Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Opties
0% - 10% 0 0%
11% - 20% 0 0%
21% - 30% 1 8.33%
31% - 40% 2 16.67%
41% - 50% 8 66.67%
51% - 60% 0 0%
61% - 70% 1 8.33%
71% - 80% 0 0%
81% - 90% 0 0%
91% - 100% 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2016, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Nou, een voorbeeld: ooit postte ze eens iets over de, volgens haar grotere, vrijheid van vrouwen in Iran voor de revolutie aldaar. Als onderbouwing werd een foto uit één of ander westers modemagazine gebruikt die voor die tijd in Iran was gemaakt, en dat zonder enige context over de totstandkoming ervan. Wisten de autoriteiten ervan of was deze misschien stiekem gemaakt, etc? Zonder dat je dat weet zegt zo'n foto helemaal niks.

(Hiermee wil ik trouwens niks zeggen over de situatie in Iran zelf, daar weet ik eenvoudigweg te weinig vanaf. Het gaat me alleen om de manier van argumenteren.)

Er waren meer dingen, maar dit is het eerste dat me zo te binnen schoot.
Hmmmm. Oké!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2016, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Nou, een voorbeeld: ooit postte ze eens iets over de, volgens haar grotere, vrijheid van vrouwen in Iran voor de revolutie aldaar. Als onderbouwing werd een foto uit één of ander westers modemagazine gebruikt die voor die tijd in Iran was gemaakt, en dat zonder enige context over de totstandkoming ervan. Wisten de autoriteiten ervan of was deze misschien stiekem gemaakt, etc? Zonder dat je dat weet zegt zo'n foto helemaal niks.

(Hiermee wil ik trouwens niks zeggen over de situatie in Iran zelf, daar weet ik eenvoudigweg te weinig vanaf. Het gaat me alleen om de manier van argumenteren.)

Er waren meer dingen, maar dit is het eerste dat me zo te binnen schoot.
Ik weet niet (meer) wat ze schreef over vrouwen in Iran voor de revolutie. Er was veel onderdrukking van een groot gedeelte van de bevolking maar er was inderdaad ook meer vrijheid voor vrouwen. Ik heb daar slechts anecdotaal bewijs voor trouwens, mijn beste vriendinnetje van de middelbare school is Iraans, haar moeder werkte voor een olieconglomeraat met een PhD in dingen en mocht deze functie niet zonder meer uitvoeren tijdens het nieuwe bewind. Dat ging zo ver dat ze tijdens een zakenreis naar Italië haar dochter heeft meegenomen en niet meer weggegaan is uit de EU. Tot haar AOW heeft ze in de restaurants van haar broer gewerkt als serveerster.

Daar staat wel tegenover dat dit tegenwoordig veel minder een issue is dan vlak na de revolutie heb ik me door diezelfde vrouw laten vertellen en ze gaat tegenwoordig met plezier op bezoek/vakantie in Shiraz, behalve tijdens de vorige president (of is het premier?) omdat de kans groot was dat ze het land niet meer mocht verlaten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 20:38
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Nou, een voorbeeld: ooit postte ze eens iets over de, volgens haar grotere, vrijheid van vrouwen in Iran voor de revolutie aldaar.
Citaat:
Ik weet niet (meer) wat ze schreef over vrouwen in Iran voor de revolutie..
Dat was deze discussie! http://forum.scholieren.com/showthre...9#post33938439
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 20:52
Verwijderd
Oh jah, die vond ik erg boeiend maar reageren was lastig want ik was ergens anders.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 23:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
On topic!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 23:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Als we dan toch bezig zijn:
Ex-democraat.

http://www.washingtontimes.com/news/...s-at-least-fi/
Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde he. Trump is alleen gewisseld van hoe hij als stemmer geregistreerd stond. Johnson was namens de Republikeinen gouverneur, maar deed namens de Libertarische Partij mee aan de verkiezingen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 03:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben gevleid door de complimenten maar degenen die kritiek hebben, hebben natuurlijk ook best gelijk. Ik deel gewoon mijn interpretatie over de wereld, maar het blijft een interpretatie en ik ben nergens een expert in. Ik vind het alleen slecht om je mond te houden omdat het 'beter kan'. Want het kan altijd beter, dan kun je net zo goed gelijk opgeven.

Wat dat betreft vind ik Trump ook wel een fraaie aanklacht tegen de 'het moet beter'-feministen/progressieven. (Waar ikzelf natuurlijk ook wel onder val.) Maatschappelijke vooruitgang is zo snel gegaan, en bepaalde groepen mensen zijn daarin economisch achtergebleven en stelselmatig afgeschreven als racistisch/seksistisch zonder verder begrip, uitleg of aandacht voor hun problemen. Dat is een probleem en dat hebben ze met Trump heel duidelijk aangegeven. Ik hoop dat 'mijn' kant naar ze luistert.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 03:59
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ha, die discussie over Iran weet ik nog wel. En ik weet ook wel waarom ik zo stellig was; ik had net dit vreselijke artikel gelezen, en had destijds vaak gepassioneerde gesprekken met iemand die veel weet van wereldpolitiek, waaronder Amerikaanse inmenging in het Midden-Oosten. Daarom durfde ik hem en zijn bronnen wel te citeren, maar soms nam ik daarbij zijn stelligheid ook over. En ik ben zelf ook al best stellig, dus ja, dat tikt aan.

Hier ging ik mijn bronnen dubbelchecken n.a.v. terechte kritiek van NfS.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 04:01
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Van de tweede pagina:

Citaat:
Het is gevaarlijk om al deze mensen af te doen als irrelevant. Ze zijn misschien kneuzen, (...)
Dit vind ik nu best dom van mij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 06:09
Verwijderd
Citaat:
Ha, die discussie over Iran weet ik nog wel. En ik weet ook wel waarom ik zo stellig was; ik had net dit vreselijke artikel gelezen, en had destijds vaak gepassioneerde gesprekken met iemand die veel weet van wereldpolitiek, waaronder Amerikaanse inmenging in het Midden-Oosten. Daarom durfde ik hem en zijn bronnen wel te citeren, maar soms nam ik daarbij zijn stelligheid ook over. En ik ben zelf ook al best stellig, dus ja, dat tikt aan.

Hier ging ik mijn bronnen dubbelchecken n.a.v. terechte kritiek van NfS.
Les één is nog wel dat Iran en het Midden-Oosten net zoveel met elkaar te maken hebben als het Midden-Oosten en Turkije.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 06:10
Verwijderd
En mijn compliment in deze is dat je goed bent in je ongelijk toegeven, daar heb ik echt maanden voor nodig via dit soort triviale media.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:02
Verwijderd
Citaat:
Het "doe jij het dan beter!!!1!1!1-dingetje" is best onnozel zo even tussendoor.
Het domweg stellen dat iemand niet betrouwbaar is in haar informatie omdat ze zijn politieke partij (terecht) vergelijkt met een politieke partij die hem niet zint, zonder enige onderbouwing verder, vind ik nog veel onnozeler.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde he. Trump is alleen gewisseld van hoe hij als stemmer geregistreerd stond. Johnson was namens de Republikeinen gouverneur, maar deed namens de Libertarische Partij mee aan de verkiezingen.
Ik probeerde met de herp-smiley aan te geven dat ik niet geheel serieus die vergelijking legde.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Het domweg stellen dat iemand niet betrouwbaar is in haar informatie omdat ze zijn politieke partij (terecht) vergelijkt met een politieke partij die hem niet zint, zonder enige onderbouwing verder, vind ik nog veel onnozeler.
Behalve als we het zelf doen koeimans.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:17
Verwijderd
Uiteraard. Voor ons gelden andere spelregels.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard. Voor ons gelden andere spelregels.
Wuh spellun allus zwals wu willun.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 07:34
Verwijderd
Make Onzin great again!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 11:16
neardo
neardo is offline
Citaat:
Make Onzin great again!
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:31
Verwijderd
Citaat:
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:31
df
Avatar van df
df is offline
Deadlock m'n laptop blijft al een kwartier in 'sluimerstand inschakelen' hangen. Ik probeerde m aan te zetten. WATMOETIKDOEN
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:33
Verwijderd
Batterij d'ruit.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
Postcount op De Kantine sinds gisteren op een recordlaagte t.o.v onzinpostcount. Speculaties over Wall of Text gaande.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:49
df
Avatar van df
df is offline
Gelukt thanks
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 14:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
And it will be tremendous, just tremendous. I know, because I know everything about building walls, trust me. I know everything.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 14:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Over Drumpf gesproken:
http://www.npr.org/2016/11/09/501451...first-100-days
Ik word toch wel een beetje verdrietig over zijn natuur, klimaat en immigratie beleid

Erturkoei; wat zijn jouw indrukken als het gaat om zijn plannen mbt aanpassen van belastingen en het daarbij behorende stelsel? Dat klinkt mij net zo onrealistisch als hoe het hier in Nederland al jaren lijkt te zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 15:05
Verwijderd
Citaat:
1.Middle Class Tax Relief And Simplification Act. An economic plan designed to grow the economy 4% per year and create at least 25 million new jobs through massive tax reduction and simplification, in combination with trade reform, regulatory relief, and lifting the restrictions on American energy. The largest tax reductions are for the middle class. A middle-class family with 2 children will get a 35% tax cut. The current number of brackets will be reduced from 7 to 3, and tax forms will likewise be greatly simplified. The business rate will be lowered from 35 to 15 percent, and the trillions of dollars of American corporate money overseas can now be brought back at a 10 percent rate.
Dit is natuurlijk erg summier. 4% economische groei en 25 miljoen extra banen lijkt me een goed idee

Ik weet heel weinig af van Amerikaanse inkomstenbelastingsysteem maar ik ben in het algemeen een groot voorstander van simpele inkomstenbelastingsystemen. Ik vind het in Nederland ook een warboel aan regelingen en aftrekposten die tot rare effecten leidt (zo heeft iemand met 1800 euro maandinkomen een marginale belastingdruk van meer dan 57% - en dan neem ik de afnemende zorgtoeslag et cetera nog niet mee in de praktijk zal het boven de 60% zitten - en iemand met een maandinkomen van 10000 euro heeft 52% marginale belastingdruk ) . Maar zoals je zegt: in de praktijk willen we het in Nederland ook al lang versimpelen en lukt dat helemaal niet, integendeel, ieder jaar verzinnen we er wel weer een regelingetje bij.

Recent economisch onderzoek lijkt er op te wijzen dat we corporate taxes misschien beter helemaal kunnen afschaffen; bedrijven leggen vanzelfsprekend zo veel mogelijk van de rekening bij de klanten, leveranciers en werknemers en dergelijke neer. Inschatting is dat afschaffen van vennootschapsbelasting in de USA zal leiden tot gemiddeld 10% meer loon voor werknemers - reëel loon, dus zelfs al rekening gehouden met inflatie-effecten. Vennootschapsbelasting is minstens zo'n groot gedrocht als de inkomstenbelasting dus het scheelt ook veel administratie en kosten aan overheidskant. Het verlagen van de internationaal toch al erg hoge US corporate tax rate lijkt me een goede stap in de richting.

Vraag is natuurlijk of hij het er door krijgt. De communis opinio lijkt dat bedrijven juist te weinig belasting betalen. Het is gemakkelijk stemmen trekken hè: laat die rijke bedrijven maar betalen! Die ontwijken sowieso al veel belasting! Met hun constructies!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Dit is natuurlijk erg summier. 4% economische groei en 25 miljoen extra banen lijkt me een goed idee

Ik weet heel weinig af van Amerikaanse inkomstenbelastingsysteem maar ik ben in het algemeen een groot voorstander van simpele inkomstenbelastingsystemen. Ik vind het in Nederland ook een warboel aan regelingen en aftrekposten die tot rare effecten leidt (zo heeft iemand met 1800 euro maandinkomen een marginale belastingdruk van meer dan 57% - en dan neem ik de afnemende zorgtoeslag et cetera nog niet mee in de praktijk zal het boven de 60% zitten - en iemand met een maandinkomen van 10000 euro heeft 52% marginale belastingdruk ) . Maar zoals je zegt: in de praktijk willen we het in Nederland ook al lang versimpelen en lukt dat helemaal niet, integendeel, ieder jaar verzinnen we er wel weer een regelingetje bij.

Recent economisch onderzoek lijkt er op te wijzen dat we corporate taxes misschien beter helemaal kunnen afschaffen; bedrijven leggen vanzelfsprekend zo veel mogelijk van de rekening bij de klanten, leveranciers en werknemers en dergelijke neer. Inschatting is dat afschaffen van vennootschapsbelasting in de USA zal leiden tot gemiddeld 10% meer loon voor werknemers - reëel loon, dus zelfs al rekening gehouden met inflatie-effecten. Vennootschapsbelasting is minstens zo'n groot gedrocht als de inkomstenbelasting dus het scheelt ook veel administratie en kosten aan overheidskant. Het verlagen van de internationaal toch al erg hoge US corporate tax rate lijkt me een goede stap in de richting.

Vraag is natuurlijk of hij het er door krijgt. De communis opinio lijkt dat bedrijven juist te weinig belasting betalen. Het is gemakkelijk stemmen trekken hè: laat die rijke bedrijven maar betalen! Die ontwijken sowieso al veel belasting! Met hun constructies!
Je kan wel bij ons komen werken zo te lezen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 15:59
Verwijderd
Ik heb ooit bij jullie gesolliciteerd en ben afgewezen omdat mijn politieke voorkeuren niet overeenkwamen of zoiets. Heb de afwijzingsbrief nog thuis liggen, kan het even precies opzoeken

Was een ander tijdperk hè, ze vroegen wat ik vond van de hypotheekrenteaftrek en van de AOW. Gezegd dat ik als econoom beiden niet houdbaar vond in huidige (toenmalige, red.) toestand. Ook onderbouwd waarom en er bij gezegd dat ik besefte dat ik geen politieke functie kreeg en braaf het beleid zou uitvoeren. Toch vertrouwden ze het niet. Volgens mij twee kabinetten verder zijn beiden aangepast
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 16:04
Verwijderd
Ik vraag me wel af welke afdeling dat dan precies was, als je de brief vindt, stuur me een PM?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 16:08
Verwijderd
Zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 16:37
Verwijderd
Ik ook PM dan Koeimans
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 16:40
Verwijderd
Is goed hoor. Ik weet dat de afwijzing in principe volgens mensen die er verstand van zouden moeten hebben grond voor een rechtszaak zou kunnen zijn (al weet ik dan weer niet in hoeverre de rechter meeneemt dat iemand voor zoiets afwijzen op een ministerie wat anders is dan in een fabriek, waar politieke voorkeur natuurlijk minder relevant is). Maar ik vond het wel zo eerlijk dus kon het wel waarderen. Denk dat die baan toch niets voor mij zou zijn geweest, achteraf gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 18:09
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 18:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het zou wel het kersje op de taart zijn van Troll Trump als hij ineens een heel goede president blijkt te zijn, zeg.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 18:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het zou wel het kersje op de taart zijn van Troll Trump als hij ineens een heel goede president blijkt te zijn, zeg.
Nou ja, dat immigratiebeleid lijkt me niet heel humaan, zijn internationale politieke betrekkingen komen onder druk te staan en moeten zich nog gaan bewijzen, zijn beleid aangaande klimaat en natuur ziet er slecht uit, en het is maar afwachten wat de gevolgen zijn van het ombouwen van obamacare. Maar als alle extreme scenario's geen doorgang vinden, of in veel mindere vorm gerealiseerd gaan worden, dan staan er volgens mij wel zaken in z'n plan die iig voor Amerika gunstig kunnen uitpakken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:33
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik weet heel weinig af van Amerikaanse inkomstenbelastingsysteem maar ik ben in het algemeen een groot voorstander van simpele inkomstenbelastingsystemen.
Libertariërs hier roepen graag dat de VS 70.000 pagina's aan belastingenwetten heeft. Blijkt niet helemaal waar te zijn.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 21:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Fuck dat. Ik ga een muur bouwen tussen ons en de kantine en hun katen betalen!
Citaat:
We bouwen een muur om Onzin heen en laten De Kantine daarvoor betalen
Iedereen gniffelen om neordo's grapje dat 2 pagina's terug al door Macrador was gemaakt
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 22:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Libertariërs hier roepen graag dat de VS 70.000 pagina's aan belastingenwetten heeft. Blijkt niet helemaal waar te zijn.
Hangt er vanaf welke lettergrootte je neemt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 22:49
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hangt er vanaf welke lettergrootte je neemt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 00:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Iedereen gniffelen om neordo's grapje dat 2 pagina's terug al door Macrador was gemaakt
Ik waardeer de erkenning!
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me wel af welke afdeling dat dan precies was, als je de brief vindt, stuur me een PM?
Citaat:
Zal ik doen
Done!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ook PM dan Koeimans
En dit ook
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 13:46
Verwijderd
Bedankt dat je die naaktfoto's meestuurde van dinges, Koei, Kristaco en ik zijn het met je eens dat het inderdaad redelijk asymmetrisch is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 14:04
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 14:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh shit
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 14:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline



Citaat:
Did Janet Reno ever actually say such a thing? No. There's no public record of Janet Reno having declared anything like this. Moreover, Reno was suffering from late-stage Parkinson's disease during the final years of her life and had difficulty speaking at all.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 14:56
Verwijderd
Shit
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 20:29
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
En Trump wordt natuurlijk 20 januari pas president!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 20:46
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja, voor die tijd kan hij al de pijp uit zijn!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 23:58
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Shit
Een Sylvanatje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 19:14
Levensbeschouwing & Filosofie Bericht van Ben Laden, jaa echt
deen
41 08-08-2004 01:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.