Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2018, 12:17
Verwijderd
En beetje afwisseling kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2018, 12:21
abattoir
abattoir is offline
Ik geloof niet in een god maar ik geloof er wel in dat de farmaceutische industrie er niet is om ons beter op te maken.
Ze zijn er om ons ziek te maken zodat we ons blut betalen aan pillen en spuiten zodat deze miljardenindustrie nog wat meer geld kan verdienen. Dokters worden ook nageschoold door farmaceutische bedrijven wat dus feitenlijk reclame is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Tyfustering, moet ik hier nu ook al wegblijven om dit soort wanstaltigheden niet te hoeven lezen. :’(
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in een god maar ik geloof er wel in dat de farmaceutische industrie er niet is om ons beter op te maken.
Ze zijn er om ons ziek te maken zodat we ons blut betalen aan pillen en spuiten zodat deze miljardenindustrie nog wat meer geld kan verdienen. Dokters worden ook nageschoold door farmaceutische bedrijven wat dus feitenlijk reclame is.
Kun je dat bewijzen? Met wetenschappelijk onderlegde bronnen?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:27
abattoir
abattoir is offline
Of blijf onwetend en vergiftig jezelf. ¯\_(ツ)_/¯
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
We zitten niet in Amerika, knurft.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:29
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Zover ik weet en voorgelicht ben toen ik de baarmoederhalskanker vaccinatie kreeg, wordt het voornamelijk overgedragen door mannen, en is daar niks tegen te doen. Tenzij we dat virus helemaal de das om weten te doen (hup, alle dames vaccineren!), maar de vaccinatie werkt slechts beperkte tijd (de voorspelling was 5 jaar, toen ik de prik kreeg) en er wordt niet opnieuw gevaccineerd ofzo, dus dat lijkt voorlopig niet haalbaar. Dan neem je de prik dus vooral voor jezelf, om jezelf te beschermen, want de vaccinatie graad is nog zo laag dat "algemeen belang" weinig meespeelt (afgezien van zorgkosten als je wel baarmoederhalskanker krijgt). Al is die prik halen ook geen garantie, omdat men niet weet hoelang het effectief is. Ik heb hem gehaald (better safe than sorry), maar ben binnnen die vijf jaar dat het zou moeten werken nooit in een situatie geweest waar ik het virus op had kunnen lopen. Dus uiteindelijk heb ik geen idee of die prik mijn risico of het risico voor anderen verlaagd heeft...
Hoezo speelt algemeen belang weinig mee als de vaccinatie graad laag is?
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:31
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik geloof niet in een god maar ik geloof er wel in dat de farmaceutische industrie er niet is om ons beter op te maken.
Ze zijn er om ons ziek te maken zodat we ons blut betalen aan pillen en spuiten zodat deze miljardenindustrie nog wat meer geld kan verdienen. Dokters worden ook nageschoold door farmaceutische bedrijven wat dus feitenlijk reclame is.
Uiteraard, en natuurlijk zijn er genoeg kinderen niet gevaccineerd en die worden toch ook niet ziek?!!??! Ook veroorzaakt het autisme, vraag maar aan Andrew Wakefield!
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Of blijf onwetend en vergiftig jezelf. ¯\_(ツ)_/¯
Nee knul, onderwijs en overtuig mij.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:38
abattoir
abattoir is offline
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017...sche-industrie
over winst van deze berdrijven
https://www.cgr.nl/getattachment/Nie...-2016.pdf.aspx
samenwerking farm. bedrijven en artsen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:43
Verwijderd
En waar staat ergens dat de farmaceutische industrie ons ziek wil maken en houden dan?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:47
abattoir
abattoir is offline
https://ijme.in/articles/increased-i...n/?galley=html een link tussen baarmoederhalskanker en het vaccin van een paar jaar geleden? De auteur gebruikt trouwen een valse naam omdat ze ander het medisch etabillement over hem heen uitgekotst kreeg. Trouwens waarom zouden deze bedrijven willen dat je gezond wordt, want hoe krijgen ze dan nog ham op hun brood?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 12:51
Verwijderd
Citaat:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017...sche-industrie
over winst van deze berdrijven
https://www.cgr.nl/getattachment/Nie...-2016.pdf.aspx
samenwerking farm. bedrijven en artsen
Kijk hier eens, fucktard.

Just to give some perspective, IMS, the top pharmaceutical market analysis firm, estimates the 2010 revenues for pharmaceuticals to be over US$955 billion, and will exceed US$1 trillion dollars by 2013.

Big Pharma also shows revenues of around US$300 billion in medical devices in 2012, and close to US$320 billion in 2013. So the total revenues that Big Pharma will derive just from pharmaceuticals and devices will be around US$1.32 trillion.

According to the World Health Organization, estimated 2013 global revenues for vaccines is around US$24 billion. In other words, from the Big Pharma perspective, vaccines make up around 1.82% of their total expected revenues in 2013. That’s essentially a rounding error in estimating revenues, that is, the errors around the means of the total Big Pharma revenues could have a value greater than US$24 billion from vaccines.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:17
abattoir
abattoir is offline
Ik had het over medicatie in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik kreeg tet anus omdat m'n scheenbeen zonder röntgenapparaat te zien was na een scooterincidentje!


Yeah. Ga je ook waterpokken laten doen? Het is er eentje waarvan ik me altijd verbaasd heb dat hij niet in het RVP zit.
Hmm, dan mag het wel ja. Tetanus is echt zoiets van voorkomen is beter dan in de shit zitten. Genezen kunnen we het niet.
Was ik nog wel van plan om uit te zoeken. Hier in de buurt is een jaar of 2/3 een kind overleden aan de waterpokken.

Citaat:
Is er een specifieke risicogroep die de kinkhoestvaccinatie aangeboden krijgt tijdens hun zwangerschap? Ik heb daar helemaal niks over gehad of gehoord toen ik zwanger was.
Nee. Het advies van de Gezondheidsraad is om het aan te bieden aan alle zwangeren. Ligt er al 2 jaar, maar nog niet uitgevoerd. (Tot zo ver de lange arm van de farmaceuten )
Ik heb het dus zelf uitgezocht en geregeld. Hoorde laatst een verhaal van een baby van 2 weken die dit voorjaar is overleden aan kinkhoest. Dus hoog tijd dat het aangeboden wordt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik had het over medicatie in het algemeen.
Ik neem aan dat als je ziek bent je njet naar de dokter gaat en geen pillen slikt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in een god maar ik geloof er wel in dat de farmaceutische industrie er niet is om ons beter op te maken.
Ze zijn er om ons ziek te maken zodat we ons blut betalen aan pillen en spuiten zodat deze miljardenindustrie nog wat meer geld kan verdienen. Dokters worden ook nageschoold door farmaceutische bedrijven wat dus feitenlijk reclame is.
Het BMR-vaccin kost 28 eurocent aan materiaal, het kost iets meer dan 11 euro aan totale kosten, inclusief gebouwen, direct & indirect personeel en logistiek. Een kwart van alle mensen die mazelen hebben moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Eén dag ziekenhuis kost duizenden euros.

Daarnaast; Als de medische wereld hier van zou weten (dat kan niet anders), dan zou dat betekenen dat er wereldwijd 20.000 ziekenhuizen aan deze samenzwering meedoen en tientallen miljoenen medische professionals. Overheden in de westerse wereld zouden het nooit toestaan omdat het vele malen duurder is dan een simpel spuitje met een vaccin.

Heb je enig idee hoe oneindig [d]dom[/b] je overkomt? Goedgelovige slampamper.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:50
Verwijderd
Citaat:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017...sche-industrie
over winst van deze berdrijven
https://www.cgr.nl/getattachment/Nie...-2016.pdf.aspx
samenwerking farm. bedrijven en artsen
Wow ik ben overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:52
Verwijderd
Citaat:
https://ijme.in/articles/increased-i...n/?galley=html een link tussen baarmoederhalskanker en het vaccin van een paar jaar geleden? De auteur gebruikt trouwen een valse naam omdat ze ander het medisch etabillement over hem heen uitgekotst kreeg. Trouwens waarom zouden deze bedrijven willen dat je gezond wordt, want hoe krijgen ze dan nog ham op hun brood?
Oh een valse naam

Maar kom eens op met reproduceerbare wetenschappelijke studies. Zijn er niet. Nul. De enige die er was en gepubliceerd is in The Lancet, die aan de basis staat van deze totale gekte, is ingetrokken en de betrokken onderzoeker komt z'n leven lang niet meer aan de bak en is in de UK zelfs uit het professioneel medisch register geschrapt vanwege zijn wangedrag.

Je moet je laten nakijken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:54
Verwijderd
Ik vind dat we een regel aan de artseneed moeten toevoegen, zodat we mensen zoals abattoir gewoon kunnen laten stikken en we al dat broodnodige geld kunnen stoppen in mensen die wel normaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:55
Verwijderd
Ik wed ook dat abattoir ook een hele slechte compliance heeft en ook zou rommelen met zijn medicatie en zelfzorg en dan lekker de schuld leggen bij de behandelaar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 13:57
Verwijderd
Want jij moet me beter maken!11!!1!1!1!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Tyfustering, moet ik hier nu ook al wegblijven om dit soort wanstaltigheden niet te hoeven lezen. :’(
Het vervelende is; dit soort is ongevoelig voor rationele en controleerbare argumenten. Daarnaast begeven zij zich in kringen waar men collectief leunt op foutieve en selectieve informatie waarbij 'YouTube filmpjes' de maatstaf zijn, naast verkeerde interpretaties van valide research (if at all). Flat Earthers, conspiracy theorists, chemtrails, big bad pharma, religieuzen, het is een dramatische pot nat van verstandelijk gehandicapten. En het houdt elkaar fijn in stand. En de rest moet dat maar vooral respecteren en dogen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 15:36
Verwijderd
Mijn verstandelijk gehandicapten zijn slimmer dan dit hoor. En dat zegt wat, want zij zijn van een dusdanig niveau dat iq niet meetbaar is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 16:56
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik voed mijn kind veganistisch
*triggerd*

veganisme en anti-vax heeft echt niks met elkaar te maken. Ik zit in heel veel vegan facebookgroepen en dit soort gekkies komen weleens langs maar die worden gewaarschuwd/geblokkeerd en hun domme posts worden verwijderd.
Echt niemand zit op die lui te wachten
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 17:09
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Fittie, don't be that guy. Ik had een specifiek persoon in gedachten, namelijk Kat Von D.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 17:56
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Fittie, don't be that guy. Ik had een specifiek persoon in gedachten, namelijk Kat Von D.
oh ja, dat las ik. Echt zwaar teleurstellend dat iemand met zo'n bereik deze twee zaken door elkaar gaat halen waardoor mensen verkeerde ideeën krijgen

Gaat ze dan ook niet met dat kind naar een arts als het wat mankeert vraag ik me af. Dat zou pas echt consequent zijn.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 20:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het zijn notabene de gevaccineerde kinderen die mazelen verspreiden. De eerste tien dagen na vaccinatie bmr is het kind besmettelijk en daarom mag hij niet bij kankerpatiënten in de buurt komen. Daar hoor je niemand over. Oekraïne had geen mazelen totdat de campagne begon om toch vooral kinderen te laten inenten en wat blijkt ? Nu heerst er mazelen. Na een vacciantie zou je om de zoveel jaar een nieuwe vaccin nodig hebben omdat het dan is uitgewerkt. Maar wanneer je een natuurlijke weerstand meekrijgt ben je er eeuwig van verlost. Als Rutte het zelfs zegt om je kind te laten vaccineren dan zou ik me er toch wel wat vragen bij stellen.
https://afbeeldinguploaden.nl/image/lwmQOLwB Bron:https://stichtingvaccinvrij.nl/zijn-vaccins-veilig/
Citaat:
wanneer je niet gevaccineerd bent tegen de mazelen zal je zeker ziek worden maar natuurlijk verworven immuniteit verslaat vaccinatie keer op keer. In het artikel van Jan Willem Nienhuys weten we niet of of de de zieken al ingeënt zijn of niet, dus ik snap het doel van je artikel niet behalve dat er staat dat er mensen ziek worden van mazelen. Wat ik wel weet dat metalen en andere gifstoffen dat in uw lichaam wordt gespoten onder naam van vaccin zeker geen deugd kunnen doen.
Haha je doet me denken aan iemand die ik ken die ook dit soort onzin riep. Echt exact hetzelfde. En daar ook nog eens heilig van overtuigd was en als je om beargumentatie vraagt je te horen kreeg dat je zelf maar onderzoek moest doen en niet de medische wereld moet geloven want dat is een groot complot.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 21:18
df
Avatar van df
df is offline
Jehova's getuigen die bloedtransfusie voor hun kind weigeren kunnen tijdelijk uit de ouderlijke macht gezet worden. Ook voor vaccins toepassen of te zwaar middel wat jullie betreft?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 22:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Voor met als enige uitzondering kinderen die op medische gronden niet ingeënt kúnnen worden.
Zijn er eigenlijk medische gronden om niet in te enten?

Maar voor.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 22:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind dat we een regel aan de artseneed moeten toevoegen, zodat we mensen zoals abattoir gewoon kunnen laten stikken en we al dat broodnodige geld kunnen stoppen in mensen die wel normaal zijn.
'Sorry, je wil toch niet meewerken aan ons medisch/farmaceutisch complot, jammer joh. Volgende!'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 23:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zijn er eigenlijk medische gronden om niet in te enten?

Maar voor.
Als je bepaalde medicatie gebruikt om je afweer te onderdrukken of anderszins een verminderde afweer hebt mag je niet gevaccineerd worden met verzwakte, levende vaccins zoals de BMR.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 01:11
Verwijderd
Citaat:
'Sorry, je wil toch niet meewerken aan ons medisch/farmaceutisch complot, jammer joh. Volgende!'
Zoiets
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Jehova's getuigen die bloedtransfusie voor hun kind weigeren kunnen tijdelijk uit de ouderlijke macht gezet worden. Ook voor vaccins toepassen of te zwaar middel wat jullie betreft?
Zie mijn eerdere post. Niet te zwaar middel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 02:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Speld.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 07:43
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Als je bepaalde medicatie gebruikt om je afweer te onderdrukken of anderszins een verminderde afweer hebt mag je niet gevaccineerd worden met verzwakte, levende vaccins zoals de BMR.
En voor het maken van sommige vaccins worden eieren gebruikt, dus kinderen met een serieuze ei allergie kunnen ook niet gevaccineerd worden.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 09:35
Verwijderd
.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg A43F3E95-2940-4AC7-8454-59DD8CE1900E.jpeg (77.8 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 09:55
Verwijderd
En een griep vaccin voor een gewone werknemer? Hoe kijken jullie daartegenaan?

Ik kreeg er de afgelopen jaren steeds een van mijn werkgever maar heb het niet aangenomen omdat ik dacht van, de griep is met ruim een week toch wel weer gedaan zat volgens mij ook niet echt in een risicogroep want niet veelvuldig in aanraking met kleine kindjes of ouderen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Jehova's getuigen die bloedtransfusie voor hun kind weigeren kunnen tijdelijk uit de ouderlijke macht gezet worden. Ook voor vaccins toepassen of te zwaar middel wat jullie betreft?
Lijkt me een prima oplossing.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 10:44
Verwijderd
Citaat:
En een griep vaccin voor een gewone werknemer? Hoe kijken jullie daartegenaan?

Ik kreeg er de afgelopen jaren steeds een van mijn werkgever maar heb het niet aangenomen omdat ik dacht van, de griep is met ruim een week toch wel weer gedaan zat volgens mij ook niet echt in een risicogroep want niet veelvuldig in aanraking met kleine kindjes of ouderen.
Ik doe het altijd, omdat ik van plan ben om langer te leven dan de griepcyclus duurt en dat is ongeveer 80 tot 100 jaar dus ik ben straks beschermd op m'n oude dag, juist als ik er het meest behoefte aan heb.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 11:17
Verwijderd
Ik neem hem ook bijna altijd.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 11:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ook maar ik zit in een risicogroep.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 11:35
Verwijderd
Ik niet. Ik krijg 'm ook niet aangeboden. Er zijn zorginstellingen die hun werknemers de griepprik aanbieden, zoals de werkgever van mijn moeder. Zij kiest er voor om die vaccinatie niet te laten zetten. Waarom weet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 11:46
df
Avatar van df
df is offline
VACCINS ARE FAKE NEWS THEY ARE THE WORST AND CAUSE MASSIVE OUTBREAKS OF AUTISM!!!!!!!!!

Je weet ook gewoon alweer van te voren dat er wel een Trump tweetje over zal zijn. En ja hoor: https://mobile.twitter.com/realDonal...25268529815552
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 18:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
En een griep vaccin voor een gewone werknemer? Hoe kijken jullie daartegenaan?

Ik kreeg er de afgelopen jaren steeds een van mijn werkgever maar heb het niet aangenomen omdat ik dacht van, de griep is met ruim een week toch wel weer gedaan zat volgens mij ook niet echt in een risicogroep want niet veelvuldig in aanraking met kleine kindjes of ouderen.
Gewoon doen die vaccinatie.

Voordelen:
- je krijgt geen griep die winter (en echte griep is een naar ziektebeeld dat je een week in bed houdt)
- je kunt anderen niet besmetten met griep (sommige mensen zijn kortdurend besmettelijk zonder dat ze zelf de griep krijgen, dus je kunt iemand anders de griep geven zonder dat je het krijgt)

Nadelen:
- je moet een prikje :’( en je kan je daarna soms een dag of 2 een beetje mweh voelen
- Hij werkt niet altijd 100%. Maarrrrr: er zitten altijd meerdere varianten in het vaccin (A en B) dus zelfs als bijvoorbeeld de A onwerkzaam is ben je wel beschermd tegen B. De infectiologen op m’n werk zijn altijd erg fanatiek met het reclame maken voor griepvaccinatie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Gewoon doen die vaccinatie.

Voordelen:
- je krijgt geen griep die winter
Behalve zoals afgelopen winter eah.

Citaat:
(en echte griep is een naar ziektebeeld dat je een week in bed houdt)
Dat hoeft niet. Mijn griepverschijnselen beperken zich meestal tot verkoudheid+spierpijn maar inderdaad, aan verkoudheid gaan alleen mensen dood met een gecompromitteerd immuunsysteem, griep is een ander verhaal.

Citaat:
Nadelen:
- je moet een prikje :’( en je kan je daarna soms een dag of 2 een beetje mweh voelen
Om heel eerlijk te zijn, ik heb hier dus nog nooit last van gehad. Trouwens, bij tetanus had ik ook nergens last van, zelfs geen pijnlijke plek.

Ik zou hem gewoon gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 19:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Voordelen:
- je krijgt geen griep die winter (en echte griep is een naar ziektebeeld dat je een week in bed houdt)
Eh, dat is lang niet altijd waar.

Citaat:
Nadelen:
- je moet een prikje :’( en je kan je daarna soms een dag of 2 een beetje mweh voelen
Of er gewoon behoorlijk ziek van worden.

Citaat:
- Hij werkt niet altijd 100%. Maarrrrr: er zitten altijd meerdere varianten in het vaccin (A en B) dus zelfs als bijvoorbeeld de A onwerkzaam is ben je wel beschermd tegen B. De infectiologen op m’n werk zijn altijd erg fanatiek met het reclame maken voor griepvaccinatie.
Of je bent beschermd tegen meerdere griepsoorten en kunt nog steeds de griep krijgen. Want het is lang geen garantie dat je beschermd bent.

Verder vooral doen als het je helpt hoor, maar het is absoluut geen wondermiddel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 19:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je meerdere jaren de griepprik haalt, ben je wel tegen steeds meer griepvarianten beschermd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Of er gewoon behoorlijk ziek van worden.
Dan lijkt het me dat er iets met je immuunsysteem niet helemaal okay is?

Citaat:
Of je bent beschermd tegen meerdere griepsoorten en kunt nog steeds de griep krijgen. Want het is lang geen garantie dat je beschermd bent.
Het probleem afgelopen jaar was dat het vaccin voor een andere variant gemaakt is dan degene die uitbrak. Er zijn honderden soort griep en subsoorten ook. Als het aan mij zou liggen zou ik iedere week een andere vaccinatie gaan halen voor een andere subsoort.

Citaat:
Verder vooral doen als het je helpt hoor, maar het is absoluut geen wondermiddel.
In principe is het nog steeds hetzelfde wondermiddel, griepvaccins is altijd een beetje hit & miss en dat ligt aan "welk type wordt het volgend jaar jongens" en niet aan dat het voor griep niet zou werken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 19:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is niet zomaar een gok. Ze kijken naar de influenza virussen die in het zuidelijk halfrond rondgaan want daar is het winter als het bij ons zomer is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welkom in de Mensaai #1960
Verwijderd
500 18-10-2020 09:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaccinatie
nachtmens
95 27-09-2013 01:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.