Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2011, 11:08
Verwijderd
Hallo lieve slimme mensen!

Ik heb een probleem met mijn laptop met Windows 7. Sinds ongeveer anderhalve maand is hij tot nu 3 keer ineens heel traag geworden. Als ik bij taakbeheer kijk staat CPU constant op 100%, zonder dat er echt programma's open staan en dergelijke. Ik heb het de vorige twee keer opgelost door systeemherstel uit te voeren, maar omdat het nu al de derde keer is dat ik het probleem heb wil ik nu toch uitzoeken waardoor het wordt veroorzaakt.

Ik had zelf in eerste instantie het idee dat het kwam door windows updates. Mijn laptop gaf beide keren aan dat er een update beschikbaar was. Ik heb daarna mijn laptop afgesloten en toen ik hem opstartte was het probleem er. Ik heb nu echter windows updates uitgeschakeld en nu heb ik weer hetzelfde probleem. Ik heb alle drie de keren nadat het probleem er was een virusscan laten lopen, daar komt echter niets uit. Ik gebruik Microsoft Security Essentials. De laptop heeft het probleem in de veilige modus niet, daar gaat alles prima. Er zijn geen nieuwe programma's geïnstalleerd waarna het probleem ineens kwam. Zoals ik al zei heb ik er nu ook last van, maar dit gebeurde terwijl ik mijn laptop aan het gebruiken was. Ineens werd hij traag zonder dat ik verder programma's aan het opstarten was, of iets deed wat het zou kunnen veroorzaken. Het enige wat aan stond was internet en msn.

Kort gezegd: Ik ben er wel een beetje klaar mee. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En nog beter Hoe ik het kan oplossen? Ik heb verder niet echt superveel verstand van computers en alles .

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2011, 11:30
Verwijderd
Heb je nog genoeg ruimte over op je harde schijf (iets van 10-15 gig minimaal)?


Probeer ook eens te defragmenteren. Als je niet weet hoe moet je maar even roepen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 11:31
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Welk proces in taakbeheer staat er dan op 100%?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 11:58
Verwijderd
Ja, er is nog genoeg ruimte over op mijn harde schijf Dat is zeg maar gewoon C: toch? Defragmenteren ken ik wel. Dat duurt ook echt megalang toch? En kun je doen via systeemwerkset toch?

En ik kan er niet echt achter komen welk proces veel trekt. Sowieso krijg ik niet de % tekens bij mijn taakbeheer welke optie moet ik daarvoor aanvinken zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 12:03
Verwijderd
Overigens heb ik nu op aanraden van een huisgenoot Hitman Pro gedownload om die te laten scannen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 12:32
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Om die % tekens te laten zien moet je in taakbeheer op het tabblad processen klikken. Dan zie je precies welk proces hoeveel % gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:46
Phenom
Phenom is offline
Heb ooit gehad dat mn pc een soort server was geworden voor spam versturen, mn hele verbing en pc in handen van mafia.

Kun je je netwerk controleren op verkeer
http://download.cnet.com/NET-Traffic...endedDownloads
__________________
http://waarheid.com/

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:56
Verwijderd
Mijn laptop heeft het probleem na 3 uur uit te hebben gestaan kennelijk zelf opgelost maar ik wil wel alsnog weten wat er aan de hand is / was. Aangezien het vaker voorkomt. Iemand ideeën?

Overigens staat bij mij dus bij processen geen procenttekens. Echter verzekerde mijn huisgenoot mij dat een bepaald getal gewoon het procent was. De grootste is vaak explorer.exe. Er staat niet nog eentje verder in de lijst, en die zit wel vrij hoog: tussen de 10 en 20 in. Dat is ook ongeveer het enige, er zijn nog een paar die 1 - 3 gebruiken, maar het komt bij elkaar niet op 100.

Dat is dus ook het stomme, ik kom er met geen mogelijkheid achter wát mijn laptop aan het verneuken is, en er staan ook geen aparte processen in de lijst die er normaal niet staan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:27
Phenom
Phenom is offline
Temperatuur kan ook de pc terugklokken, als de fan vol stof zit, gaat de pc op hele lage energieverbruik draaien

__________________
http://waarheid.com/
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:27
Verwijderd
Ja, daar had ik zelf ook aan gedacht, omdat mijn laptop nog wel eens heet wil worden.

Maar kan een laptop dan traag zijn bij het opstarten als hij net heel lang heeft uit gestaan? Het lijkt me dat hij dan toch gewoon nog heel koel is?

Bovendien merk ik wel dat hij bijvoorbeeld heel warm wordt bij bepaalde programma's, maar dan slaat ie niet op hol
Neemt niet weg dat ik wel op zoek ben naar een winkel die mijn laptop uit elkaar kan halen om het na te kijken
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 18:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mijn laptop heeft het probleem na 3 uur uit te hebben gestaan kennelijk zelf opgelost maar ik wil wel alsnog weten wat er aan de hand is / was. Aangezien het vaker voorkomt. Iemand ideeën?

Overigens staat bij mij dus bij processen geen procenttekens. Echter verzekerde mijn huisgenoot mij dat een bepaald getal gewoon het procent was. De grootste is vaak explorer.exe. Er staat niet nog eentje verder in de lijst, en die zit wel vrij hoog: tussen de 10 en 20 in. Dat is ook ongeveer het enige, er zijn nog een paar die 1 - 3 gebruiken, maar het komt bij elkaar niet op 100.

Dat is dus ook het stomme, ik kom er met geen mogelijkheid achter wát mijn laptop aan het verneuken is, en er staan ook geen aparte processen in de lijst die er normaal niet staan
Je moet natuurlijk wel bij Taakbeheer kijken op het moment dat de computer zo traag is Kijken als hij het gewoon normaal doet heeft weinig zin. Je geeft aan dat het CPU-gebruik dan op 100% staat, dan moet er op dat moment ook een proces aan te wijzen zijn dat daarvoor zorgt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 19:23
Verwijderd
Ja, maar dat staat er dus niet ik héb gekeken toen hij nog traag was. Mijn huisgenoten konden er ook niets van maken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 19:57
Verwijderd
Heb je een redelijke virusscanner geïnstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 20:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ja, maar dat staat er dus niet ik héb gekeken toen hij nog traag was. Mijn huisgenoten konden er ook niets van maken.
Misschien de volgende keer even klikken op 'Processen van alle gebruikers weergeven', dan staat er ongetwijfeld wel tussen!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 20:03
Verwijderd
Ik heb microsoft security essentials geïnstalleerd.

Ik heb het geprobeerd , om de processen van alle gebruikers te weergeven. Maar, er gebeurde eigenlijk niets. Ik weet niet of dat was omdat hij gewoon zo traag was dat hij het gewoon niet liet zien of dat er gewoon geen andere processen zijn.

Overigens heeft hij nu hetzelfde probleem weer. Mijn laptop is echter helemaal niet warm. Het gebeurde wel weer gewoon tijdens het gebruiken.


Misschien een domme vraag , maar stel dat het probleem wel bij de koeling en alles ligt, en dat mijn laptop gewoonweg te warm wordt. Kan er dan ook blijvende schade zeg maar van komen ?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 20:29
Verwijderd
Ik heb alle processen tevoorschijn gekregen

Maar dit is de lijst die ik krijg:



Kan iemand hier iets mee? Wat gaat er hier fout ?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb geen idee, eigenlijk. Er is een of ander proces dat al je processorkracht opslurpt, maar het staat niet in Taakbeheer. Dat zou niet moeten kunnen, maar blijkbaar kan het toch. Maar zonder te weten wat het is kun je het ook niet verhelpen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:11
Verwijderd
Als je alles bij elkaar optelt kom je uit op 101 volgens mij . Dus dan ligt het aan alle standaard processen toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2011, 21:17
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Dat ziet er normaal uit hoor;
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Als je alles bij elkaar optelt kom je uit op 101 volgens mij . Dus dan ligt het aan alle standaard processen toch?
Ja... zo had ik het nog niet bekeken (teveel op zoek naar één proces dat abnormaal veel gebruikt, denk ik), maar je hebt inderdaad gelijk

Heb je naast MS Security Essentials misschien ook nog andere virusscanners draaien, of resten van oude virusscanners? Aangezien MSE ook een van die CPU-gebruikende processen is... mogelijk dat het een conflict is tussen MSE en een andere scanner. Dat wil ook nog wel eens voor zulke problemen zorgen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:57
Verwijderd
Nee, heeft nooit iets anders opgezeten. Wel een gratis trial van Norton volgens mij, maar die heb ik gedeïnstalleert op de dag dat ik m'n laptop kreeg via het menu. Dus ik denk niet dat dat het is of wel ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 09:49
Verwijderd
Waarschijnlijk niet, hoewel norton wel rommel is. Defragmenteren duurt eventjes ja, maar zou wat kunnen helpen. Toch denk ik niet dat dat het probleem is, aangezien een gefragmenteerde schijf wel heel gefragmenteerd moet zijn om die symptomen van jou te vertonen.

Wat altijd makkelijk is is gewoon een complete reinstall.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 09:51
Verwijderd
Mmm ja. Het is al meerdere keren als optie genoemd inderdaad, maar ik weet zelf ook totaal niet hoe ik het moet doen.

Wel had ik overigens gisteren nog grotere problemen met mijn laptop die aangaf dat windows niet meer normaal gestart kon worden. Hij kon geen oplossing vinden behalve terugzetten naar een eerdere datum, dus dat heb ik maar gedaan. Mijn laptop werkt nu weer prima, zoals de eerdere keren ook. Maar ik zal hem vandaag laten defragmenteren.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 10:00
Verwijderd
En anders zou ik hem gewoon even laten reinstallen/backuppen door iemand met verstand ervan. Grote kans dat dan al je problemen in een keer zijn opgelost.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 10:06
Verwijderd
Ja, dat denk ik ook

Maar als het te voorkomen is dan zou dat wel fijn zijn natuurlijk! Maar wel allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp! Mocht iemand in mijn omgeving nog een oplossing bedenken, dan laat ik het nog even weten

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 10:32
Verwijderd
Huhu Ik ben misschien wat verder!

Met nazoeken op internet kom ik uit op 1 proces wat kennelijk "bekend" staat om de hele processor te gaan gebruiken. Het gaat om msmpeng.exe, en die draait bij mij ook. Tijdens het probleem staat ie in de top van de processen die veel gebruiken. Volgens internet zou ik het uit moeten schakelen. Het zou een proces zijn van Windows Defender, maar windows defender is bij mij helemaal uitgeschakeld kwam ik achter Iemand daar nog ideeën over?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:09
Verwijderd
Schakel het uit en ontdek?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:14
Verwijderd
Ja nou ja mijn laptop werkt nu weer normaal, dus ik heb het proces beëindigd en dan gebeurt er niets.

Maar dan zal ik weer moeten wachten tot het probleem weer voorkomt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:15
Verwijderd
En dan doe je hem nog een keer uit en wie weet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:17
Verwijderd
HUhu Hopelijk helpt het!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 11:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
MsMpEng.exe heeft ook iets te maken met Security Essentials. Het proces is standaard aanwezig in Windows, als je MSE hebt geïnstalleerd dan wordt Windows Defender uitgeschakeld en gebruikt MSE dat proces, heb je geen MSE dan gebruikt Windows Defender dat proces. Misschien helpt het dus om MSE eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 12:16
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:35
Verwijderd
En waarschijnlijk helpt CCleaner ook nog een beetje. (CrapCleaner)

Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:42
Verwijderd
CCleaner heb ik al, maar lost het probleem niet op. Sterker nog, als ik het draai terwijl het probleem speelt in normale modus laat het mijn laptop compleet vastlopen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 20:28
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik zie nog een hoop onnodige processen in de lijst staan. Niet dat het de oorzaak is, maar toch vind ik het niet netjes staan.

Maak aub een logje met hijackthis en plaats hier de inhoud van het logje.
Zodat wij de processenlijst kunnen onderzoeken en je dan advies/commentaar kunnen geven.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 20:29
Verwijderd
Ga ik doen

Hij geeft een foutmelding dat ie ergens geen toegang krijgt en dat ik daar handmatig iets mee moet doen ik zal het nog een keer proberen, dan zet ik hem er even bij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2011, 20:36
Verwijderd
Citaat:
For some reason your system denied write access to the Hosts file. If any hijacked domains are in this file, HijackThis may NOT be able to fix this.
If that happens, you need to edit the file yourself. To do this, click Start, Run and type:
notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
and press Enter. Find the line(s) HijackThis reports and delelte them. Save the file as 'hosts.' (with quotes), and reboot.
For Vista: simply, exit HijackThis, right click on the HijackThis icon, choose 'Run as administrator'.
Nu heb ik windows 7, betekent dat ik hetzelfde moet doen als voor Vista ? Of werkt dat dan niet?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 20:45
Verwijderd
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 21:43:50, on 9-9-2011
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7601.17514)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Users\Ingrid\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Mail\wlmail.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil10p_ActiveX.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWOW64\NOTEPAD.EXE
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TY...vilion&pf=cnnb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=19
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TY...vilion&pf=cnnb
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TY...vilion&pf=cnnb
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - (no file)
F2 - REGystem.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePRCShortCut] "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerRecover"
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GSISETUP] E:\setup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\W
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\W
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [RESTART_STICKY_NOTES] C:\Windows\System32\StikyNot.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Ingrid\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_7461B1589E8B4FB7.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {1851174C-97BD-4217-A0CC-E908F60D5B7A} (Hewlett-Packard Online Support Services) - https://h20364.www2.hp.com/CSMWeb/Cu...ataManager.CAB
O16 - DPF: {1C11B948-582A-433F-A98D-A8C4D5CC64F2} (20-20 3D Viewer) - http://kitchenplanner.ikea.com/NL/Co...erAX_Win32.cab
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262F} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/Driver...reqlab_nvd.cab
O16 - DPF: {4A85DBE0-BFB2-4119-8401-186A7C6EB653} - http://messenger.zone.msn.com/Messen....cab109791.cab
O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} (HP Download Manager) - https://h20436.www2.hp.com/ediags/de...e/HPDEXAXO.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...t.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/ge...sh/swflash.cab
O16 - DPF: {D40F5876-A494-4124-8161-82625BB28C06} (CPlayFirstChocolatieControl Object) - http://ak.imgfarm.com/images/iwon/ga...b.1.0.0.10.cab
O16 - DPF: {D4323BF2-006A-4440-A2F5-27E3E7AB25F8} (Virtools WebPlayer Class) - http://3dlifeplayer.dl.3dvia.com/pla..._installer.exe
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...r.cab56986.cab
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt64.inf_amd64_neutr al_ccf0dd3cb081af84\AESTSr64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: GtFlashSwitch Service (GtFlashSwitch) - OptionNV - C:\Windows\SysWOW64\GtFlashSwitch.exe
O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe (file missing)
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Hpservice.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: nProtect GameGuard Service (npggsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\GameMon.des.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt64.inf_amd64_neutr al_ccf0dd3cb081af84\STacSV64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 12971 bytes
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:59
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Hijackthis logje ziet er op zich normaal uit: Hier en daar, naar mijn mening, overbodige processen/services, wat spyware (WildTangent) en een automatische startende virusscanner.
Maar dat zou, voor dit probleem, niet uit moeten maken.

De eerder geplaatste screenshot mis ik nog een belangrijke kolom genaamd "geheugen".
(voeg deze toe via beeld > kolomen selecteren > geheugen prive werkzet).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 11-09-2011 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 15:53
Verwijderd
oke volgende keer dat ie het probleem heeft zal ik nog even een screenshot maken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 20:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb je het sinds je ergens anders woont?
Wat dan zou kunnen is dat het veroorzaakt wordt door het proces "Windows Media Player Network Sharing Service". Dat is sowieso een service die in mijn ogen behoorlijk overbodig is.

Je kunt dat uitschakelen door:
[Windowstoets] + R --> services.msc --> OK --> Windows Media Player Network Sharing Service (rechter muisknop) --> propterties --> Startup type: Disabled --> OK

Misschien maakt dat dat uit. Heeft bij mij iig geholpen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 20:48
Verwijderd
Goeie ik heb hem uitgeschakeld
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 10:24
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Je kan Windows Media Player in het algemeen ook beter wegdoen, MediaPlayerClassic of VLC werken beter, lichter en minder opdringerig.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 16:55
Verwijderd
Windows Media Player is helemaal niet geactiveerd zeg maar. Als je hem de eerste opstart wil hij een instellingen weten, maar dat stadium ben ik nog steeds niet voorbij. Ik gebruik altijd VLC
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 22:33
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
start > msconfig > startup
Dan kun je kijken of het toch niet stiekem aanstaat en zo wel uitzetten.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 22:35
Verwijderd
Ja, maar ik had al gedaan wat Wolter ook zei, dus dan moet het toch sowieso uit staan nu? Bovendien staat sowieso die hele startup lijst bij mij ondertussen uit
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 20:21
Verwijderd




Dit is zo snel mogelijk achter elkaar aan gemaakt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 09:34
Verwijderd
Als het om System en rundll gaat zou ik een backup maken op een externe schijf en het ding herinstalleren óf je moet de lokale übernerd erbij halen zodat die met allerlei procestooltjes en monitors aan de slag kan om te kijken wat de boel zo overhoop gooit maar het zou me niet verbazen als je een flinke virusinfectie hebt opgelopen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 20:20
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Als het om System en rundll gaat zou ik een backup maken op een externe schijf en het ding herinstalleren óf je moet de lokale übernerd erbij halen zodat die met allerlei procestooltjes en monitors aan de slag kan om te kijken wat de boel zo overhoop gooit maar het zou me niet verbazen als je een flinke virusinfectie hebt opgelopen.
dit dus doen
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 10:09
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik vraag mij af wat ms esentials doet op de momenten wanneer je systeem traag aanvloelt. Houd dat logboeken bij? misschien staat daar wel wat in. Staat daar wat, dan ga ik met deadlock en de rest mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games pc game tips
AskMe
21 19-05-2016 17:29
Software & Hardware Laptop hulp nodig
Hunter10
14 03-06-2012 12:38
Software & Hardware Oude laptop, nog te redden?
Caviamax
11 06-09-2010 18:20
Eindexamens 2009 Succes
loesje505
15 22-05-2009 12:21
Software & Hardware [Drivers]
Grimmetje
10 04-07-2004 20:51
Software & Hardware [NetWerk] USB To PC
dafelix
3 04-05-2003 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.