Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2019, 18:36
Verwijderd
Pp maakte een slechte grap. Doen we allemaal wel eens.
Advertentie
Oud 05-05-2019, 18:40
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
jouw gezicht
Wow, boze man
Oud 05-05-2019, 18:40
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Pp maakte een slechte grap. Doen we allemaal wel eens.
Ik ben een expert in slechte woordgrappen
Oud 05-05-2019, 18:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dat zag ik puddingpower, waarom moet ik om mijn gezicht lachen?
Oud 05-05-2019, 18:41
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ben een expert in slechte woordgrappen
hier komt een kutwoordgrap van mij:
Woordgrappen, daar hou ik Fanta
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dat zag ik puddingpower, waarom moet ik om mijn gezicht lachen?
ik dacht nadat ik het had gepost: Laat ik het maar weer verwijderen om de vrede te bewaren
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Zijn het wel zaken waarvan je denkt dat je ze (op termijn) op orde en naar je zin kan krijgen en dat je collega's daar ook in mee gaan?
Ja hoor! Team is erg enthousiast en gemotiveerd, maar heeft weinig ervaring. En ik kom ik nog maar net kijken, maar op dit moment is het een beetje "in het land der blinden is eenoog koning." En dat is vermoeiend. Tel daarbij op dat de organisatie nog maar een jaar of tien woningen heeft voor emb'ers en er dus nog heel veel niet of nauwelijks duidelijk (of überhaupt geregeld) is. En niemand in het team kan me er iets over vertellen, want niemand heeft een idee. Ik vind mijn weg wel en het is zeker ook wel deels de uitdaging, maar bij momenten is het enorm vermoeiend.
Oud 05-05-2019, 18:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Zullen we huppelen naar een ander topique?
Oud 05-05-2019, 18:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
daar heb ik de motoriek niet voor
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-05-2019, 18:43
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Zullen we huppelen naar een ander topique?
Jaaa
Oud 05-05-2019, 18:44
Verwijderd
Oh, maar ik heb heel veel liefde voor de teamleider. Een heel fijn mens met veel vertrouwen in ons en mij, die enorm voor is als medewerkers gaat staan, ook tegenover ouders die erg veeleisend of onrealistisch zijn. Echt, hulde voor haar.
Oud 05-05-2019, 18:45
Verwijderd
Citaat:
daar heb ik de motoriek niet voor
Oud 05-05-2019, 18:46
Verwijderd
Ik ben een lichamelijk gehandicapte bijna 40er en ik kan nog skippen als een eindbaas, wtf
Oud 05-05-2019, 18:49
Verwijderd
Kijk, dit vind ik wel een leuk grapje pp.
Oud 05-05-2019, 20:27
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Na 2 weken vakantie morgen weer serieus doen
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 06-05-2019, 11:43
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek
Oud 06-05-2019, 13:48
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek
Lekkah! Watvoor iets is 't?

Ik had ook dat gesprek vorige week en we hebben meteen gepland dat ik een dagje mag meedraaien.
Het is een heel cute winkeltje, maar het is wel een nul-urencontract en ze betaalt minder dan wat ik nu verdien. We'll see. In Augustus wordt het druk zei ze, dus dan kan ze me mss wel gebruiken. Kijken of ik 2 baantjes kan combineren
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-05-2019, 13:55
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zag dat ze op dat andere koffietentje op Den Haag centraal ook personeel zoeken. Zou het evt. niet te combineren zijn?
Oud 06-05-2019, 18:58
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Lekkah! Watvoor iets is 't?

Ik had ook dat gesprek vorige week en we hebben meteen gepland dat ik een dagje mag meedraaien.
Het is een heel cute winkeltje, maar het is wel een nul-urencontract en ze betaalt minder dan wat ik nu verdien. We'll see. In Augustus wordt het druk zei ze, dus dan kan ze me mss wel gebruiken. Kijken of ik 2 baantjes kan combineren
Het gaat om de functie van projectmedewerker binnen de overheid.

Nice
Oud 06-05-2019, 19:48
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik mag in september vier dagen naar Madrid voor 't werk.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-05-2019, 19:23
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
https://nl.mathworks.com/support/bug...etails/1964990

Hoe is het mogelijk.
Oud 07-05-2019, 19:32
Verwijderd
Wij hebben geen account daar eah.
Oud 07-05-2019, 19:40
Saiy
Saiy is offline
https://www.vn.nl/alain-de-botton-we...te-naar-geluk/ Ik kwam vandaag dit artikel tegen (wel wat ouder maar denk dat dat geen probleem is). Wat vinden jullie ervan? Herkennen jullie je erin? Ben benieuwd naar reacties
Oud 07-05-2019, 19:53
Verwijderd
Veel te wollig verhaal en leest totaal oninteressant. 1 voor de moeite.
Oud 07-05-2019, 19:55
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik krijg t ook niet uitgelezen. En in die eerste helft die ik met moeite heb doorgespit staat bar weinig concreets imo.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-05-2019, 20:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dus misschien kun je je stelling/vraag/whatever er even in mikken en kunnen we het daar over hebben!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-05-2019, 20:14
Saiy
Saiy is offline
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Oud 07-05-2019, 20:48
Verwijderd
Alle bronnen waar je dingen als identiteit en zelfwaarde uit kan putten kan je benaderen op deze manier en parallellen trekken.

Ik herken het niet echt want ik neem m'n werk wel mee naar huis maar ben op dit moment vooral trots op wat ik bereikt heb en heb geleerd om problematiek wel even van me af te praten indien nodig, maar ik kan me er niet bepaald ongelukkig van voelen. In 2015 heb ik een fout gemaakt die vorige week pas boven tafel gekomen is, kan er inhoudelijk niets over kwijt, maar ik heb me er een uurtje wat minder over gevoeld en ben toen keihard aan de slag gegaan om het te fixen.

Dus tja.
Oud 07-05-2019, 21:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik snap wel dat mensen proberen voldoening te halen uit hun werk, aangezien dat de plek is waar je een groot gedeelte van je tijd bent. Als een groot deel van je leven kut is, kan je gaan denken dat je zelf ook kut bent.
Maar hee, we gotsta make money.

Ik vind alle corporate bullshit op m'n werk ook maar niks, maar probeer me te troosten met het feit dat ik mensen vrolijk kan maken of een luisterend oor kan bieden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-05-2019, 21:09
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw, ik moest vandaag dus naar Amsterdam om te werken. Ik had m'n supervisor nog gevraagd of het allemaal klopte en dat was het geval.
Maar die lijers uit Damsko stuurden dus pas vanmiddag een mailtje met dat ik niet nodig was, dus ik ben daar heen gereisd voor de kat z'n vagina.
40 minuten reistijd, heen en terug, en een dikke vertraging tussendoor. Daar ging m'n dag.

Heb wel een nieuwe vacature gevonden voor een een brillenwinkel die hier binnenkort geopend wordt, en ik als trendy 4-eyes hoor daar natuurlijk te werken. Fingers crossed!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-05-2019, 22:51
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Niet eerder andersom? Mensen moeten identiteit en zelfwaarde vinden in iets binnen in zichzelf. Dat geeft stress. Gewoon tevreden zijn met het beroep dat je uitoefent omdat je daar veel tijd in hebt gestoken goed in bent geworden is relatief ontspannen leven.
Oud 07-05-2019, 23:07
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk dat het juist goed is om je paarden te spreiden: ik ben niet alleen mijn karakter, maar ook niet alleen mijn werk. Er zijn altijd wel vlakken waar het wat minder loopt, maar ook wel vlakken waar het prima loopt. Als je dat gemiddeld neemt, denk ik dat je qua zelfwaarde best okee zit.
Oud 07-05-2019, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Ben jij Charly Brown?
Oud 07-05-2019, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Ik herken me er niet in.

Verder heeft het leven altijd pieken en dalen? Moeten we tegenwoordig altijd maar gelukkig zijn? Waarom?
Oud 08-05-2019, 07:32
Verwijderd
Na nog eens een nachtje over slapen, ik kan me niet vinden in depressief en neerslachtig. Misschien hooguit "ding gaat fout, voel me er 5 minuten kut over, tijd om ding in niet foute modus te zetten".
Oud 08-05-2019, 08:59
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Exact. Laatst nog blies ik een laser op door niet goed te kijken naar plus- en minpool. Moest even met lood in mijn schoenen naar de baas. Balen we allemaal even flink van en daarna doe je het niet meer fout, bestel je een nieuwe en soldeer er een diode aan. Het is niet dat ik op zo'n dag thuis nog huilend in bed lig of er een hap minder om eet.
Oud 08-05-2019, 09:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat hierboven staat inderdaad. Iedereen maakt fouten en soms ben ik degene die de fout maakt. En als je dit dan, zonder al te veel kosten te moeten maken, zelf kunt oplossen geeft dat ook wel weer een voldaan gevoel.
Het is vaker shit die andere mensen veroorzaakt hebben die op mijn bureau komt en waar ik dan voor verantwoordelijk ben om goed te breien. Die zijn ook het moeilijkst om los te laten vind ik. En de laatste tijd in best grote mate aanwezig, mede veroorzaakt door een ex-collega die hier een tijdje als inlener zat
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-05-2019, 08:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat ik overigens ook wel merk is dat als je de halve dag bezig bent brandjes te blussen en fouten van anderen op moet lossen, dat dat meer energie kost dan normaal en ik aan het eind van de dag minder scherp ben en zelf ook sneller fouten ga maken, dat is wel behoorlijk frustrerend
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-05-2019, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Bij De Broodzaak mogen ze geen custom broodjes meer maken EN FLIKKER OP MET JE SMERIGE GEKOOKTE EIEREN VAN M'N BAGUETTE FILET AMERICAIN VUILE SCHIJTHOEREN AAARGH
Wait whut? Broodjes smeren is toch zo'n beetje je bestaansrecht als Broodzaak?
Oud 09-05-2019, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Enerzijds wel, als je wist dat je nog maar x maanden te leven had zou je veel meer tijd doorbrengen met vrienden en familie en zou je veel minder energie stoppen in werkdingen. Anderzijds leven de meeste mensen tot een jaar of 90 tegenwoordig dus kun je niet leven alsof elke maand je laatste is. En je brengt wel zoveel tijd op het werk door dat het belangrijk is dat je daar in ieder geval een groot deel van de tijd dingen doet waar je enigszins blij van wordt.

En voor mij is 'werkgeluk' ook zelfontplooiing, nieuwe dingen leren. Dat kun je op weinig andere plekken zo goed doen.

Verder kan ik het nu wel posten hier denk ik; mijn werkgever hier in Parijs heeft gevraagd of ik de detachering wil verlengen of eventueel solliciteren op een plek hier.
Heel lang over getwijfeld omdat ik het leven in Den Haag ook echt wel heel fijn vind, en ik me zorgen begon te maken over weer een jaar leven als vrijbuiter terwijl al mijn vrienden beginnen te settlen etc. Maar ik merk wel dat ik hier gewoon goed in mijn vel zit, ik wil nog veel beter Frans leren en nog meer van Parijs zien, als ik hier langer blijf kan ik meer verantwoordelijkheid krijgen voor projecten. Ik kom sowieso wel terug naar NL begin juni, maar we gaan kijken of het te regelen valt dat ik dan na de zomer voor een jaar of zo naar Parijs terug kan komen.
Oud 09-05-2019, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het juist goed is om je paarden te spreiden:
Dat klinkt als een middeleeuwse foltermethode
Oud 09-05-2019, 09:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Verder kan ik het nu wel posten hier denk ik; mijn werkgever hier in Parijs heeft gevraagd of ik de detachering wil verlengen of eventueel solliciteren op een plek hier.
Heel lang over getwijfeld omdat ik het leven in Den Haag ook echt wel heel fijn vind, en ik me zorgen begon te maken over weer een jaar leven als vrijbuiter terwijl al mijn vrienden beginnen te settlen etc. Maar ik merk wel dat ik hier gewoon goed in mijn vel zit, ik wil nog veel beter Frans leren en nog meer van Parijs zien, als ik hier langer blijf kan ik meer verantwoordelijkheid krijgen voor projecten. Ik kom sowieso wel terug naar NL begin juni, maar we gaan kijken of het te regelen valt dat ik dan na de zomer voor een jaar of zo naar Parijs terug kan komen.

Denk ook dat je dat op een goede manier overwogen hebt. Je hebt nu nog alle vrijheid om deze keuze te maken, als je ooit gesetteld bent is komt er zo veel meer bij kijken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-05-2019, 09:58
Verwijderd
Tja op zich komt er nu ook wel veel bij kijken want ik heb wel een koophuis, dat moet ik dan weer gaan verhuren, spullen in de opslag, en weer opnieuw een appartement in Parijs zoeken en dingen regelen met alle bureaucratie etc. Maar ja dat zijn allemaal praktische bezwaren en dat moet niet de doorslag geven vind ik.
Oud 09-05-2019, 10:04
Verwijderd
Ik vind dat stuk van Alain de Botton inderdaad redelijk nietszeggend en een gratuit soort romantisering van vroegere tijden die nooit bestaan hebben. Als je iets wilt lezen over de toekomst van werk en zingeving onder technologische verandering zou ik eerder 21 lessons van Harari aanraden.
Oud 09-05-2019, 11:18
Verwijderd
En in lijn met Deadlock's betoog: https://www.trouw.nl/samenleving/jon...bond~ad141ddf/


Al ben ik zelf ook geen lid. Ik denk dat de vakbonden niet genoeg zijn meegevormd met de veranderende economie en maatschappij. Er moet een nieuwe vorm van collectieve organisatie komen, waar bijvoorbeeld ook zelfstandigen in vertegenwoordigd zijn.
Oud 09-05-2019, 21:22
Verwijderd
Ik ben wel lid van een vakbond. Deze was laatst ook in het nieuws, hmmm!
Oud 09-05-2019, 21:29
Verwijderd
Citaat:
En in lijn met Deadlock's betoog: https://www.trouw.nl/samenleving/jon...bond~ad141ddf/


Al ben ik zelf ook geen lid. Ik denk dat de vakbonden niet genoeg zijn meegevormd met de veranderende economie en maatschappij. Er moet een nieuwe vorm van collectieve organisatie komen, waar bijvoorbeeld ook zelfstandigen in vertegenwoordigd zijn.
Er moet vooral eerst een einde komen aan het al afkalvende neoliberalisme. Die realisatie komt steeds meer. Ik denk dat de FvD de laatste stuiptrekkingen zijn van de niet-connected generatie. Ze hebben wel internettoegang, maar that's it.
Oud 10-05-2019, 18:07
Verwijderd
Nou oke gaat dus toch weer allemaal niet zo als ik het bedacht had want de timing waarmee ik hier nodig zou zijn en wanneer ik uit NL weg kan komt allemaal niet uit.
Soms ben ik gewoon een beetje boos op volwassen zijn omdat je keuzes moet maken en de consequenties daarvan accepteren en niemand de schuld kunt geven
Oud 11-05-2019, 06:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oké:

Zijn punt is dat we vandaag de dag onze identiteit en zelfwaarde te veel halen uit ons werk. En dat dat niet altijd een goede zaak is. Want daarmee vinden we het niet meer in onszelf, maar in iets buiten onszelf. Als het je allemaal lukt, voel je je goed, maar als het even niet lukt, voel je je depressief en neerslachtig. En dan ziet je leven er al snel uit als een lijn met pieken en dalen.

Herkennen jullie je daarin? En wat vinden jullie daarvan?
Ik herken me daar wel enigszins in, maar dat heeft ook wel heel veel te maken met mijn opvoeding. Hier ben ik wel aan aan het werken, omdat dat niet echt een hele gezonde houding is, en ik anders mezelf in een burn-out werk

Ik denk dat als je al wat langer werkt, het ook "makkelijker" is om je over dingen heen te zetten/ dingen in perspectief te zetten. Als je net start en altijd hebt meegekregen dat je je eigen succes in de hand hebt, dan kan het makkelijk als falen voelen als je dat succes niet bereikt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 11-05-2019 om 07:56.
Oud 11-05-2019, 07:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn teamleider heeft altijd gezegd 'fouten maken mag' terwijl dat in mijn vak best grote gevolgen kan hebben maar zo krijg je wel een klimaat waarin je dingen durft te doen. Dat is wel waardoor ik dingen van mezelf ontdekt hebt waarvan ik niet wist dat ik ze in me had en daardoor ben ik wel beter in mijn functie geworden dan ik zelf verwacht had. Ik had nooit verwacht dat ik zelf grote beslissingen zou durven nemen en tegen mijn collega in zou gaan die er 25 jaar langer werkt dan ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.