Oud 10-01-2008, 15:09
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Dergelijke conclusies? Ik trek 1 conclusie (eigenlijk al niet eens, maar laat ik niet flauw doen, dat bedoelde ik er wel mee) en dat is dat 2007 een spannend en spectaculair seizoen is geweest. Een spannend en spectaculair seizoen.

De ontknoping van het seizoen was wel degelijk spannend en daarbij was de stijd om de titel het hele seizoen heel spannend. Het was zo'n beetje driekwart van het seizoen niet duidelijk wie van de vier coureurs er het beste voor stond. De laatste race waren er drie kandidaten om kampioen te worden. De laatste ronde was beslissend, zelfs toen Raikkonen over de finish kwam was de wereldkampioen nog niet bekend. Twee coureurs uit het middenveld knokten nog met elkaar. Zouden zij er allebei af gaan, zou er iemand anders kampioen zijn.

Je moet me geen woorden in de mond leggen, ik heb nooit gezegd dat elke race in 2007 niet saai was. Maar 2007 is wel degelijk het spannendste en meest spectaculaire seizoen sinds jaren geweest.
En de afgelopen jaren zijn er genoeg mooie races met interessante situaties, tactieken en inhaalacties geweest.
Let's agree to disagree, want je hebt de conclusieS getrokken dat afgelopen seizoen het spannendste was van de laatste 21 jaar én je concludeert dat het een spannend seizoen was, gewoon omdat de ontknoping spannend was...

Eind jaren '80, begin jaren '90 toen was 't, zoals Wolter zegt, qua afzonderlijke races die spannend waren véél beter...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2008, 16:20
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Let's agree to disagree, want je hebt de conclusieS getrokken dat afgelopen seizoen het spannendste was van de laatste 21 jaar én je concludeert dat het een spannend seizoen was, gewoon omdat de ontknoping spannend was...

Eind jaren '80, begin jaren '90 toen was 't, zoals Wolter zegt, qua afzonderlijke races die spannend waren véél beter...
Die laatste conclusie die je nu noemt (die overigens niet een conclusie is, maar een ondersteuning van mijn eigenlijke conclusie: 2007 is een spectaculair en spannend seizoen geweest) heb ik pas getrokken nadat jij mijn halve conclusie hebt betiteld als 'dergelijke conclusies'.

Maar laten we nou niet afdwalen.. Ik heb nooit gezegd dat het in de jaren 80 en 90 niet spannender of mooier zou zijn. Wat ik wel de hele tijd zeg, is dat er de laatste jaren nog steeds genoeg mooie en interessante races en seizoenen zijn en dat is voor mij absoluut reden genoeg om te blijven kijken.

Ik zie het zo: natuurlijk zijn er altijd wel races waarin vrij weinig gebeurt. Er zijn echter ook races die bol staan van spanning en onverwachte wendingen en sommige races zijn in de laatste fase nog heel leuk om te zien. Dat weet je nooit van te voren en daarom zou ik nooit zomaar niet kijken als het me te saai wordt, aangezien er altijd vanuit het niets iets kan gebeuren, wat weer tot andere spannende of boeiende situaties kan leiden. De essentie van de sport blijft rondjes rijden op een circuit. Als ik alleen maar zou kijken als het regent of als er veel ongelukken gebeuren zou ik mezelf niet serieus nemen. Ook de saaiheid van de optochten zo hier en daar horen erbij, naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 16:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Die laatste conclusie die je nu noemt (die overigens niet een conclusie is, maar een ondersteuning van mijn eigenlijke conclusie: 2007 is een spectaculair en spannend seizoen geweest) heb ik pas getrokken nadat jij mijn halve conclusie hebt betiteld als 'dergelijke conclusies'.

Maar laten we nou niet afdwalen.. Ik heb nooit gezegd dat het in de jaren 80 en 90 niet spannender of mooier zou zijn. Wat ik wel de hele tijd zeg, is dat er de laatste jaren nog steeds genoeg mooie en interessante races en seizoenen zijn en dat is voor mij absoluut reden genoeg om te blijven kijken.

Ik zie het zo: natuurlijk zijn er altijd wel races waarin vrij weinig gebeurt. Er zijn echter ook races die bol staan van spanning en onverwachte wendingen en sommige races zijn in de laatste fase nog heel leuk om te zien. Dat weet je nooit van te voren en daarom zou ik nooit zomaar niet kijken als het me te saai wordt, aangezien er altijd vanuit het niets iets kan gebeuren, wat weer tot andere spannende of boeiende situaties kan leiden. De essentie van de sport blijft rondjes rijden op een circuit. Als ik alleen maar zou kijken als het regent of als er veel ongelukken gebeuren zou ik mezelf niet serieus nemen. Ook de saaiheid van de optochten zo hier en daar horen erbij, naar mijn mening.
Citaat:
Ten eerste bewijzen de feiten wat ik zeg; 1986 is de laatste keer dat er bij aanvang van de laatste race nog drie coureurs kampioen konden worden. Dat is 21 jaar geleden en dus is het uitzonderlijk dat het weer gebeurd is. Als je daar niet de conclusie aan wil verbinden dat 2007 een spannend en spectaculair seizoen is geweest, moet je dat vooral doen. De feiten liegen niet.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 21:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Force India kiest voor Fisichella
do 10/01/08 - Force India, de opvolger van Spyker, heeft zijn twee rijders voor 2008 voorgesteld.
Zoals verwacht ging het laatste vrije zitje in de Formule 1 naar Giancarlo Fisichella.

De Italiaan, die overkomt van Renault, kreeg de voorkeur op de Oostenrijker Christian Klien en de jonge Spanjaard Roldan Rodriguez.

De Duitser Adrian Sutil is de andere rijder bij de nieuwe naam in de F1. Hij reed al voor Spyker.

De Italiaan Vitantonio Liuzzi wordt de testrijder, hij verliet Toro Rosso.


Bron: www.sporza.be
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 17:12
Sandersss
Sandersss is offline
Gelukkig geen Ralf Schumacher
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 11:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nog 'n paar dagen en 't seizoen is weer van start gegaan!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 16:54
Verwijderd
doen we niet maar aan topics per race?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 22:01
PV
PV is offline
dan maar hier...

Zaterdag 15 mrt. 03.55-05.10 uur RTL GP: Formule - Kwalificatie Australië
Zaterdag 15 mrt. 13.55-15.10 uur RTL GP: Formule - Kwalificatie Australië hh
Zondag 16 mrt. 02.00-03.10 uur RTL GP: Formule 1 jaaroverzicht 2007
Zondag 16 mrt. 04.30-05.25 uur RTL GP: Formule 1 - Pre-show Australië
Zondag 16 mrt. 05.25-06.45 uur RTL GP: Formule 1 - Race Australië
Zondag 16 mrt. 06.45-07.00 uur RTL GP: Formule 1 - Nabeschouwing Australië
Zondag 16 mrt. 13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Pre-show Australië hh
Zondag 16 mrt. 13.55-14.45 uur RTL GP: Formule 1 - Race Australië hh
Zondag 16 mrt. 14.45-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Nabeschouwing Australië hh
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 23:14
Verwijderd
Yeah, eindelijk begint het weer, heb me er echt lang op verheugd

Ik was btw zondag uit verveling ff aan youtuben op f1 filmpjes en kwam zowaar de volledige race van de Nürburgring van 1999 tegen meteen maar helemaal gekeken, 1 van de mooiste races die ik ook gezien heb.

Link: van deel 1, andere delen zijn gewoon te vinden onder part 2 tm 11.
http://nl.youtube.com/watch?v=ovIjkKWOUXM
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 01:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
doen we niet maar aan topics per race?
Tuurlijk nog wel, maar liefst met 'n duidelijke topictitel en 'n beetje inhoud in de openingspost, zoals data, info over het circuit en het land, eventueel 'n fotootje...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 10:48
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Gelukkig geen Ralf Schumacher


Nou alleen nog Massa weg bij Ferrari en ik ben helemaal gelukkig. Oh, en Coulthard met z'n eeuwige gedram en domme acties.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk nog wel, maar liefst met 'n duidelijke topictitel en 'n beetje inhoud in de openingspost, zoals data, info over het circuit en het land, eventueel 'n fotootje...
oh ja, dat laat ik dan maar aan iemand anders over!

en krynn, hoe kun je nu van massa afwillen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 18:07
Sandersss
Sandersss is offline
Massa is een held!

Dat voormalig Spyker team doet het ook niet slecht in de trainingen, valt me niet tegen.

Vannacht 4:00 quali. Denk niet dat ik dat ga kijken. Vanavond om 1:30 thuis van het werk en dan is het toch wel erg verleidelijk om te gaan slapen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 20:13
Krynn
Krynn is offline
Massa zit bij mij in m'n hoofd als iemand met een ego evenredig aan het aantal crashes/fouten dat hij maakt. Heb dan ook voor het laatst een volledig seizoen Formule 1 gevolgd toen hij nog bij Sauber reed, of misschien was hij net testrijder bij Ferrari geworden, daar wil ik vanaf wezen. Ben daarna een paar jaar volledig afgehaakt. Vorig seizoen heb ik weer een paar races gekeken, dit seizoen ben ik eigenlijk van plan 't weer echt te gaan volgen. Misschien stel ik m'n mening dit seizoen dus nog wel bij...helemaal zomaar kom je natuurlijk ook niet bij een topteam als Ferrari uit.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Massa zit bij mij in m'n hoofd als iemand met een ego evenredig aan het aantal crashes/fouten dat hij maakt. Heb dan ook voor het laatst een volledig seizoen Formule 1 gevolgd toen hij nog bij Sauber reed, of misschien was hij net testrijder bij Ferrari geworden, daar wil ik vanaf wezen. Ben daarna een paar jaar volledig afgehaakt. Vorig seizoen heb ik weer een paar races gekeken, dit seizoen ben ik eigenlijk van plan 't weer echt te gaan volgen. Misschien stel ik m'n mening dit seizoen dus nog wel bij...helemaal zomaar kom je natuurlijk ook niet bij een topteam als Ferrari uit.
hij moest janken van vreugde tijdens de persconferentie toen ie eindelijk een race won, dat vind ik toch even wat anders dan je beschrijft
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 23:29
PV
PV is offline
mijn wekker voor morgenochtend staat op 3.55, ik ben benieuwd of ik het volhoud
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 03:42
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Net een half uurtje geleden thuisgekomen, om straks de kwali te kijken.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 12:33
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Net een half uurtje geleden thuisgekomen, om straks de kwali te kijken.
Om na 15 minuten in slaap te vallen omdat ik te moe was.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 18:02
Sandersss
Sandersss is offline
Had niet gedacht dat BMW zo snel was!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 21:29
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Heerlijk, eindelijk weer begonnen!
Zonder TC is echt een verbetering zeg!
Vanacht om kwart over vier opstaan, eten erbij, drinken, heerlijk..
Hopelijk gaat het een mooie race worden.. Dat zal wel want ik vind McLaren en Ferrari weeer erg aan elkaar gewaagd en bovendien staat Kubica er nog tussen En Raikkonen komt van ver, dus waarschijnlijk wel een aantal inhaalacties enzo
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 23:38
PV
PV is offline
Citaat:
Om na 15 minuten in slaap te vallen omdat ik te moe was.
Ik was ook halverwege in slaap gevallen ach over 5 uur een nieuwe poging
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:28
PV
PV is offline
Wat een race ik heb wel wat van het middengedeelte gemist vanwege slaap maar wat ik gezien heb was gaaf zometeen gewoon de hele herhaling nog een keer kijken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:33
Verwijderd
De Ferrari's hebben wel slaag gekregen, zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:57
Sandersss
Sandersss is offline
Gave race

Jammer voor Bourdais dat hij op het laatst nog uitviel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:37
Perception
Avatar van Perception
Perception is offline
Citaat:
De Ferrari's hebben wel slaag gekregen, zeg.
Kimi had weinig slaag nodig, dat gaf hij zichzelf wel.
__________________
gimme danger, little stranger
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 18:04
Verwijderd
balen van kimi, maar wel een aardige race
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 20:33
knijtert
knijtert is offline
Aardige race?

Weer een geweldige seizoen start
Melbourne mag niet van de kalender
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 13:29
Sandersss
Sandersss is offline
1 Felipe Massa Ferrari 1:35.347 1:34.412 1:35.748
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1:35.645 1:34.188 1:36.230
3 Jarno Trulli Toyota 1:35.205 1:34.825 1:36.711
4 Robert Kubica BMW 1:35.794 1:34.811 1:36.727
5 Nick Heidfeld BMW 1:35.729 1:34.648 1:36.753
6 Mark Webber Red Bull-Renault 1:35.440 1:34.967 1:37.009
7 Fernando Alonso Renault 1:35.983 1:35.140 1:38.450
8 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:35.227 1:34.759 1:36.6
9 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:35.392 1:34.627 1:36.709

10 Timo Glock Toyota 1:35.891 1:35.000 1:39.656
11 Jenson Button Honda 1:35.847 1:35.208
12 David Coulthard Red Bull-Renault 1:36.058 1:35.408
13 Nelsinho Piquet Renault 1:36.074 1:35.562
14 Rubens Barrichello Honda 1:36.198 1:35.622
15 Sebastian Vettel STR-Ferrari 1:36.111 1:35.648
16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:35.843 1:35.670
17 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:36.240
18 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:36.388
19 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:36.677
20 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:37.087
21 Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:37.101
22 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 1:37.481


Ferrari's één en twee in de kwali, terwijl beide Mclarens 5 plaatsen zijn teruggezet wegens het hinderen van Heidfeld en Alonso. Terecht overigens.


EDIT

Foto:

Laatst gewijzigd op 22-03-2008 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:10
Verwijderd
Ik ben wel voor McLaren enzo maar ik vind die straf wel heel terecht, ze deden net alsof de kwali al helemaal voorbij was, ik vond het echt nergens op slaan om dan op de racelijn zo langzaam te gaan rijden.

Belooft iig een spannende race te worden met de dreiging van zware regenval + geen traction control meer natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 21:50
knijtert
knijtert is offline
Ik ben ook McLaren fan en vind de straf ook terecht. Was gewoon dom van ze. Zowel van de rijders als van het team.

en ook ik heb zin in de race. Ben benieuwd welke ferrari morgen stil komt te staan
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 09:47
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Belooft iig een spannende race te worden met de dreiging van zware regenval + geen traction control meer natuurlijk
Ik had op meer spanning gehoopt, het was hoofdzakelijk treintjesgerace.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:43
Verwijderd
+ kimi, - de afwezigheid van regen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 13:53
Verwijderd
Saaie race inderdaad, ik had gewoon moeten blijven slapen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 14:03
knijtert
knijtert is offline
Heb ik hiervoor mn wekker gezet
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 14:04
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
en ook ik heb zin in de race. Ben benieuwd welke ferrari morgen stil komt te staan
Dat was dus Massa

Toch nog een mooi momentje in de race.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 22:48
Verwijderd
mmh ik vond het de moeite best waard eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 23:04
Verwijderd
Citaat:
mmh ik vond het de moeite best waard eigenlijk
Jij bent raar.

Vorige race vond je wel aardig, terwijl die supergaaf was en deze race vind je dan weer de moeite waard terwijl ie best saai was
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Jij bent raar.

Vorige race vond je wel aardig, terwijl die supergaaf was en deze race vind je dan weer de moeite waard terwijl ie best saai was
oh de vorige was spannender hoor, maar ik vond deze ook de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 12:40
Verwijderd
Deze race had soms wel leuke moment, dat gevecht van Heidfeld, Alonso en..... Webber? was wel leuk om te zien en Massa die eraf vloog liet me wel heel breed glimlachen.
Verder vond ik er niet heel veel aan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 13:46
Verwijderd
ja het zag er eigenlijk niet echt uit alsof hij er erg veel aan kon doen, de achterkant schoof gewoon weg uit het niks
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 13:59
knijtert
knijtert is offline
Het zag er ook niet echt uit alsof er echt iets kapot was. Volgens mij was het gewoon een rijdersfout.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 14:18
Verwijderd
Ik zag een zwarte rookwolk uit het rechter achterwiel komen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 18:23
Sandersss
Sandersss is offline
Kubica op pole
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 19:30
knijtert
knijtert is offline
Kubica heeft denk ik weinig brandstof aan boord
Massa is dit seizoen door de mand gevallen. Morgen zal hij wel weer een foutje maken.
Hamilton gaat de race winnen
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:18
Verwijderd
wat een saaie race zeg
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 19:47
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Hamilton gaat de race winnen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 21:15
knijtert
knijtert is offline
Bijna goed
Ik moet wat doen met mijn helderziendheid
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 00:13
PV
PV is offline
saaie race idd
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 22:35
PV
PV is offline
hmm, 15 euro voor een kaartje om de f1 live in de bios te kunnen bekijken. zou ik het doen of niet het risico van een saaie wedstrijd is wel aanwezig :/
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 16:25
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
hmm, 15 euro voor een kaartje om de f1 live in de bios te kunnen bekijken. zou ik het doen of niet het risico van een saaie wedstrijd is wel aanwezig :/
Ik ga het daarom niet doen
het is het denk ik alleen waard als het echt een hele leuke race is.

en spanje is meestal niet 1 van de spannendste races

wacht liever tot monaco of spa
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games BATracer Revelations!
Biertank 52
3 17-08-2007 22:20
Games BATracer Reunie
Biertank 52
2 21-04-2007 16:32
Games BATracer
Nijpjes
48 26-01-2007 12:46
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 13:12
Vrije tijd [F1] GP van Maleisie 21-03-2004
Athlon
56 22-03-2004 12:42
Vrije tijd Jos Verstappen :D
DopeBean
73 08-02-2004 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.