Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 13:44
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Ik was gisteren naar de dokter gegaan en ik kreeg te horen dat ik een herpes infectie heb. Rond mijn mond , dus geen Soa.
Nou oke , het is niet zo fijn wat ik heb heel veel pijn en het is zeer besmettelijk.
Nu vraag ik me af , dit is de eerste keer dat ik zoiets heb dus voortaan zal ik een koortslip krijgen af en toe.
Zoenen en seksueel contact moet vermijd worden , maar voor hoelang ong en als ik straks regelmatig een koortslip krijg hoe zorg ik ervoor dat ik andere niet besmet ?
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:53
Verwijderd
Ik heb het zelf (gelukkig!) niet, maar ik heb er wel het een en ander over gehoord.
Als je ooit een koortslip hebt gehad of een andere vorm van dit virus, dan houd je het virus in je lichaam, zodat het altijd kan terugkomen. Op het moment dat je ook echt een koortslip wondje hebt, kun je andere mensen besmetten als je bijvoorbeeld zoent met iemand. Volgens mij moet je gewoon niet zoenen of iets dergelijks als je er last van hebt. Rot, maar wel zo handig. Ik geloof dat je verder niemand kan infecteren als je op dat moment geen wondjes ervan hebt. Maar dat weet ik niet zeker
Ga anders nog een keer bij de huisarts langs om het precies te weten te komen, misschien wel zo handig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
en tegen een koortslip bestaan middeltjes als koortslipcrème (zovirax of gewoon eigen merk van de drogisterij)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:19
Verwijderd
Op het moment dat er een blaasje, wondje, plekje of wat dan ook zit kun je anderen besmetten (bijvoorbeeld door te zoenen of te pijpen). De rest van de tijd niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-10-2003 @ 16:19:
Op het moment dat er een blaasje, wondje, plekje of wat dan ook zit kun je anderen besmetten (bijvoorbeeld door te zoenen of te pijpen). De rest van de tijd niet.
Oh jawel, er zijn nog zogenaamde virale periodes waarin je ook anderen kunt besmetten, terwijl je zelf geen symptomen vertoont.

't is wat
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:11
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
******** schreef op 26-10-2003 @ 16:31:
Oh jawel, er zijn nog zogenaamde virale periodes waarin je ook anderen kunt besmetten, terwijl je zelf geen symptomen vertoont.

't is wat
ja, zou je me misschien kunnen vertellen hoe je aan die informatie komt...? Want ik lees dat vaak op internet, van de zogenaamde virale peridodes enzo, maar ik heb het aan mijn huisarts gevraagd en die zegt dat het alleen besmettelijk is op het moment dat je blaasjes hebt, en hetzelfde verhaal vertelde ook de huisarts van een vriend van me...
__________________
zo, ik heb een sig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:19
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
mijn moeder heeft het altijd een paar daagjes (4 ofzo) vooral als de zon schijnt, je kan om het te voorkomen goede verzorgende lippenbalzem kopen (mijn moeder loopt bijvoorbeeld 's zomers altijd te smeren omdat ze anders een koortslip krijgt) en er bestaan crémpjes voor als je het ziet aankomen en volgens mij ook crémpjes om het te verminderen.

Informeer es bij de drogisterij
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 08:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
K*T KOORTSLIP *grom*

Ik heb het inmiddels elke maand wel (nee,dát is NIET leuk als je een vriendje hebt...), en dit helpt er bij mij;
Smeren met echanicea, te koop bij de drogist.
Smeren met zinkolie, maar dat is zo wit als typ-ex, dus alleen fijn voor thuis en 's nachts

En verder helpt er geen f*ck tegen (ja, niet ongesteld worden, geen koorts krijgen, niet in de zon komen en niet gestressed raken. Maar ja, dat word een beetje lastig.).

*bah*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 08:20
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef op 26-10-2003 @ 16:31:
Oh jawel, er zijn nog zogenaamde virale periodes waarin je ook anderen kunt besmetten, terwijl je zelf geen symptomen vertoont.

't is wat
Het is alleen besmettelijk als je blaasjes hebt (waar het virus dus in zit). Het komt niet zomaar uit je poriën stromen hoor Het zit ook niet in je speekselklieren, dus daar komt het ook niet uit. Misschien via bloedcontact, maar dat heb je ook niet zovaak..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:08
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-10-2003 @ 09:18:
K*T KOORTSLIP *grom*

Ik heb het inmiddels elke maand wel (nee,dát is NIET leuk als je een vriendje hebt...), en dit helpt er bij mij;
Smeren met echanicea, te koop bij de drogist.
Smeren met zinkolie, maar dat is zo wit als typ-ex, dus alleen fijn voor thuis en 's nachts

En verder helpt er geen f*ck tegen (ja, niet ongesteld worden, geen koorts krijgen, niet in de zon komen en niet gestressed raken. Maar ja, dat word een beetje lastig.).

*bah*
Oke bedankt zal eens langs Da gaan dan maar.
Jah ik heb de virus te pakken en het is .Heb mijn vriend 2 weken niet gezien omdat ik op vakantie was en straks mag ik hem niet eens zoenen
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:10
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Hoe erg was de eerste keer dat jullie het kregen ?
Bij mij is het pijnlijk , veel bultjes *lijkt op acnee een klein beetje*en ik moet 6 pillen per dag slikken.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:22
MissMorena
Avatar van MissMorena
MissMorena is offline
Ik had het ook gehad 2x zelfs dit jaar en ik had echt ontiechelijk veel pijn ik moest zelfs opgenomen worden en aan het infuus worden gezet.. ... ik had op het begin ook blaasjes en die gingen dan open en dat werden korsten... en ik moest toen ook 6 pillen slikken en zinkolie gebruiken nou het was echt allemaal een ramp..Ik hoop echt dat ik het nooit meer krijg .... en ik hoop dat het snel over gaat bij jouw...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:28
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
MissMorena schreef op 27-10-2003 @ 13:22:
Ik had het ook gehad 2x zelfs dit jaar en ik had echt ontiechelijk veel pijn ik moest zelfs opgenomen worden en aan het infuus worden gezet.. ... ik had op het begin ook blaasjes en die gingen dan open en dat werden korsten... en ik moest toen ook 6 pillen slikken en zinkolie gebruiken nou het was echt allemaal een ramp..Ik hoop echt dat ik het nooit meer krijg .... en ik hoop dat het snel over gaat bij jouw...
Bij mij beginnen een paar blaasjes wel in korsten te veranderen gelukkig ..najah het ziet er niet leuk uit maar het geneest dus dat is goed en ik hoop idd dat ik het nooit meer krijg!
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:41
MissMorena
Avatar van MissMorena
MissMorena is offline
Jaa het ziet er idd niet zo echt leuk uit....Ik heb er zelfs een paar lidtekens van over... echt balen hoor
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:47
ganralph
ganralph is offline
*aanvulling op bovenstaande*

je kunt het ook overdragen door indirect contact, zoals het delen van een glas.

verder is het besmettelijk op ALLE slijmvliezen. dus de mond en geslachtorganen, maar in uitzonderlijke (!) gevallen komt het ook voor in de neus en zelfs in n oog.

je moet idd je lippen goed onderhouden en zo gauw je het voelt aankomen gaan smeren met speciale creme.

als je al blaasjes hebt is het geloof ik het beste om je lip heel droog te houden (constant met je tong aan de blaasjes zitten is slecht) of er royaal ijsblokjes op doen.

vooral uitdroging zorgt er voor dat de blaasjes niet lang blijven zitten. het gevaar is trouwens al weg voordat het laatste korstje is verdwenen, maar je kunt beter n dag te lang wachten dan n dag te kort



LAST BUT NOT LEAST: zoen NOOIT n baby en vermijdt liefst elk contact als je n koortslip hebt, jonge kinderen kunnen er zelfs aan sterven.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
/me heeft ook een herpesvirus, maar dan een heel andere: cytomegalie. Dat is ongeveer hetzelfde als pfeiffer (de symptomen). alleen het is dus wel een herpesvirus . Het komt dus terug bij lage weerstand (lekker handig in de toetsweek, NOT).

Maar wel vervelend, joh! Ik weet niet goed wanneer je andere mensen aan kunt steken, maar dat hebben anderen hier al gezegd. Ik denk dat je er niet al te moeilijk over moet doen, als je maar uitkijkt voor anderen, want je weet nu zelf hoe vervelend het is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:29
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
gelukkig nog nooit een koortslip gehad en dat wou ik graag zou houden
maar t lijkt me te vervelend idd, dus zou wel rekening houden met anderen zodat die dat niet oplopen...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Kan je een soa krijgen als je vriendin je zonder condoom pijpt?
LRS.
16 29-05-2010 21:47
Seksualiteit zoenen op fris
sjonnie166
20 08-05-2010 19:50
Lichaam & Gezondheid koortslip
D-sire
10 29-06-2004 10:40
Lichaam & Gezondheid Geslachtsziekten, wat en hoe? {onduidelijk}
Spray rebel
12 08-06-2004 10:59
Lichaam & Gezondheid Bultje
Darkest Angel
14 12-05-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.