, alleen wiskunde s me erg tegengevallen. mn gemiddelde daalde van een 8.23 naar en 7
ik vond het niet het moeilijkste jaar, en was wel een raar jaar, voor het eerst zonder blokken, zonder deadline, zonder verslag daarna enz.
wat wel leuk was was de musical die we gedaan hebben dit jaar. was vlak na mn tweede SE week en dus wel druk, maar zeker de moeite waard. kheb niet veel geleerd voor het examen, kon me gewoon niet meer concentreren, en dar heb ik het wel moeilijk mee gehad. kwas ook heel bang vor het examen. naja tis me eig wel meegevallen. sommige dingen waren moeilijk maar al met al viel het mee. kweet niet of ik geslaagd ben, maar waarschijnlijk wel. naja onderdag de uitslag en dan hoplijk volgend jaar muziektherapie doen.
ok dit was het ongeveer wel.

(zoiets staat trouwens ook op school & studie maja)
Oud 15-06-2004, 14:57
Amwolf
Avatar van Amwolf
Amwolf is offline
Hoe ik terug kijk?
Nou, niet! Heb er nog 3 te gaan
__________________
Knowledge Rarely Meets Wisdom.
Oud 15-06-2004, 16:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 15-06-2004 @ 15:52 :
(zoiets staat trouwens ook op school & studie maja)
Maar dat gaat niet specifiek over het eindexamenjaar en dat is toch wel speciaal vind ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-06-2004, 16:54
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Het was echt een heel zwaar jaar, en niet zomaar alleen omdat het het examenjaar was!

Ik zat namelijk opgescheept met psychische problemen van iemand, waarbij we maar niet tot een oplossing konden komen, opgescheept met de gevolgen van de uiteindelijke oplossing (ik heb onder andere opnieuw moeten beginnen met m'n profielwerkstuk, gelukkig was ik nog niet zo heel ver en was het jaar nog niet zo heel ver gevorderd)

Ik kan helaas niet in het openbaar vertellen wat er allemaal is gebeurd, omdat dat mogelijk nieuwe problemen geeft, ik kan alleen wel zeggen dat ik pas na se-3, eind maart, rustig aan m'n examens kon werken, en dat ik zo'n gruwelijke hekel aan die school (en de meeste leerlingen!) heb gekregen in het laatste jaar, dat ik heel blij ben dat ik daar nu weg ben. Gelukkig zijn m'n cijfers goed rechtgetrokken, ik heb voor 8 se's een onvoldoende gehaald en er staan er uiteindelijk maar 3 op m'n rapport, maar zelfs die worden weer rechtgetrokken met andere cijfers.

en nu, wegwezuh daar!!!!!!
Oud 15-06-2004, 17:16
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Het was geweldig.

In het begin van het jaar veel nieuwe mensen leren kennen door met mijn broer mee naar lowlands te gaan. Met die mensen ben ik toen bevriend geraakt en ik heb mijn oude vrienden eigenlijk gedag gezegd. Dat is misschien vrij lullig maar eigenlijk paste ik er ook niet tussen en dat werd door de 2 die nog in mijn klas zitten ook toegegeven en ze vonden het niet erg.

maargoed, ik had toen opeens een grote vriendengroep die ik steeds beter leerde kennen en er kwamen steeds meer mensen bij. Ik kreeg voor het eerst een vriend, uit dezelfde groep. En ik had nog nooit zoveel vrienden gehad en waarmee we ook nog eens veel leuke dingen dingen doen. Er was altijd wel iemand om mee te praten en ik heb mij sociaal ontzettend ontwikkeld dit jaar. Eigenlijk was dit het eerste jaar sinds groep 3 (basisschool ja) dat ik echt nieuwe vrienden heb gemaakt waarmee ik het ook écht altijd leuk heb.

qua schoolwerk was het niet zoveel en heeft vrij weinig indruk op me gemaakt.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 16-06-2004, 09:17
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Het is voorbij gevlogen. Het was gezellig en lang niet zo zwaar als ik verwacht had.
Oud 16-06-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-06-2004 @ 17:38 :
Maar dat gaat niet specifiek over het eindexamenjaar en dat is toch wel speciaal vind ik.
ja dat weet ik, bedoelde eig meer mijn verhaal. heb ik daar namelijk ook geschreven en er staat daar ong het zelfde.
Oud 16-06-2004, 10:30
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
over het algemeen ging het wel aardig, ik was blij dat het niet zo'n lang jaar zou worden.
Het hele jaar heb ik behoorlijk hard gewerkt, was trouwens ook wel nodig.
Vlak voor de examens ging het even niet zo goed, ik kon er niet meer tegen en wilde alles laten zitten. Gelukkig is het me gelukt de motivatie weer te vinden en heb ik de examens voor mijn gevoel best aardig gemaakt.
Ik vond het zeker geen leuk jaar maar het is me waarschijnlijk gelukt en ik kan eindelijk verder naar een andere school
Ads door Google
Oud 17-06-2004, 13:27
angel--1987
angel--1987 is offline
k vond dit jaar een stuk makkelijker!
in de derde zat k op de ahvo, maar om bepaalde dingen bleef k toen zitten en mocht k naar 4 vmbo!
naja en dat verschil vind k zelf best groot!
t was een makkie....
alleen veels trees met me eind examen dacht dat k al mijn examens slecht gemaakt had maar t viel heel erg mee!
__________________
life goes on
Oud 17-06-2004, 14:39
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
het rustigste jaar van alles... je bent wat ouder mensen hebben wat meer respect voor je.. iets meer uurtjes vrij genomen... laatste moment leren tot het laatste uur volgehouden (ook examens) wel cool 5 min naar school fietsen

tsja nu is er een einde gekomen .. en van de ene kant vind ik dat niet leuk maar die diploma is toch wel weer al realiseer ik me nog niet hoeveel die diploma waard is
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 17-06-2004, 14:47
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Nou: Skol rely suxs!!!!
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Oud 17-06-2004, 17:36
squat
squat is offline
6VWO was net zo simpel als alle andere jaren. Weer niets gedaan.
Oud 17-06-2004, 18:08
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
squat schreef op 17-06-2004 @ 18:36 :
6VWO was net zo simpel als alle andere jaren. Weer niets gedaan.
jah.. dat durf ik nu ook te zeggen..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 17-06-2004, 22:50
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
als ik zo terug kijk was 5havo echt een jaar van niks doen. leren deed je een dag van te voren als je weer toetsweek had, en de rest van de tijd eigenlijk niks. huiswerk was er niet zoveel, alleen het profielwerkstuk nam wel veel tijd in beslag. maar dit vond ik niet erg om te doen, als we naar een museum 'moesten' dan bestond zo'n middag uit 1 uur museum en 4 uur winkelen. ja, dat was lachen nouja, toen kwamen de eindexamens. ik was echt van plan om veel te gaan leren want wiskunde en economie waren wel risicovakken bij mij, maar uiteindelijk heb ik nog vrij weinig gedaan als ik zo terug kijk. de zaterdag na de laatste examens zijn we met 4vmbo en 5havo (we hebben geen vwo op mijn school) een dagje naar parijs geweest, en dat was echt zo gezellig. ik heb wel gemerkt dat je door al die gezamelijke stress zeg maar een stuk beter naar elkaar toe groeit. vandaag kregen we de uitslag te horen. ik ben gelukkig geslaagd, maar er zijn er 5 die gezakt zijn. dan ben je aan de ene kant super blij voor jezelf, maar leef je ontzettend mee met de mensen die gezakt zijn, het is dus erg dubbel allemaal.

tsja.. op naar een nieuwe periode in mijn leven
__________________
hoii
Oud 18-06-2004, 12:22
Verwijderd
Ik vond 6 VWO zwaarder dan verwacht. Alle leraren zeiden dat als je 5 VWO gedaan had, 6 VWO echt heel simpel en rustig zou zijn. Maar ik (en bijna al m'n klasgenoten) vond het een stuk drukker en zwaarder. PO's moesten in veel kortere tijd gemaakt worden en toets- en herkansingsweken zaten dichter op elkaar. Maar het laatste stuk vond ik wel relaxt: van het leren van de examens tot het maken. Alleen als je er 2 op één dag had, vond ik het wat minder
Advertentie
Oud 18-06-2004, 15:50
squat
squat is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 17-06-2004 @ 19:08 :
jah.. dat durf ik nu ook te zeggen..
Ik durfde dat een half jaar terug ook te zeggen.
Oud 19-06-2004, 19:37
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik dacht altijd.. EXAMENS WOW.. dat is 4 weken vantevoren elke dag 10 uur met je neus in de boeken.. K heb bij elkaar 15 uur geleerd voor me examens (in examenweek en de weken ervoor). Ben nu wel blij dat k nie meer gedaan had.. maar na mn examens baalde ik toch wel elke keer dat k zo weinig gedaan had..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 20-06-2004, 19:03
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
De tijd ging echt snel. Heel snel.
Oud 20-06-2004, 22:14
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Het ging echt snel voorbij. Vond het een leuk jaar. Aardige mensen leren kennen.
Oud 20-06-2004, 22:50
Verwijderd
ja ik ben uit huis gezet, maar toch geslaagd. Koel
Oud 20-06-2004, 22:56
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het viel me tegen hoeveel nieuwe stof we nog kregen, maar ik vond het wel leuker dan de vorige jaren en ik voor het eerst volgens mij wat gedaan voor school. Selectief, dat wel
Oud 21-06-2004, 00:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Op een paar PO's en het PWS na was het een vrij rustig jaar. Erg gezellig ook, vooral de laatste maanden. Het leek ook alsof de afstand met sommige docenten steeds kleiner werd, er ontstond bijna een vriendschappelijke band.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad in 6 VWO Ik vond het dan ook wel jammer dat het maar een jaar kon duren, hoewel ik me nu als student ook wel vermaak
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 21-06-2004, 00:39
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 17-06-2004 @ 15:47 :
Nou: Skol rely suxs!!!!
Vooral Engels zeker?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 16:56
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.