Oud 02-06-2003, 11:10
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bron: Utrechts Nieuwsblad

Gezin krijgt haatbrief bij geboorte derde kind
Van onze verslaggevers

UTRECHT/DEN HAAG - Een man of vrouw die zich bedient van de naam Malthus stuurt waarschijnlijk al jarenlang haatbrieven naar grote gezinnen waar net weer een kind is geboren. Een jong echtpaar uit de politieregio Utrecht heeft na ontvangst van zo'n brief aangifte gedaan van bedreiging. In de brief wordt het stel uitgemaakt voor 'asociaal en egoïstisch'.

De briefschrijver ondertekent steevast met 'Dr. A. Malthus' uit Volthe. Dit is waarschijnlijk een verwijzing naar de Britse dominee, econoom en filosoof Thomas Robert Malthus (1766-1834). Hij schreef ruim tweehonderd jaar geleden een essay als apocalyptische waarschuwing voor de gevaren van overbevolking.

De brief aan het echtpaar in de regio Utrecht begint met 'niet gefeliciteerd'. Ook vraagt de briefschrijver de kersverse ouders waarom ze geen adoptie- of pleegkinderen nemen.

De ouders krijgen naar het hoofd geslingerd dat ze best weten dat er in Nederland te veel varkens, auto's en mensen zijn en dat ook de rest van de wereld steeds voller raakt.

In het 500 inwoners tellende Volthe, dat behoort tot de Twentse gemeente Dinkelland, woont geen 'Dr. A. Malthus'. Volgens een woordvoerster van de politie Twente, die de brieven omschrijft als 'heel bedreigend', is de fictieve woonplaats een woordspeling. ,,Volthe, te vol. Snapt u wel.’’

‘Harde woorden’

De politie Twente kent meer gevallen waarbij per brief 'harde woorden' zijn gericht aan het adres van ouders van grote gezinnen waar net een kind is geboren. Zo is in een geval contact geweest met de politie in Wassenaar.

Waar de afzender vandaan komt, is onbekend. ,,Het is niet aangetoond dat de schrijver hier vandaan komt. We vermoeden dat hij in het noorden des lands verblijft, waarschijnlijk Friesland of Groningen.’’ De woordvoerster wil niet zeggen waarop de politie Twente dat vermoeden baseert.

'Malthus' vindt zijn 'slachtoffers' waarschijnlijk door de geboorteadvertenties in dagladen na te pluizen.

Medio jaren negentig zou een gezin uit Heemstede bij de geboorte van zowel het derde, vierde als vijfde kind al vergelijkbare brieven hebben ontvangen.

De brieven met poststempel Den Haag vielen op de deurmat nadat de ouders geboorteadvertenties hadden gezet in De Telegraaf en NRC Handelsblad.

Een vrouw uit Heemstede, moeder van zes kinderen, heeft in het verleden meerdere van dergelijke dreigbrieven ontvangen.

In NRC Handelsblad zegt zij: ,,Mijn man en ik waren heel verdrietig door dat schrijven, eigenlijk vonden we het schandalig. We kregen die brieven met de poststempel Den Haag halverwege de jaren negentig bij de geboorte van ons vierde, vijfde en zesde kind. We hadden advertenties geplaatst in De Telegraaf en NRC Handelsblad.’’

Het echtpaar uit Heemstede verscheurde die brieven en is nooit naar de politie gestapt om aangifte te doen. ,,Misschien ook omdat de schrijvers anoniem waren.’’

De vrouw is ervan overtuigd dat de afzender van de brief was geïnformeerd door de advertenties in beide landelijke dagbladen.


Ik zeg alvast dat ik natuurlijk niet goedkeur wat deze 'Malthus' doet. Het is wel aanleiding tot een discussie over overbevolking die ik hier graag zou voeren.

Nederland is een van de dichtsbevolkte landen ter wereld, en het dichtsbevolkt van de EU. Zie CBS Statline (dat is dus de stand van de bevolking op 1 januari per km2) en dit pdf document van het CBS, open het en ga dan naar bevolking: Nederland langs de Europese meetlat

Door de hoge bevolkingsdichtheid in Nederland hebben we een groot deel van de oppervlakte van Nederland gecultiveerd. En dit heeft tot gevolg dat stilte en echte natuur in Nederland een zeer schaars goed is geworden. Hierover stond ook een artikel in mijn krant, het Utrechts Nieuwsblad, maar het staat niet op hun site dus ik kan het niet linken. Waarschijnlijk hebben jullie ook geen link nodig.

Wat ik dus betreur is dat er in Nederland veel te veel mensen te dicht op elkaar wonen en er te weinig natuur en stilte is. Met de bevolkingsgroei zal dat waarschijnlijk nog erger worden. Hoewel deze volgens het CBS wel mindert, maak ik me toch een beetje zorgen. EDIT: Volgens dit persbericht (PDF) komen er dus anderhalf miljoen inwoners bij tot 2040, en heeft de bevolking dan zijn piek bereikt. Toch vindt ik het zorgwekkend. Nog eens anderhalf miljoen, word het nog krapper.

Zijn er mensen die wat over mijn essay te zeggen hebben en/of zich ook zorgen maken over de bevolkingsgroei?

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 11:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 11:14
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Nederland is vol ja.... maar vroeger waren de gezinnen nog veel groter hoor voor de tweede wereldoorlog was een gezin met 12 kinderen niet vreemd. tegenwoordig is de gemiddelde 2/3 kinderen. Tevens is de kinderbijslag nietzo hoog als het ooit geweest was.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:30
Verwijderd
Ik ben het met deze Malthus eens dat hij gezinnen met veel kinderen asociaal noemt. Je moet het zowel vanuit economisch als vanuit sociaal perspectief bekijken: zoveel kinderen leggen een enorm beslag op de maatschappelijke middelen, de infrastructuur, het maatschappelijk vermogen wat uitgekeerd moet worden aan gepensioneerden later, etc. etc. Ze zijn natuurlijk ook wel een impuls voor de economie, maar ik durf te beweren dat het eerder een lastig dan een batig saldo is.

Maar met de conclusie dat het al dan niet goed is eindigt de discussie eigenlijk meteen al. Je kúnt niets meer doen dan een inhoudelijk waardeoordeel geven omdat we in Nederland nu eenmaal niet de mogelijkheid hebben (en sowieso nooit zouden accepteren) om de overheid de geboorten te laten reguleren zoals in China tijdens de éénkindpolitiek. Het recht om kinderen te krijgen, zoveel als je zelf wilt, is zo inherent aan de mens dat het eigenlijk niet eens toelichting behoeft. Natuurlijk kan de overheid wel stimuleren minder kinderen te krijgen en ik denk dat dat onder omstandigheden ook wel goed is. Zo moet het niet aantrekkelijk zijn een kind te krijgen omdat de kinderbijslag niet-lineair toeneemt en nog een aantal andere zaken waar ik me niet echt mee bezighou.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Misschien is het een goed idee om de kinderbijslag voor het derde kind te verlagen naar 30% van de standaardkinderbijslag? En voor het vierde kind naar 10%? Nu zijn die procenten maar een snel voorbeeld, maar is dat misschien in goed idee in de trant van het stimuleren om minder kinderen te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:39
Verwijderd
Ja, in die richting moet je het wel zoeken ja. Ik zou alleen zo snel ook niet weten waar het keerpunt ligt...het verschil tussen ontmoedigen en echt beperken. Drie kinderen vind ik best kunnen, maar gezinnen met meer dan vijf kinderen leggen toch echt wel een zwaar beslag op de maatschappelijke middelen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:44
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2003 @ 11:30:
Ik ben het met deze Malthus eens dat hij gezinnen met veel kinderen asociaal noemt. Je moet het zowel vanuit economisch als vanuit sociaal perspectief bekijken: zoveel kinderen leggen een enorm beslag op de maatschappelijke middelen, de infrastructuur, het maatschappelijk vermogen wat uitgekeerd moet worden aan gepensioneerden later, etc. etc. Ze zijn natuurlijk ook wel een impuls voor de economie, maar ik durf te beweren dat het eerder een lastig dan een batig saldo is.

Maar met de conclusie dat het al dan niet goed is eindigt de discussie eigenlijk meteen al. Je kúnt niets meer doen dan een inhoudelijk waardeoordeel geven omdat we in Nederland nu eenmaal niet de mogelijkheid hebben (en sowieso nooit zouden accepteren) om de overheid de geboorten te laten reguleren zoals in China tijdens de éénkindpolitiek. Het recht om kinderen te krijgen, zoveel als je zelf wilt, is zo inherent aan de mens dat het eigenlijk niet eens toelichting behoeft. Natuurlijk kan de overheid wel stimuleren minder kinderen te krijgen en ik denk dat dat onder omstandigheden ook wel goed is. Zo moet het niet aantrekkelijk zijn een kind te krijgen omdat de kinderbijslag niet-lineair toeneemt en nog een aantal andere zaken waar ik me niet echt mee bezighou.

Wow wat kan jij wijs praten. Ik ben het eens met jou mening (ook voor het eerst maar oke).
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:44
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2003 @ 11:39:
maar gezinnen met meer dan vijf kinderen leggen toch echt wel een zwaar beslag op de maatschappelijke middelen.
Ze kweken als ratten
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ik vind dit wel zo'n ongelofelijke onzin....

Het liefst wil ik rijk worden met 1 of 2 vrouwen en ik wil gewoon 12 kinderen want ik hou van kinderen en die ga ik goed opvoeden met als gevolg dat ze, als het goed gaat, niet een maatschappelijke belasting vormen maar juist de maatschappij vooruit helpen!

Maar daar denkt mr. M. niet aan. Huij snapt niet dat kinderen
ook wezens zijn die kunnen denken en het leven bbeter kunnen maken en ziet ze alleen maar als dingen die consumeren.
Wat te voorkomen valt door een Goed voorbeeld te zijn-en ze zo goed op te voeden!

Ik ben het dan ook voor de verandering totaal NIET eens met nare man.

Edit:Trouwens, het is sowieso onzin om over overbevolking te spreken. We zijn gewoon verwaand;waar hier een gezin van 4 leeft leeft in Afrika een familie van 50 man samen!

Er is ruimte en voedsel zat!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-06-2003 @ 11:50:
Ik vind dit wel zo'n ongelofelijke onzin....

Het liefst wil ik rijk worden met 1 of 2 vrouwen en ik wil gewoon 12 kinderen want ik hou van kinderen en die ga ik goed opvoeden met als gevolg dat ze, als het goed gaat, niet een maatschappelijke belasting vormen maar juist de maatschappij vooruit helpen!

Maar daar denkt mr. M. niet aan. Huij snapt niet dat kinderen
ook wezens zijn die kunnen denken en het leven bbeter kunnen maken en ziet ze alleen maar als dingen die consumeren.
Wat te voorkomen valt door een Goed voorbeeld te zijn-en ze zo goed op te voeden!

Ik ben het dan ook voor de verandering totaal NIET eens met nare man.

Edit:Trouwens, het is sowieso onzin om over overbevolking te spreken. We zijn gewoon verwaand;waar hier een gezin van 4 leeft leeft in Afrika een familie van 50 man samen!

Er is ruimte en voedsel zat!
Ben jij wel eens in de Scandinavische landen op vakantie geweest? In het stuk 'Nederland langs de Europese meetlat' stond dat de Finnen 30 keer zo veel ruimte hebben als in Nederland. Heb je die ongeloofelijke natuur daar wel eens gezien? De stilte die je daar dus hebt?

Die hebben wij in Nederland niet, al het land is al gecultiveerd, en we wonen ongeloofelijk dicht op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:58
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-06-2003 @ 11:56:
Ben jij wel eens in de Scandinavische landen op vakantie geweest? In het stuk 'Nederland langs de Europese meetlat' stond dat de Finnen 30 keer zo veel ruimte hebben als in Nederland. Heb je die ongeloofelijke natuur daar wel eens gezien? De stilte die je daar dus hebt?

Die hebben wij in Nederland niet, al het land is al gecultiveerd, en we wonen ongeloofelijk dicht op elkaar.
Ja ik ben best jaloers op die Finnen Nederland vind ik zo hectisch
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-06-2003 @ 11:50:
Ik vind dit wel zo'n ongelofelijke onzin....(...)
Het aantal grote gezinnen waarvan de kinderen in totaal de economie én maatschappij in het algemeen ten goede komen is op de vingers van één hand te tellen.

De vergelijking met een gezin van 50 in Afrika gaat natuurlijk totaal krom, want daar heeft men over het algemeen een levensstandaard die we hier absoluut onacceptabel achten. Maar als jij wilt rondkomen van minder dan twee dollar per dag (de armoedegrens; 95% van de Afrikanen leeft eronder) dan is dat natuurlijk je goed recht. Maar trek ons er ajb niet in mee door als een wilde in het rond te fokken.

Dat is namelijk het probleem met veel kinderen: je hebt ze nooit alleen voor jezelf. Je confronteert de hele maatschappij ermee. Ik ben dan ook fel voorstander van het ontmoedigen van dat soort praktijken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:15
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
We wonen zo dicht op elkaar
*kijkt rond*
*niks dan weilanden zover het oog rijkt....*

Laat mensen toch 4-5 kinderen hebben als ze het op kunnen brengen en er zelf geen problemen mee hebben.
Zolang je alle kinderen een goede start mee kan geven is er niks aan de hand.
Ik denk dat een 'asociaal' gezin met grote bek meer kans hebben dat ze kinderen op de wereld zetten die de boel later alleen gaan lopen verkloten.
Ligt gewoon aan de ouders en welke opvoeding ze het kind geven. En niet aan de hoeveelheid kinderen welke invloed de kinderen uiteindelijk gaan hebben.

En dat van die brieven sturen vind ik werkelijk waar absurd.
Die gast mag wat mij betreft een of andere dodelijke ziekte krijgen dat we dan allemaal een brief sturen om hem te feliciteren dat hij nu eindelijk zelf de kans krijgt iets te doen aan de overbevolking.

@sander en anderen die klagen over te weinig ruimte
Kom voor de gezelligheid eens hier kijken hoeveel ruimte er hier is want daar wordt je werkelijk waar eng van. (en de loonse en drunense duinen op fietsafstand dus een beschermd natuurgebied ligt lekker dichtbij)
Ruimte zat. Ik vind dat je het eerder bij de mensen zelf mag zoeken dat ze zo weinig ruimte hebben. "Jah, we gaan in de stad wonen want dan hebben we alles lekker dichtbij"
En dat denken er dan meer en dus zit het allemaal op een kluit in die stad.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 02-06-2003 @ 11:58:
Ja ik ben best jaloers op die Finnen Nederland vind ik zo hectisch
Het land met 1 van de hoogste zelfmoordcijfers.
Wellicht te eenzaam?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:32
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2003 @ 12:17:
Het land met 1 van de hoogste zelfmoordcijfers.
Wellicht te eenzaam?
Finland ook Zweden zijn mensen heel erg op hunzelf dat is hun mentaliteit, mischien heeft het daar iets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:59
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2003 @ 12:17:
Het land met 1 van de hoogste zelfmoordcijfers.
Wellicht te eenzaam?
Waar heb je dat vandaan? Bron?

Maar er zijn meer landen met een lage bevolkingsdichtheid, en ik neem aan dat die niet allemaal hoge zelfmoordcijfers hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:03
poesiefox
poesiefox is offline
De finse volksaard is inderdaad nogal melancholisch. Ze hebben daar hele hoge zelfmoordcijfers.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 02-06-2003 @ 12:15:
We wonen zo dicht op elkaar
*kijkt rond*
*niks dan weilanden zover het oog rijkt....*

Laat mensen toch 4-5 kinderen hebben als ze het op kunnen brengen en er zelf geen problemen mee hebben.
Zolang je alle kinderen een goede start mee kan geven is er niks aan de hand.
Ik denk dat een 'asociaal' gezin met grote bek meer kans hebben dat ze kinderen op de wereld zetten die de boel later alleen gaan lopen verkloten.
Ligt gewoon aan de ouders en welke opvoeding ze het kind geven. En niet aan de hoeveelheid kinderen welke invloed de kinderen uiteindelijk gaan hebben.

En dat van die brieven sturen vind ik werkelijk waar absurd.
Die gast mag wat mij betreft een of andere dodelijke ziekte krijgen dat we dan allemaal een brief sturen om hem te feliciteren dat hij nu eindelijk zelf de kans krijgt iets te doen aan de overbevolking.

@sander en anderen die klagen over te weinig ruimte
Kom voor de gezelligheid eens hier kijken hoeveel ruimte er hier is want daar wordt je werkelijk waar eng van. (en de loonse en drunense duinen op fietsafstand dus een beschermd natuurgebied ligt lekker dichtbij)
Ruimte zat. Ik vind dat je het eerder bij de mensen zelf mag zoeken dat ze zo weinig ruimte hebben. "Jah, we gaan in de stad wonen want dan hebben we alles lekker dichtbij"
En dat denken er dan meer en dus zit het allemaal op een kluit in die stad.
Zoals je zelf al zegt, weilanden. Natuurlijk woon je in sommige gebieden niet zo dicht op elkaar. Ik zelf ook niet. Maar over het algemeen wel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-06-2003 @ 12:59:
Waar heb je dat vandaan? Bron?


Uit mijn koppie - ooit uit een nieuwsbericht opgeslagen. Maar ik heb voor je gegoogled voor bewijs:

"Suicides speak of the distress within society. The suicide rate in Finland is high, the sixth highest in Europe. "
http://www.vyh.fi/eng/environ/sustdev/indicat/itse.htm

Citaat:
Maar er zijn meer landen met een lage bevolkingsdichtheid, en ik neem aan dat die niet allemaal hoge zelfmoordcijfers hebben.
Ik weet niet hoe laag bevolkt IJsland is, maar daar schijnen ze t gelukkigst te zijn (en om dat te onderbouwen heb ik nu geen zin om te googlen)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-06-2003 @ 12:59:
Waar heb je dat vandaan? Bron?

Maar er zijn meer landen met een lage bevolkingsdichtheid, en ik neem aan dat die niet allemaal hoge zelfmoordcijfers hebben.
De beste en meeste doom- en blackmetal komt uit Scandinavische landen, en dat is van nature vrij (zelf)destructieve muziek.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-06-2003 @ 13:12:
De beste en meeste doom- en blackmetal komt uit Scandinavische landen, en dat is van nature vrij (zelf)destructieve muziek.
Die relatie zou je kunnen omdraaien:
omdat men zelfdestructief is, maakt men dergelijke muziek.
In plaats van: omdat men dergelijke muziek maakt is men zelfdestructief
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2003 @ 13:45:
Die relatie zou je kunnen omdraaien:
omdat men zelfdestructief is, maakt men dergelijke muziek.
In plaats van: omdat men dergelijke muziek maakt is men zelfdestructief
Ja. Duh.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:36
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ach Nederland is nog lang niet vol man, alleen we moeten ons eens beter gaan verspreiden. Ik bedoel het is nog niet zo vol dat we hoog de lucht in moeten bouwen toch.
Verder vind ik dat iedereen het eigen recht heeft om te bepalen hoeveel kinderen je krijgt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:43
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Het is juist goed als er mensen zijn die veel kinderen nemen. Ga maar na: door de vergrijzing ontstaat er over niet al te lange tijd een gillend tekort aan arbeidskrachten. Gezinnen met veel kinderen zorgen dus eigenlijk dat het effect van de vergrijzing minder zwaar is. Want veel kinderen betekent ook veel potentiële nieuwe arbeidskrachten. Anders moeten we ze uit andere landen halen, en dan beinnen rechts-extremisten weer te klagen dat er hier zoveel 'buitenlanders' wonen...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:03
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:08
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Zielig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 17:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 02-06-2003 @ 17:08:
Zielig
Ik vind het eigenlijk wel een goede reden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:27
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:21:
Ik vind het eigenlijk wel een goede reden.
Het zijn gewoon mensen van vlees en bloed net als jij en ik maar
waarom vind jij negers, aziaten en moslims in jou ogen minderwaardig?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:27
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Het geboortecijfer per vrouw is helemaal niet zo groot in Nederland. In Nederland wonen wel veel mensen dat ontken ken ik niet en ja ook geconcentreerd
en ja een derde kind vind ik nog wel gaan, heb je het nu over 5 of meer, dat vind ik wel overdreven veel.

We zitten inderdaad met de vergrijzing en wij mogen dadelijk met veel minder schouders voor de ouderen zorgen, dus voor even is het niet zo erg als mensen 3 kinderen krijgen.

Ik vind dat het de keuze van die mensen zelf is. Je moet hun keuze respecteren, je mag ze er best op wijzen, maar niet op zo'n manier van een haatbrief!

Als je er dan zo op tegen ben ga dan brieven naar kranten schrijven etc. om het onder de aandacht te brengen, maar ga niet op deze manier te werk.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:28
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik vraag me wel eens af he BARON, ben je nou in het echt ook zo, of doe je alleen zo op het internet?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:28
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 02-06-2003 @ 17:27:
Het zijn gewoon mensen van vlees en bloed net als jij en ik maar
waarom vind jij negers, aziaten en moslims in jou ogen minderwaardig?
Zeg ik dat?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:28
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 02-06-2003 @ 17:28:
ik vraag me wel eens af he BARON, ben je nou in het echt ook zo, of doe je alleen zo op het internet?
Had je naar de meeting moeten komen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:30
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:28:
Zeg ik dat?
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:31
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-06-2003 @ 11:10:

Ik zeg alvast dat ik natuurlijk niet goedkeur wat deze 'Malthus' doet. Het is wel aanleiding tot een discussie over overbevolking die ik hier graag zou voeren.

Nederland is een van de dichtsbevolkte landen ter wereld, en het dichtsbevolkt van de EU. Zie CBS Statline (dat is dus de stand van de bevolking op 1 januari per km2) en dit pdf document van het CBS, open het en ga dan naar bevolking: Nederland langs de Europese meetlat

Door de hoge bevolkingsdichtheid in Nederland hebben we een groot deel van de oppervlakte van Nederland gecultiveerd. En dit heeft tot gevolg dat stilte en echte natuur in Nederland een zeer schaars goed is geworden. Hierover stond ook een artikel in mijn krant, het Utrechts Nieuwsblad, maar het staat niet op hun site dus ik kan het niet linken. Waarschijnlijk hebben jullie ook geen link nodig.

Wat ik dus betreur is dat er in Nederland veel te veel mensen te dicht op elkaar wonen en er te weinig natuur en stilte is. Met de bevolkingsgroei zal dat waarschijnlijk nog erger worden. Hoewel deze volgens het CBS wel mindert, maak ik me toch een beetje zorgen. EDIT: Volgens dit persbericht (PDF) komen er dus anderhalf miljoen inwoners bij tot 2040, en heeft de bevolking dan zijn piek bereikt. Toch vindt ik het zorgwekkend. Nog eens anderhalf miljoen, word het nog krapper.

Zijn er mensen die wat over mijn essay te zeggen hebben en/of zich ook zorgen maken over de bevolkingsgroei? [/B]
Zowel het geboortecijfer als de bevolkingsaangroei is aan het dalen. Dus van overbevolking is er hier geen sprake.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:32
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 02-06-2003 @ 17:30:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Ik zeg niks negatiefs over negers en aziaten.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:52
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:


In het 500 inwoners tellende Volthe, dat behoort tot de Twentse gemeente Dinkelland, woont geen 'Dr. A. Malthus'.
LOL, die verwijzing was mij gelijk duidelijk.


Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Als je een vrouw was BARON, zou je Magda Goebbels voorbij willen streven en voor het Gouden Moederkruis gaan. Toepasselijkerwijze zullen ook de namen van jóúw kinderen beginnen met de H van Hitler.
Overigens maakt het Vlaams Blok ook werk van het thuishouden van moeders en het financieel aantrekkelijk maken om veel kinderen te krijgen!

Gezegd moet worden dat Malthus het mis had met het voorspellen van de bevolkingstoename, zijn schattingen waren veel te hoog. Toch vind ik het goed dat reeds in 1798 iemand het besef had dat de wereldbevolking niet kon blijven groeien zonder dat we meer nodig hebben dan we kunnen produceren.

Volgens mij had Midas Dekkers onlangs een boek geschreven waarin hij zei dat kinderen krijgen pas echt grootschalige milieuvervuiling is, want als elk kind de gemiddelde 1.9 nakomelingen krijg blijven we grondstoffen nodig hebben. Natuurlijk vertraag je het proces door duurzame ontwikkeling, maar de bevolking blijft ongebreideld groeien.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind het een goede actie van die man of vrouw
En ik ben het ook helemaal met nare eens. Na 3de kind gewoon alle kinderbijslag stoppen. Ik vind grote gezinnen het toppunt van asocialiteit. Vooral als je er ook nog eens niet goed voor kan zorgen, in mijn omgeving zie ik de grote gezinnen toch meer bij de arme ouders dan bij de welgestelden. Van die armeluis katholieken en zwartekousenkerklui. Deze mensen (niet de streng gelovigen) zullen nog wel eens nadenken als je er heel sterke financiele maatregelen aan verbind.

Persoonlijk gruwel ik ook nog eens van kleine kinderen zeker als het langer dan 3 uur in mijn omgeving zit en al helemaal als het er meerdere zijn die met hun hoge stemmetjes enkel naar elkaar kunnen krijsen. Misschien is een opruimingsteam zoals in roald dahls heksen ook een goed plan.

Maar goed ik geloof dat onze regering baren weer wil stimuleren ivm de vergrijzing, wat ik een grote onzin vind, ja onze generatie moet wat harder werken, maar de gevolgen op lange termijn zijn positiever.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2003, 19:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik denk dat Finland zo'n lage bevolkingsdichtheid heeft omdat het zelfmoordcijfer zo hoof ligt. Maar serieus, het enige waar nederland vol mee is is met bioindustrie. Boeren (5% vd bevolking hooguit) leggen beslag op iets van 60 % van de grond.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:52
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2003 @ 19:27:
ik denk dat Finland zo'n lage bevolkingsdichtheid heeft omdat het zelfmoordcijfer zo hoog ligt.
ROFLOL

(Ik neem aan dat dit de inhoud van deze zin niet opzettelijk een vreemde redenering is. Tip: lees het nog eens na.)
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:03
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
tsja.... het is en blijft een telegraaf lezer.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:34
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-06-2003 @ 16:43:
Het is juist goed als er mensen zijn die veel kinderen nemen. Ga maar na: door de vergrijzing ontstaat er over niet al te lange tijd een gillend tekort aan arbeidskrachten. Gezinnen met veel kinderen zorgen dus eigenlijk dat het effect van de vergrijzing minder zwaar is. Want veel kinderen betekent ook veel potentiële nieuwe arbeidskrachten. Anders moeten we ze uit andere landen halen, en dan beinnen rechts-extremisten weer te klagen dat er hier zoveel 'buitenlanders' wonen...
Er zijn andere oplossingen. De levensduur van mensen is langer, ze (een deel) zouden best nog wel een part-time baan kunnen hebben.

Ook al is er vergrijzing, die ouderen gaan uiteindelijk ook dood. Dus het is niet nodig om extra kinderen te krijgen. Je hebt natuurlijk wel een tijdelijk probleem door de vergrijzing dan, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Waarom verziek jij mijn topic met deze uitspraken?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:38
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Eigenlijk zouden we raciale vermenging juist zoveel mogelijk moeten stimuleren. Als alle bestaande rassen zich geheel met elkaar vermengen, dan hebben we over een paar eeuwen allemaal dezelfde kleur. Beetje saai misschien, maar we zijn dan wel van een hoop gezeik af...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Cat schreef op 02-06-2003 @ 17:31:
Zowel het geboortecijfer als de bevolkingsaangroei is aan het dalen. Dus van overbevolking is er hier geen sprake.
Maar dat persbericht meld dat er anderhalf miljoen bij komt tot 2040, waarna het stagneert. En tjsa, overbevolking en ruimtegebrek bekijken mensen nu eenmaal subjectief.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-06-2003 @ 20:03:
tsja.... het is en blijft een telegraaf lezer.
Wat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 02:39
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Ik heb de niet de hele discussie gelezen maar nederland is aan het vergrijzen en allochtonen (nieuw woord) dus van mij mogen gezinnen best meer dan 3 kinderen. Zag vandaag ook weer een turkse vrouw met 4 koters..lijken wel konijnen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:15
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Conner schreef op 04-06-2003 @ 02:39:
Zag vandaag ook weer een turkse vrouw met 4 koters..lijken wel konijnen.
Mijn vader woonde vroeger (zal wel rond de jaren 50/60) wezen in een straat daar een gezin 21 kinderen had ja je leest het goed 21! daar zal de heer Malthus spontaan een hartaanval krijgen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zielig als je 1 kind krijgt en de volgende wilt net een tweeling zijn (ivm met die verminderde kinderbijdrage waar jullie t over hebben bij een derde).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Conner schreef op 04-06-2003 @ 02:39:
Ik heb de niet de hele discussie gelezen maar nederland is aan het vergrijzen en allochtonen (nieuw woord) dus van mij mogen gezinnen best meer dan 3 kinderen. Zag vandaag ook weer een turkse vrouw met 4 koters..lijken wel konijnen.
4 valt best mee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:45
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik heb ook 3 zussen.

Dus nou zijn mijn ouders konijnen?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 04-06-2003 @ 09:45:
Ik heb ook 3 zussen.

Dus nou zijn mijn ouders konijnen?
Ze lijken er op, volgens Conner
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.