Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 19:59
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Amerika.... is toch eigenlijk net zo slecht bezig als de het midden oosten, alleen doen zij het op 1andere manier!

Wat denkt Amerika wel niet wie hij is? gewoon ff heel de wereld beinvloeden kwa stijl, school systeem ,beurs en ga zo nog maar even door. al mijn mede klasgenoten willen zown beetje na hun eindexamen un jaar naar usa? en waarom, omdat het amerika is, omdat amerika het beloofde land is en gewoon the best place in da world. maar denken ze dat alleen omdat de winkels vol liggen met amerikaanse vlaggen op schoenen, kleding etc???? europa zou het niet eens zo erg vinden om amerika te gaan heten! zo kan ik hetook, sneaky een landjuh inpikken! iedereen zo beinvloeden dat je erg popu wordt !

great. ik verheug me al op jaartjuh harvard!

kus niki
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 20:02
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
de grote lijnen in dit verhaal ontgaan me even
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:33
Verwijderd
Er zit wel wat in ja, maar toch vrees ik het midden oosten meer dan Amerika, want met Amerika hebben we een vredesverdrag of zoiets. Maar ik ben het met je eens dat Amerika een veels te grote bek krijgt in op wereldniveau, ik hoorde pas dat ze hun datum-notatiesysteem er in europa door willen drukken:
ipv dag/maand willen ze maand/dag

Ik dacht dat de engelsen eigenwijs waren.....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:44
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
we zullen binnenkort ook wel allemaal amerikaans praten enzo he
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:44
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
de grote lijnen in dit verhaal ontgaan me even
kan ik me iets bij voorstellen schat, ik had nog maar 3 min de tijd voordat internet uitviel=> mijn ouders hebben voortaal ikb bleh!
dus ik moest ut nogal snel in elkaar flansen! , maar het gaat er gewoon om, dat Amerika erg slecht bezig is, en misschien op lange termijn wel net zo slecht als het midden oosten, ze willen , denk ik, hetzelfde=> dat hun ideeen en gewoontes aan de macht komen, alleen doen die amerikanen dat een stuk slimmer,!

veel liefs en kussies Dominique
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:51
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
weinig last van, denk sowieso niet dat ik ooit echt last van amerika zal hebben. wij zijn toch geen land van meningloze schapen die zich de wil van amerika laten opdragen...
ok, dat ze denken boven de rest van de wereld te staan (wat denk ik nog waar is ook) en arrogant over komen ben ik het mee eens. ik ben ook echt geen fan van de VS, alleen is dat voor mij totaal geen reden tot paniek in tegenstelling tot velen van jullie. het lijkt hier wel een sport om kritiek te hebben op amerika en alle dingen die in mijn ogen slecht zijn uit hun verband te halen en door middel van "linkse" praatjes in de doofpot te doen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:17
That night
That night is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:

het lijkt hier wel een sport om kritiek te hebben op amerika en alle dingen die in mijn ogen slecht zijn uit hun verband te halen en door middel van "linkse" praatjes in de doofpot te doen.
Hahahahahaha. Links? Over welke links heb je het? Het links van de Franse Revolutie of het links zoals Amerika dat graag ziet?

Maar ja. Het is niet meer dan logisch dat jij, CokemanLalalala, weinig tot geen last hebt van het Amerikaans Imperialisme. En zolang de olieprijs is gekoppeld aan de dollar en zolang de solozanger van Kane (hoe die ook mag eten) op zo'n 'veramerikaansde' manier praat, zul je er ook in de toekomst geen last van hebben.
Maar probeer maar eens in een land in Latijns-Amerika dat de Monroe-doctrine aan den lijve heeft ondervonden te leven, of probeer maar eens in Iran te leven waar de bevolking jarenlang is onderdrukt door de Sjah die dankzij de CIA aan de macht was gekomen... Zo kan ik nog uren doorgaan CokemanLalalala... Maar jij, jij die in een Ford rijdt, jij die wordt beďnvloed door Hollywood-films, jij die elke dag een blikje Coca Cola uit de automaat haalt, jij de Westerling, zal nooit iets begrijpen wat de kolonies van de 'beschaafde wereld' hebben meegemaakt en/of meemaken...

De groeten Cowboys!
__________________
"I'm a poet, my thoughts are free, wisdom free, conscience free..." - Tevfik Fikret
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
en waarom is iedereen zo bevreesd voor het midden-oosten?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 00:21
twiety
twiety is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
de grote lijnen in dit verhaal ontgaan me even
Mij ook....maar ze heeft wel gelijk....denk ik....voor zover ik kan achterhalen wat ze bedoelt: Amerika heeft een malloot aan het roer, negeert verdragen onder het mom van noodzaak, heeft massavernietigingswapens maar spreekt anderen er op aan dat ze die niet mogen hebben, voert oorlog onder het mom van bewaking van de wereldvrede en bezet landen voor de olie onder het mom van sympathie voor de burgers aldaar.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 10:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Interessant leesvoer:

Artikel waarin de Amerikaanse Susan Sontag geinterviewd wordt in de Groene Amsterdammer.
(helaas (nog) niet op het internet, misschien wel volgende week)

de Britse Noreena Hertz - the Silent Takeover
http://globalinfo.nl/article/articleview/65/1/1/

de Amerikaan Noam Chomsky
http://www.zmag.org/chomsky/index.cfm

(ze worden in de VS vast en zeker als communisten gezien )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 10:33
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
ik hoorde pas dat ze hun datum-notatiesysteem er in europa door willen drukken:
whaha nou dan wens ik ze veel succes
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:09
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
littleprincess schreef:
maar het gaat er gewoon om, dat Amerika erg slecht bezig is, en misschien op lange termijn wel net zo slecht als het midden oosten
waar is die slechtheidsmeter?
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:23
GHUHHH
GHUHHH is offline
Laat Amerika lekker maar die achterlijke kut moslims uitmoorden en dan hebbe we mooi geen last meer van teringleiers met hun zelfmoord terrorisme en dat soort ongein ik kan het nog steeds niet geloven dat het WTC er niet meer is heb er twee jaar geleden helemaal boven opgeweest en door zo'n achterlijk Bin Laden figuur is de hele wereldeconomie van slag . BRILJANT BIN
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
GHUHHH schreef:
knip gelul
Geil je op oorlog ofzo?

Kom liever met argumenten of neem geen deel aan dit forum.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:19
DoubleCheck
Avatar van DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
wij zijn toch geen land van meningloze schapen die zich de wil van amerika laten opdragen...
Ja eigenlijk wel. Misschien niet het volk maar het kabinet, samen met de rest van europa, wel.

En wat de USA betreft: Ze willen gewoon de machtigste zijn. Daarvoor bemoeien ze zich overal mee. Alsof hun het aangaat dat sadam biologisch en atoomwapens heeft. Alsof Amerika dat niet heeft.
En de Europese landen lopen achter Amerika aan. En Nederland natuurlijk ook want die willen overal bij horen.....
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 23:42
Verwijderd
ik ben banger voor de vs dan voor het midden oosten.

stel je trouwens eens voor wat er zou gebeuren als een amerikaan in het internationale gerechtshof in den haag komt, dan komt de vs ff nederland platwalsen om hun 'onschuldige' mannetje op te halen..

ik kan me zooo ergeren aan het amerikaanse bestuur, maar verder is het wel een tof land hoor (waar ik geweest ben dan)..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 23:50
greven
greven is offline
Citaat:
GHUHHH schreef:
Laat Amerika lekker maar die achterlijke kut moslims uitmoorden en dan hebbe we mooi geen last meer van teringleiers met hun zelfmoord terrorisme en dat soort ongein ik kan het nog steeds niet geloven dat het WTC er niet meer is heb er twee jaar geleden helemaal boven opgeweest en door zo'n achterlijk Bin Laden figuur is de hele wereldeconomie van slag . BRILJANT BIN
Zo jij hebt ook veel geleerd van de geschiedenis he, zoals altijd is amerika teruggepakt door het beleid wat ze zelf hebben uitgevoerd. Want toen Rusland oorlog had met Afghanistan in de jaten 70 (tijdens de koude oorlog dus) raad eens wie Amerika onder andere bevoorraadde met wapens? Juist ja Bin Laden, dus amerika is gewoon terug aangevallen met de wapens en middelen die ze zelf hebben geleverd

Ten 2de niet zo generaliseren, mensen zijn niet kut omdat heel vreemd het niet iedereen eens is met onze grote vriend Bush die uiteraard met iedereen in deze wereld het beste voor heeft )ik hoop dat je de sracasme in deze zin nog wel door hebt)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 09:33
DoubleCheck
Avatar van DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
GHUHHH schreef:
Laat Amerika lekker maar die achterlijke kut moslims uitmoorden en dan hebbe we mooi geen last meer van teringleiers met hun zelfmoord terrorisme en dat soort ongein ik kan het nog steeds niet geloven dat het WTC er niet meer is heb er twee jaar geleden helemaal boven opgeweest en door zo'n achterlijk Bin Laden figuur is de hele wereldeconomie van slag . BRILJANT BIN

Zo, jij zou een perfecte inwoner van Amerika kunnen zijn.....
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2002, 09:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:

stel je trouwens eens voor wat er zou gebeuren als een amerikaan in het internationale gerechtshof in den haag komt, dan komt de vs ff nederland platwalsen om hun 'onschuldige' mannetje op te halen..
Ideetje:
we zouden preventief kunnen aanvallen.....

(doen zij ook)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:21
NN
NN is offline
Ik vind de VS het meest bekrompen land ter wereld. Het grootse deel van de bevolking is bang voor alles wat niet blank, christelijk, hetero, etc. is. Alle mensen die anders dan hen zelf zijn houden ze het liefst op grote afstand.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik vind de VS het meest bekrompen land ter wereld. Het grootse deel van de bevolking is bang voor alles wat niet blank, christelijk, hetero, etc. is. Alle mensen die anders dan hen zelf zijn houden ze het liefst op grote afstand.
generalisator
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik vind de VS het meest bekrompen land ter wereld. Het grootse deel van de bevolking is bang voor alles wat niet blank, christelijk, hetero, etc. is. Alle mensen die anders dan hen zelf zijn houden ze het liefst op grote afstand.
Als je alleen maar domme generalisaties kunt maken hou dan je mond.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:26
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Citaat:
twiety schreef:
Mij ook....maar ze heeft wel gelijk....denk ik....voor zover ik kan achterhalen wat ze bedoelt: Amerika heeft een malloot aan het roer, negeert verdragen onder het mom van noodzaak, heeft massavernietigingswapens maar spreekt anderen er op aan dat ze die niet mogen hebben, voert oorlog onder het mom van bewaking van de wereldvrede en bezet landen voor de olie onder het mom van sympathie voor de burgers aldaar.

Jij hebt het helemaal begrepen.!!! verder geen commentaar!

liefs
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:26
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
waar is die slechtheidsmeter?

hahahahahah, het is hier geen chill room!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:29
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Citaat:
GHUHHH schreef:
Laat Amerika lekker maar die achterlijke kut moslims uitmoorden en dan hebbe we mooi geen last meer van teringleiers met hun zelfmoord terrorisme en dat soort ongein ik kan het nog steeds niet geloven dat het WTC er niet meer is heb er twee jaar geleden helemaal boven opgeweest en door zo'n achterlijk Bin Laden figuur is de hele wereldeconomie van slag . BRILJANT BIN

dus volgens jou zijn de moslims de nieuwe joden, die ook maar tegelijk met elkaar moeten worden vermoord, kijk ik ben niet blij met de islam, ik ben er niet mee eens, maar je omdat je er neit mee eens bent ga je het toch niet vermoorden? dat is zeer onprofessioneel, kinderachtig, racistichs etc!!1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 15:55
Verwijderd
Citaat:
littleprincess schreef:
Amerika.... is toch eigenlijk net zo slecht bezig als de het midden oosten, alleen doen zij het op 1andere manier!

Wat denkt Amerika wel niet wie hij is? gewoon ff heel de wereld beinvloeden kwa stijl, school systeem ,beurs en ga zo nog maar even door. al mijn mede klasgenoten willen zown beetje na hun eindexamen un jaar naar usa? en waarom, omdat het amerika is, omdat amerika het beloofde land is en gewoon the best place in da world. maar denken ze dat alleen omdat de winkels vol liggen met amerikaanse vlaggen op schoenen, kleding etc???? europa zou het niet eens zo erg vinden om amerika te gaan heten! zo kan ik hetook, sneaky een landjuh inpikken! iedereen zo beinvloeden dat je erg popu wordt !

great. ik verheug me al op jaartjuh harvard!

kus niki
ik ben het voor een groot deel met de stelling eens, hoewel ik uiteraard sympathieker ten opzichte van amerika sta dan van het midden oosten
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:15
That night
That night is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik ben het voor een groot deel met de stelling eens, hoewel ik uiteraard sympathieker ten opzichte van amerika sta dan van het midden oosten
Uiteraard...
__________________
"I'm a poet, my thoughts are free, wisdom free, conscience free..." - Tevfik Fikret

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:36
Verwijderd
Wat een belachelijke stelling, ga je eerst maar eens in Amerika verdiepen voor je zo'n belachelijke topic opent!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:45
That night
That night is offline
Als een persoon die zich blijkbaar (in tegenstelling tot ons) wčl in Amerika verdiept heeft, kun je misschien wat licht op de zaak werpen. Vertel me waarom het een belachelijke stelling is lexus...
__________________
"I'm a poet, my thoughts are free, wisdom free, conscience free..." - Tevfik Fikret
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:13
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ideetje:
we zouden preventief kunnen aanvallen.....

(doen zij ook)
damn, daar zeg je wat. Is het nou ook gerechtvaardigd als Irak Amerika preventief aanvalt? Of als Irak Amerika aanvalt omdat Amerika Irak aanvalt omdat Irak Amerika aanvalt omdat Amerika Irak aan wil vallen?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:41
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
De opstelling van Europa vind ik echt belachelijk! Wat zijn wij nu waard als bondgenoten? We moeten juist een vuist vormen tegen onze gezamelijke vijand i.p.v. ons zo neutraal op te stellen dat we eigenlijk de verkeerde kant steunen. Is dit onze dank na wat amerika allemaal voor ons heeft gedaan?

Ik vind het zeer goed van amerika dat ze het midden oosten gaan aanpakken. Eigenlijk vind ik dat ze Israel wel wat meer mogen steunen.

HEt zou toch prachtig zijn als Amerika, Europa en Israel een vuist zouden maken tegen het moslim fundamentalisme/terrorism!

Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Zo, jij zou een perfecte inwoner van Amerika kunnen zijn.....
hoezo?? omdat bush en zijn malloten daar regeren is de hele bevolking maar meteen zo... heb het dan over hun regering en politiek, niet over de inwoners wil je..

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik ben het voor een groot deel met de stelling eens, hoewel ik uiteraard sympathieker ten opzichte van amerika sta dan van het midden oosten
Citaat:
TefnachT schreef:
De opstelling van Europa vind ik echt belachelijk! Wat zijn wij nu waard als bondgenoten? We moeten juist een vuist vormen tegen onze gezamelijke vijand i.p.v. ons zo neutraal op te stellen dat we eigenlijk de verkeerde kant steunen. Is dit onze dank na wat amerika allemaal voor ons heeft gedaan?

Ik vind het zeer goed van amerika dat ze het midden oosten gaan aanpakken. Eigenlijk vind ik dat ze Israel wel wat meer mogen steunen.

HEt zou toch prachtig zijn als Amerika, Europa en Israel een vuist zouden maken tegen het moslim fundamentalisme/terrorism!
Hoezo is het Midden Oosten onze gezamelijke vijand?? En hoezo de verkeerde kant? Omdat jij het zo irritant vindt dat er vrouwen met hoofddoekjes in je straat lopen? Wat Amerika allemaal voor ons heeft gedaan: ik weet niet waar je precies op doelt maar alles wat Amerika doet is vaak voor hun eigen hachje hoor...

Waarom het Midden Oosten aanpakken?? Osama bin Laden en zijn terreurorganisatie(s) aanpakken, duh, maar waarom het Midden Oosten? En over Israel: in dit geval is, en laat ik er hier maar i.m.o. bij zetten, juist Israël hartstikke fout en wat is er mis met de Palestijnen? Wederom de hoofddoekjes?

Wat heeft Israël met het moslim fundamentalisme/terrorisme te maken?

Ik ben trouwens zelf half Amerikaans, het land zelf is i.m.o. vet, maar Bush mag de boom in (die hij zelf net preventief weggehaald heeft )
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:32
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
hoezo?? omdat bush en zijn malloten daar regeren is de hele bevolking maar meteen zo... heb het dan over hun regering en politiek, niet over de inwoners wil je..





Hoezo is het Midden Oosten onze gezamelijke vijand?? En hoezo de verkeerde kant? Omdat jij het zo irritant vindt dat er vrouwen met hoofddoekjes in je straat lopen? Wat Amerika allemaal voor ons heeft gedaan: ik weet niet waar je precies op doelt maar alles wat Amerika doet is vaak voor hun eigen hachje hoor...

Waarom het Midden Oosten aanpakken?? Osama bin Laden en zijn terreurorganisatie(s) aanpakken, duh, maar waarom het Midden Oosten? En over Israel: in dit geval is, en laat ik er hier maar i.m.o. bij zetten, juist Israël hartstikke fout en wat is er mis met de Palestijnen? Wederom de hoofddoekjes?

Wat heeft Israël met het moslim fundamentalisme/terrorisme te maken?

Ik ben trouwens zelf half Amerikaans, het land zelf is i.m.o. vet, maar Bush mag de boom in (die hij zelf net preventief weggehaald heeft )


Joehoeeee
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
PimpDude86 schreef:


Joehoeeee


mag ik bij deze vermelden dat ik het ook altijd met jouw posts eens ben?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:42
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Minnitje schreef:


mag ik bij deze vermelden dat ik het ook altijd met jouw posts eens ben?
ALTIJD???

Daar gaat je reputatie...

Ik heb je trouwens nog nooit eerder gezien

(Mijn excuses voor het offtopic gewauwel.)
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
PimpDude86 schreef:
ALTIJD???

Daar gaat je reputatie...

Ik heb je trouwens nog nooit eerder gezien

(Mijn excuses voor het offtopic gewauwel.)
Nou, altijd, wat ik lees dan he Je politieke voorkeur en hoe je reageert dan denk ik: hé, dat wou ik net zeggen!

Dat je me niet hebt gezien komt omdat ik meer lurk (rondkijk) dan post, maar soms als ik denk AAARGHHHH WAAR SLAAAAT DIT OP dan post ik toch maar ff, zoals nu.

Ook mijn excuses idd, je kunt me op msn toevoegen: minni2013@hotmail.com als je wilt.

Vanaf nu alleen ontopic, SORRY!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2002, 18:07
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
De opstelling van Europa vind ik echt belachelijk! Wat zijn wij nu waard als bondgenoten? We moeten juist een vuist vormen tegen onze gezamelijke vijand i.p.v. ons zo neutraal op te stellen dat we eigenlijk de verkeerde kant steunen. Is dit onze dank na wat amerika allemaal voor ons heeft gedaan?

Ik vind het zeer goed van amerika dat ze het midden oosten gaan aanpakken. Eigenlijk vind ik dat ze Israel wel wat meer mogen steunen.

HEt zou toch prachtig zijn als Amerika, Europa en Israel een vuist zouden maken tegen het moslim fundamentalisme/terrorism!

israel ondersteunen???????? daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. wat zou jij doen als je lekker vredig al honderden jaren in een land, genaamd palestina woont, en een of ander amerika opeens beslist dat de joden daar mogen gaan wonen, en jij dus moet verhuizen. en je geen leger hebt, en israel wel. en de israelieten niet bepaald friendley voor je zijn. terwijl het wel jouw land is. die zelfmoord akties zijn verkeerd, het mag neit en is onmenselijk, maar het is pure wanhoop!!!!!!!
en die aanvallen van israel zijn gewoon wraak, echt geen wanhoop hoor!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:26
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Minnitje schreef:

Hoezo is het Midden Oosten onze gezamelijke vijand?? En hoezo de verkeerde kant? Omdat jij het zo irritant vindt dat er vrouwen met hoofddoekjes in je straat lopen? Wat Amerika allemaal voor ons heeft gedaan: ik weet niet waar je precies op doelt maar alles wat Amerika doet is vaak voor hun eigen hachje hoor...

Waarom het Midden Oosten aanpakken?? Osama bin Laden en zijn terreurorganisatie(s) aanpakken, duh, maar waarom het Midden Oosten? En over Israel: in dit geval is, en laat ik er hier maar i.m.o. bij zetten, juist Israël hartstikke fout en wat is er mis met de Palestijnen? Wederom de hoofddoekjes?

Wat heeft Israël met het moslim fundamentalisme/terrorisme te maken?

Ik ben trouwens zelf half Amerikaans, het land zelf is i.m.o. vet, maar Bush mag de boom in (die hij zelf net preventief weggehaald heeft )
Amerika is al jaren onze bondgenoot en het midden oosten is al eeuwen onze vijand. Ik vind dat er in deze wereld eens partij moet worden gekozen tussen democratische landen en ondemocratische landen die een grote bedreiging vormen. Dit heeft niets met hoofddoekjes te maken hoewel ik kan begrijpen dat jij er graag 1 zal willen hebben Amerika heeft ons geholpen de economie op te bouwen en dat is natuurlijk ook uit eigen belang maar ik ben blij dat europa op die boot heeft mee kunnen varen. anders zaten we hier mischien in een voormalig communistisch staatje.
Wat er mis is met palestijnen? Ze steunen terrorisme openlijk! Dus zijn het vijanden van de vrije wereld.

Daarom ben ik voor een vuist coalitie van alle westerse landen. Samen staan we sterk en vormen een enorme grootmacht tegenover onze gezamenlijke vijanden. Ik ben ook voor de invasie van irak. Op die manier kan er goedkoop olie worden gewonnen die de westerse wereld goed kan gebruiken. Er ligt in irak tot zover bekend een olie voorraad van 110 miljard vaten (bron NG oktober) Dat zal de westerse economie een enorme boost geven als er zeer goedkope benzine op de markt kan komen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:27
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
littleprincess schreef:
israel ondersteunen???????? daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. wat zou jij doen als je lekker vredig al honderden jaren in een land, genaamd palestina woont, en een of ander amerika opeens beslist dat de joden daar mogen gaan wonen, en jij dus moet verhuizen. en je geen leger hebt, en israel wel. en de israelieten niet bepaald friendley voor je zijn. terwijl het wel jouw land is. die zelfmoord akties zijn verkeerd, het mag neit en is onmenselijk, maar het is pure wanhoop!!!!!!!
en die aanvallen van israel zijn gewoon wraak, echt geen wanhoop hoor!
Jij hebt duidelijk geen kennis van het verleden van israel maar daar gaat deze topic niet over.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:00
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
[QUOTE]TefnachT schreef:
[heeft niets met hoofddoekjes te maken hoewel ik kan begrijpen dat jij er graag 1 zal willen hebben Amerika heeft ons geholpen de economie op te bouwen en dat is natuurlijk ook uit eigen belang maar ik ben blij dat europa op die boot heeft mee kunnen varen.

Dat is 100% uit eigen belang geweest hoor!, en nee, ik wil gene hoofddoekje, want ik ben het niet bepaald eens met de islam
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Daarom ben ik voor een vuist coalitie van alle westerse landen. Samen staan we sterk en vormen een enorme grootmacht tegenover onze gezamenlijke vijanden. Ik ben ook voor de invasie van irak. Op die manier kan er goedkoop olie worden gewonnen die de westerse wereld goed kan gebruiken. Er ligt in irak tot zover bekend een olie voorraad van 110 miljard vaten (bron NG oktober) Dat zal de westerse economie een enorme boost geven als er zeer goedkope benzine op de markt kan komen.
Ja, het doel is terrorisme tegengaan, maar we jatten gelijk ff 110 miljard vaten olie... dan ben je lekker bezig
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:30
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
[QUOTE]littleprincess schreef:
Citaat:
Dat is 100% uit eigen belang geweest hoor!, en nee, ik wil gene hoofddoekje, want ik ben het niet bepaald eens met de islam
Dat zeg ik toch!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 23:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Amerika is al jaren onze bondgenoot en het midden oosten is al eeuwen onze vijand.

en wanneer heeft het midden oosten europa aangevallen als ik vragen mag ( onee, de slag bij poitiers in 754 en de bestorming van wenen in de 16 eeuw ofzo!!!). Maar voor de rest zie ik niet echt in waarom het midden oosten onze vijand zou zijn.
Daarnaast, qua globale verdragen keert de vs zich al jaren af van et europese beleid.

Ik vind dat er in deze wereld eens partij moet worden gekozen tussen democratische landen en ondemocratische landen die een grote bedreiging vormen.

ik vind de wijze waarop in de vs verkiezingen worden gehouden nou niet bepaald democratisch eerlijk gezegd... En daarnaast, niet-democratische landen vormen niet per definitie een bedreiging.

Amerika heeft ons geholpen de economie op te bouwen en dat is natuurlijk ook uit eigen belang maar ik ben blij dat europa op die boot heeft mee kunnen varen. anders zaten we hier mischien in een voormalig communistisch staatje.

en moeten we ze volgen omdat ze ons hebben geholpen? volgens mij hebben ze ons geholpen, niet geannexeerd :/

[b]Wat er mis is met palestijnen? Ze steunen terrorisme openlijk! Dus zijn het vijanden van de vrije wereld.[/v]

Dat is niet waar. Ten tweede kun je wel wat genuanceerder gaan nadenken over terrorisme. Het verzet, de 80jarige oorlog enz kun je ook met termen als terrorisme aanduiden.

[b]Daarom ben ik voor een vuist coalitie van alle westerse landen. Samen staan we sterk en vormen een enorme grootmacht tegenover onze gezamenlijke vijanden.[b/]

die creer je alleen maar zelf

Ik ben ook voor de invasie van irak. Op die manier kan er goedkoop olie worden gewonnen die de westerse wereld goed kan gebruiken. Er ligt in irak tot zover bekend een olie voorraad van 110 miljard vaten (bron NG oktober) Dat zal de westerse economie een enorme boost geven als er zeer goedkope benzine op de markt kan komen.
$$$ > mensenleven
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:47
Verwijderd
@Trefnacht

"Ik vind dat er in deze wereld eens partij moet worden gekozen tussen democratische landen en ondemocratische landen die een grote bedreiging vormen."

Ja! Laten we dát doen! China is de volgende die er aan moet geloven! Of zullen we dát dan toch maar even niet doen, aangezien China nogal groot is? -- Hou jezelf geen valse idealen voor, joh.

Schei toch uit met die onzin makker, de Palestijnen hebben meer recht van spreken in Israël en ik durf te wedden dat 't Amerika m.b.t. Irak alleen om de olie te doen is. Het land, en de geteisterde bevolking, interesseert Amerika echt geen ene reet. Dat zie je wel aan hoe Amerika Afghanistan achter heeft gelaten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:58
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Is dit onze dank na wat amerika allemaal voor ons heeft gedaan?
dus...
als ik een oud vrouwtje help oversteken vandaag,
mag ik er morgen eentje onderuit schoppen?

verder:
de VS houden zichzelf ook enkel aan de VN resoluties e.d. als het hun uitkomt... er zijn nog veel meer landen die zich niet aan enkele VN Resoluties houden, maar Iraq is de lul omdat ze zich niet aan VN Resoluties houden...

terroristen wonen kennelijk ook alleen maar in het midden-oosten volgens de USA
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 10-10-2002 om 01:01.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 07:23
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
dus...
als ik een oud vrouwtje help oversteken vandaag,
mag ik er morgen eentje onderuit schoppen?
Juist niet je helpt het vrouwtje en zei steunt je militair.

Citaat:
cHa0s schreef:

verder:
de VS houden zichzelf ook enkel aan de VN resoluties e.d. als het hun uitkomt... er zijn nog veel meer landen die zich niet aan enkele VN Resoluties houden, maar Iraq is de lul omdat ze zich niet aan VN Resoluties houden...

terroristen wonen kennelijk ook alleen maar in het midden-oosten volgens de USA
Dat is wel zo en daarom is de VN een domme instelling die moet worden opgeheven.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:38
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Juist niet je helpt het vrouwtje en zei steunt je militair.
uhr, ja...
maar wat ik bedoelde te zeggen was dat als je een land helpt, geeft je dat je dan het recht om een volgend land te slopen? ik vind van niet, vandaar die vergelijking.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:13
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
uhr, ja...
maar wat ik bedoelde te zeggen was dat als je een land helpt, geeft je dat je dan het recht om een volgend land te slopen? ik vind van niet, vandaar die vergelijking.
En ik zeg dat als je een land helpt je dan ook de steun van dat land kunt verwachten
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:14
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
En ik zeg dat als je een land helpt je dan ook de steun van dat land kunt verwachten
typisch amerikaans dus...
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
toen de vs marshall hulp gaf was het niet onder de voorwaarde dat europa hun zou steunen in een actie tegen irak.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.