Oud 27-05-2004, 19:20
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ja, sorry, misschien een rare vraag en een beetje aan de late kant maar mag je op examens geen typexx gebruiken? Bij ons is daar niets over gezegd en het stond ook niet in het examen-info-boekje dat we gekregen hadden.. Als dat waar is heb ik een klein beetje een probleem...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Advertentie
Oud 27-05-2004, 19:22
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 27-05-2004 @ 19:20 :
Ja, sorry, misschien een rare vraag en een beetje aan de late kant maar mag je op examens geen typexx gebruiken? Bij ons is daar niets over gezegd en het stond ook niet in het examen-info-boekje dat we gekregen hadden.. Als dat waar is heb ik een klein beetje een probleem...
In de regels die ik van school heb gekregen stond dat het niet mag.
Oud 27-05-2004, 19:23
Verwijderd
Volgens mij mag het idd niet.

Misschien kun je op internet het examenregelement vinden en/of het vragen aan een docent/coördinator bij jou op school.
Oud 27-05-2004, 19:23
mimima
mimima is offline
Nee , je mag het niet gebruiken.
ik heb zelf ook gehoord dat als je het gebruik de antwoord fout word gerekend maar dat weet ik niet zeker
Oud 27-05-2004, 19:23
justlikeme!
justlikeme! is offline
nee, dat is echt verboden... en ik denk dat je nu wel een probleem hebt... Want mensen kunnen gaan denken dat de leraar het heeft weggetypexxt (? raar woord) ofzow...

dus, ik zou ff naar je leraar gaan ofzow, voor zover ik weet, is het echt verboden!!!
__________________
kben niet gek maar een vliegtuig :P
Oud 27-05-2004, 19:28
Verwijderd
Je eigen leraar zal zo lullig niet zijn om het fout te rekenen, denk ik...den dan hopen dat de tweede corrector ook niet zo moeilijk is. (Maar als die moeilijk gaat doen, heb je idd wel een probleem, denk ik...maar dan kan je altijd nog het boekje van de school laten zien, dat het er niet in staat (al weet ik niet of het dan wel goed gerekend wordt, maar dan heb je iig nog een extra kans).) Vanaf nu zou ik het iig niet meer gebruiken, al is het maar voor de zekerheid.
Oud 27-05-2004, 19:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Typexx mag niet omdat bijv. degene die het nakijkt het ook zou kunnen gebruiken en daarmee jouw antwoorden zou kunnen vervalsen. Dat werd ons tenminste verteld.

Ik weet alleen niet of ze er écht een probleem van zullen gaan maken, je wist het tenslotte niet en niemand heeft het je verteld.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 27-05-2004, 19:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Typex mag inderdaad niet.
Evenals het schrijven met potlood!

Vrij lullig dat een conciërge van onze school vorig jaar op elk tafeltje een potlood en een gum had gelegd, waardoor 7 mensen hun Frans examen met potlood hadden gemaakt...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-05-2004, 20:48
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 19:30 :
Typex mag inderdaad niet.
Evenals het schrijven met potlood!

Vrij lullig dat een conciërge van onze school vorig jaar op elk tafeltje een potlood en een gum had gelegd, waardoor 7 mensen hun Frans examen met potlood hadden gemaakt...
haha dat vind ik echt lomp van die mensen dat snap je toch wel dat dat niet mag :$
maarre bij ons lig elk examen potlood, gum, liniaal en al de zooi op tafel
Oud 27-05-2004, 20:58
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Nee, dat mag niet.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 27-05-2004, 21:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 27-05-2004 @ 19:20 :
Ja, sorry, misschien een rare vraag en een beetje aan de late kant maar mag je op examens geen typexx gebruiken? Bij ons is daar niets over gezegd en het stond ook niet in het examen-info-boekje dat we gekregen hadden.. Als dat waar is heb ik een klein beetje een probleem...
ik ook, kheb hele antwoorden weggetypext en opnieuw geschreven. en t ging net zo goed allemaal

edit: heb even de regels voor het examen doorgelezen en bij ons staat er alleen in dat je geen potlood mag gebruiken, met uitzondering voor tekeningen en grafieken. Over typex staat helemaal nix.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 21:36.
Oud 27-05-2004, 21:49
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Alle antwoorden gecorrigeerd met typ-ex of geschreven met potlood worden foutgerekend
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 27-05-2004, 21:56
Verwijderd
Er is mij echt zo vaak gezegd - door docenten - dat je echt geeen typex mag gebruiken. Stond ook een een boekje dat ik kreeg.
Oud 27-05-2004, 22:06
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Mijn biologielerares verbood het gebruik ervan al in de 1e wan: "Op het examen mag het ook niet"! Maar dan vind ik het raar dat ze dat voor de examens nooit meer zeggen, dankzij mijn biologie lerares uit de 1e weet ik dat het niet mag (niet dat ik het ooit gebruik maar toch)
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 27-05-2004, 22:19
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-05-2004 @ 21:56 :
Er is mij echt zo vaak gezegd - door docenten - dat je echt geeen typex mag gebruiken. Stond ook een een boekje dat ik kreeg.


Hihi, bij ons is het verhaal verteld dat een paar jaar geleden een oude aardrijkskunde leraar die bijna met pensioen ging de laatste lichting nog ff allemaal goeie cijfers wilde geven. Hij heeft dus zelf typexxxxx gebruikt en de antwoorden verbeterd hehe Nice story!!

Dus: FORBIDDEN IT IS!!
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Oud 27-05-2004, 22:25
Bking
Bking is offline
Ja idd officieel is het verboden.
Ik hoop dat je er daarna overheen hebt gescreven, dan is door je handschrift wel duidelijk dat je het zelf gedaan hebt en niet je leraar.
En anders is het te hopen dat je een beetje vriendelijke tweede corrector hebt.
__________________
Biertje????
Oud 28-05-2004, 00:08
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Bking schreef op 27-05-2004 @ 22:25 :
Ja idd officieel is het verboden.
Ik hoop dat je er daarna overheen hebt gescreven, dan is door je handschrift wel duidelijk dat je het zelf gedaan hebt en niet je leraar.
En anders is het te hopen dat je een beetje vriendelijke tweede corrector hebt.
Ja, het meeste heb ik overheen geschreven ja. Misschien een paar kleine dingetjes alleen één woordje weggehaald, maar niet zo dat het zo zou kunnen lijken dat dat ene woordje uitmaakte voor het antwoord geloof ik.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 28-05-2004, 18:53
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Bij ons mag je geen typexx gebruiken
Ads door Google
Oud 28-05-2004, 19:03
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
je hebt ook die speciale roller (soort typex) toch .. en dat staat niet in het examen regelement
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 28-05-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 28-05-2004 @ 19:03 :
je hebt ook die speciale roller (soort typex) toch .. en dat staat niet in het examen regelement
je hebt ook een vulpotlood en dat staat ook niet in het regelement
Oud 28-05-2004, 19:53
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 28-05-2004 @ 19:49 :
je hebt ook een vulpotlood en dat staat ook niet in het regelement
Jah maar dat is dus een potlood en dan mag niet
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 28-05-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 28-05-2004 @ 19:53 :
Jah maar dat is dus een potlood en dan mag niet
een streepje kant en klare witte rol die je over een oude tekst plakt mag wel

right

weet je wel waarom je geen typex mag gebruiken???????????????????????

omdat een leraar dat dan eventueel gedaan zou kunnen hebben en het is zo lastig aan te tonen of het waar is dus krijg je gewoon 0 punten

en als je met zo'n roller werkt kun je als leraar precies hetzelfde doen

dus dat mag ook niet
Oud 28-05-2004, 20:08
Toscane
Toscane is offline
Ben ik even blij dat ik mijn typ-exx in mn tas heb laten zitten. Dacht dat kost me te veel tijd ik kras het wel door. Maar ik heb het idd ook niet in die examenkrant gelezen en ook niet in de brief die wij van te voren van de school kregen met regels erin.

Wel dom trouwens dat ook niet alle leraren je weten te vertellen of iets met pen of potlood mag.
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
Oud 28-05-2004, 20:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 27-05-2004 @ 20:48 :
haha dat vind ik echt lomp van die mensen dat snap je toch wel dat dat niet mag :$
Er liggen altijd alleen maar blaadjes bij ons op tafel en je examennummer. Verder nog niks. Als er dan dus ineens een potlood en een gum om je tafel ligt en je gaat voor het eerst een examen maken waar speciale bladen voor zijn (je moet rondjes zetten om de 'A', 'B' enz), dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat dat met potlood moet. Dat moest bij de SE's bij ons juist verplicht en bij luistertoetsen van het CITO is dat ook verplicht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-05-2004, 20:46
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
oke :$

maarre... inktwisser mag ook niet voor je vulpen
Advertentie
Oud 28-05-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 28-05-2004 @ 19:53 :
Jah maar dat is dus een potlood en dan mag niet
Ik neem aan dat in het regelement ook niet over Typ-ex, Typexx, of hoe je het ook mag schrijven, gesproken wordt, aangezien dat een merknaam is. Dat spul zelf heet correctievloeistof en daar valt zo'n roller ook onder (ook al is het geen vloeistof).
Oud 28-05-2004, 21:24
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2004 @ 20:51 :
Ik neem aan dat in het regelement ook niet over Typ-ex, Typexx, of hoe je het ook mag schrijven, gesproken wordt, aangezien dat een merknaam is. Dat spul zelf heet correctievloeistof en daar valt zo'n roller ook onder (ook al is het geen vloeistof).
Ja, maar ook 'correctievloeistof' stond niet in het reglement. Als dat er stond had ik echt wel geweten dat ze daar bijv. typexx mee bedoelen...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 29-05-2004, 06:58
Verwijderd
Citaat:
In Your Room schreef op 28-05-2004 @ 21:24 :
Ja, maar ook 'correctievloeistof' stond niet in het reglement. Als dat er stond had ik echt wel geweten dat ze daar bijv. typexx mee bedoelen...
Scholen zijn wel eens zo stom iets te vergeten, helaas... Ik bedoelde meer in het officiele...als zoveel scholen het ook in hun 'eigen' regelement zetten, dan lijkt me toch dat ze dat ergens vandaan moeten hebben...en als het daar in staat, dan zullen ze het correctievloeistof noemen en geen typexx of wat dan ook, vermoed ik.
Oud 29-05-2004, 10:50
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Typexen staat gelijk aan een 1/herkansing
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Oud 29-05-2004, 11:07
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 29-05-2004 @ 10:50 :
Typexen staat gelijk aan een 1/herkansing

Ohhhh, als dat waar is hè! Dan doe ik die mensen van school iets aan...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 29-05-2004, 13:18
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Ik weet niet wat jullie druk zitten te doen....
maar als het zo is is heel onze school zowat gezakt.

Maar het goede nieuws,
In geen officieel regelement van de overheid is het gebruik van correctievloeistof verboden....gister nog maar fff aan de directie gevraagd en die zullen het wel weten
Btw in mijn MAVO tijd had ik van GS ook een tipex kunstwerk gemaakt en voor dat examen had ik nog een 9,6
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Oud 29-05-2004, 13:35
Grumblewatcher
Grumblewatcher is offline
Citaat:
mimima schreef op 27-05-2004 @ 19:23 :
Nee , je mag het niet gebruiken.
ik heb zelf ook gehoord dat als je het gebruik de antwoord fout word gerekend maar dat weet ik niet zeker
klopt, is nadrukkelijk voor gewaarschuwd hier..
Oud 29-05-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
MAGIC-MAN schreef op 29-05-2004 @ 13:18 :
Ik weet niet wat jullie druk zitten te doen....
maar als het zo is is heel onze school zowat gezakt.

Maar het goede nieuws,
In geen officieel regelement van de overheid is het gebruik van correctievloeistof verboden....gister nog maar fff aan de directie gevraagd en die zullen het wel weten
Btw in mijn MAVO tijd had ik van GS ook een tipex kunstwerk gemaakt en voor dat examen had ik nog een 9,6
maar het spreekt toch zo voor zich waarom je het niet mag gebruiken
Oud 29-05-2004, 19:11
Taylor
Taylor is offline
Officieel mag t niet, maar bij ons waren er toch n aantal flink aan het typexen
Oud 29-05-2004, 20:11
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 29-05-2004 @ 18:26 :
maar het spreekt toch zo voor zich waarom je het niet mag gebruiken
ja maar het is officieel volgens de wet niet verboden dus ze kunnen helemaal nix foutrekenen......dat zegt mijn directie tenminste
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Oud 29-05-2004, 20:17
johnbiezen
johnbiezen is offline
maar grafieken mag je toch wel tekenen met potlood? heb ik iig wel gedaan...(bij EC)

verder mag je idd niet typexen, ik hoop niet dat mijn leraar jouw 2e conrector is want die heeft een keer een heel pakket die (toen hij hem opende) naar typex rook, gelijk teruggestuurd...

regels zijn regels...klaar
Ads door Google
Oud 29-05-2004, 20:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 19:30 :
Typex mag inderdaad niet.
Evenals het schrijven met potlood!

Vrij lullig dat een conciërge van onze school vorig jaar op elk tafeltje een potlood en een gum had gelegd, waardoor 7 mensen hun Frans examen met potlood hadden gemaakt...
mag je wel grafieken maken met potlood?
(ik heb met economie de lorenzcurve met potlood gedaan
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 29-05-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-05-2004 @ 20:19 :
mag je wel grafieken maken met potlood?
(ik heb met economie de lorenzcurve met potlood gedaan
Bij mij mocht het altijd...en bij iedereen die ik ken ook. (Maar bij een aantal mensen hier weer niet...? Volgens mij mag het op de meeste scholen wel gewoon.)
Oud 29-05-2004, 22:44
Taylor
Taylor is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-05-2004 @ 20:19 :
mag je wel grafieken maken met potlood?
(ik heb met economie de lorenzcurve met potlood gedaan
Ja, dat mag wel
Oud 29-05-2004, 22:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 20:20 :
Bij mij mocht het altijd...en bij iedereen die ik ken ook. (Maar bij een aantal mensen hier weer niet...? Volgens mij mag het op de meeste scholen wel gewoon.)
het is niet zo zeer dat het van scholen niet mag.
de officiele regel is gewoon: alles wat met potlood is gemaakt, kan ongeldig worden verklaard.
bijna elke 1e corrector doet er niet moeilijk over, omdat het 'zijn' leerling is. 2e correctors daarentegen hebben geen band met de leerling en zeggen dus makkelijk 'dat ga ik niet nakijken'.
Ze mogen dat dus ook zeggen van grafieken, maar bijna geen enkele corrector doet dat. Bijna elke corrector vindt het logisch dat je grafieken met potlood maakt. Tóch zou het in theorie kunnen dat een grafiek gemaakt met potlood wordt afgekeurd. Daarom raden ze ons op school aan om ook je grafieken met pen te maken. Maar in de praktijk zal dus zelden een grafiek met potlood worden afgekeurd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-05-2004, 10:15
anjali
anjali is offline
Je mocht toch wel wegkrassen he?
Oud 30-05-2004, 11:39
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
anjali schreef op 30-05-2004 @ 10:15 :
Je mocht toch wel wegkrassen he?
Ofcourse Tuurlijk mag dat
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Oud 30-05-2004, 11:59
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
anjali schreef op 30-05-2004 @ 10:15 :
Je mocht toch wel wegkrassen he?
tuurlijk, ik heb echt zoveel weggekrast, mijn blaadjes zijn echt een zooitje
Oud 30-05-2004, 12:07
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Bij ons mag het
alleen schrijven met potlood mag dan weer niet
Oud 30-05-2004, 12:08
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 30-05-2004 @ 11:39 :
Ofcourse Tuurlijk mag dat
Wat opzich ook wel raar is, want een leraar kan natuurlijk ook de antwoorden van de leerling wegkrassen en het goede antwoord er achter zetten, of bijvoorbeeld bij een spellingsfout een extra letter (bij dt ofzo) wegkrassen, dus het niet mogen gebruiken van typex snap ik ook niet helemaal.... maarja, nog maar 2 examens te gaan
Oud 30-05-2004, 13:10
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline

Ik ga het toch nog maar een keer posten, sommige scholen hebben op eigen houtje een regel ingevoerd maar landelijk gezien bestaat die gewoon niet. En dat argument dat een leraar je dan zou kunnen helpen is belachelijk,
omdat ze het examen ook 10 minuten van te voor kunnen uitdelen, of het antwoord doorkrassen en het goede erachter of gewoon een heel nieuw examen kunnen maken voor de leerling.
Correctievloeistof is dus niet verboden, nooit geweest trouwens bij een vriend van mij van vorig jaar op een andere school ook niet en bij mij twee jaaar geleden ook niet en dit jaar ook niet !!!!

En grafieken mogen ALTIJD met potlood, zo staat het in het examenregelement en vaak ook nog vooraf in het correctiemodel...
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Oud 30-05-2004, 13:18
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 28-05-2004 @ 20:07 :

weet je wel waarom je geen typex mag gebruiken???????????????????????

omdat een leraar dat dan eventueel gedaan zou kunnen hebben en het is zo lastig aan te tonen of het waar is dus krijg je gewoon 0 punten

bij engels/nederlands meerkeuze kan een leraar het antwoord van de leerling toch ook gewoon doorkrassen en een ander antwoord neerzetten. Begin steeds minder te geloven dat er serieus een regel is die typex verbiedt.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 30-05-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 30-05-2004 @ 13:18 :
bij engels/nederlands meerkeuze kan een leraar het antwoord van de leerling toch ook gewoon doorkrassen en een ander antwoord neerzetten. Begin steeds minder te geloven dat er serieus een regel is die typex verbiedt.
maar dan moet wel precies dezelfde pen worden gebruikt

en natuurlijk kan je leraar je altijd "helpen" maar door het verbieden van typex en potlood wordt die kans aanzienlijk kleiner gemaakt
Oud 31-05-2004, 10:12
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
ach ik speel het op safe
bij ons mocht het ook niet, en daarom gebruik ik het niet
bedoel ik typexte alleen maar van die kleine debiele dingetjes weg haha
Oud 01-06-2004, 20:38
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef op 29-05-2004 @ 13:18 :
Ik weet niet wat jullie druk zitten te doen....
maar als het zo is is heel onze school zowat gezakt.

Maar het goede nieuws,
In geen officieel regelement van de overheid is het gebruik van correctievloeistof verboden....gister nog maar fff aan de directie gevraagd en die zullen het wel weten
Btw in mijn MAVO tijd had ik van GS ook een tipex kunstwerk gemaakt en voor dat examen had ik nog een 9,6
Anders is jou hele school ff gezakt Hmmm neej maareh als jullie leraren dat goedkeuren, is het maar hopen dat dat de corrector het ook doet. Want bij ons is er nadrukkelijk gezegd dat je geen typex mag gebruiken.. Stond volgens mij ook ergens in een boekkie die we van school kregen... Majah, who cares...
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.